۱۱۱۰۲۲۹
۱۶ نظر
۵۰۰۲
۱۶ نظر
۵۰۰۲
پ

کاندیداتوری تاج‌زاده؛ شور انتخاباتی؟ یا واقعی و جدی؟

سیدمصطفی تاج‌زاده کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ می‌شود؟

برترین‌ها : سیدمصطفی تاج‌زاده کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ می‌شود؟
به گمان عده‌ای حتی اگر این چهره اصلاح‌طلب تایید صلاحیت هم نشود، اما همین خبر کاندیداتوری احتمالی، اذهان جامعه را به مقایسه میان شخصیت‌های مطرح دو جناح سیاسی ترغیب می‌کند که در نهایت منجر به انتخاب کاندیدا‌های نهایی انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود به عبارتی کاندیدا شدن امثال تاج‌زاده؛ به اعتقاد عده‌ای به نوعی بازخوانی آرمان‌های اصلاحات برای جامعه است.
کاندیداتوری تاج‌زاده؛ شور انتخاباتی؟ یا واقعی و جدی؟
تاج‌زاده کاندیدای ۱۴۰۰؟
۳۱ فروردین یعنی روز گذشته بود که الیاس حضرتی، دبیرکل حزب اعتمادملی در توئیتی نوشت: «احتمال کاندیدا شدن مصطفی تاج‌زاده در انتخابات ریاست‌جمهوری جدی‌تر شده است.» پس از انتشار این توئیت بود سایت مشرق با تیتر «شوخی انتخاباتی الیاس حضرتی با تاج‌زاده!» نوشت: «الیاس حضرتی از فعالان اصلاح‌طلب در توئیتی که بیشتر به شوخی شبیه است، از جدی شدن احتمال کاندیداتوری مصطفی تاج‌زاده (از محکومان فتنه ۸۸) در انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد!»
تایید شد
بخش‌هایی از اصولگرایان سعی کردند با شوخی و غیرواقعی خواندن خبر کاندیدا شدن چهره اصلاح‌طلب فضا را برگردانند که البته دو ساعت بعد، مصطفی تاج‌زاده در گفتگو با ایلنا درباره اخبار منتشر شده پیرامون حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو، اظهار داشت: در این زمینه در حال مشورت و رایزنی با دوستان هستم و بعد از تصمیم‌گیری نهایی به یاری حق آن را اعلام خواهم کرد. وی درباره زمان اعلام آن نیز تصریح کرد: به‌زودی ان‌شا‌ءا.
کاندیداتوری تاج‌زاده؛ شور انتخاباتی؟ یا واقعی و جدی؟
در میان اصولگرایان، اما هنوز «وحدت» به دست نیامده و شاید به خاطر همین هم هست که اعلام کاندیداتوری تاج‌زاده بُرد خبری زیادی دارد، اصولگرایان روزی سعید محمد را مطرح می‌کنند، اما خیلی زود مخالفت‌ها با او آغاز می‌شود. دل به قالیباف می‌بندند که خبر توقف حمایت می‌رسد و... چنانکه چند روز پیش اسدا... بادامچیان، دبیر کل حزب موتلفه درباره میزان مشارکت در انتخابات پیش‌رو و نقش شورای نگهبان در افزایش مشارکت انتخاباتی گفته بود: «ما همواره شاهد حضور هر تیپ کاندیدایی بودیم، بعضی از دوستان اصلاح طلب می‌گویند شورای نگهبان همه ما را رها کند و بگذارد بیاییم. این در حالی است که آن‌ها بار‌ها به مجلس آمده‌اند و توسط شورای نگهبان تایید شده‌اند، در انتخابات ریاست‌جمهوری توسط شورای نگهبان تایید شده‌اند و به مجلس و جا‌های دیگر رفته‌اند، اما در مجلس و بخش‌های دیگر متاسفانه کار‌هایی کرده‌اند که شورای نگهبان نمی‌تواند آن‌ها را قانونا تایید و احراز صلاحیت کند. به هر حال شورای نگهبان نمی‌آید این مسائل را برای ملت باز کند، اگر باز کند شورش عمومی علیه این‌ها می‌شود.»
که البته این ادعا با پاسخ تاج‌زاده مواجه شد. این چهره اصلاح‌طلب نوشت: «اصلاح‌طلبان باید ممنون شورای نگهبان باشند که آن‌ها را از انتخابات حذف می‌کند و دلایل رد‌صلاحیت‌شان را نمی‌گوید تا مردم علیه آن‌ها شورش نکنند.»
چرا تاج‌زاده می‌خواهد نامزد انتخابات شود؟
در همین رابطه روزنامه همدلی نوشت: اخیراً احتمال کاندیداتوری مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب که پیش از این سوابق فعالیت حزبی در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت را داشته و بعد از وقایع سال ۸۸ چند سالی را در زندان گذرانده مطرح شده است.
در همان سال‌ها تصور می‌شد اصلاح‌طلبانی همچون تاجزاده به شدت طرفدار تحریم انتخابات شده باشند. چراکه مرتباً از ردصلاحیت‌های شورای نگهبان و برخورد‌های سلبی با جناح اصلاح‌طلب گله می‌کردند. اما در هر حال در سال ۹۲، او یکی از افرادی بود که با وجود چند سال زندان، معتقد بود باید در انتخابات مشارکت کرد. چند سال بعد که گلایه‌ها در خصوص عدم عمل دولت روحانی به وعده‌های انتخاباتی پررنگ‌تر شد، در مصاحبه‌ای گفته بود: «اگر به سال ۹۲ برگردیم بازهم به روحانی رای می‌دهم.»
او در انتخابات مجلس یازدهم در سال ۹۸، نیز اعلام کرده بود: «من در اعتراض به مهندسی انتخابات رای نمی‌دهم.»
کاندیداتوری تاج‌زاده؛ شور انتخاباتی؟ یا واقعی و جدی؟
تحریم یا مشارکت انتخاباتی تاج‌زاده
احتمالاً تاج‌زاده احتمال ردصلاحیت را در نظر دارد. اما با وجود چنین شرایطی چرا حاضر شده که احتمال کاندیداتوری‌اش را تایید کند؟ این احتمال وجود دارد که حضور چهره‌ای با شخصیت تاجزاده در انتخابات پیش رو بتواند فضای انتخاباتی را برای مشارکت مردم در انتخابات و حساس شدن به موضوع انتخابات گرم کند. حتی سخنرانی فائزه هاشمی در کلاب هاوس را نیز باید در همین چارچوب تعریف کرد. در حالی‌که مشکلات معیشتی موضوع انتخابات را برای بخشی از جامعه بی‌اهمیت کرده است، امثال فائزه هاشمی گزینه‌هایی برای جلب توجه مخاطب به انتخابات هستند. حتی اگر این افراد طرفدار تحریم انتخابات باشند.
روزنامه اعتماد هم در واکنش به احتمال کاندیداتوری تاجزاده نوشت که فارغ از این بحث، اما آنچه اکنون قابل بیان است، آن است که نام‌نویسی تاجزاده حتی اگر منتج به تاییدصلاحیت و کاندیداتوری رسمی او نیز نشود، اتفاقی بسیار مهم در انتخابات خواهد بود و در عین حال فرصتی مغتنم برای او و البته دیگر اصلاح‌طلبان برای استفاده از فضای سیاسی-رسانه‌ای حاکم بر کشور در آستانه انتخابات. فرصتی که در عین حال می‌تواند به کار رایزنی‌های پشت پرده اصلاح‌طلبان نیز بیاید و آن‌ها حتی اگر بخواهند درنهایت سراغ کاندیدایی با احتمال تاییدصلاحیت بالاتر نیز بروند، دست‌کم قادر خواهند بود از پایگاه اجتماعی تاجزاده و این طیف از اصلاح‌طلبان برای مذاکرات خود بهره ببرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایلیا

      این تلنگر کوچکی هم نیس چه برسه به شوک.

    • بدون نام

      الکی جو نده برترینها. تاج زاده کیه آشفتگی ایجاد کنه. بزرگتراش الان دیگه نمیتونن آشفتگی ایجاد کنن چون خودشون کاملا آشفته هستن.

    • بدون نام

      آشفتگی در کار نیست . رد صلاحیتش محرزه

    • زینال

      مگه یه حموم خرابه چندتا دلاک و کیسه کش میخاد؟

    • سانسور بی سانسور

      دیگه تمومه ماجرا

    • سیبو

      تو دیگه کی هستی فقط با یه خداحافظی ملتو خوشحال کنید

    • بدون نام

      برو بابا امدن اینم سودی به حالتون نداره

    • بدون نام

      2000 رای دارد

    • بدون نام

      هنوز نیامده تسلیم آمریکاست

    • حر

      اگه تاج زاده کاندید بشه معلوم میشه که تمام حرفاش دروغ است وفقط بازار گرمی انتخابات است

    • ......

      خدایا خودت رحم کن به ما ..

    • بدون نام

      واقعا بااین چهره عصبانی وداغون چه محبوبیتی میتونه در بین مردم داشته باشه.

    • عباد

      مگه کسی که سابقه کیفری و حبس داره، میتونه کاندیدا بشه؟

    • بدون نام

      جناب تاجزاده اگر واقعاً به حرف هایی که میزنی اعتقاد داری نباید در این ماجرا شرکت کنی ، مگر این که تمام مواضعت بازی سیاسی برای فریب مردم بوده باشه

    • بدون نام

      ما به تو رای نمیدیم

    • س س ۷۲

      چقدر ترسناکه عصبانی مزاجه لولوخورخوره هم ازش میترسه خدایا به دادمون برس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج