۱۱۰۹۸۳۷
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

روزنامه جوان به خاتمی: شما قیم مردم هستید؟

روزنامه جوان نوشت: محمد خاتمی می‌گوید مردم قیم نمی‌خواهند. او در شرایطی این جمله را می‌گوید که خود در مقام لیدر یک جریان سیاسی به‌گونه‌ای برخورد می‌کند و دستور انصراف و کاندیداتوری و امثال آن‌ها را می‌دهد که خود قیم مردم شده است!

روزنامه جوان نوشت: محمد خاتمی می‌گوید مردم قیم نمی‌خواهند. او در شرایطی این جمله را می‌گوید که خود در مقام لیدر یک جریان سیاسی به‌گونه‌ای برخورد می‌کند و دستور انصراف و کاندیداتوری و امثال آن‌ها را می‌دهد که خود قیم مردم شده است!

پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان بخش اعظم افرادی بودند که سال ۹۴ پای صندوق‌های رأی انتخابات مجلس حاضر نشدند. آن‌ها با صندوق‌های رأی قهر کردند، چون چهار سال پیش از آن با دستور و تشویق همین امثال محمد‌خاتمی به لیست‌هایی رأی داده بودند که شناخت حداقلی هم از اسامی داخل آن نداشتند و فقط به اعتماد لیدر‌های اصلاحات نامشان را در برگه رأی خود نوشته بودند. آن‌ها در مجلس چه کردند؟ هیچ؛ سکوت و حاشیه‌سازی. کدام مشکل از مردم حل شد؟ حالا چرا حامیان خاتمی باز باید سر صندوق رأی حاضر می‌شدند؟ خصوصاً که او حرف جدیدی هم نداشت. حتی حاضر نشد مسئولیت خطا و کارنابلدی نیرو‌های اصلاح‌طلب مورد حمایت خود را بر عهده بگیرد!

در قوه مجریه هم اوضاع بهتری حاکم نبود. حسن روحانی که با حمایت خاتمی و اصلاح‌طلبان توانست دولت را در دست بگیرد، در اداره کشور درماند و مشکلات ریز و درشت و نارضایتی‌ها فضای جامعه را گرفت. دلسردی مردم پس از آن همه امید واکنشی طبیعی ا‌ست. خاتمی نتوانست آنچه را که به مردم وعده داده شده بود، محقق کند و همچنان حامی دولت روحانی باقی ماند. شاید یک عذرخواهی او پایگاه اجتماعی‌اش را ترمیم می‌کرد و مردم فاصله میان او و روحانی را باور می‌کردند، اما اینجا هم خاتمی ترجیح داد مدعی پرسؤال باقی بماند؛ گویی او خارج از دایره بوده است!

در مورد انتخابات شورا‌ها هم قریب به اتفاق کرسی‌های شورای شهر دست اصلاح‌طلبان بوده است. آنچنان که در تهران حتی یک فرد غیراصلاح‌طلب عضو شورا نیست. با این حساب ناکارآمدی شورا‌ها رغبت مردم را کم کرده است.

در هر حال، خاتمی اکنون وقت اعتراض و طرح مسئله‌اش نیست، بلکه باید پاسخگوی عملکرد جریان متبوعش باشد. او یک مدعی تکراری است. همواره در دایره قدرت نقش‌آفرین است و همواره مدعی معترض و منتقد بودن؛ حال آنکه مخاطب اعتراض‌ها و انتقاد‌ها خود اوست.

شما قیم مردم هستید؟

محمد خاتمی می‌گوید مردم قیم نمی‌خواهند. او در شرایطی این جمله را می‌گوید که خود در مقام لیدر یک جریان سیاسی به‌گونه‌ای برخورد می‌کند و دستور انصراف و کاندیداتوری و امثال آن‌ها را می‌دهد که خود قیم مردم شده است! از سویی نقش قیمومیت او میان احزاب اصلاح‌طلب و حذف یک کاندیدا و میدان دادن به دیگری، خود نشان روشنی دارد که خاتمی با قیمومیت بر مردم مشکلی ندارد؛ با اینکه چه کسی قیم باشد، مشکل دارد.

«هرقدر که سیدحسن خمینی تمایل دارد تا نقش هاشمی را به‌عنوان رهبر میانه‌رو، اما معترض در میان اصلاح‌طلبان بازی کند، آن‌سوتر محمدخاتمی از موقعیت قبلی فاصله گرفته و نقش سنگرشکنی را بر عهده گرفته است. رئیس دولت اصلاحات در پیامی به کنگره یک حزب اصلاح‌طلب گفته است که نمی‌توان انتخابات به هر شکل و شیوه را عین مردم‌سالاری دانست.»

اگر مردم نسبت به وضعیت فعلی ناامید باشند؛ این «قهر» نتایج کار دولتی است که شهروندان را در سخت‌ترین شرایط به حال خود ر‌ها کرده و حتی توانایی کنترل صف مرغ و تخم‌مرغ را نیز ندارد. اصلاح‌طلبان پیش از آنکه بخواهند لباس سیاه اپوزیسیون نمایی را بر تن کنند، باید مسئولیت این «دولت تکرار» شده را بپذیرند.

هر زمان به وضعیت انتخاباتی در کشور نزدیک می‌شویم؛ گروه عملیاتی وابسته به خاتمی سعی در امنیتی کردن فضای کشور دارد، ناامید کردن مردم از صندوق رأی و تشکیک در فرآیند انتخابات بخشی از پروژه نخ‌نما شده آن‌ها در موقعیت‌هایی است که احساس خطر شکست می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • طاهر

      نه شما وکیل مردمید!!

    • بدون نام

      روزنامه ضد مردمی جوان

    • بدون نام

      به حرف های این روزنامه اصلا اعتمادی نیست

    • حمید

      آقای خاتمی از طرف جریان سیاسی و طرفداران خود سخن که اکثریت مردم هم هستند سخن میگوید شما که یک اقلیت جزء هستید چرا برای کل کشور تصمیم میگیرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج