۱۱۰۸۹۸۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

زورگیر‌ها در بهشت فوتبالیست‌ها

کریس اسمالینگ آخرین نمونه از فوتبالیست‌هایی است که مورد حمله و دستبرد سارقان قرار می‌گیرد.

ایران ورزشی: کریس اسمالینگ آخرین نمونه از فوتبالیست‌هایی است که مورد حمله و دستبرد سارقان قرار می‌گیرد. مدافع انگلیسی که دو سال قبل از منچستریونایتد به رم رفت، این هفته به‌همراه همسر و پسر دوساله‌شان در خانه بودند که سه سارق مسلح به خانه ویلایی‌شان در ۳۵ کیلومتری جنوب رم حمله و او را مجبور کردند گاوصندوق خانه را باز کند تا جواهرات و اشیای باارزش او را بربایند. پلیس ساعت پنج صبح و بعد از تماس همسر اسمالینگ به محل حادثه رسید در حالی که هر سه نفر شرایط روحی بسیار بدی داشتند.

زورگیر‌ها در بهشت فوتبالیست‌ها

مافیای دزدی در ایتالیا

این آخرین نمونه از حمله متجاوزان به خانه فوتبالی‌ها در سری A است. اوایل بهمن در حالی که هافبک آمریکایی یوونتوس، وستون مک کنی، تیمش را در بازی یک‌چهارم نهایی جام حذفی ایتالیا مقابل اسپال همراهی می‌کرد، دزدها به خانه او حمله کردند. آنها چند کفش ورزشی، لباس و سایر اشیای باارزش را بردند. مربی‌ها هم در امان نبوده‌اند.

خانه پائولو فونسکا مربی رم در آبان مورد سرقت قرار گرفت و اشیایی به ارزش 100 هزار یورو ربوده شد، در حالی که او و خانواده‌اش در خانه نبودند. در آذر، خانه پائولو روسی در جریان مراسم خاکسپاری این ستاره جام‌جهانی 1982 مورد دستبرد قرار گرفت و همسر او وقتی از مراسم برگشت، دید به‌زور وارد خانه‌شان در توسکانی شده‌اند. تیرماه گذشته هم فرانک ریبری، بازیکن فیورنتینا در جریان بازی‌اش مقابل پارما با هجوم سارقان مواجه شد. دزدان برخی جواهرات و چند کیف زنانه را دزدیدند اما همسر و فرزندان او آن موقع در مونیخ بودند.

به خانه کاتالان‌ها خوش آمدید!

بازیکنان سرشناس تیم‌های بزرگ رایج‌ترین قربانیان در هر کشوری هستند. جرارد پیکه اولین بارسایی بود که تابستان سه سال قبل با دزدی مواجه شد. والدین او در خانه خواب بودند که دزدی اتفاق افتاد و جواهرات، ساعت‌ها و اشیای باارزشی ربوده شد. در همان منطقه به خانه نلسون سمدو هم حمله کردند و جواهرات و ساعت به ارزش بیش از 500 هزار یورو دزدیدند.

قربانی بعدی، دیگر بازیکن بارسا، ژوردی آلبا بود. او به‌همراه بارسا در میلان بود که دزدها به خانه‌اش زدند در حالی که پدر و مادرش در خانه بودند. پلیس اعلام کرد به‌زور در گاوصندوق را باز کرده‌اند اما فاش نشد چه میزان دزدی شده. کوین پرینس بواتنگ هم در حال بازی برابر وایادولید بود که دزدها به خانه‌اش زدند و علاوه بر جواهرات و ساعت، 400 هزار یورو پول نقدش را بردند. آرتور برزیلی وقتی در بازی بارسلونا و لیورپول حاضر بود، قربانی دزدی شد. دزدها یک ساعت بسیار مدرن و سایر اشیای باارزش را بردند، همچنین برادر او را با یک شیء تیز تهدید کردند.

دزدی در زمان ال‌کلاسیکو

مادرید شهر دیگری است که بیشترین خسارت را از این نظر متحمل شده و بسیاری از بازیکنان رئال و اتلتیکو با دزدی از خانه‌های‌شان مواجه شده‌اند. منطقه ثروتمندنشین لامورالخا بیش از سایر مناطق هدف سارقان بوده. در دسامبر 2016 به خانه رافائل واران دستبرد زدند و بیش از 70 هزار یورو پول نقد و جواهرات بردند. در زمان دزدی او در حال بازی برای رئال در برابر بوروسیادورتموند در لیگ قهرمانان اروپا بود. در ژوئن 2018 ایسکو و مربی‌اش زین‌الدین زیدان تقریباً همزمان مورد حمله سارقان قرار گرفتند.

چند روز بعد لوکاس واسکس بعد از بازگشت از تعطیلات متوجه شد خانه‌اش را زده‌اند. دزدها وقتی کریم بنزما در سانتیاگو برنابئو در جام حذفی مقابل بارسلونا بازی می‌کرد، به خانه‌اش دستبرد زدند. در هر سه مورد هیچ خشونت فیزیکی صورت نگرفته اگرچه بارها اتفاق افتاده بستگان فوتبالیست‌ها در زمان حمله در خانه بوده‌اند. مثل آلوارو موراتا که همسر و دوقلوهای تازه متولدشده‌اش در زمان هجوم سارقان در خانه بودند. همسر و دختر کاسمیرو هم در زمان دزدی از خانه‌اش در محل حادثه حضور داشتند. توماس پارتی و گابی هم از دیگر قربانیان دزدی در زمان بازی در اتلتیکومادرید بوده‌اند.

دزدی همراه با خشونت در انگلیس

اوضاع در انگلیس بسیار نگران‌کننده است چون مهاجمان از خشونت و تهدید استفاده کرده‌اند. آخرین مورد که هشداری برای همه بازیکنان حاضر در لیگ برتر بود، دزدی 20 اسفند از خانه روبین اولسن، یکی از دروازه‌بان‌های اورتون بود. یک عده مرد ماسک‌زده به خانه او وارد شدند و با قمه خانواده او را تهدید کردند، ضمن اینکه هر چیز باارزش و یک ساعت فوق‌العاده را به سرقت بردند. یک ماه قبل از آن هم به خانه مربی تیم، کارلو آنچلوتی حمله کرده بودند. دزدها ماسک اسکی زده بودند و سلاح به‌همراه نداشتند.

کارلتو در خانه نبود اما یکی از دخترهایش در خانه بود. اردیبهشت گذشته دزدها به خانه دله آلی بازیکن تاتنهام و تیم ملی انگلیس در لندن رفتند و او را تهدید کردند و حتی به صورتش زدند. البته این فوتبالیست و سایر حاضران در خانه از جمله نامزدش، کارشان به بیمارستان نکشید. دزدها اشیای باارزش زیادی از خانه بردند. همان موقع‌ها دزدها به پنت‌هاوس ریاض محرز در منچستر زدند و سه ساعت را بردند که روی هم 556 هزار یورو ارزش داشت. جواهرات کارتیه به ارزش 55 هزار یورو و پیراهن‌های فوتبالی به ارزش 160 هزار یورو هم جزو اموال مسروقه بود.

دی‌ماریا در فرانسه تنها نیست

در فرانسه علاوه بر آنخل دی‌ماریا و مارکینیوش، از خانه دو بازیکن دیگر پاری‌سن‌ژرمن هم دزدی شده. در بهمن آپارتمان دروازه‌بان اسپانیایی، سرخیو ریکو مورد حمله سارقان قرار گرفت و چند روز بعد اتفاق مشابهی برای مائورو ایکاردی، مهاجم آرژانتینی تیم رخ داد. اواخر اسفند رسانه‌های فرانسه گزارش دادند در حالی که دی‌ماریا در بازی با نانت برای پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کرد، دزدها به خانه‌اش دستبرد زدند.

خانواده او در خانه بودند اما هیچ خشونتی صورت نگرفته. دوربین‌ها صحبت کردن لئوناردو، مدیر ورزشی پاری‌سن‌ژرمن با تلفن را گرفتند و جالب اینکه بازیکن آرژانتینی در دقیقه 62 از زمین بیرون کشیده شد و بلافاصله با همراهی موریسیو پوچتینو، مربی هموطنش به تونل رفت. مربی دقایقی بعد به روی نیمکت برگشت اما دی‌ماریا رفت تا به خانواده‌اش برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج