جاباما
۱۱۱۰۶۵۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نشانه‌هایی از ناکامی ژوزه مورینیو در تاتنهام

ژوزه مورینیو در تاتنهام به افت در دوران مربیگری‌اش ادامه داد، افتی که حاصل اتفاقاتی سلسه‌وار بود.

خبرورزشی: ۱۷ ماه پیش که ژوزه مورینیو سرمربی تاتنهام شد، به نظر می‌رسید این تیم طلوع جدیدی خواهد کرد. او در بدو ورودش از چشم‌انداز روشن می‌گفت و خیلی خوش‌بین بود. آقای خاص ذوق و شوق زیادی برای پروژه تاتنهام داشت، اما ناکامی‌ها از راه رسیدند و مشخص شد با او هم خبری از جام نیست. مشکلاتی که پیش‌روی مورینیو قرار گرفتند تا سرانجام مجبور به جدایی از تیم شمال لندنی شد را بررسی خواهیم کرد.

یک انتخاب تفرقه‌افکن

از همان ابتدا بسیاری از هواداران تاتنهام با استناد به این که تاریخ مصرف مورینیو تمام شده، او را مربی مناسبی برای تیم‌شان نمی‌دانستند. از طرفی پوچتینو سرمربی قبلی تیم‌شان یخلی محبوب بود و تیم‌شان را به جمع ۴ تیم برتر لیگ رساند. اگرچه شروع‌شان در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ خوب نبود، ولی به نظر می‌رسد اخراج پوچ هم تصمیم عجولانه‌ای بود. دومین دوره در چلسی و روزهای منچستریونایتد نشان می‌داد هواداران حق دارند نسبت به آقای‌خاص خوش‌بین نباشند.

از بین بردن بازیکنان

یک مورینیو کلاسیک! کسی که همیشه با ستاره‌های تیمش درگیر می‌شود. در چلسی با جو کول و ادن آزار، در رئال‌مادرید با کریستیانو رونالدو و در اسپرز با دنی رز و سپس دله اَلی. او اختلافاتی هم با سرژ اوریه، تانگی اندومبله، گرت بیل و توبی آلدرویرلد داشت که خیلی رسانه‌ای نشد. نشریه «سان» فاش کرده پیش از اخراج مورینیو برخی بازیکنان پیش رئیس باشگاه از او گلایه کرده‌اند.

اختلاف نظر

وقتی باشگاه تاتنهام، مورینیو را استخدام کرد، برای همه جالب بود ببینند او چگونه با دنیل لِوی کنار آمده است. مورینیو همیشه عادت داشت بودجه خوبی در اختیار داشته باشد، اما لِوی یک مدیر اقتصادی بود. یکی از اولین بازیکنانی که مورینیو می‌خواست توماس مونیه از پاری‌سن‌ژرمن بود که به عنوان بازیکن آزاد راهی دورتموند شد. همچنین گفته می‌شود مورینیو اصلاً گرت بیل را نمی‌خواسته و درخواست یک هافبک میانی به جای او داده بود.

نمایش بد

خیلی راحت این که تاتنهامِ مورینیو تا ماه دسامبر صدرنشین لیگ برتر بود، فراموش شد. در ۱۱ بازی اول نتایج درخشانی مثل برد ۶-۱ مقابل منچستریونایتد و ۲-۰ مقابل منچسترسیتی و آرسنال را داشتند. با این حال منتقدان همیشه سبک بازی تاتنهام را زیر سؤال می‌بردند. تنها برنامه‌شان رساندن توپ به سون و کین بود. مورینیو در واکنش به انتقادها گفت: «اگر از بازی تیم من لذت نمی‌برند، خب تماشا نکنند!» اعتماد بیش از حد به سون و کین کار دستش داد. تیمش با عملکردی ضعیف در لیگ اروپا و با شکست مقابل دیناموزاگرب کنار رفت. تا رده هفتم لیگ برتر هم پایین آمدند.

هواداران

هواداران اسپرز ممکن است در مجموع حق داشته باشند، با این حال ژوزه تیم‌شان را به فینال جام اتحادیه رساند. هواداران وفادار حتی بعد از حذف از لیگ اروپا از مورینیو حمایت کردند. جیمی اوهارا بازیکن پیشین تاتنهام گفت فقط یک برد مقابل سیتی برای حفظ فصل کافی بود، که این اتفاق رخ نداد. او همچنین شکست در کرواسی را «جرم غیرقابل‌انکار» توصیف کرد. حالا اسپرز به جای این که تا فینال جام اتحادیه صبر کند، به رایان میسون و کریس پاول اعتماد کرده و آقای‌خاص را خیلی خاص کنار گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج