۱۱۰۹۲۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هشدار جدی به مهاجران ایرانی سنت‌ کیتس

به‌اصطلاح «گوگلش که کنید» بیش از ۶۸‌هزار صفحه در مورد کشور «سنت کیتس» و «نویس» باز می‌شود که در آنها توضیح می‌دهد که چطور می‌توان به راحتی ویزا و تابعیت مستقیم این کشور را دریافت کرد. شاید تا همین‌جای ماجرا برای مشتاقان مهاجرت کافی باشد اما نکته مهم‌تری هم باقی است. یکی از مزایای اخذ پاسپورت این کشور، امکان سفر بدون ویزا به ۱۳۱ کشور دنیاست

فرارو: به‌اصطلاح «گوگلش که کنید» بیش از ۶۸‌هزار صفحه در مورد کشور «سنت کیتس» و «نویس» باز می‌شود که در آنها توضیح می‌دهد که چطور می‌توان به راحتی ویزا و تابعیت مستقیم این کشور را دریافت کرد. شاید تا همین‌جای ماجرا برای مشتاقان مهاجرت کافی باشد اما نکته مهم‌تری هم باقی است. یکی از مزایای اخذ پاسپورت این کشور، امکان سفر بدون ویزا به ۱۳۱ کشور دنیاست.

روزنامه شرق نوشت: در همین بین یک امتیاز مهم دیگر هم وجود دارد: «امکان اخذ ویزای ۱۰ساله آمریکا با ورود مکرر»همین امکان کافی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا را بر آن دارد که در اطلاعیه‌ای به موسسات مالی هشدار دهد با این مضمون «ممکن است برخی افراد با دریافت امتیاز شهروندی کشور «سنت کیتس» و «نویس» برای فعالیت‌های غیرقانونی نظیر «دورزدن» تحریم‌های ایالات متحده تلاش کنند.»

ایسنا گزارش داده که اعطای شهروندی به سرمایه‌گذاران خارجی یکی از منابع درآمد دولت «سنت کیتس» و «نویس» اعلام شده است. دارندگان پاسپورت این کشور کوچک برای سفر به بسیاری از کشورهای جهان نیاز به اخذ ویزا ندارند و به همین علت در سال‌های اخیر، دفاتر امور مهاجرتی در ایران از «سنت کیتس» و «نویس» به‌عنوان مقصدی «آسان و سریع» برای ایرانیانی که قصد تهیه پاسپورت کشورهای دیگر را دارند نام برده‌اند. اما ابزار تبلیغی آنها تنها سایت‌های اینترنتی نیست، ده‌ها شبکه عامه‌پسند ماهواره‌ای برای به‌چنگ‌آوردن ذهن مخاطبانشان تلاش می‌کنند و لابه‌لای سریال‌های ترک و کلمبیایی و کره‌ای، تصاویر مسحورکننده‌ای از جزایر «سنت کیتس» و «نویس» پخش می‌کنند آن‌هم با تبلیغ «امکان اخذ ویزای ۱۰ساله آمریکا».

اینها برای مشتاقان مهاجرت که خطراتی مانند سوار‌شدن بر کشتی‌های مستعمل برای ورود غیرقانونی به استرالیا را به جان می‌خرند، تبلیغاتی کاملا فریبنده است. در سایت‌های تبلیغاتی مربوط به این دو کشور نوشته شده که دریافت تابعیت این کشور «امکان سفر بدون ویزا به ۱۳۱ کشور دنیا را فراهم می‌کند.بی‌بی‌سی نوشته: «دولت فدرالی «سنت کیتس» و «نویس» سال گذشته رسما اعلام کرد اعطای شهروندی به متقاضیان سرمایه‌گذاری از ایران را متوقف کرده است. با وجود این، دفاتر امور مهاجرتی همچنان به تبلیغ خود در این‌باره ادامه می‌دهند.»

دو جزیره سنت کیتس و نویس که در مجموع ۲۶۱کیلومترمربع وسعت دارند با جمعیتی حدود ۵۲‌هزار نفر، در ازای سرمایه‌گذاری به ارزش ۴۰۰‌هزار دلار آمریکا یا اعطای کمک‌های خیریه به مبلغ ۲۵۰‌هزار دلار آمریکا، ظرف چند ماه امتیاز شهروندی اعطا می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج