۱۱۰۹۳۹۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دوئل سرنوشت‌ساز آبی‌ها با علی‌کریمی

صرفنظر از آنچه دیر وقت دیشب در بازی استقلال با الشرطه عراق روی داد حساس‌ترین مسابقه‌های تیم آبی‌پوش تهرانی در گروه سوم فوتبال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ دو دیداری است که بزودی مقابل الدحیل قطر برگزار خواهد کرد.

ایران ورزشی: صرفنظر از آنچه دیر وقت دیشب در بازی استقلال با الشرطه عراق روی داد حساس‌ترین مسابقه‌های تیم آبی‌پوش تهرانی در گروه سوم فوتبال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ دو دیداری است که بزودی مقابل الدحیل قطر برگزار خواهد کرد.

الدحیل هم دیشب به میدان آمد و روبه‌روی الاهلی عربستان ایستاد که در دیدار اولش ۲-۵ به استقلال باخته بود. تیم پرمهره قطری کارش را اواخر هفته پیش با برد صفر-۲ مقابل الشرطه آغاز کرد و تا قبل از بازی‌های دیشب گروه سوم مثل آبی‌ها ۳ امتیازی اما به سبب تفاضل گل پشت سر آنها بود. بازی‌های رفت و برگشت مردان فرهاد مجیدی مقابل الدحیل چهارشنبه شب این هفته و یکشنبه شب هفته بعد خواهد بود و بخش عمده‌ای از سرنوشت نهایی این گروه در همین دو بازی ترسیم خواهد شد. در پایان همین دیدارها است که درمی‌یابیم کدام تیم شانس بیشتری برای اول شدن در گروه را دارد و رقابت بر سر دوم شدن بین کدام تیم‌ها است. لازم است متذکر شویم که در گروه‌های ۱۰ گانه آسیا فقط سرگروه‌ها قطعاً و تحت هر شرایطی بالا می‌روند و بین ۱۰ تیمی که حائز رتبه دوم می‌شوند، فقط شش تیمی که امتیازات و رکوردهای بیشتر و بهتری داشته باشند به صعود نایل می‌شوند. از این طریق کل ۱۶ تیمی که باید مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را آغاز کنند مشخص می‌شوند و شروع دیدارهای این مرحله تست تازه‌تر و البته سخت‌تری برای نمایندگان ایران خواهد بود. مرحله‌ای که به ‌لطف شروع خوب سرخابی‌های پایتخت و فولاد در مرحله گروهی بعید است که حداقل یکی دو نماینده ایران را در بر نداشته باشد.

نقشه‌کشی‌های تیم پرمهره قطری

الدحیل چند سالی است که بر فوتبال باشگاهی قطر سایه انداخته و حتی در فصل اخیراً پایان یافته لیگ برتر این کشور (موسوم به لیگ ستارگان) نیز با اینکه السد بدون شکست ماند و به قهرمانی مقتدرانه‌ای رسید اما حضوری قابل قبول داشت و در عین کسب آمادگی برای جام باشگاه‌های آسیا به نقشه‌کشی برای فصل بعدی لیگ قطر و ساقط کردن السد هم مشغول شده است. آشناترین مرد در ترکیب الدحیل لااقل برای ما ایرانی‌ها علی کریمی است که در دو مقطع زمانی پیراهن استقلال را به تن کرده و عضویت سپاهان و دیناموزاگرب کرواسی را هم داشته و یک هافبک وسط مدبر و بازیساز است. او با بینش و برش‌های فنی خود می‌تواند بسیاری از گره‌ها را برای تیمش بگشاید و گاه که شخصاً به خط دفاعی تیم‌های رقیب می‌زند، فرصت گلزنی را هم برای خود به‌وجود می‌آورد و از اکثر آنها هم استفاده و گلزنی می‌کند. در روزهایی که استقلال به‌رغم حضور و تلاش امثال مسعود ریگی و فرشید اسماعیلی و به واقع با تلاش گروهی همه هافبک‌هایش سعی در جبران خلأ استعدادهای علی‌کریمی را دارد شاید وی به‌گونه‌ای برای الدحیل بازی کند که این خلأ برای آبی‌ها مضرتر باشد و محسوس‌تر شود و آنها را به‌گونه‌ای تحت فشار بیشتر قرار بدهد. البته چنین مسأله‌ای و فرجام این رقابت به نوع تصمیم‌گیری مربیان استقلال هم برمی‌گردد و به اینکه چگونه می‌توانند با مهره‌چینی‌های درست دایره علی کریمی را محدود و نفرات خود را بر وی غالب گردانند. کریمی قطعاً به‌دلیل شناخت عمیقی که از بازی استقلال و به واقع نحوه عمل یاران سابقش دارد، می‌تواند گره‌گشای کار الدحیل و یک مهره خاص و کلیدی لااقل در این دیدار خاص برای تیم قطری باشد و مهار او و طرح‌ها و حرکاتش سهم مهمی در ثبت نتیجه نهایی مقابل الدحیل در دوگانه سرشار از هیجان آنها خواهد داشت.

بی‌گدار به آب نزنید

البته رویارویی با الدحیل فقط به معنای دوئل با اندیشه‌های کریمی و خنثی‌سازی نقشه‌های وی نیست و توفیق احتمالی در چنین امری به مفهوم تضمین موفقیت نخواهد بود و این تیم قطری که چهار سال پیش با ادغام دو باشگاه دیگر قطر به‌وجود آمد، از هر فرصت و امکانی برای تقویت خویش طی این مدت بهره‌ جسته است. چنین اقداماتی سبب شد الدحیل در سال‌های 2018 و 2019 حکومتی را بر لیگ قطر داشته باشد که مشابه آن را امسال از السد دیدیم و این تیم به‌رغم شکست فصول اخیرش مقابل پرسپولیس در دیدارهای منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا بسیار تواناتر از آن نشان داده که حداقل یک بار رسیدن به فینال جام حقش نباشد.

اینها به ما می‌گوید حریف اصلی استقلال در گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا تیم بالقوه خوبی است که اگر آن را دست‌کم بگیرید جز ناکامی نتیجه‌ای نخواهید گرفت و توجه به این مسأله و برنامه‌ریزی درست روی آن وظیفه مسلم مجیدی و فراز کمالوند و سایر برنامه‌ریزان استقلال است تا بی‌گدار به آب نزنند و به تبع آن در دریای حوادث پیش‌بینی نشده غرق نشوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج