۱۱۰۹۳۸۵
۱۰۴ نظر
۵۰۰۷
۱۰۴ نظر
۵۰۰۷
پ

واکسن رایگان کرونا نیامده، پولی شد؟!

اظهارات در ارتباط با واکسیناسیون پر از تناقض است‌ و البته ابهام‌آمیز. ایران همچنان بر ورود قطره‌چکانی واکسن‌های اسپوتینک روسی و سینوفارم چینی تاکید دارد. واکسن‌های چینی که خود چینی‌ها اعلام کرده‌اند چندان تاثیری ندارند و شوربختانه آمار شیلی نیز چنین مساله‌ای را به نوعی تایید می‌کند.

روزنامه آرمان ملی: اظهارات در ارتباط با واکسیناسیون پر از تناقض است‌ و البته ابهام‌آمیز. ایران همچنان بر ورود قطره‌چکانی واکسن‌های اسپوتینک روسی و سینوفارم چینی تاکید دارد. واکسن‌های چینی که خود چینی‌ها اعلام کرده‌اند چندان تاثیری ندارند و شوربختانه آمار شیلی نیز چنین مساله‌ای را به نوعی تایید می‌کند.

واکسن رایگان کرونا نیامده، پولی شد؟!

شیلی جزء بهترین کشورها در عرصه واکسیناسیون بوده با این تفاوت که از سینوفارم چینی در واکسیناسیون استفاده کرده است. حال اما شیلی با روزانه 9هزار مبتلا بیش از پیک قبلی خود یعنی 7هزار مبتلا روبه‌رو شده است. شیلی به‌رغم واکسیناسیون نمونه‌اش اکنون در پیک دیگری از کروناست. از سویی دیگر واکسن‌های روسی هم با اما‌و‌اگرهای بسیاری روبه‌رو هستند. مینو محرز، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا از عوارض آن سخن می‌گوید و البته خود روس‌ها نیز در کشورشان به آن اعتماد ندارند؛ حتی وقتی از پوتین در‌باره جنس واکسنی که زده می‌پرسند می‌گوید فقط خود و پزشکم دراین‌باره می‌دانیم. درباره زمان واکسیناسیون با واکسن‌های ایرانی نیز حرف‌و حدیث‌ها و تاریخ‌های متفاوتی مطرح می‌شود.

یک‌بار از خردادماه‌، یک‌بار از تیرماه و یک‌بار از ابتدای بهار و یک‌بار از تابستان سخن به میان می‌آید؛ این در حالی است که از میان تمامی واکسن‌های ایرانی تنها برکت در فاز 3 قرار دارد و به نوعی آن را پشت‌سر گذاشته است. باقی واکسن‌ها هنوز در فاز 2 یا آستانه فاز 3 هستند و این بیانگر راه طولانی تولید این واکسن‌هاست. متاسفانه ایران در مورد اینکه واکسن‌های ایرانی را به تایید سازمان جهانی بهداشت می‌رساند یا نه نیز شفاف‌سازی نکرده است و خیلی‌ها این موضوع را به منزله عدم‌ تایید این واکسن‌ها در سازمان جهانی بهداشت پیش از واکسیناسیون سراسری می‌دانند.

واکسن رایگان کرونا نیامده، پولی شد؟!

چنانچه جهانپور در زمان آزمایش واکسن ایرانی اعلام کرده بود که واکسن‌ها به تایید سازمان‌های جهانی نمی‌رسند، مگر آنکه قصد صادرات‌شان وجود داشته باشد که آن موقع به این کار نیاز داریم‌(!) همه اینها در حالی است که فعلا کرونا در بحرانی‌ترین کشورهای جهان یعنی آمریکا و بریتانیا به واسطه استفاده از واکسن‌های فایزر و مدرنا شرایطی به‌مراتب و بعضا غیر‌قابل‌قیاس با پیش‌از واکسیناسیون دارد؛ به نحوی که بسیاری از تعطیلی‌ها تمام شده و ازسویی اسرائیل هم اجبار استفاده از ماسک را به اتمام رسانده است. دراین میان اما شائبه‌های ایران همچنان ادامه دارد. در این باره موضوعات مختلفی درمورد اعتماد یا عدم‌اعتماد به واکسن‌های موجود در کشور و البته اینکه چه کسانی در اولویت واکسیناسیون هستند، مطرح می‌شود. این بار اما اظهاراتی عجیب و به‌زعم برخی وقیحانه منتسب‌به ستاد مقابله با کرونا بسیاری را با پرسش‌های فراوانی مواجه کرده است.

اظهاراتی با این مضمون که «‌کسانی که نمی‌خواهند منتظر نوبت خود برای تزریق بمانند، می‌توانند با «پرداخت هزینه» زودتر واکسن را دریافت کنند.» هلال احمر در اطلاعیه‌ای تاکید کرد «این جمعیت در روزهای آتی واکسن کرونا وارد می‌کند، اما این واکسن‌ها رایگان نخواهد بود»؛ از این اطلاعیه این‌گونه استنباط می‌شود که واکسیناسیون کرونا در ایران برخلاف آنچه پیش‌تر گفته شده رایگان نخواهد بود.

در این میان خبرگزاری میزان مدعی شده علیرضارئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه برخی عجله دارند گفته است‌: «ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز داده افراد یا شرکت‌ها با ارز نیمایی، واکسن وارد کنند تا افرادی که نمی‌توانند طبق سند ملی واکسیناسیون، منتظر دریافت واکسن باشند، از واکسن‌های واردشده توسط این افراد استفاده کنند و پول آن را نیز پرداخت کنند.»

رئیسی در این زمینه گفت: «طبق سیاست‌های اعلام شده،‌ همه مردم تا پایان سال رایگان واکسینه خواهند شد،‌ اما اگر نوبت فردی برای دریافت واکسن در سند ملی واکسیناسیون به عنوان نمونه آذرماه است،‌ می‌تواند با پرداخت هزینه زودتر این واکسن را دریافت کند.» اظهاراتی که قطعا معانی تلخی با خود دارد. اوج برآشفتگی و نا‌هماهنگی در سیاستگذاری‌ها را می‌توان زمانی یافت که بعد از انتشار این گفت‌وگو از علیرضارئیسی، در سایت قوه قضائیه، کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت از در رتق و فتق این موضوع برآمد و اعلام کرد: واکسیناسیون در چارچوب سند ملی واکسیناسیون علیه کووید۱۹ به‌صورت رایگان تا رسیدن به نقطه هدف یعنی ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون انجام خواهد شد. وی تاکید کرد: وزارت بهداشت هرگونه سیاست موازی یا دور زدن این برنامه ملی، تحت هر عنوان اعم از پرداخت هزینه واکسن را که ناقض برنامه ملی واکسیناسیون باشد، تکذیب می‌کند. حال چه این خبر و این گفت‌وگوی رئیسی با میزان تکذیب بشود، چه در واقعیت چنین موضوعی مطرح شده باشد، اساسا طرح پولی کردن واکسن بدین‌شکل چه معانی‌ و تبعاتی خواهد داشت‌؟

واکسن رایگان کرونا نیامده، پولی شد؟!

شکاف میان ملت- ملت

هیچ‌کــس لحظه‌ای را که شهاب حسینی در قامت یک سلبریتی به خاطر زدن واکسن فایزر در آمریکا گوشت قربانی شد، از یاد نمی‌برد. زدن این واکسن معتبر و البته کارا‌، در حالی‌که سایر مردم ایران از آن محرومند، باعث واکنش‌های تند علیه حسینی و البته نه علیه او، بلکه ایدئولوژی غلط و مرگبار ایران در قبال واکسیناسیون شد. مردم به جان حسینی افتادند که چرا تو که پول داری، می‌توانی به آمریکا بروی و این واکسن را بزنی؟ اما ‌ماهیت این ماجرا که زدن واکسن‌های معتبر کارا نیاز تمام مردم ایران است، در محاق قرار گرفت.

تمامی اذهان به این سمت رفت که چرا حسینی فایزر زده است؛ نه اینکه چرا مردم نباید این واکسن را بزنند؟ تنها عایدی این حرکت تقابل مردم در برابر سلبریتی‌ها، که خود گروهی دیگری از مردم به حساب می‌آیند، بود .امروز هم قطعا اگر روزی مقامات تصمیم به این کار بگیرند که افرادی با پرداخت پول می‌توانند واکسن بزنند، دقیقا تداعی همان ماجرای شهاب حسینی‌ها و مردم و زدن واکسن می‌شود. مردم فقیرتر به جان مردم پولدارتر می‌افتند و درنهایت، ماجرا به چیزی جز دعوای میان ملت ختم نمی‌شود. نتیجه این اقدام درمرحله اول قطعا شکاف میان خود مردم‌، تفرقه و البته در ادامه، هرج و مرج خواهد بود. مردم از یکدیگر متنفر می‌شوند. کسی که پول ندارد، واکسن نمی‌زند و کسی که پول دارد از واکسن بهره می‌برد و این چیزی جز جدایی ما از ما نخواهد بود.

واکسن رایگان کرونا نیامده، پولی شد؟!

پولی شدن واکسن کمال بی‌معرفتی‌ به مردم است

روزنامه فرهیختگان به نقل از علیرضا ناجی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و عضو کمیته ملی واکسن کرونا نوشت: «اگر بخواهیم به‌عنوان اولین کشور واکسیناسیون را پولی کنیم درست است یا خیر، تا جایی که من اطلاع دارم هیچ‌کشوری واکسن را به مردم کشور خود نمی‌فروشد. ما اولین کشوری هستیم که چنین تصمیمی می‌گیریم. این ظاهر خوبی ندارد. درست است که می‌خواهیم واکسیناسیون انجام شود ولی اگر می‌توانیم واکسن را وارد کنیم، چرا این واکسن را دولت نگیرد و این کار را انجام ندهد برای اهدافی که خود دارد؟ این نقض غرض است. مشکل ما این بود که از مردم بابت واکسن پول بگیریم؟ یعنی اگر مردم پول بدهند می‌توانیم واکسن وارد کنیم؟

این‌طور خیلی زشت می‌شود، به غیر از اینکه با این کار کسانی را که پول دارند می‌توانیم واکسینه کنیم، نه افرادی که در اولویت خطر بیماری کووید و خطر مرگ هستند. مردم را این همه مدت در انتظار قرار دادیم و الان می‌گوییم کسی که می‌تواند پول بدهد واکسن تزریق کند. اولا وارد کردن واکسن به این راحتی نیست که بخواهد انجام شود. این مقوله سلامت کشوری است که دولت باید به آن نظارت داشته باشد و در ضمن هیچ‌جای دنیا واکسن کووید را با پول به مردم نمی‌دهند و ما نباید به‌عنوان اولین کشور این کار را انجام دهیم و نباید به تبعیض اجتماعی دامن بزنیم که پولدارها واکسینه شوند و کسانی که پول ندارد در صف انتظار بایستند و این کمال بی‌معرفتی‌به مردم است.»

واکسن رایگان کرونا نیامده، پولی شد؟!

واکسن پولی برای فرار از فشار و نیاز کاذب موجود است

محمدحسین یزدی، رئیس مرکز تحقیقات واکسن دانشگاه علوم پزشکی تهران هم در پاسخ به این سوال که آیا پولی کردن واکسن کرونا درست است و در سایر کشورها هم پولدارها جلوتر از سایرین به واکسن می‌رسند، گفت: «خیر، چون فشار واکسیناسیون برای هیچ‌کشوری همانند ایران نیست. ما ملت خاص خود هستیم. برخی مردم به نظام سلامت فشار وارد می‌کنند که واکسن وارد کنید. این فشار را برای اینکه تعدیل کنیم، مجبوریم برای کسانی که عجله دارند آزاد تهیه کنیم. درست نیست ولی چاره‌ای جز این نیست. برای اینکه بتوانیم آن نیاز کاذب را جواب دهیم و فشار کاذب را بشکنیم باید این کار را انجام دهیم.

در هیچ‌جای دنیا اینگونه نیست

ازسویی دیگر قطعا در هیچ‌جای دنیا چنین سیاستی وجود ندارد. حتی اقتصاد‌های کاپیتالیستی مثل آمریکا و انگلیس هم که گفته می‌شود در آنجا با پول هر چیزی را می‌توان خرید درمورد مساله سلامت و خرید واکسن در چنین شرایطی دست به چنین اقدامات تبعیض‌آمیزی نمی‌زنند. نکته بعدی اینکه چنین سیاستی قطعا به این معناست که وقتی یک واکسن را به یک پولدار بفروشید درواقع از سهم یک نفر دیگر، که نیاز شدید دارد، می‌کاهید و در این میان این سوال مطرح می‌شود که آنگاه پاسخ این حق تضییع شده یا احتمالا خون پایمال‌شده را چه کسی می‌خواهد بدهد؟ ازسویی اگر چنین سیاستی اجرا شود، این پرسش را مطرح می‌سازد که نکند بعد از بازار ارز و بورس، دولت بازار جدیدی یافته تا از مردم کسب در‌آمد کند؟ در نهایت باید گفت اظهارات رئیسی و جهانپور، نماد واضح دیگری از دستپاچگی، سردرگمی، بی‌برنامگی و تناقض‌گویی مقامات در مقابله با بحران کرونا و البته واکسیناسیون است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وارد کنید به درک پولشو میدیم

      پاسخ ها

      • راز

        اینام دقیقا هدفشون از اول همین بود که مردم رو به همین نقطه برسونن... کشته زیاد باعث ترس بشه که بعد بگن پولیه و همه صف وایسن پولی بخرن

      • بدون نام

        اگر خیلی پولداری خیر سر بابات برو خارج بزن بیا. نو کیسه همین شما ها هستید که وضع ما را اینطوری کردید

      • محمد

        توداری بدی اونی که نداره چی
        بیمعرفت نباش

      • بدون نام

        عزیزم اون وارد می کنند ولی اول به نورچشمی ها بعدا پولدار ها شما هم نگران نباش اگر پول داری واگر مثل اکثریت مردم پول نداری دیگه .........بماند

      • بدون نام

        شما داری ،یه عده دارن ، اونا که ندارن بقول اون اقا برن بمیرن

      • بدون نام

        تنها کشور واکسن پولی ایران تاسف

      • بدون نام

        چرا پولشو بدیم واکسن فایزر رایگان حق مردمه مثل دویست کشور دیگه

      • بدون نام

        واکسن نمیزنیم بیخود دلتون رو خوش نکنید

      • بدون نام

        اونایی که پول ندارن منتظربمونن تا نوبتشون که رسیدبرن بزنن دیگه غر زدن نداره

      • بدون نام

        واکسن‌ها گرون نیستند بلکه گرون میدن به مردم. واکسیناسیون باید رایگان باشه. پولی کردن واکسن برای زدن خارج از نوبت، کار اشتباهی هست

      • دیندار

        هر جا دین هست ، اخلاق و معرفت نیست !

      • بدون نام

        تو کل دنیا رایگانه یعنی چی

      • بدون نام

        دمت گرم کاربر دیندار
        گل گفتی

      • ناشناس

        دمت گرم حال کردم با این پیام ات واقعا ایرانی اصلی

      • بدون نام

        ثروتمندان و آقازاده‌ها و پولدارها رو باید با سرنگ آلوده به ایدز واکسینه کنن تا دیگه سعی نکنن که با پول زندگی و حق زندگی کس دیگه رو بخرن. مبتلا به ایدز بشن تا بجای کرونا منتظر درمان ایدز باشن که معنی انتظار برای حق زندگی و درد محرومین و فقرا رو بدونن.

      • ندومبه

        بنده خدا اگه پولی شد مگه من و تو توان خریدش رو داریم؟

      • am

        همین ترکیه کنارمون از چین واکسن آورده خیلیاشونم دیگه کرونا نگرفتند

      • بدون نام

        همه تاسفم بخاطر ایروی و حیثیت ایران عزیز و مردم است. مملکتی با این همه تمدن چرا به چنین روزی افتاده ....

      • مهدی

        ازکجابدیم وای برما

      • بدون نام

        اقا من پول ندارم واکسن بخرم ولی پولیش رو وارد کنید هرکس پولش داره بره بزنه نوش جونش بولله که من راضی هستم..
        چی بگیم دیگه اخه همینه دیگه این مملکت همیشه درد و مرگشون پول بوده..
        چرا باید من ناراحت بشم یکی واکسن پولی بزنه اتفاقا خوشحال میشم چون زنجیره انتقال ضعیف تر میشه شاید خود من هم نگیرم..ولو اینکه خودم پول زدنش نداشته باشم

      • بدون نام

        چرا مردم باید مقابل هم قرار بگیرن؟؟
        شعور این مردم کجا رفته؟؟
        قانون دنیا بوده تا بوده هرکی پول داره خب میره یچیز میخره..
        مردمی که ندارن پول بدن باید از حکومتشون مطالبه کنن نه اونی که پول داشته رفته خریده زده!

      • بدون نام

        وای خدا میلیارد دلار همشون پول دارن بازم سیری ندارن که یه واکسن به مردم بزنن پولش میخان!
        ....

      • بدون نام

        اقا واکسن 2 دلار قیمتشه چیه داستان درست شده این همه مگه قرار چند دلار بچپونن بهمون که از قبلش این همه اماده سازی دارن میکنن؟؟؟!!!!

    • بدون نام

      ایران.... ویران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا کنه پولدارا بزنن جواب منفی بده روشون...

    • بدون نام

      تا به امروز بهمت دروغ ها بوده که اعتمادمردم ازمسئولان کاملا ازبین رفته وبه این وآن دولت ها،مربوط میشود!
      درموردوضعیت کرونا تفسیرهاوهشدارها تا امروز فقط بامصلحت خودشان بوده نه مردم!!!

      پاسخ ها

      • همدرد

        اینها نمیخوان به مردم برسه وبرتی خودشون رایگان هست

      • بدون نام

        اقای جهان پور وتمام مسعولین می گفتن پولی نیست همش حرف خالی بود

    • بدون نام

      عمر ما با دروغ می گذرد و بس

    • بدون نام

      قبلا همه مردم متوجه نمی شدند که اینجا چرا با کشورهای دیگه فرق داره اما کرونا اومد که چشم وگوش همه رو باز کنه البته اگه اخبار صدا وسیما رو به کنار بگذاریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا لایک

      • بدون نام

        گل به کلامت

      • بدون نام

        گل گفتی

    • ز. ح

      اونقدر اتفاقات عجیب و غریب از آقایان و خانم های مسئول بی کفایت، تا به امروز دیدیم و شنیدیم
      که این خبر نباید خیلی متعجبمون کنه ،
      اگه غیر از این بود ، که از این قضیه هم به نفع خودشون استفاده نمیکردند باید تعجب میکردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من موافقم با پولی بودن بگذارید از بنده وبردگی دنیا خلاص شویم تا کی به خاطر زندگی ذلت و فلاکت راتحمل کنیم ؟ببینم عدل و عدالت و انصاف کجاست ! آنوقت اسرائیل واکسیناسیون رایگان میکند لبنان و فلسطین و سوریه را

    • بدون نام

      همه نیاز دارند همه جونشون را دوست دارنداگر پولی بشه یعنی فاجعه

    • بی نام

      ازاول هم مشخص بود اینجا ایران است

    • بدون نام

      آقا حالا این مسولیین می گویند واکس رایگان ولی حرف این دروغگوها که اصلا قابل باور نیست اصلا اینها حتی حاضر نیستند واکسن را به قیمت بازار جهانی در اختیار مردم قرار دهند ودر هر صورت فقط وفقط بدنبال منافع شخصی ومادی هستند بابا این بندگان خدا کار همیشگی را انجام میدهند طبق روال دروغ می گویند واین دارو چون فقط در دنیا در اختیار بخش دولتی هست در کشور ما منبع بسیار خوبی جهت سرکیسه کردن ملت هست با چندین برابر قیمت بعدش ما بدنبال رایگان بودن هستیم نمیشه چون دروغگو ها ناراحت میشوند علی برکت اله

    • ehsan

      فکر خوبیه فشار اقتصادی واکسن رایگان از دوش دولت کمتر میشه پولدارها هم به دبی و ترکیه جهت تور واکسن نمیرند با خارج کردن کلی ارز

    • بدون نام

      وارد کنید و پولی کنید اول مجانی بعد گیر نمیاد و بعد پولی اما ترا خدا نوش دارو بعد از مرگ سهراب نشه مردم دارن ۵۰۰تا ۴۰۰تا میمیرند یکم عجله کنید یعنی اینقدر جون مردم بی ارزش شده

    • بدون نام

      شما که بلدین وام واکسن بدین از یارانه کم کنید

    • بدون نام

      واکسناسیون تاثقر گذارنیست . انها مقرارت بهداشات فردی عدم تجمع وبهداشت محیط.و مقرارت سخت امد و رفت چیزی از اینها را هم نمیبینی.همش حرف و حرف.

    • بدون نام

      جدای از این همه بدبختی که ما ملت غرق در انیم
      خوب نوشتی نویسنده دستت درد نکنه

    • بدون نام

      واکسن چینی رو میخوان بفروشن

    • عبدالرحمن

      پولی هم هست و حتی اگه بخش خصوصی وارد کنه و بفروشه به دولت بازم از جیب ملت میره!

    • بدون نام

      اول شایعه را جامیندازن وبعدا انجامش میدن....

    • بدون نام

      کرونا واسه خزانه مملکت خوب پول درار بوده تا ده سال دیگه هم باشه با جریمه مردم و واکسن دارو پول از جیب مردم بدبخت پارو کنین ...

    • زیر خط فقری

      راستی ،،من هنوز واکسن آنفولانزا دریافت نکردم ،، کی میاد ؟؟؟؟؟؟؟
      از آبان منتظرم هنوز خبری نشده !!!!!!

    • بدون نام

      ما چه تقصیری داشتیم تو این خرابشده دنیا اومدیم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قرار نیست بهشت را به آسانی بدست اوریم . باید برایش جانفشانی کنیم. این ایران عزیز ماست که این چنین مظلومانه می گرید

      • بدون نام

        این دست ما نبوده برادر ولی اینکه الان انقدر بی جرات داریم تو مملکت و کرخت و ترسو که جرات حرفی و کاری ندارن خیلی ها، این دیگه تقصیر خودمونه و نمیشه ازش فرار کرد

    • عبدالرحمن

      همین نکته آخرت درسته مثل بورس و ...اینم منبع درآمد دولت میشه !

    • بدون نام

      چرا بهوظازفتون به موقع عمل نمیکنید همه جا پای پول رو وسط میکشید مگر شما اهل ثواب کردن نیستید نمیشه که ثواب کردن برا مردم ولی پول درمانی مال شما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط خجالت خوب چیزی است که مسئولین ما نمیکشند خصوصا جناب وزیر بهداشت واطرافیانش

    • نامnaser

      اینجافقط جان انسانهاارزش نداره

      پاسخ ها

      • حر

        اینجا جان انسانها مزاحمه

    • بدون نام

      لااقل فایزر وارد کنید
      لااقل بعدا پول ب بیمارستان بابت رفع عوارض واکسن پرداخت نکنیم ...عجب گیری خودمون رو انداختیم
      یعنی ب خدا خسته شدیم یه بار نشد یه چی بگید عکسش انجام ندید انگار دارید به ریشمون می خندید ...قبلنا یکم حرفا راست بود الان همه حرفها بلا استثنا دروغه...

    • بدون نام

      چه اشکالی داشت شهااب واکسن زد شما برای جان هیچ کس ارزش قایل نبستید چی صبر میکرد مثل علی ومهرداد میمرد مرده پرستها

    • بدون نام

      همین الانم خیلی ها خصوصی زدن فقط من وشما نمیدونبم

    • بدون نام

      دردسر ایرانی بودن

    • بدون نام

      دولت اصلاحات باید با مردم شفاف باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ینی بیاد بگه کدوم ارگان ها دستوری واکسینه شدن؟؟؟!!!
        مگه میشه؟؟؟

    • بدون نام

      ازایرانی بودنم حالم داره بدمیشه

    • بدون نام

      مسؤولان دروغگو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بااین ته وجوه مردوم دل سرد نگونید به فگرمردوم باشید خیرنبینید

    • ندومبه

      همون بهتر که هممون بریم یک گوشه بمیریم آخه ندومبه دیگه ذلت و خواری تا چه حد؟کجای دنیا اینجوری با قاطبه مردم فقیرش رفتار میکنن،ندومبه

    • همدرد

      اینها فقط برای خودشون رایگان ولی برای مردم رایگان نیست واقعا چی میشه از اینها انتظاری داشت وقتی .....

    • بدون نام

      باز هم نفر اول تو صف رای خودتی،،،،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شده دوتا دوتا هم رای میدم تا از این وضع بیام بیرون

    • بدون نام

      مملکت عجایب

    • بدون نام

      و همچنان اونهایی که پول دارن هر کاری میتونن بکنن
      ....

    • بینام

      باید پولی هم شده واکسن معتبر وارد کنید نه اشعال بعضی ها بفکر جان مردم نیستند مردند به جهنم یارانه ما اضافه میشود بهترین و کارساز ترین واکسن را باید وارو کرد دولت همه اش در فکر پول در اوردن است

    • مینا

      همه کشورها از واکسن انگلیسی آمریکایی استفاده کردن چرا دولت کاری نمی کنه همه مردم از ویروس کرونا میمیرن

    • بدون نام

      فقط وارد کنید

    • بدون نام

      بازم برید رای بدید رای بی رای

    • بدون نام

      شما بفرمایید تاکنون چند دوز واکسن وارد کشور شده وتاکنون چند دوز تزریق گردیده است....؟ همین تعداد بسیار کم هم دارای نشتی بوده و سر از بازار سیاه درآورده است...چه باید گفت و چه باید کرد

    • بدون نام

      از آب کره گرفتن ...با نان و دارویی که متعلق به مردم است...کاسبی کردن هم از عطایای دولت محترم است

    • بدون نام

      آخه واکسن معتبری نیست که براش پول بدیم

    • ش_ش

      اخه بدبختی اینجاست که جور چندملیون اتباع خارجه ساکن ایران راهم بایدبکشیم

    • بدون نام

      این یعنی بدبختی دولت این یعنی فلاکت مردم پس درآمد ملی مردم کجاست مجانی برای مملکت بجنگی و برای زنده موندن باید پول بدی

    • بدون نام

      ما در کشور اسلامی زندگی میکنیم وحامی مستضعفان.

    • سعید

      واکسن فایزرخیلیم خوبه ولی اینا سیاسیش کردند

    • حسین

      واقعا باید به این سیستم رای داد؟

    • یعقوب

      اینها هر چی دلشون بخواد میکنند اول واخر ....بازهم حرف داری

    • بدون نام

      اینجا ایران است!!!
      ای دریغ از ما....

    • مهدی

      بی ادبی نباشه،ماحقمان است.چون هنوزهم حرف مسئولان راباورمیکنیم.

    • بی نام

      چرا از مرگمیترسید هرچه موجود زندس هرگز ۱۵۰۰ نمی بینه بی خیال باش

    • مهدی

      دولت تهیه کنه باارزغیرنیمایی،کمرک هم بکشن روش.ولی اینهاجندبرابرقیمت میفروشن

    • امین آبادان

      شما اجازه بدید اول وارد بشن . در رابطه با مردمی که ندارن هم کمپین حمایت احیا خواهد شد.ضمنا تا ۳ ماه دیگه واکسن رایگان هم عرضه خواهد شد و میتوانند واکس رو بزنن

    • بدون نام

      نه ب رای

    • بدون نام

      نه ب رای

    • علی

      اقا این همه میگن نانوایی جای پر خطری هست برای مردم و کارگرای نانوایی هر روز شاید ۵۰۰ نفر ب یک نانوایی میرن برای خرید نان پس چرا واکسن ب کارگرا نانوایی ها نمیزنن چون پارتی ندارن کارگرن صدا ندارن مملکت ما اینجوریاست مملکت برای اقازاده هاست شرم باد شرم باد خجالت بکشین

    • بدون نام

      واکسن چینی که کارایی نداره روسی هم که عوارض داره چه واکسنی میخان وارد کنن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چ اشکال دارد رای. ما. پولی....

        اول از همه بی پولها میرن توصف رای

    • بدون نام

      ما برا نفس کشیدن داریم هزینه میدیم اینکه دیگه چیزی نیس فقط تعدادشون رو زیاد کنید

    • بدون نام

      واکسن فقط فایزر و مدونا
      مرگ بر آمریکا

    • شهروند

      آقانگران نباش اونایی ک پول دارن بزنن اونایی ک ندارن هم برن بمیرن الفاتحه

    • بدون نام

      از ماست که بر ماست . مردم بیچاره

    • محمدنژادی

      طی سفری به خارج مجبور به زدن واکسن شدم و قیمتش هم ۲۰ دلار بود البته فقط از مسافران خارجی اخذ میشد! و برای اتباع خودشون رایگان بود. این قیمت یعنی بیش از ۲۵۰ هزار تومان برای هر نفر! چون این قیمت شرکتی واکسن هست بدون اخذ سود اضافی.

    • بشیری

      بسمه تعالی
      واکسن کرونا جهت درمان هنوز ساخته نشده است.
      اللهم عجل الولیک الفرج صلوات

    • بدون نام

      اقا دنیا میگه مجانیه ما تافته جدابافته میگیم پولی قیمت 3دلار 5دلار کجا ودلالبازی اینها کجا

    • اکبر شکور

      برای کسانی که مردمو به فلاکت انداخته اند آب مقطر و به جای واکسن به همه میزنند چه کسی متونه تشخیص بده بعد میکن فوقش میمیرن خرجمون کم میشه

    • بدون نام

      حالا‌ببیند‌پول‌داری‌بده‌یا‌خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج