۱۱۰۹۹۰۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کلوپ: به خاطر سوپرلیگ استعفا نمی‌دهم

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، می گوید که هنوز هم مخالف ایده برگزاری سوپرلیگ است و درک می کند که چرا هواداران عصبانی هستند، اما او و تیم نقشی در گرفتن این تصمیم نداشته اند.

ورزش سه: یورگن کلوپ می گوید که نظرش درباره مخالفت با سوپرلیگ اروپا عوض نشده است. شب گذشته و پس از اعلام موافقت مالکان باشگاه لیورپول برای پیوستن این تیم به سوپر لیگ اروپا، قرمزها به مصاف لیدز رفتند و به تساوی ۱-۱ دست یافتند.

سال ۲۰۱۹ سرمربی لیورپول در این باره گفته بود: "امیدوارم این سوپرلیگ هرگز عملی نشود." پیش از بازی لیورپول و لیدز هم کلوپ گفت که نظرش درباره سوپرلیگ عوض نشده و درک می کند که چرا هواداران عصبانی هستند.

کلوپ در پاسخ به شایعاتی درباره استعفایش از سمت سرمربیگری لیورپول در صورت پیوستن این تیم به سوپر لیگ گفت که در روزهای سخت پیش رو نیز قرمزها را هدایت خواهد کرد.

قرمزها که از یکشنبه شب و پس از اعلام حضور سوپرلیگ اروپا با انتقادات شدیدی مواجه شده اند همچنین با محرومیت از شرکت در رقابت های داخلی و بین المللی در ماه ها و حتی سال های آینده رو به رو هستند.

کلوپ و بازیکنانش پیش از شروع مسابقه برابر لیدز در لیگ برتر توسط هواداران هو شدند و مورد تمسخر قرار گرفتند. تصمیم این باشگاه در پیوستن به سوپر لیگ توسط ستاره های سابق لیورپول، کارشناسان فوتبال و حتی هواداران وفادار خودشان نیز به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

حتی جیمز میلنر، کاپیتان دوم قرمزها، پس از تساوی ۱-۱ برابر لیدز که باعث شد لیورپول همچنان از دستیابی به رده ای در تاپ فور برای شرکت در رقابت های چمپیونزلیگ در سال بعد ناکام بماند، گفت که مخالف سوپرلیگ است. هر چند در این برهه از زمان به نظر می رسد که لیورپول به هر حال در چمپیونزلیگ سال بعد بازی نکند.

کلوپ در کنفرانس پس از مسابقه گفت که تا زمانی که او را بخواهند، سرمربی لیورپول باقی خواهد ماند.

سرمربی قرمزها در پاسخ به این سوال که آیا احساس می کند مالکان باشگاه او را ناامید کرده اند گفت: "اینطور فکر نمی کنم، چنین احساسی ندارم. من بیست سال است که در فوتبال حضور دارم و خیلی وقت ها مالکان بدون پرسیدن نظر من تصمیماتی گرفته اند و من با این تصمیمات کنار آمده ام. من نمی خواهم که در این چیزها دخالتی داشته باشم، من این چیزها را درک نمی کنم. من یک آدم فوتبالی هستم. موضوع هم درباره ناامید کردن من نیست.

من به عنوان سرمربی فوتبال اینجا هستم و تا زمانی که به من اجازه دهند به همین کار ادامه خواهم داد. امروز شنیدم که می گویند من استعفا خواهم داد و از اینجور حرف ها. حتی اگر اوضاع از این هم سخت تر شود، این من را برای اینجا ماندن مصمم تر می کند. من در قبال تیم، باشگاه و رابطه ای که ما با هوادارنمان داریم، احساس مسئولیت می کنم. زمان بسیار سختی است اما تلاش می کنم تا به سر و سامان دادن به این اوضاع کمک کنم.

من حدود شش سال است که در این باشگاه هستم. مالکان را می شناسم. آنها آدم هایی جدی و منطقی هستند. به ما اهمیت می دهند. اما هیچوقت مجبور نبوده اند اینطور تصمیمات را برای من توضیح دهند یا از من اجازه بخواهند. اوضاع از این قرار است. من زیاد با آنها صحبت می کنم اما در این پروسه به هیچ وجه دخالتی نداشتم. دیروز به من اطلاع دادند.

سیستم انگلیسی به این شکل است، در واقع فقط یک صدا در باشگاه وجود دارد و آن هم صدای رییس است. در آلمان اوضاع متفاوت است. اما زمانی خواهد رسید که مالکان ما چیزی که باید را بگویند. من مطمئنم."

سرمربی آلمانی همچنین گفت که مشکلی با هوادارانی که از شنیدن پیوستن لیورپول به سوپرلیگ عصبانی هستند ندارد، اما با تصمیم گروه هواداری Spion Kop ۱۹۰۶ که قرار است پرچم ها و بنرهای تاریخی خود را پیشاپیش مسابقه روز شنبه برابر نیوکاسل، از آنفیلد بردارند، مخالف است.

کلوپ در این باره گفت: "من کاملا درک می کنم که آنها عصبانی هستند. مشکل من این است که این بنرها برای حمایت از تیم آنجا هستند و به همین دلیل است که اگر من بودم می گذاشتم که بنرها بمانند.

ما در این فصل همچنان خیلی چیزها برای به دست آوردن داریم و فکر می کنم که در شش سال گذشته روابطی بسیار عالی بین تیم و هواداران به وجود آورده ایم. می فهمم که آنها می خواهند کاری بکنند و خشم‌شان را نشان دهند اما تیم هیچ ربطی به این ماجرا ندارد. آنها دارند در این مقطع حمایت خود را از تیم دریغ می کنند.

شنیدن حرف های کارشناسان و منتقدان درباره باشگاه در حال حاضر بسیار سخت است. این باشگاه از همه ما بزرگتر است، نباید این موضوع را فراموش کنیم. این باشگاه در دوران سختی بنا شد، از دوره های سختی عبور کرد و همه چیزهای دیگری که می دانیم...

مالکان ما تصمیمی گرفتند. این بخشی از باشگاه است. باشگاه از اشخاص بزرگتر است. باید کمی آرام شوند. ما هم انسان هستیم و این تازه فقط روز اول بود. می دانم که دنیای رسانه ها به این کار ادامه خواهد داد اما هواداران لیدز جوری بر سر ما فریاد می زدند انگار من گفته ام که باید به سوپرلیگ برویم!"

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج