جاباما
۱۱۱۰۶۰۵
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

ماجرای تصویر مارمولک درون شکم مرغ چه بود؟

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: تصویر منتشر شده از مارکولک در شکم مرغ پرکنده و کشتار روز در فضای مجازی این استان ساختگی بوده و صحت ندارد و اصل عکس هم مربوط به استان کرمانشاه است.

ایرنا: مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: تصویر منتشر شده از مارکولک در شکم مرغ پرکنده و کشتار روز در فضای مجازی این استان ساختگی بوده و صحت ندارد و اصل عکس هم مربوط به استان کرمانشاه است.

تصویری در فضای مجازی استان ایلام مبنی بر وجود یک مارمولک مرده در شکم مرغ کشتار روز در حال انتشار گسترده است که باعث نارضایتی کاربران و اهالی رسانه شده است.

دکتر رامین پورنجف روز چهارشنبه در این خصوص اظهار داشت: این تصویر مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد ساختگی است و با هدف تشویش اذهان عمومی و مصرف کنندگان یا تخریب دستگاه های نظارتی از جمله دامپزشکی و عملکرد کشتارگاه ها منتشر شده است.

وی افزود: فرایند ذبح مرغ با حضور کارشناسان مذهبی، بهداشتی و ناظران صورت می گیرد و مرغ بعد از کنترل نهایی بسته بندی و آماده توزیع در بازارهای مصرف می شود.

پورنجف یادآور شد: مرغ زنده بعد از حمل به کشتارگاه مرحله به مرحله مورد نظارت و بازرسی ناظران و تیم کارشناسی و نظارت مستقر در کشتارگاه قرار می گیرد .

وی افزود: مرغ های کشتار شده قبل از بسته بندی و حمل برای توزیع توسط ناظران کنترل نهایی می شوند تا مرغ های معیوب یا آسیب دیده و مریض از چرخه توزیع خارج و مرغ های سالم روانه بازارهای مصرف شوند.

وی اضافه کرد: اینگونه شیطنت های فضای مجازی موجب سردرگمی و استرس در بین مردم می شود تا مردم را نسبت به مرغ های بهداشتی کشتار روز و نیز تلاش های مداوم ناظران دامپزشکی بدبین کنند.

پورنجف با بیان اینکه سلامت مصرف کنندگان از اولویت های اصلی دامپزشکی است، به مصرف کنندگان مرغ های کشتار روز اطمینان خاطر داد: این مرغ ها مورد بررسی و کنترل قرار می گیرند و سلامت آنها مورد تایید است.

وی یادآورشد: هرگونه ورود یا خروج مرغ از استان باید دارای مجوز حمل باشد و در طی ۲ ماه گذشته هیچ گونه مرغی از دیگر استان ها وارد ایلام نشده است و مردم نباید به این تصاویر استناد کنند.

استان ایلام دارای نزدیک به ۴۰۰ واحد مرغداری مجاز است و میزان مرغ تولیدی استان ایلام سه برابر نیاز مصرف استان است.

استان ایلام دارای ۲ کشتارگاه مرغ در ایوان و دره شهر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آره حتما اینجا سوئیس هست .نظارت مرحله به مرحله ههههه
      مرد حسابی شما خودرو تولید می‌کنید نظارت ندارین این که دیگه هیچ

    • فانوس

      نذارت یا نزادت مسیولین این کلمه رو چه جوری مینویسن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج