۱۱۰۹۷۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

عکس: تولید کلیه چاپ سه‌بعدی

محققان استرالیایی با همکاری یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه چاپ زیستی در حال تولید کلیه چاپ سه‌بعدی هستند که می‌تواند در آینده برای آزمایش داروها یا پیوند به بدن انسان مورد استفاده قرار گیرد.

ایسنا: محققان استرالیایی با همکاری یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه چاپ زیستی در حال تولید کلیه چاپ سه‌بعدی هستند که می‌تواند در آینده برای آزمایش داروها یا پیوند به بدن انسان مورد استفاده قرار گیرد.

چاپ زیستی حوزه‌ای است که در آن از فناوری چاپ سه‌بعدی برای چاپ سلول‌های زنده بصورت لایه به لایه استفاده می‌شود؛ می‌توان از این روش برای تولید اندام‌های مختلف بدن استفاده کرد.

سال گذشته محققان دانشگاه کوئینزلند به سرپرستی پروفسور «ملیسا لیتل» موفق به تولید یک کلیه مینیاتوری به طول ۲ میلی‌متر در ظرف آزمایشگاه شدند.

عکس: تولید کلیه چاپ سه‌بعدی

شرکت Organovo در سان‌دیگو در حوزه چاپ زیستی فعال بوده و سال گذشته با استفاده از چاپگر سه‌بعدی و سلول‌های کبدی و ستاره‌ای - دو سلول اصلی کبد - موفق به تولید کوچکترین کبد انسانی با نیم میلی‌متر عمق و چهار میلی‌متر طول شدند.

این شرکت آمریکایی به تازگی قرارداد همکاری مشترکی را با شرکت UniQuest وابسته به دانشگاه کوئینزلند منعقد کرده است؛ هدف از این قرارداد، توسعه همکاری برای تولید اندام چاپ سه‌بعدی بویژه کلیه‌های چاپی عنوان شده است.

هدف اصلی محققان، تولید کلیه‌های چاپی است که می‌توان از آنها برای آزمایش داروهای مختلف استفاده کرد؛ تولید داروهای جدید با موفقیت همراه نبوده است، چراکه آنها اغلب برای قلب یا برای کلیه مضر هستند، بنابراین با آزمایش داروی جدید بر روی کلیه چاپی می‌توان از اتلاف وقت پیشگیری می‌شود.

کلیه‌ چاپی برای توسعه روش‌های درمانی جدید برای مشکلات و نارسایی‌های کلیه که در اثر شرایط ژنتیکی ایجاد می‌شوند نیز کاربرد خواهد داشت.

کلیه‌های چاپ سه‌بعدی در آینده می‌توانند نیاز بیماران در انتظار پیوند را مرتفع کرده و باتوجه به استفاده از سلول‌های خود بیمار، شانس موفقیت عمل را افزایش دهند.

با این حال محققان تأکید می‌کنند که باتوجه به پیچیدگی‌های این اندام، کلیه‌های چاپ زیستی دست کم تا ۱۵ یا ۲۰ سال آینده کاربردی نخواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج