جاباما
۱۱۱۰۹۰۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

خطر سقط مکرر در زنان چاق ۷۰درصد بیشتر است

محققان براساس نتایج یک مطالعه هشدار می‌دهند که خطر سقط‌های مکرر در زنان چاق ۷۰ درصد افزایش می‌یابد.

ایرنا: محققان براساس نتایج یک مطالعه هشدار می‌دهند که خطر سقط‌های مکرر در زنان چاق ۷۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، سقط مکرر به بیش از دو یا سه بار از دست رفتن جنین در نیمه اول بارداری گفته می شود. شیوع سقط مکرر در زنان باردار حدود دو تا سه درصد است و بیش از ۸۰ درصد سقط‌های مکرر در سه‌ ماه‍ه نخست بارداری رخ می‌دهد.

محققان دانشگاه «ساوت همپتون» در آمریکا در این مطالعه برای بررسی اینکه چه عواملی در زندگی ممکن است در بروز سقط های مکرر دخیل باشد، مطالعات مختلف موجود در این زمینه را بررسی کردند.

این مطالعه نشان داد: افرادی که دارای اضافه وزن یا کمبود وزن هستند - یعنی به ترتیب شاخص توده بدنی (BMI) بین ۲۵ تا ۳۰ یا زیر ۱۸.۵ دارند - در معرض خطر بیشتر بروز سقط مکرر قرار دارند.

سقط جنین شایع ترین عارضه در اوایل بارداری است و متأسفانه حدود ۱۵-۲۰ درصد مادران باردار را گرفتار می کند، اما سقط مکرر زمانی تعریف می شود که یک خانم دو یا چند سقط زودرس متوالی داشته باشد.

سقط مکرر یک بیماری پیچیده است و اگرچه اغلب به عوامل پزشکی متعددی و تأثیر در سبک زندگی نسبت داده می شود، اما حدود نیمی از موارد غیرقابل توضیح باقی می ماند.

مطالعه این محققان شامل بررسی ۱۶ مطالعه بود و نشان می دهد که کمبود وزن یا اضافه وزن به طور قابل توجهی خطر از دست دادن بارداری متوالی را افزایش می دهد.

به گفته این محققان، برای افرادی که BMI بیش از ۲۵ [اضافه وزن] و ۳۰ [چاق] دارند، خطر سقط به ترتیب ۲۰ و ۷۰ درصد افزایش می یابد.

در کنار خطر بروز سقط مکرر برای زنان دارای اضافه وزن یا چاق، محققان همچنین هشدار دادند که سقط های پی در پی در میان افراد کم وزن (یعنی افرادی که نمره BMI آنها کمتر از ۱۸.۵ است) نیز بالاتر است.

با این حال محققان همچنین برای ارزیابی تأثیر سایر عوامل سبک زندگی در بروز سقط مکرر در کنار BMI ،عادت هایی مانند سیگار کشیدن، مصرف کافئین و غیره را نیز مد نظر قرار دادند، اما ارتباطی میان سقط مکرر و این عوامل پیدا نکردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج