جاباما
۱۱۱۰۹۰۶
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

محمد هاشمی: مدت‌هاست تلویزیون نمی‌بینم

محمد هاشمی می‌گوید: من مدت‌هاست که برنامه‌های صداوسیما را خیلی و جزئی دنبال نمی‌کنم. ایران طبق فرامایشات مقام معظم رهبری نیازمند انسجام ملی است ولی متاسفانه آیتم‌ها و برنامه‌های سیاسی سازمان صداوسیما در تعارض با این مساله است.

انتخاب: محمد هاشمی می‌گوید: من مدت‌هاست که برنامه‌های صداوسیما را خیلی و جزئی دنبال نمی‌کنم. ایران طبق فرامایشات مقام معظم رهبری نیازمند انسجام ملی است ولی متاسفانه آیتم‌ها و برنامه‌های سیاسی سازمان صداوسیما در تعارض با این مساله است.

محمد هاشمی می آورد: رییس اسبق سازمان صداوسیما اعتقاد دارد که ایران طبق فرامایشات مقام معظم رهبری نیازمند انسجام ملی است ولی متاسفانه آیتم‌ها و برنامه‌های سیاسی سازمان صداوسیما در تعارض با این مساله است.

محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با «انتخاب» درمورد مستندسازی ها و برنامه های صداوسیما علیه ظریف و تیم مذاکره کننده اظهار داشت: من مدت‌هاست که برنامه‌های صداوسیما را خیلی و جزئی دنبال نمی‌کنم. بنابراین نمی‌توان به جزییات این برنامه تلوزیونی اخیر اشاره کنم ولی در کلیات باید گفت که ساخت چنین آیتم‌ها و برنامه‌هایی در صداوسیما که پیشتر مشابه آن را شاهد بودیم به وحدت ملی در موضوعات کلان و ملی در عرصه داخلی و خارجی آسیب جدی وارد می‌کند.

رییس اسبق سازمان صداوسیما ادامه داد: امروز خیلی از کشورها در دنیا با ایران دشمنی دارند یا حداقل ارتباط حسنه‌ای با ایران ندارند. بنابراین ما نباید در چنین شرایطی وحدت و انسجام ملی را خدشه‌دار کنیم ولی متاسفانه در برخی رسانه‌ها از جمله رسانه ملی به چنین نکته مهمی به درستی توجه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: من در خصوص این مساله می‌خواهم به فرمایش مهم امام(ره) درباره صداوسیما اشاره کنم؛ ایشان فرمودند که صداوسیما باید یک دانشگاه عمومی باشد. صداوسیما باید یک دانشگاه باشد که در آن برنامه‌های آموزنده در اختیار مخاطبان قرار بدهد. صداوسیما باید عمومی باشد و همه آحاد و اقشار مردم بتوانند از آن استفاده کنند و دغدغه و نظرات آنان درباره موضوعات مختلف در صداوسیما مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: من اعتقاد دارم که با توجه به فرمایش امام (ره) صداوسیما نمی‌تواند مطابق سلیقه یک جریان یا جناح سیاسی خاص اداره و برنامه ریزی شود؛ چراکه در این صورت عملا آن وجهه دانشگاهی و عمومی خودش را از دست خواهد داد.

محمد هاشمی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که اگر می‌خواهیم موضوعی مانند برجام را مورد نقد و بررسی قرار بدهیم، یکی از موارد مهم آن است که بدانیم موافقان و مخالفان آن موضوع چه کسانی هستند. ما در عرصه جهانی شاهد مخالفت جدی عربستان، امارات و اسراییل هستیم و دیدیدم که آقای ترامپ در آمریکا به صورت جدی به هر اقدامی برای رد و کنارگذاشته شدن برجام دست زد.

وی ادامه داد: برجام اگر یک سند بین المللی بدی برای ایران بود، دلیلی نداشت که اسراییل با آن مخالفت کند. من از مخالفان داخلی برجام می‌خواهم به این اصل توجه کنند که مخالفت آنان با برجام به نوعی همصدایی با اسراییل علیه منافع ملی ایران است.

وی افزود: ما همچنین در مقاطع زمانی مختلف شاهد بودیم که مقام معظم رهبری نیز از برجام و اعضای تیم مذاکره کننده به ویژه آقای ظریف قدردانی کردند. همچنین خواسته عمده مسئولان و مقامات عالی کشور حل مساله برجام است و چنانچه اختلافی در این خصوص مطرح است، اشاره به آن دارد که آمریکا در مسیر احیای برجام مبادا مرتکب بدعهدی در اجرای تعهداتش به ویژه مساله رفع تحریم‌ها شود. ما باید بپذیریم که برجام یک سند بین المللی معتبر و خوبی است.

رییس اسبق سازمان صداوسیما تاکید کرد: قطعا صداوسیما از آن آرمان‌ها و اهداف اولیه خود فاصله گرفته است. این فاصله در برخی موارد زیاد، در برخی موارد کم و در برخی موارد مطابق با همان اهداف و آرمان‌هاست. ما اگر به صورت کلان به صداوسیما نگاه کنیم، نمی‌توانیم تمامی برنامه‌های صداوسیما را مورد انتقاد قرار بدهیم ولی باید بپذیریم که دست کم در برنامه‌هایی که رنگ و بوی سیاسی یا ماهیت سیاسی دارند، این فاصله وجود دارد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که کشور نیازمند انسجام و وحدت ملی است ولی نگاهی که در برنامه‌های سیاسی از سوی صداوسیما دنبال می‌شود، عملا با این فرمایش مقام معظم رهبری و آن فرامین امام(ره) تناقض و تعارض دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • tat

      دیش ماهواره داره . بی بی سی نگاه میکنه .

    • بدون نام

      کسی نگاه تلویزیون داخل نمیکنه شاید۱۰درصد

    • بدون نام

      افرین

    • بشیری

      بی بی سی انگلیس وامریکا واسرائیل و فرانسه تماشاکن .آنقدر تماشا کن تا شاد شوی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج