جاباما
۱۱۱۰۳۹۸
۶۳ نظر
۵۰۳۷
۶۳ نظر
۵۰۳۷
پ

گلزار؛ حتی اگر میلیاردی هم نگیرید، دیگر محبوب نیستید

پوریا ذوالفقاری منتقد سینما چندی پیش در اینستاگرام خود اعلام کرده که محمدرضا گلزار برای اجرای برنامه «هفت خان» که از پلتفرم نماوا پخش می‌شود دستمزد ۱۸ میلیاردی دریافت کرده است.

برترین‌ها: پوریا ذوالفقاری منتقد سینما چندی پیش در اینستاگرام خود اعلام کرده که محمدرضا گلزار برای اجرای برنامه «هفت خان» که از پلتفرم نماوا پخش می‌شود دستمزد ۱۸ میلیاردی دریافت کرده است.این ادعا واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. پیش از این هم اعتراضات و انتقادات زیادی از سوی اهالی سینما و تلویزیون نسبت به دستمزد‌های نامتعارف در شبکه نمایش خانگی صورت گرفته بود. مسأله‌ی ورود پول‌های کثیف و پولشویی در صنعت تصویر ایران نیز در همین موارد مطرح شد.
گلزار؛ حتی اگر میلیاردی هم نگیرید، دیگر محبوب نیستید
ذوالفقاری نوشته است: «از لحظه‌ای که شنیده ام، به مردم ایستاده در صف مرغ و زندانی شده در خانه و اسیر شده در فقر و نومیدی فکر می‌کنم. به آن‌ها که از نداری به کشتن خود می‌اندیشند و می‌پرسم از خودم که چند تایشان شب‌ها با دیدن این برنامه خستگی و اندوه از تن می‌تکانند؟ اصلا چندتای شان می‌دانند چنین برنامه‌ای وجود دارد؟
از لحظه‌ای که شنیده ام به منوچهر نوذری می‌اندیشم که برخلاف مجری این برنامه هم توان اجرا و بیان گرمی داشت و هم دانشی بیش از نیاز یک مجری با سواد حتی و هم حاضرجواب و به اصطلاح سرضرب گو بود، اما آنقدر نیندوخت از این حرفه که آخر عمری وقتی تصمیم به خطر کردن و سرمایه گذاری در ساختمان سازی می‌گیرد، در همان گام اول کم نیاورد و کارش به زندان نکشد و از فرط غصه سکته نکند پشت میله ها. شنیده ام هجده میلیارد تومان! هفت خان را چند نفر دیده اند؟ شنیده‌ها می‌گوید کم بازدیدترین تولید پلتفرم هاست... نه برای مردم تماشا دارد و نه برای تولیدکننده بازدید. اما برای مجری اش در این زمستان اقتصادی و در کوران توصیهٔ مردم به مقاومت و صبر، هجده میلیاردتومان دستمزد داشته که همان اول هم پرداخت شده که مبادا این چکیده‌ترین ماست تاریخ هنر سرگرمی ما برنجد و لطف نکند به مردم و ننشیند جلوی دوربین و مفتون مان نکند با هنرنمایی اش!
گلزار؛ حتی اگر میلیاردی هم نگیرید، دیگر محبوب نیستید
چه می‌گذرد در این پلتفرم ها؟ واقعا هیچ رسانه و هیچ متولی و هیچ نهادی نیست که بپرسد قرارداد‌ها چرا منتشر نمی‌شوند و ارقام چرا اعلام نمی‌شوند و آمار بازدید‌ها چرا به رازی مکتوم بدل شده است؟ بپرسد اینجا بناست محصول فرهنگی تولید شود یا باز سفره‌ای پهن شده برای جمعی ده دوازده نفره که معلوم نیست پشت پرده چه کرده و با که بسته اند که باید هر روز پروارتر شوند با پول این ملت؟ هجده میلیاردتومان؟ گران‌ترین مجری پربیننده‌ترین برنامهٔ دنیا کیست؟ اگر به ایران می‌آمد و دستمزد و خرج اقامتش به ریال پرداخت می‌شد، باز به هجده میلیاردتومان می‌رسید؟ انصافا در پلتفرم‌ها چه خبر است؟ و در رسانه‌ها چه خبر است که صدا ازشان در نمی‌آید؟»
گلزار؛ حتی اگر میلیاردی هم نگیرید، دیگر محبوب نیستید
کاوه معین فر در عصرایران نوشت: واقعا پرسش این است که یک برنامه مسابقه محور ارائه شده در یک پلتفرم، چه درآمدی می‌تواند داشته باشد که فقط دستمزد مجری آن ۱۸ میلیارد تومان است؟ آیا مسابقه «هفت خان» مانند همان "برنده باش" تلویزیون است که به دلیل شک و شبه در شیوه‌هایی درآمدزایی آن پخشش متوقف شد؟ پلتفرم‌های ارائه ویدیو یا وی. او. دی‌ها عمده درآمدشان از ۳ منبع اصلی است: ترافیک اینترنت، تبلیغات و تعداد کاربران. باید دید شکل درآمد زایی این مسابقه از این ۳ منبع چگونه است؟مسابقه «هفت خان» در ۱۰۰ قسمت برای پخش اختصاصی از یک پلتفرم طراحی شده و انتشار آن از یکشنبه ۸ فروردین آغاز شده است. در این مسابقه شرکت‌کنندگان در حوزه اطلاعات عمومی با یکدیگر رقابت می‌کنند. طنز ماجرا در آن است که جایزه برنده نهایی مسابقه ۱۰۰ میلیون تومان است یعنی تقریبا ۰.۵ درصد دستمزد مجری!
واقعا در تولیداتی از این دست چه می‌گذرد که با هیچ متر و معیاری نمی‌توان آن‌ها را درک و هضم کرد؟ آیا سفره‌ای پهن است و عده‌ای محدود در حال تغذیه هستند یا بحث های، چون پول شویی و ... در جریان است که بعد‌ها در قالب انواع و اقسام مفاسد اقتصادی یا ... از آن‌ها رونمایی خواهد شد؟ نکته‌ای که به ذهن می‌رسد این است که یا ما در این کشور زندگی نمی‌کنیم یا این اخبار متعلق به این کشور نیست و یا اینکه آن‌ها زندگی می‌کنند و ما ... نمی‌دانم واقعا؟! شاید هم مناسبات اقتصادی و واحد پول و ... ۲ گانه است برای مردم یک چیز دیگر است و برای این افراد غیر از آن است.‌ای کاش پلتفرم‌ها آمار بیننده‌ها و درآمد حاصل از تولید چنین برنامه‌هایی را اطلاع رسانی می‌کردند تا با شفافیت این شبهات از بین می‌رفت.
بخشی از مردم در غم نان و معاش کرونا می‌گیرند، در به در دنبال این هستند که یک قلم از مواد اصلی مصرفی زندگیشان را ارزانتر بخرند، ولی از یک طرف دیگر خبر‌هایی اینچنینی می‌رسد! این ارقام دیگر دستمزد نجومی هم نیست دستمزد اتمی است. یا انفجار اتمی است. از سلطان دستمزد هم چند مرحله بالاتر است. به قول جوانان امروزی: «اصلا این در یه لیگ دیگه‌س». اصلا شاید در سوپر لیگ اروپا هستند؟! پرسش این است، چند درصد از مردم چنین مسابقه‌ای را می‌بینند و یا با دیدن آن جان خسته شان آرامش می‌گیرد؟ چند درصد از مردم از چنین برنامه‌ای اصلا خبر دارند؟
گلزار؛ حتی اگر میلیاردی هم نگیرید، دیگر محبوب نیستید
قرن نو در این باره نوشت: درست در زمانه‌ای که سینما در آستانه ورشکستگی قرار گرفته و بسیاری از پروژه‌های فرهنگی و هنری به دلیل کمبود و کسری بودجه متوقف یا کند شده، در‌های رحمت پلتفرم‌ها به روی سلبریتی‌ها گشوده می‌شود و دستمزد‌های میلیاردی از راه می‌رسند بدون اینکه هیچ گونه نظارت و نقدی بر این ساز و کار صورت گیرد.
پرسش این است که حاصل فرهنگی تولید برنامه‌هایی مانند مسابقه "هفت خان" با این هزینه‌های گزاف که یک فقره دستمزد مجری اش ۱۸ میلیارد تومان است چیست که ارزش هزینه کردن داشته باشد. چه محصول فرهنگی و هنری اثربخشی تولید می‌شود که پای آن هزینه هنگفتی پرداخت می‌شود! خروجی و حاصل اجتماعی و فرهنگی برنامه‌ای مثل «هفت خان» چیست که دستمزد مجری اش بیش از دستمزد بازیگری است که ۱۸ سال سابقه کار دارد! تولید سرگرمی با هزینه‌های سر به فلک کشیده به کجا می‌رسد؟!
همچنین محمدرضاگلزار در واکنش به این خبر در پستی اینستاگرامی نوشت: «باید سکوت کنی و به جای قانع کردنِ آدم‌ها، استوار و مصمم، مسیرِ هدف هایت را دنبال کنی، بگذار تصور کنند نمی‌توانی، که شدنی نیست و داری بیهوده تلاش می‌کنی! تو محدود به زمان و مکان و نظر‌ها "نیستی"، و برای مسیری که سختی اش را به جان خریده‌ای، توضیحی به هیچکس بدهکار … که پیروزی را فقط با عمل نشان می‌دهند نه با کلام …بگذار آدم‌ها در دنیای محالات خودشان بمانند و زیر لب، آیه‌های رکود بخوانند، تو راه خودت را برو …مادامی که به مقصد رسیدی؛ خودشان مفهومِ توانستن را به چشم می‌بینند؛ و می‌پذیرند باور‌هایی فراتر از باورِ آن‌ها هست که به اهدافی فراتر از اهداف آن‌ها می‌رسد؛ و یاد می‌گیرند که بعد از این، هیچکس را از دریچه‌ی توان و اعتقادات خودشان قضاوت نکنند. جسورانه بایست و فاتح قله‌های محال باش …فراموش نکن؛ دنیا به آدم‌های بلند پرواز و اتفاقات تازه نیاز دارد!»
گلزار؛ حتی اگر میلیاردی هم نگیرید، دیگر محبوب نیستید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بي نام

      نه مجري خوبيه نه در سينما كارش خوبه، فقط خوش قيافه است كه اين امروزه در سينماي دنيا مهم نيست.

      پاسخ ها

      • بی نام

        خدایی اصلا ریکشن توصورت این بازیگر میبینید .یه حالت یکنواختی داره که وقتی بازی میکنه انگار داره مسخره می‌کنه خنده های الکی..بخدا ما این آدمای تازه به دوران رسیده رو آدم میکنیم.وگرنه بازیگران اقایی هستن که صدبرابر این گلزار حرفه ای عمل میکنن

      • منصف

        مگه مملکت بی صاحبه که این ناهنرمند
        بیاد از بیت المال همچین پول بگیره
        نهادهای نظارتی و امنیتی و فرهنگی خوابند

      • بدون نام

        مگه محبوب بود؟

      • بدون نام

        خوش قیافه بود.الان یه مرد مسن شده .عکسهای الانش رو با جوانیش مقایسه کنید

      • بدون نام

        قیافه اش هم از وقتی رفت بالای ۴۰‌ سال خراب شد محبکبیتش بخاطر قیافه اش بود که خیلی وقته مثل قیافه اش از دست رفته البته مثل بقیه همتباران ترکش خوب پول به جیب زد مثل رشید پور و خیابانی و المیرا شریفی مقدم و ...

      • فامیل دور

        من نه طرفدار گلزار هستم نه منتقدش و میگم به زور که پول نگرفته پیشنهادشو داده اونا هم قبول کردن این دیگه به گلزار ربطی نداره که این برنامه میفروشه یا نه .. مگه یه بازیکن فوتبال دوزاری سالی 10-15 میلیارد تو فوتبال ایران میگیره و هیچ هنری هم نداره باید نسبت به پولی که میگیره جواب میده که گلزار الان جواب بده؟؟ اگرم مقصری باشه همونیه که پولو می پردازه نه گیرنده پول..

      • یه نفر

        قیافه اش هم به لطف چشاشه

      • بدون نام

        محبوبیت آقای گلزار رو شما تعیین نمی کنید ما ایشان را دوست داریم حتی اگر میلیاردی هم بگیرد مگر دیگران نمی گیرند

      • بابک

        واقعا باور میکنید که بخاطر توانایی و استعداد این آقا همچین دستمزدی
        پرداخت میشه؟؟؟؟
        بالاخره پشت پرده هم افشا خواهد شد..

    • بدون نام

      این همه.... فقط برای واکسن فایزر محبوبتش کم شده,,؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماليات ندن و براي مردم قيافه بگيرن اين آدم نبرده ها

      • بدون نام

        من نمیدونم کی این قانون اخمقانه مالیات ندادن هنرمندان قراره اصلاح بشه خونشون از بقیه رنگین تره ؟؟؟
        سطح شعور با همین قوانین سلیقه ای قابل اندازه گیری است

      • بدون نام

        جذاب لعنتی

    • بدون نام

      پول جایزه منو خوردن بنده باش کسی نیست حقمو بگیره

      پاسخ ها

      • دلبر جان

        من که عاشقتم حتی اگه ۱۰۰ میلیاردم بگیری چون حقته ‌

    • بی نام

      این سوال رو نباید بپرسید که فلان مجری چقدر میگیره،ببینید اون شخصی که اینچنین پولهایی رو برای چنین برنامه هایی خرج می‌کنه ،از کجا تامین شده و چطور تونسته این پول ها رو بدست بیاره که براحتی ۱۸ میلیارد (که میشه باهاش چند خانواده رو از فقر و بدبختی نجات داد و آینده چند تا بچه رو تامین کرد) رو برای اجرا به یک نفر میده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جالبتر اینه اون آدمی که ۱۸میلیارد سرمایه گذاری میکنه چقد براش سود داره که حاضر شده این مبلغ سنگین بزاره

      • دلبر جان

        الان مشکل اینه فقط هیشکی میلیاردی نمی گیره و همتون گیر دادین به این بیچاره

    • بدون نام

      ای کاش دستمزد نجومی آقای نجم شریعتی از برنامه سمت خدا رو هم اعلام می کردند تا مردم با واقعیت روبرو شوند و برایش سینه سپر نکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرق نمیکنه داداش همشون سر ته یکین این ماییم که برا چندر غار از صب تا شب باید سگ دو بزنیم

      • بدون نام

        کارمند کارگر مهمدس معلم پرستار یک عمر سگ دو بزنه ته بازنشستگی اش اینقدر اندوخته مالی نداره که این اقایون با یه برنامه جیرینگی به جیب میزنن خصوصا اونهایی که از صدا سیما پول میگیرن چون صدا سیما از بودجه اش که از بیت المال هست حقوق میده هم نباید حقوق نجومی بده وهم اینکه تریبون شانس گرفتن برنامه رو انحصاری برای یه عده خاص نذاره

      • عموجان

        دوستان کسایی مثل محسن کیایی و باران کوثری که با پارتی بازی اومدن تو سینما رو کاری ندارم ولی کسی مثل گلزار با اینکه بازیگری بلد نیست ولی حداقل تو سینما آشنا نداشته و یه آدم معمولی بوده مثل من و شما
        اگر خودتون هم تلاش میکردین میتونستید به چنین جایگاهی برسید پس با هدف قرار دادن ثروت مندایی که پولشون از راه حلال بوده مشکلی از مملکت دوا نمیشه باید از حرام خور ها انتقاد کرد

      • بهادری

        میدونستی راننده تاکسی بود

    • ملت

      اگربی حسابی وکتابی بیت المال برای بعضیها وازادی پولداران وسرمایه دارکه قانون راهم خودتعبییرواجراکنندنبوداین اشخاص خودشیفته این ارقام نجومی راطلب نمینمودندوخودراتحفه ازاسمان برای خوشبختی ملتی گرفتارنمیدانستندوهیچ عقل سلیمی این ارقام رابجزبرای لاپوشانی هزاران خلاف وپاک کردن پول وداراییهای ناسالم رانمتواننددرجلوی چشم یک ملت باخوش رقصی افرادی اینچنین موجه کنندولی متاسفانه انقدرارقام بزرگ شده اندکه این رقمها ومزایایی چندبرابری میتواندنمک هم رافاسدکند

    • علی

      من از موقعی که این آقا مجیز مدیر شبکه ۳ رو گفت، کاملا شناختمش

      پاسخ ها

      • منصف

        این مردک چرا راه میدن رسانه میلی

      • بدون نام

        دقیقا ذات ادمها دو جا شناخته میشه یکی وقتی میخوان خودشون رو از مخلکه نجلت بدن یکی وقتی میخوان راه پیشرفت و باا رفتن جلوشون بیاد
        اونجا میفهمی هرکس چقدر پایبند اخلاقیات هست اونجا میبینی یکی یخاطر پیرفت حاضره پاچه خواری هر کسی رو بکنه یا نه

    • بی نام

      اگه بجای اینکه از بازیگران که دست مزد نجومی دارن واسه مجری گری از جونا استفاده کنن هم بیکاری کم میشه هم پولهای هنگفت تو جیب این آقایون نمیره.والا هم بازیگران.هم تبلیغ شامپو و پفک اینا میکنن هم مجری میشن..بسه دیگه..این جمهوری اسلامی فقط میزنه تو سر فقیرا.و پولدار هارا پولدارتر میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جالبتر اینکه که دقیقاً همون فقیربیچاره ها و بدبختها و پاپتیها هم .. خودشونو براش جر میدن

    • بهلول

      بازیگری که هیچ اجرا که هیچ فقط پول قیافه ننر و لوسشو میخوره مرتکه از خود راضی....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا.....

    • naser

      قبلاهم محبوب نبودمشهوربودرفیق فابریک فروغی

    • بدون نام

      ايشالا از گلوش پايين نره اين دستمزد هاي نجومي ، هيچ استعدادي تو هنر نداره پول ظاهر اراستشو ميخوره كوفتش بشه مردم راضي نيستن والا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه نفس بکش نمیری حسود

      • بدون نام

        واقعا حسود

    • بدون نام

      واقعا قیافش عالیه پر فکت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پیرمردی با صورت ور اومده

      • بدون نام

        خوشگل و تازه هس

    • جیکا

      دنیا به کام اینهاست باید هم با بهترینها عکس یادگاری بگیرند و پز پول باد آورده رو به رخ ملت بکشند . رونالدو برزیلی هم با خودش آورده یا نه حتما آورده ولی پشت پرده کار می کنه ۱۸ میلیارد هم برای رونالدو. کنار گذاشته چون تازه با هم رفیق شدن این پولا برای گلزار و رونالدو رقمی معادل ۱۸ میلیون ریال می باشد . رئیس جمهور چهار صفر هم ورداشته خیلی راحت تر میشه تلفظ کرد . آفرین به روحانی که چهار صفر برداشت .

    • Nastaran

      بالاخره بايد يه جوري پول مفتتتت جمع كنه ببره كشورهاي خارجي لاكچري بگرده و خودنمايي كنه و تو اينستا فخر بفروشه ديگه ! يكي از هنربند هاي تنفر برانگيز مملكتمون هستن ايشون !

    • آنشرلی

      کلا نه بازیگری خوبی داره نه اجرا یه جورایی قیافش بی روح و سرد شاید بخاطر طرفداری جنس مخالفش تو راند هستش وگرنه حرفی برای گفتن نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما دیگه خیلی از مرحله پرتی. بیشتر طرفداراش جنس موافقش هستن نه مخالفش بالام جان

    • بدون نام

      مگه اصلا محبوب بود

    • بدون نام

      تواین وضع اقتصادی کار خوبی نکرده،مردم باید برای روغن ومرغ توصف وایسند،آقای گلزار میلیاردی پول میگیره،واقعآ متاسفم

    • بدون نام

      دست از بغض و حسادت بردارید. وقتی یه هنرپیشه دستمزد میلیاردی میگیره بخاطر هنرش نیس بخاطر اون سودیه که قرار وارد جیب تهیه کننده کنه. دو طرف راضی شما واسه چی ناراضیین؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه مثبت دادم

    • بدون نام

      نوش جونش. زرنگه در میاره. هر کی میتونه بره جایگزینش بشه

    • cactus

      کم این بنده خدا رو اذیت کنید مگه چیکار کرده مال شما رو که نخورده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مال منو خورده

    • بدون نام

      نوش جونش که ۱۸ میلیارد گرفتبه کسی هم ربط نداره
      بعدش مگه شما اون مبلغ رو دیدین که این حرفارو میزنین

    • بدون نام

      یکی خواسته به یکی دیگه دستمزدی بالا بده به دیگران چه ربطی داره

    • ارش کماندار

      این وسط تمام کارها دست من و شماست...اگر متحد بشیم همه تحریم کنیم این جور برنامه هایی رو این وسط این اقایون دیده نمیشن...بزرگ نمیشن...کی اینهارو بزرگ میکنه جز منو شما.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      هیچوقت از کارهایش خوشم نیومده مرفح بی درد ....

    • بدون نام

      خیلیم خوبه خیلیم من و خیلی از مردم دوستش داریم بترکه چشم حسودددد شماها برید همون مجریه دم افطار شبکه ۱ ببینیدددد

    • بدون نام

      وصله به بالا

    • setareh

      من احساس میکنم برترین ها زیاد نفرت پراکنی میکنه .. البته حس خاصی هم به این بازیگر ندارم.

    • بدون نام

      این پول بیداد اثرات ذکر گفتناشه .یعنی خیلی ها باهمین ذکر گفتنها به ثروت بی حد رسیدن

    • بدون نام

      وقتي دولت به‌ فکر مردم نیست، برنامه ساز ها باشن
      تقصیر اونا چیه، لابد دارن پول من‌ و شما هم نیست، میتونیم نگاه نکنیم، به‌ جای اینکه همش این نقد ها رو میکنن واسه دلخوشی مردم یه‌ کاری کنن، باور کنید ککشون هم نمی گزع، خودشون هم توی هم رفاهن، فقط ما رو ... کردن

    • بدون نام

      گلزار که نه بازی خوبی داره تا چه برسیم به مجری گری فقط کمی قیافه داره فکر می کنند دیگه همه چیز تمام.

    • رضا

      این مدل نقد و این تیتر به جز هدف تخریب هدف دیگری نداره نمیشه یه شبه یک نفر را به طور کامل تخریب کرد

    • بدون نام

      باید بر علیه چنین موفتخورایی کمپین زد و مطالبه عمومی براه انداخت تا بلاخره مراجع قضایی متوجه بشن و از حلقومشون بکشن بیرون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج