جاباما
۱۱۱۰۹۰۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ماجرای حرکت غیرحرفه‌ای مدافع پرسپولیس

محمد حسی کنعانی زادگان لازم نیست اشتباهاتش را توجیه کند. فقط کافی است که تکرار نکند.

خبرورزشی: آنچه محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از بازی گوا - پرسپولیس در توجیه پنالتی از دست رفته‌اش در اینستاگرام نوشت، نمونه‌ای از بی‌مبالاتی فوتبالیست‌های مشهور در شبکه‌های اجتماعی است، طرح حرف‌هایی فکرنشده که جز اعتراض کاربران و حتی طرفداران آن تیم یا بازیکن حاصل دیگری ندارد.

کنعانی‌زادگان با طرح گفت‌وگویی خصوصی بین خود و علی انصاریان، در حالی که انصاریان از دنیا رفته و فرصت پاسخ به این ادعا را ندارد، رفتاری مجازی داشت که شایسته نبود. او نوشت: «دلم تنگه برات داش علی. امروز ۷۵ روز شد که نداریمت. یادته گفتی پنالتی بزن حسین. نترس حسین... گفتی دلت قرص باشه. محکم برو پشت توپ. گفتم من بغل پا به گوشه دروازه می‌زنم گفتی محکم بزن وسط. چند بازی می‌خوام یک پنالتی به سبک مورد علاقت بزنم و تقدیمت کنم. نه این که بخوام خودنمایی کنم که من ذره‌ای در مقابل هوادار نیستم. این هوادار حسین کنعانی رو ساخته و هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. داش‌علی دعا کن، برای من و برای تیم.»

از این پست کاربران طرفدار پرسپولیس در اینستاگرام می‌توانند اینگونه برداشت کنند که کنعانی‌زادگان برای توجیه ضربه پنالتی‌اش موضوعی را مطرح کرده که حتی صحتش می‌تواند زیر سؤال باشد. اما فارغ از صحت ماجرا، طرح آن غیرضروری است و جز توجیه معنای دیگری ندارد، در حالی که اشتباه به توجیه نیاز ندارد و بدون توجیه پذیرفتنی‌تر است.

باشگاه پرسپولیس که اتفاقاً درباره همین تیم گوا پستی نامربوط و زننده را منتشر کرده بود و مجبور به اصلاح آن پست و عذرخواهی شد، انگار آموزگار کنعانی‌زادگان برای نوشتن در اینستاگرام است.

کنعانی‌زادگان یک پنالتی را از دست داد که می‌توانست در سرنوشت پرسپولیس تأثیرگذار باشد. ضربه بد و ناشیانه او منجر به از دست رفتن یک گل شد اما این اتفاق هولناکی نیست و می‌تواند برای هر بازیکنی حتی در بزنگاه‌های بزرگ‌تر پیش بیاید.

مسأله اصلی واکنش است، واکنشی که کنعانی‌زادگان در اینستاگرام داشت و هرگز جالب نبود. یادی از علی انصاریان شد اما در ماجرایی بی‌معنا و بی‌دلیل.

در فوتبال ایران که چگونگی روابط باشگاه و بازیکن در قراردادها چندان شفاف نیست، بازیکنان در شبکه‌های اجتماعی گاه فعالیت‌هایی علیه منافع باشگاه خود دارند و باشگاه‌ها نیز اغلب نمی‌توانند با ستاره‌ها برخورد قاطعانه‌ای داشته باشند، چون خود نیز تحت تأثیر فضای شبکه‌های اجتماعی و صفحات هواداری پرفالوور هستند و مدیران با تمام عواقب و فواید شخصی این فضا کنار آمده‌اند.

بگذریم و برسیم به کنعانی‌زادگان. او لازم نیست اشتباهاتش را توجیه کند. فقط کافی است که تکرار نکند. تنها آنچه تکرارش زیباست، بازی‌های محکم و سختگیرانه مدافعی مثل کنعانی‌زادگان است. کاری که از او برمی‌آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج