جاباما
۱۱۱۰۹۱۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

استقبال عضو کارگزاران از کاندیداتوری تاجزاده

یک عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی گفت: بسیار خوب است اجازه دهیم کسانی که از حق سیاسی خودشان محروم شدند و یا محدودیت‌های درخصوص‌شان اعمال شده در انتخابات شرکت کنند.

ایلنا: یک عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی گفت: بسیار خوب است اجازه دهیم کسانی که از حق سیاسی خودشان محروم شدند و یا محدودیت‌های درخصوص‌شان اعمال شده در انتخابات شرکت کنند.

جهانبخش خانجانی، درباره اعلام کاندیداتوری سیدمصطفی تاجزاده در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قبل از اینکه به موضوع نامزدی آقای تاجزاده بپردازیم؛ باید بگویم مقوله انتخابات یک حق شهروندی است که نه مردم می‌توانند از حق خودشان بگذرند و نه حکومت می‌تواند این حق را سلب کند، بنابراین یک امر متقابل بین مردم و حکومت است و باید هر یک نقش خودشان را درست ایفا کنند. البته این ایفای نقش منوط به رعایت تمام ملزومات در این موضوع است.

وی تاکید کرد: معتقدم باید به گونه‌ای در انتخابات رفتار شود که مردم احساس کنند این انتخابات در سرنوشت و راهبرد آینده‌شان موثر است و می‌تواند کشور را از این وضعیت و تنگنای اقتصادی و سیاسی رهایی بخشد.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم در حال حاضر این یک خطای استراتژیک است که فکر کنیم صرفاً این افراد و شخصیت‌ها هستند که می‌توانند فضای انتخابات را تحت تاثیر قرار دهند و به تنهایی مشکلات چرخه معیوب مدیریتی را حل کنند.

وی ادامه داد: در خصوص کاندیداتوری آقای تاجزاده باید بگویم اگر ما به دنبال مشارکت حداکثری باشیم، طبیعتاً حضور هر یک از چهره‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا می‌تواند موثر باشد؛ خصوصاً اگر چهره‌هایی که در جامعه سیاسی ما به نوعی از حقوق خودشان محروم شدند و در چرخه سیاسی کشور مانند آقای تاجزاده و کسانی که بعد از انتخابات ۸۸ به زندان رفتند، محدود شده‌اند و منتقد شرایط کنونی هستند. خوب است اگر زمینه حضور این افراد فراهم شود. اعتقادم بر این است شورای نگهبان باید با سعه صدر برخورد کند در اینصورت می‌توان چرخه دموکراسی کشور و آستانه تحمل‌پذیری حاکمیت را بالا نشان داد و آن وقت ما می‌توانیم در جامعه جهانی ادعا کنیم که به جای برخورد حذف سلبی می‌توانیم به یک برخورد ایجابی و پذیرش همگانی روی بیاوریم و به مشارکت حداکثری فکر کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر‌نشان کرد: بارها در فرمایشات مقام معظم رهبری شنیده‌ام که ایشان حضور حداکثری و مشارکت حداکثری و شرکت باشکوه در انتخابات را مدنظر قرار دادند و فرمودند کسانی که مخالف نظر من هستند، باید در چرخه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور دخیل باشند و اگر بپذیریم که فرمایش ایشان فصل الخطاب است و همه ما باید در این مسیر و راهبرد همراه باشیم، به نظر من حضور آقای تاجزاده یک حضور میمون و مبارکی است و ما اتفاقاً باید از آن استفاده کنیم. به عنوان یک جریان سیاسی و به عنوان عضو حزب کارگزاران سازندگی هم از این موضوع استقبال می‌کنم و به نظر من هم باید این زمینه مهیا شود تا ایشان بیایند.

وی افزود: آن چیزی که مهم‌تر از اهمیت حضور آقای تاجزاده است، برنامه‌هایی است که ایشان ارائه می‌دهد که معتقدم باید واقعه گرایانه باشد چراکه ما ناگزیریم از رفتارهای احساسی، هیجانی، تفکرات رویاپردازانه، خوشبینانه و روشنفکری بیش از حد بعد از این همه سال دوری کنیم و مشی و مرام واقعه‌بینانه را برای زندگی مطلوب مردم و حکومت‌داری مطلوب است، به منصه ظهور بگذاریم.

خانجانی با بیان این که مشکلی که امروز جامعه ما با آن روبروست یک آنومی و بی هنجاری تفکر سیاسی است، گفت: باید بگویم جامعه دچار یک احساسات زودگذر است و متاسفانه عاملش هم محدودیت‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و دخالت بخشی از نهادها در چرخه دموکراسی‌خواهی است؛ چرا‌که مردم را از رفتارهای عمیق سیاسی دور کرده است.

وی تاکید کرد: باید ببینیم در این شرایط که وضعیت اقتصادی نامطلوب است و در حوزه سیاسی ما با بحران‌های متعددی رو به رو هستیم آقای تاجزاده چه برنامه‌ای می‌تواند ارائه دهد که کشور را از این تنگنا خارج و در عین حال فضای تعاملی بین خودش و حاکمیت ایجاد کند.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به این‌که باید دید حاکمیت و و شورای نگهبان چه برخوردی با نامزدی آقای تاجزاده می‌کند، عنوان کرد: واقعاً اگر من جای اعضای شورای نگهبان بودم، اجازه می‌دادم هم آقای تاجزاده و هم جریانات دیگری که می‌پذیرند در چارچوب نظام رفتار کنند و بر خلاف کسانی که مشی براندازانه و خروج نظام جمهوری اسلامی را تبلیغ می‌کنند، خود را عرضه کنند و از دوستانی که خودشان را در چهارچوب نظام قرار می‌دهند، حمایت‌کنیم و اجازه دهیم مردم خودشان انتخاب کنند و منتظر بمانیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا مصطفی تاجزاده می‌تواند موجب اجماعاصلاح‌طلبان برای حمایت از وی شود، عنوان کرد: اینکه اصلاح‌طلبان از آقای تاجزاده حمایت می‌کنند یا خیر نکته‌ای است که به نظر من جای بررسی دارد، باید منتظر تصمیم چرخه سیاسی اصلاح‌طلبان یا همان نهاد اجماع‌ساز باشیم و از سوی دیگر ببینیم آیا آقای تاجزاده خودش را در این چرخه و سیکل مشاهده می‌کند؟

خانجانی خاطرنشان کرد: ۲ محور را برای کاندیداتوری آقای تاجزاده می‌توان مطرح کرد؛ داشتن برنامه و این که ایشان خودشان را در جریان‌های سیاسی کشور می‌بینند یا خیر. معتقدم اگر ایشان این موارد را مد نظر قرار دهند و حرکت کند باید از حضورش استقبال کنیم و نگرش تعجب آمیز ز و انگشت به دهان گرفتن از تصمیم آقای تاج‌زاده نداشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که روزنامه منتسب به کارگزاران در یک گزارشی عنوان کرده حضور تاجزاده می‌تواند منجر به شکاف اصلاح طلبان شود، آیا این ‌چنین است، گفت: روزنامه کارگزاران ۱۰ سوال کرده است، از سوی دیگر جریان‌های سیاسی و یا روزنامه‌ای می‌توانند در رابطه با حضور ایشان اظهارنظرهایی کنند، کما اینکه در کلاب هاوس بسیاری از شخصیت‌ها اظهارنظرهای متعددی در خصوص کاندیداتوری آقای تاج‌زاده داشتند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: بخش از اعظمی از حزب کارگزاران اتفاقاً از آمدن آقای تاجزاده استقبال می‌کنند. معتقدم باید اجازه دهند که در امر انتخابات ما گزینه‌های متعددی داشته باشیم و مردم تصمیم بگیرند چرا که این‌‌گونه رفتار کردن بسیار بهتر از این است که محدودیت برای آقای تاجزاده و امثال ایشان ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: به نظر من نباید از سوال‌هایی که روزنامه جریان کارگزاران کرده است این تلقی را داشته باشیم که ایشان عامل شکاف خواهد شد، اما طبیعتاً این سوال‌ها مقدر است آیا آقای تاجزاده خودش را در چهارچوب اصلاح‌طلبی و نهاد اجماع‌ساز می‌بیند؟ یا اینکه ایشان چه پیوندی بین خودش و حاکمیت و رهبری نظام می‌بیند؟

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: کسی که وارد عرصه انتخابات می‌شود و عهده‌دار ریاست جمهوری می‌شود، می‌داند که باید با بالاترین سطح نظام در تعامل باشد و اتفاقا آقای تاجزاده هم بهتر از هر کسی می‌داند برای این که بتواند مشکلی از مشکلات کشور را حل کند و این چرخه معیوب اقتصادی را که بیش از ۷۰ درصد مردم زیر خط فقر هستند را نجات دهد باید تعامل داشته باشد.

وی گفت: در چنین شرایطی من اعتقادم این است که نامزدهای انتخابات برای رفع مشکلات ارتباطات بین‌المللی و رد تعارض‌های داخلی باید برنامه ارائه دهند و آن وقت در موردشان ارزیابی و اظهار نظر کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج