جاباما
۱۱۱۰۲۳۹
۹۵ نظر
۶۳۱۸
۹۵ نظر
۶۳۱۸
پ

کودک‌‌آزاری‌ِ جنسی؛ بحرانی که فریاد می‌کشد

مردی در روز‌های ابتدایی سال جاری فرزند یک‌ونیم ماهه خود را مورد آزار جنسی قرار داد و باعث مرگش شد.

همدلی - ستاره لطفی: مردی در روزهای ابتدایی سال جاری فرزند یک‌ونیم ماهه خود را مورد آزار جنسی قرار داد و باعث مرگش شد. آن‌گونه که در خبری آمد: «در اولین روزهای فروردین سال جاری زنی نوزاد دختر ۱۷ماهه‌اش را که به‌شدت بدحال بود به بیمارستان رساند و درخواست کمک کرد. وقتی پزشکان نوزاد ۱۷ماهه را بررسی کردند متوجه حادثه وحشتناکی شدند. آنها پی بردند کودک به طرز فجیعی مورد آزار قرار گرفته و دچار خون‌ریزی شدید داخلی شده است. پزشکان بیمارستان با توجه به این اطلاعات پلیس را خبر کردند.

کودک‌‌آزاری‌ِ جنسی؛ بحرانی که فریاد می‌کشد

او درباره این‌که چه کسی فرزندش را مورد آزار و اذیت قرار داده است، گفت: من نمی‌دانم چه کسی این کار را کرده است، من بچه را پیش فرد غریبه‌ای نگذاشتم، دخترم پیش پدرش بود. پدر کودک باتوجه به‌حرف‌های همسرش بازجویی شد. او در ابتدا منکر همه چیز شد، اما بعد مجبور به اعتراف آزار جنسی فرزندش شد.»

ساناز اولین کودکی نیست که قربانی تجاوز محارم می‌شود، سالانه کودکان زیادی در سایه تابوانگاری این خشونت مخوف خانگی مورد اذیت و آزار جنسی پدر، برادر و حتی عمو یا دایی خود قرار می‌گیرند و تا سال‌ها در سکوت و بغض درد این ابرخشونت را با خود حمل می‌کنند. همین چند روز پیش بود که برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از تجاوز وحشیانه به یک دختر کند ذهن از سوی پدر و برادرش خبر دادند.

این دختر کندذهن که در بهزیستی نگهداری می‌شد، در آخرین ملاقات با خانواده‌اش مورد تجاوز پدر و برادرش قرار گرفت. براساس گزارش شبکه‌های اجتماعی لیلا که از معلولیت ذهنی رنج می‌برد چند سال قبل از سوی پدر و مادرش به بهزیستی سپرده شد. چون آنها توان نگهداری این دختر را نداشتند گاهی اوقات به‌ملاقات لیلا می‌آمدند و برای چند روز وی را به خانه‌شان می‌بردند. اما دختر کندذهن در آخرین ملاقات شوم با خانواده‌اش مورد تجاوز تلخی واقع شد!

وی پس از بازگشت از خانه به‌بهزیستی رفتارش تغییر کرده بود و مدام گریه می‌کرد. او با هیچ کسی حرف نمی‌زد. تا این‌که یکی از مربی‌های لیلا به ماجرا پی‌برد و با او صحبت کرد. لیلا قفل سکوت چند روزه‌اش را شکست و ماجرای تجاوز را تعریف کرد!!

تجاور محارم پنهان‌ترین خشونت خانگی

تجاوز و آزار جنسی محارم را می‌توان خشن‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین و همچنین پنهان‌ترین نوع خشونت خانگی دانست که در سایه تابوها و اما و اگرهای فرهنگی هم از سوی خانواده و هم نهادهای مسئول معمولا انکار و لاپوشانی هم می‌شود. انکار این ابرخشونت ضمن این‌که باعث رشد زیر پوستی آن در جامعه می‌شود، متجاوزان را نیز در انجام اعمال مجرمانه خود گستاخ‌تر می‌کند، همچنین سانسور این موضوع باعث مخفی ماندن تبعات فاجعه‌آمیز این آسیب از نگاه سیاستمداران و برنامه‌ریزان فرهنگی کشور می‌شود، به‌نحوی که این خشونت به‌عنوان یک آسیب مهم اجتماعی تلقی نمی‌شود و در اولویت برنامه‌ریزان قرار نمی‌گیرد.

کودک‌‌آزاری‌ِ جنسی؛ بحرانی که فریاد می‌کشد

ماهیت و تبعات بسیار پنهان و مخفی این نوع خشونت به‌حدی است که در اغلب موارد، سال‌ها پس از وقوع آن از سوی فرد آشکار می‌شود، یعنی زمانی که اثرات بسیار مخرب و زیان‌بار روحی و روانی این خشونت، زندگی فرد آزاردیده را به‌کلی نابود کرده است.

دربرخی از موارد فرد حتی پس از سپری شدن سال‌ها از آخرین مورد وقوع آزار جنسی به‌دست محارم خود، همچنان از سخن گفتن در مورد آن ناتوان است. تابو بودن تجاوز محارم در عرف سنتی جامعه ایران چنان پررنگ است که صحبت درمورد آن حتی از سوی کارشناسان نیز تحمل نمی‌شود.

نبود آمار رسمی از قربانیان تجاوز محارم

انکار و تابوانگاری تجاوز محارم در کشور همچنین سبب شده است در عمل هیچ آماری هم از موارد وقوع این نوع از خشونت خانگی در کشور منتشر نشود. نبود آمار و انکار این واقعیت تلخ در جامعه کار را برای برنامه‌ریزان و افراد فعال در این حوزه نیز سخت کرده است، از سویی دیگر در فضای انکار و سانسور تجاوز محارم کمک به آزار دیدگان این موضوع نیز مشکل‌تر می‌شود.

تاکنون تنها آماری که از سوی مسئولان در مورد تجاوز محارم در کشور منتشر شده، مربوط به سال ۱۳۹۵ است. در این سال یکی از سایت های خبری بدون ذکر نام به نقل از رئیس انجمن آسیب‌های اجتماعی از تشکیل پنج هزار و ۲۰۰پرونده قضایی در مورد روابط جنسی با محارم خبر داد. خبری که علی‌رغم اهمیت آن هیچ‌گاه پیگیری نشد. پیش از آن در آبان ماه سال ۸۲ نیز پری میربک، مشاور وقت استانداری خوزستان با اشاره به وقوع ۱۸مورد تجاوز پدران به دختران ۱۲ تا ۱۴سال، گفته بود که ۱۲نفر از این دختران زیر ۱۴سال بوده‌اند. در مورد تجاوز محارم واقعیت تلخ دیگری که وجود دارد این است که تجاوز پدران به دختران بیشتر از تجاوز برادران به خواهران است، از آنجا که براساس قانون پدر قیم فرزند است، برخورد قانونی با پدران متجاوز نیز دشوار است‌.

راهکار مقابله با تجاور محارم «هیس» نیست

یک پژوهشگر و فعال حقوق زنان و کودکان در این زمینه گفت: «تجاوز به‌ محارم در همه کشورهای دنیا دیده می‌شود، اما این پدیده در کشورهایی که محدودیت بیشتر و شرایط ارتباط سالم کمتر است، بیشتر به چشم می‌خورد.»

کودک‌‌آزاری‌ِ جنسی؛ بحرانی که فریاد می‌کشد

«لیلا ارشد» با اشاره به تابو بودن موضوع تجاوز به‌محارم در ایران، افرود: «در ۲۵سالی که در این حوزه فعالیت داشته‌ام، هروقت این موضوع را مطرح کرده‌ایم به ما گفته‌اند هیس، بدیهی است تا وقتی‌که این تفکر وجود داشته باشد فرزندان ما همواره در معرض تجاوز و تعددی قرار می‌گیرند. درضمن آسیبی ‌که در زیرپوست جامعه نفس می‌کشد و وجود دارد با هیس گفتن و لاپوشانی و سانسور حل نمی‌شود، بلکه قد می‌کشد.»

وی با انتقاد از نبود آمار رسمی از تجاوز به محارم در کشور، ادامه داد: «انتظار این است حداقل در مورد این آسیب یک آمار رسمی و قابل مراجعه‌ای وجود داشته باشد تا با استناد به‌آن اعداد و ارقام، مسئولان را متوجه وجود این خشونت مخوف خانگی در کشور کنیم.»

ارشد به‌کودکان قربانی خشونت و تجاوز اشاره کرد و گفت: «خشونت و تجاوز برای هیچ رده سنی پذیرفتنی نیست، اما در این زمینه کودکان بسیار آسیب‌پذیرتر از بزرگسالان هستند، چرا که بزرگ‌سال‌ها درصورت مواجهه با این نوع خشونت‌ها می‌توانند به‌مراجع قضایی مراجعه کنند و قدمی در راستای احقاق حق خود بردارند، اما کودکان راه به‌جایی ندارند، برخی از آنان حتی کیسه بوکس خانواده هم شده‌اند، به‌ویژه در این شرایط بد اقتصادی، معیشتی و... که خانواده‌ها را متاثر کرده است. بنابراین، در این شرایط سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و افرادی که پذیرفته‌اند شرایط امن را در کشور به‌ویژه برای کودکان مهیا کنند، موظف هستند در این زمینه تدبیر و راه حلی بیندیشند، چرا که به‌اعتقاد من یک مورد تجاوز هم زیاد است، آن هم تجاوز به‌کودکان از سوی پدر، برادر و افرادی که انتظار حمایت از آنان می‌رود.

ضعف قانون و غفلت از آموزش

این فعال مدنی تجاوز به‌ کودکان از سوی محارم را به‌ ضعف قانون حمایتی و نبود آموزش گره زد و گفت: تجاوز به‌محارم با توجه به‌تبعات منفی آن، قوانینی را می‌طلبد که کارآمد، عملی و مشخص بوده و بتواند از آسیب‌دیده حمایت کند، اما در این زمینه ما قانون حمایتی قویی نداریم و اگر هم داریم در سایه است و اجرا نمی‌شود. در زمینه آموزش نیز غفلت زیاد صورت گرفته و محدودیت‌ها بسیار است.

کودک‌‌آزاری‌ِ جنسی؛ بحرانی که فریاد می‌کشد

به‌والدین آموزش والدی نمی‌دهیم همانطور که به‌ جوانان آموزش مهارت همسری ارائه نمی‌کنیم، در نبود این آموزش‌ها ازدواج و فرزندآوری را نیز تبلیغ می‌کنیم. بدیهی است در نبود آموزش نه ازدواج‌ها می‌توانند ازدواج موفق و پایداری باشند و نه‌محیط خانه می‌تواند محیط امنی برای کودک باشد. ناگفته پیداست اگر مقوله آموزش مراقبت از خود به‌کودکان ارائه شود، کودکان یاد می‌گیرند چگونه از خود مراقبت کنند و از افرادی که نظر سوئی در مورد آنان دارند، چگونه دوری کنند.

ارشد به فیمومت پدر به‌فرزند اشاره کرد و گفت: در زمینه تجاوز به‌کودک از سوی پدر، موضوع قیمومت مشکل‌ساز می‌شود. مثلا در مورد اخیر تجاوز پدر به کودک و مرگ کودک، اگر مادر مقصر این جریان بود، مادر حکم اعدام می‌گرفت، اما چون قوانین ما پدر را مالک فرزند می‌داند، این حکم در مورد این پدر اجرا نمی‌شود. این فعال حقوق زنان تصریح کرد: مواردی که از تجاوز محارم به‌ رسانه‌ها راه پیدا می‌کند، در واقع نوک کوه یخی است که بیرون می‌زند. در بسیاری از خانواده‌ها در ایران این خشونت‌ها اعمال می‌شود، اما به خاطر تابوانگاری و همچنین به‌اصطلاح حفظ آبروی خانواده معمولا این مسئله در پشت دیوارهای همان خانه بایکوت می‌شود و قربانیان حادثه با تبعات عاطفی، روانی و جسمی این موضوع سال‌ها رنج می‌کشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      من درک نمیکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما هم مثل مسئولین هستید اونها هم درک نمیکنند چون خودشونو به خواب زدند

      • بدون نام

        بخاطر اینه که پدر مجازات نمیشه حتی سرببره قصاص نمیشه قانون باید حمایت کنه

      • بدون نام

        لطفاً در قانون تجدید نظر شده چرا مردباید دختر وزنش اسیرش باشند آیازن مورد حقوق اجتماعی برابر دارند ؟ بنظر من اصلا وابدا مخصوصا در ایران زن بدون اذن شوهر حق دیدن خانواده ندارد اجازه دعوت کردن خواهر و برادر ندارد بگذرید ازخانمهایی که شاغل هستن

      • بدون نام

        من موندم یه گربه نر از روی بو میفهمه بچشه یا خواهر برادرن جفت گیری نمیکنه اونوقت چی میشه که انسان از یه گربه کمتره

      • بدون نام

        به هیچ عنوان ولی دم /پدر/قصاص نداره

      • بدون نام

        چه جالب بود ماجرای گربه تا حالا نشنیده بودم

      • هر چی می کشیم از نرینگیه

        کاش تو این دنیا مرد نبود

      • بدون نام

        وقتی زن در جامعه ما هویت نداره همینه

      • بدون نام

        بحث پدر نیست
        تجاوز به کودکان و دیگران به خاطر چیه ؟ مریضی روانی یا نیاز نیاز اول جامعه و وسئولین که کتمان کنند هستند وحاضر نیستند درباره ش صبت کنند نیاز جنسی هست
        اینها بعد یه مدت به مریض روانی تبدیل می شوند
        هرکسی میتونه باشه خود من یا تو
        بستگی به توانایی بدن و طرض فکر
        هست

      • بدون نام

        با بازگشایی مجدد شهر نو , همه این مشکلات تا حدودی حل میشود

      • بدون نام

        وای سرم سوت کشیدان خری که به دختر۱۷ماهه خودش تجاوزکرده واقعا نمیشه براش اسم گذاشت چون هیچ حیوانی هم تازمان جفت گیریش نرسه به جفت ماده اش نزدیک هم نمیشه ....

    • مجتبی

      واقعا حیوانات تا پیش این شیاطین رو سفیدند
      بنظرم این چنین افراد باید دو بار اعدام بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بی نام

        این گونه افراد را باید باید زنده به گور کرد

      • احسان

        متاسفانه اون پدر سنگدل خودش ولیه دمه
        قوانین مجازات احتیاج به بازنگری دارند
        تا دیر نشده باید تغییر داده بشن

      • بدون نام

        قوانین را انسان مسنویسدو
        قابل بازنگریه حتی احکام ثانویه
        داریم که احکام اسلامیه تجدید
        نظرشده. پس کسانی که هیس
        میگن بااون متجاوزهیچ فرقی
        ندارند اینگونه مردان بایداخته
        بشند خواست مردم همینه

      • بدون نام

        حیوانها هم حتی با بچه هاشون چنین کاری نمی کنند.اینها نباید در جامعه ول بشن.باید قصاص بشن

      • بی نام

        مسلما این اعمال شنیع مستوجب بدترین عقوبتهاست اما باید دید با انسان های پریشان خال و سادیسمی که در جامعه کم هم نیستند، چطور برخورد کرد تا شاهد این اعمال شریرانه و نباشیم. جه اقدامات دیگری جامعه باید انجام دهد. مسأله ی اعدام حداقل کاری است که می شود انجام داد، باید دیدکه چگونه می توان از این رفتارهاپست و تنفر انگیز پیشگیری کرد

    • ناشناس

      این ها باید قصاص عضو بشن ،تا دیگه این افکار شوم به ذهنشون نرسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر خوبیه

      • بدون نام

        کسی که به بچه خودش رحم نکرد به یه غریبه هم رحم نمیکنه پس همه ما باید از این حیوان صفت بترسیم

      • نه ب رای

        حالم بد شد ای کاش هیچ وقت این دنیای کثیف رو نمیدیدم. هر مجازاتی فکر میکنم کمه بخدا واییی خدایه توبه

    • بدون نام

      خیلی متاثر شدم مگر از اینجور آدمها پیدا مبشن وای خدای من

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این فردی که با بچه خودش اینکار را کرده ، به بچه های مردم رحم نمیکنه...یعنی آزاد بودن این فرد در جامعه برای همه خطرناکه

    • مریم/جیران

      الهی با بدترین و هولناکترین مرگ شر این شیطان پلید این حیوان انسان نما از روی زمین پاک بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا این افراد را تو جامعه رها می کنند؟

      • بدون نام

        به آخرالزمان خوش آمدید

    • بدون نام

      چی بگم والا موندم از ناراحتی زبونم بد اومده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایا توبه ................توبه

    • ح. پ

      تا فرهنگ ما همین باشد واجازه پیشرفت را ندهند، همچین مسائل تکرار خواهد شد

    • بدون نام

      قیمویمت دلیل نمیشه هر کاری خواستی بکنی. شرایط داره فقها و مراجع چرا ساکت نشستند من نمیدونم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ...چون قانونگذار زن نداریم.اگر نصف نمایندگان زن بودند..اینجور لوایح تو صف نمی موند

    • بدون نام

      در عجبم از حکمت پروردگار در خلقت حیوان صفتهای آدم نما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پروردگار اینجوری خلق نکرده


        صفات پلید اینچنینی اکتسابی هست

      • بدون نام

        الهی آمین
        بهترین حرف رو شما زدید

      • بدون نام

        خدا انسان رو پاک آفریده... انسان اگه خودش مراقب خودش باشه همچین اتفاقی نمیوفته ... شیطانی که قسم خورده انسان رو گمراه کنه هست اون نمیذاره پاک بمونیم
        به آفرینش خدا ربطی نداره

      • بدون نام

        حیوانها که ازین کارا نمی کنند.حیوون به اینجور انسانها شرف داره

    • بدون نام

      مسئولین باعث این وضع اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله،موافقم

      • بدون نام

        باعث چی اند.مردی که زن داره نیاز جنسیش رو باید با زنش رفع کنه.مگه مجرد بوده؟مگه همش دنبال ازدواج کردن بوده ولی نتونسته؟چرا انقدر احمقانه حرف میزنید.زن داشته.یه دختر ۱۷ ماهه حتی نمیتونه جمله بگه.انقدر کوچیکه که ادم بهش فکر میکنه از شدت غصه دلش میخواد دق کنه

      • بدون نام

        اونوقتی که این افکار کثیف میومد به ذهنش باید به روانشناس مراجعه میکرد.نه الان که یه بچه ی ۱۷ ماهه مرده.

      • بدون نام

        مي دونيد مشكل مردم ايران چيه فقط بلدن هر اتفاقي افتاد بندازن گردن بقيه خودشون اصلا خطا كار نيستن ولي تا ريشه مشكل رو از درون پيدا نكنيم هيچ مشكلي حل نمي شه الانم چنين فردي صد در صد بويي از انسانيت نبرده مگرنه هيچ وقت حتي با يه حيون هم اين كار رو نمي كرد

    • بدون نام

      از بس فشار بیخودی آوردین روی مردم

    • بدون نام

      اون یکی با داس سر دخترش رو برید این یکی تجاوز با این مردم چه کردین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعدی هم توراهه وقتی هیچ قانونی عمل پدر رو محکوم نمیکنه

      • بدون نام

        پدر..برادر..شوهر..هرکی می خواد باشه.قانون باید انسانها جامعه را در مقابل خشونت حفظ کنه و بهشون از نظر برقراری امنیت فردی قوت قلب بده

    • بدون نام

      خدا روقسم میدم به جان خود آقا فرجشونو برسونه خسته شدیم از این همه خبر بد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با خداخدا گفتن هیچ جامعه ای درست نشده تا حالا

    • بدون نام

      خیلی وحشتناک بود

    • بدون نام

      همش پنهان کاری تازه الان داره باورم میشه تو کشور ما هم تجاوز به محارم هست تا دیروز کسی میگفت اصلا باور نمیکردم

    • بدون نام

      واقعا چندش آور است. به جای مسابقات بی معنی وبی مخاطب چند جامعه شناس و روانشناس بیایند صحبت کنند خیلی بهتر است .هروقت تلویزیون روشن میکنی هر کانال میزنی یا دوتا ولگرد ایرانگردی میکنند یا آشپزخانه ویا دوتا پیرزن وپیرمرد مسابقه میدن.
      #رئیس صدا و سیما واقعا اونجا دکور گذاشته اند.

    • ضحی

      دوره اخر الزمانه دیگه..مردم هم مردای قدیم...تجاوز به محارم اونم دختر بچه که هیچ درکی از دنیای اطرافش نداره..چقد پدرش پست فطرت وعوضی بوده که با عوض کردن پوشک دخترش هووسی شده...این جور مردا رو باید شنکجه شون کرد...دنیای مجازی واینترنت وماهواره نتیجه ش همینه دیگه....

    • بدون نام

      قوانین بر پایه جاهلیت اعراب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از عوارض همون هوش معروفتونه

    • دورتو

      من هنوز باورم نمیشه.انگار یه قصه ی خیالیه تا واقعیت

    • بدون نام

      خدایا رحم کن
      در کل بنظرم به قوانین نیازه

    • بدون نام

      خدایا به خودت پناه می برم.

    • مهرداد ج

      ایشان باید ب روانشنا س مراجعه بکنه....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان دیگه فایده نداره

      • بدون نام

        وای النگوهات نشکنه

    • بدون نام

      به جای اینا بررسی میکرد درد بیدرمون مردایی که اینکارو میکنن چیه

    • بي نام

      هر بار بايد قلبمون به خاطر ديدن اين مسايل مچاله بشه. در هر جامعه ايي 5تا 10 درصد آدم مريض هست و تنها و تنها چيزي كه جلوي اين آدمها رو ميگيره قانونه. متاسفانه قانونگذاران ما در مجلس فقط به فكر دنا پلاس و گرفتن خونه و ... هستن.
      الان ده ساله كه لايحه حمايت از كودكان تو مجلس داره خاك مي خوره و هر كودكي كه اين وسط فنا ميشه خونش پاي نماينده هاي نامحترم هست. ده سال يه لايحه بمونه تو مجلس ؟ چرا؟ پدر تا وقتي ولي دم فرزند هست ميتونه هر بلايي سرش بياره.

      پاسخ ها

      • عاطفه

        نماینده های ما فقط به فکر افزایش جمعیت هستند حالا به هر قیمتی
        بقیه مسائل بی خیال

    • بدون نام

      آخه بی وجدان نوزاد ۱۷ ماهه چجوری میتوتی چجوری دلت میاد.
      باید خون گریست از این اوضاع از این قوانین مزخرف که یکسری کله پوک وضع کردند از این همه ظلم . حالم از تمومه مردا بهم میخوره حیوانات موزی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موزی نه. موظی

    • بدون نام

      ای وای ای وای قلبم درد گرفت خدایا خدایا نمیشه کلامی به زبان آورد مگه میشه آخه پدر اولین قهرمان زندگیه هردختریه ..بنظرم این طور آدم ها از قبل بیماران روانی هستن فقط کسی متوجه نمیشه تورو خدا مواظب بچه هاتون باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قبلا باید اموزش میدادیم به بچه ک سوءرفتار خانواده درجه ۲ چیه و چکار باید بکنن حالا باید درجه ۱ اول تو الویت بذاریم

    • بدون نام

      خدایا یه شهاب سنگ بزرگ بفرست کار انسانها یکسره بشه

    • بدون نام

      وقتی خودشون درآمارهای رسمی میگن ۳۰درصد مردم ایران اختلال روانی دارن مطمئن باشید ۸۰ درصد مردم مشکل روانی دارن

    • بدون نام

      با پنهان کاری مشکل حل نمیشه باید ریشه ای حل بشه وگرنه بارها شاهد این اتفاقات خواهیم بود درایران مراجعه به روانشناس وروان پزشک را بد میدونن

    • بدون نام

      اين ... يه شيطان مجسم هست

    • محمد

      راه اندازی مکانهای مورد تایید برای نیازهای جنسی در این مملکت از نون شب واجب تره( واسه دانشجویان و کسانی که نمی تونند ازدواج کنند و کسانی مثل این به اصطلاح پدر).

      پاسخ ها

      • سلامت

        به نظر من مهمترین وظیفه مادر قبل از شاغل بودن ویا خرید ککردن و..... اینه که به کودکش رحم کنه وازش محافظت کنه وباید مادر قصاص بشه

      • بدون نام

        بابا چه محدودیتی..... زن داشته.از نظر روانی و حنسی مگه تحت فشار بوده؟صبح تا شب پای فیلم های مستهجن بشینی یا مواد بزنی معلومه به بچه هم رحم نمیکنی.

      • بدون نام

        به نظرت کسی به پدر بچه اش همسرش اعتماد نکنه به کی اعتماد کنه

      • بدون نام

        این زن داشته

    • سارا

      کاش نسل آدم ها زودتر منقرض بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به آدمها چه ربطی داره

    • بدون نام

      تورو بخدا فکری به حال روح وروان ایرانیها بکنید ،آی مسولین ،آی متفکرین ،آی انسانها ،چقدر سکوت چقدر بی تفاوتی،طفل بی گناه داخل خونه امنیت نداره، وااسفا،صد در صد این شیطان دفعه اولش نبوده ونخواهد بود

    • بدون نام

      عرش خدا لرزید اوف بر تو مرد از دیروز داغونم

    • Mm

      وای خدای من چه حیواناتی تو این دنیا هستند البته اینطوری در حق حیوونا جفا میشه ،...

    • غمزده

      ای خدای مهربون دلم پر شد از غصه
      کاش تو این دنیای بی رحم نمیومدی دخترک معصوم

    • امیر

      فقط خود شاهد باشید با فرهنگ ایرانی با محدودیت هاتون چه کردید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی اخلاقی چه ربطی به محدودیت‌ها داره ما تو خونه تربیت میشیم وقتی تربیت ناقص باشه میشه همین

      • بدون نام

        ایرانی نبوده

    • ....

      یک و نیم ماهه چیه ؟

    • امب

      یکی از آشناهای ما هم این کارو با پسرش دوازده سالش می‌کرد و مورد آزار جنسی قرار میداد من متوجه شدم و با بهزیستی تماس گرفتم و بهزیستی یه تیم فرستاد و با پدر اون بچه حرف زد و گفت اگه بار دیگه کاری به اون بچه داشته باشه با مراجع قانونی طرفه و سرپرستی بچه رو ازش میگیرن و ماجرا تموم شد
      مهم اینه که خانواده ها هیچی از قانون نمیدونن و مادرا لا پوشونی میکنن

    • بدون نام

      فاجعه است

    • بدون نام

      بله کشور ما کشور خفقان و لال بودن در مقابل همه چیز حتی حقوق شهروندی ولی من به بچم از سن پایین یاد دادم آزار جنسی یعنی چی کشور ما کشور سانسور

    • مرتضی ۶۰

      یعنی حتی فکر کردن به همچین جنایتی هم ازار دهنده هستش.

    • بدون نام

      کجای کارید پدر داشتیم به دختر ۱۳ساله تجاوز کرده بود دختر بچه دار شده بود دختر به علت سن پایین و ناتوانی برای زایمان سزارین شد بچه به دنیا اومده منتقل بهزیستی و دختر به علت فشارهای روحی زیاد به بیمارستان روان منتقل شد

    • بدون نام

      تجاوز کلا چیز وحشتناکیست و به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست ولی اگر از طرف محرم و در منزل خود شخص باشه که دیگه فاجعست از محارم خودت از اونهایی که باید پشت و پناهت باشن باید به کجا پناه ببری

    • ازبروجرد

      آخر دنیا که میگفتن الانه بقران .ننگ برتو ای پدرشیطان صفت

    • بدون نام

      بنظرم باید مثه ماده شیرها گله های جدا تشکیل بدیم و نرها رو راه ندیم اینجوری هم بچه ها در امان میموند و هم خودمون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج