جاباما
۱۱۱۱۲۶۵
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

میانگین افزایش کرایه تاکسی در کشور

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: میانگین افزایش کرایه تاکسی در شهرهای کشور در سال جاری بین ۲۵ تا ۳۵ درصد است که در شهرهای مختلف این میزان بستگی به مصوبات مربوط به شوراهای اسلامی شهر دارد.

ایرنا: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: میانگین افزایش کرایه تاکسی در شهرهای کشور در سال جاری بین ۲۵ تا ۳۵ درصد است که در شهرهای مختلف این میزان بستگی به مصوبات مربوط به شوراهای اسلامی شهر دارد.

مرتضی ضامنی افزود: هر سال در بهمن یا اسفند ماه فرآیند افزایش قیمت کرایه تاکسی پیشنهاد می شود، شورای های اسلامی شهر مرجع تغییر نرخ کرایه تاکسی‌ها است به این ترتیب که فرآیند تعیین نرخ کرایه تاکسی بر اساس قانون شهرداری‌ها در اواخر سال بر اساس پیشنهاد واحدهای کارشناسی سازمان تاکسیرانی در قالب لایحه به شورای اسلامی هر شهر ارسال می‌شود و شورای شهر در ادامه پس از بررسی، تصویب و در نهایت تایید فرمانداری مربوطه کرایه قانونی هر شهر را اعلام می‌کند که در سال جاری نیز این فرآیند در جریان است.

کرایه مصوب لازم الاجراست

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور اظهارداشت: افزایش قیمت کرایه تاکسی از سوی شهرداری ها که به عنوان مصوب شوراهای اسلامی شهرها اعلام می‌شود به صورت برچسب در داخل تاکسی ها نصب می شود و لازم الاجرا است.

وی تاکید کرد :چنانچه در این زمینه تخلفی مشاهده شود شهروندان می توانند در شهرها با استفاده از شماره های تلفن و درگاه های ارتباطی که از طریق شهرداری ها و سازمان های تاکسیرانی اعلام شده است، اعلام تخلف کنند و همین طور شهروندان می توانند این گونه تخلفات را به صورت حضوری هم در سازمان های تاکسیرانی به عنوان شکایت ثبت کنند و همچنین بازرسان تاکسیرانی هم موظف هستند در بازرسی‌های خود این گونه موارد را رعایت کنند و تخلفات مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در پاسخ به این سوال که افزایش نرخ کرایه تاکسی ها فقط یک بار در سال انجام می شود یا بیشتر، گفت: الزامی بر فقط یک بار افزایش در سال وجود ندارد، بلکه اگر فرآیند افزایش براساس قانون پیش بینی شده باشد و مراحل آن هم طی شود می تواند بیش از یک بار در سال هم باشد، اما در ابتدای هر سال با توجه به افزایش نرخ تورم شاهد افزایش نرخ کرایه تاکسی هم هستیم.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش ترددهای شهری و همچنین کاهش تعداد مسافران در تاکسی ها و اینکه رانندگان تاکسی ها موظف شدند بیش از سه مسافر را جابجا نکنند در برخی شهرها دو بار کرایه تاکسی افزایش یافت، اما اگر شرایط خاصی نباشد معمولا فقط یک بار افزایش کرایه در سال را داریم.

ناوگان فعال تاکسیرانی با ۳۱۸ هزار خودرو تاکسی در سطح کشور مشغول ارائه خدمت است که از این تعداد در شهر تهران ۷۶ هزار خودرو تاکسی فعال هستند.

رانندگان تاکسی از مشاغل و اقشار آسیب پذیر هستند و در مدت زمانی که از شیوع کرونا می گذرد ۱۳۸۳ راننده تاکسی به کرونا مبتلا شده اند و ۱۵۲ نفر از آنها هم فوت کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین

      متاسفانه در شیراز شورای شهر هنوز حال نداشته کرایه تاکسی را افزایش بده درصورتیکه افزایش بده از 1200 به 1500 هر کورس تغییر پیدا میکنه در صورتیکه در مشهد کرایه 2500 میباشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج