۱۱۱۱۴۳۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

افتتاح مرکز مبادله پسماند خشک با کتاب در تهران

اولین مرکز مبادله پسماند قابل بازیافت با کتاب و همچنین اولین مرکز نوآوری پسماندهای الکترونیکی در منطقه ۶ شهرداری تهران افتتاح شد.

ایرنا: اولین مرکز مبادله پسماند قابل بازیافت با کتاب و همچنین اولین مرکز نوآوری پسماندهای الکترونیکی در منطقه ۶ شهرداری تهران افتتاح شد.

این دو مرکز با حضور علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهرتهران، تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ و صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در راستای اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در این مراسم گفت: همزمان با روز جهانی زمین پاک اولین مرکز مبادله پسماند قابل بازیافت با کتاب(کتاب‌ماند) و همچنین اولین مرکز نوآوری پسماندهای الکترونیکی افتتاح شد.

افتتاح مرکز مبادله پسماند خشک با کتاب در تهران

صدرالدین علیپور با بیان اینکه همه این اقدامات در راستای این مهم به بهره برداری می رسد که بتوانیم با کاهش پسماند به معنای کاهش دفن، گامی برای حفظ محیط زیست برداریم، افزود: ما در سازمان مدیریت پسماند به عنوان شهروند، فعال محیط زیست و مدیر تکالیفی داریم که مبتنی بر آن باید بتوانیم زمینه‌ای فراهم کنیم تا با کاهش دفن، آلودگی مضاعف به زمین وارد نشود.

وی اضافه کرد: طرح کاپ از دستاوردهای مهم مدیریت دوره جدید در شهرداری تهران است و در گام اول این طرح، بحث استفاده از اپلیکیشن‌ها را دیدیم؛ حالا این اپلیکیشن ها هم زمان با اقداماتشان در زمینه جمع آوری پسماندهای قابل بازیافت، فرهنگسازی و رواج مطالعه را با تفکیک درست گره زده‌ اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: ما پیش از این طرح های مشابهی هم داشته‌ایم، به عنوان مثال در منطقه ۱۸ طرح گلماند را داشتیم که در ازای تحویل پسماند خشک، شهروندان گل و گلدان هدیه می‌گرفتند یا هایپر مارکت را در منطقه ۱۹ داریم که در ازای پسماند خشک محصولات فروشگاهی دریافت می‌کنند، اما افتتاح این طرح به عنوان پس انداز کتاب یک الگوی متعالی‌تر است که ضمن اجرای تکلیف شهروندی خودمان به سمت ارتقاء و نزدیک شدن به کتاب هم می‌رویم.

وی همچنین در حاشیه افتتاح اولین مرکز نوآوری پسماندهای الکترونیکی گفت: این مرکز مسئولیت تعمیر، آموزش و مبادله وسایل الکترونیکی شهروندان را دارد.

علیپور افزود: در این مرکز چند اقدام انجام می‌شود؛ در وهله اول پسماند الکترونیکی ارائه شده توسط شهروندان بررسی می‌شود اگر قابلیت تعمیر داشته باشد در این مرکز تعمیرات صورت می‌گیرد اگر نه، کالای شهروندان با کالاهای موجود مبادله می‌شود یا در صورت عدم موافقت، وجه آن کالا به آن ها پرداخت خواهد شد.

به گفته وی، کالاهایی که قابل تعمیر نیستند هم وارد کارخانه‌های بازیافت پسماندهای الکترونیکی شده و به مواد اولیه ارزشمند تبدیل می‌شود.

این مراکز در محدوده خیابان انقلاب افتتاح شد.

منطقه ۶ شهرداری تهران، از شمال به بزرگراه همت از غرب به بزرگراه چمران از شرق به بزرگراه مدرس و خیابان مفتح و از جنوب به خیابان انقلاب محدود می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج