جاباما
۱۱۱۰۹۲۹
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

رجیستری، قاچاق تلفن همراه را به صفر رساند

وزارت ارتباطات اعلام کرد با اجرای طرح رجیستری (سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت) توانست قاچاق تلفن همراه را به صفر برساند، در دو سال ابتدایی اجرای این طرح بیش از ۲۶۰ میلیون تلفن همراه در کشور رجیستر شد.

ایرنا: وزارت ارتباطات اعلام کرد با اجرای طرح رجیستری (سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت) توانست قاچاق تلفن همراه را به صفر برساند، در دو سال ابتدایی اجرای این طرح بیش از ۲۶۰ میلیون تلفن همراه در کشور رجیستر شد.

وزارت ارتباطات در پنجاهمین قسمت از ویدیوهای ایران هوشمند، به شرح فرآیند اجرای طرح رجیستری تلفن همراه و مزایای آن پرداخته است.

سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت به عنوان طرح «رجیستری» شناخته می‌شود. این طرح برای حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق که از رویه‌های غیرقانونی وارد کشور می‌شوند تدوین و اجرایی شده است.

طرح رجیستری، تمام برندهای مختلف تلفن همراه موجود در بازار ایران را در بر گرفته و موجب حذف واردات گوشی‌های قاچاق و افزایش واردات قانونی گوشی و تجهیزات دارای سیم کارت شده است.

در طرح رجیستری پس از روشن کردن تلفن با استفاده از کد فعال‌سازی درج شده روی جعبه یا کارت گارانتی و از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷* با انتخاب گزینه فعال سازی و وارد کردن شناسه IMEI روی جعبه، می‌توانید تلفن همراه خود را فعال کنید.

این طرح با ابتکار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مهرماه ۹۶ آغاز و تا پایان سال ۹۸ بیش از ۲۶۰ میلیون تلفن همراه و سیم کارت فعال را شامل شد.

ارائه گارانتی اصلی و خدمات پس از فروش و جلوگیری از ورود گوشی های بی کیفیت و مضر برای سلامتی از جمله اهداف طرح رجیستری است. از این طریق می توانید اصالت گوشی تلفن همراه خود را استعلام کنید.

ورود به سامانه و اپلیکیشن همتا و اپلیکیشن دولت همراه، راه‌های استعلام اصالت گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت هستند.

به گزارش ایرنا اواخر تیرماه ۹۸ همایش «ایران هوشمند» حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و وزیران ارتباطات کشورهای روسیه، ترکیه و جمهوری آذربایجان، در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.

«ایران هوشمند» ایرانی است بهره‌مند از نیروی انسانی خلاق که چالش‌ها را فرصت بروز نوآوری می‌داند؛ کشوری که در آن توسعه اقتصاد دیجیتال برای حمایت از کسب و کارهای نوپا به یک روال تبدیل شده باشد.

ایران هوشمند یعنی حکمرانی هوشمند، یعنی مبارزه با فساد و ایجاد سازوکارهای شفاف در خدمات اداری و در دسترس بودن انواع خدمات عمومی در گوشی همراه هر ایرانی؛ ایران هوشمند یعنی ایران متصل به جهان اما مقاوم‌سازی شده در برابر سلطه فناورانه؛ ایران هوشمند آینده روشن را برای نسل امروز و فردای خود به ارمغان می‌آورد.

هدف از ایران هوشمند و طرح‌های متعدد ذیل آن ایجاد ثروت از طریق اقتصاد دیجیتال است و استارتاپ‌ها به‌عنوان فوتون‌های روشن‌کننده اقتصاد دیجیتال نقشی مهم در این زمینه خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج