۱۱۱۱۵۱۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

استقلال سرخپوش؛ شجاع‌ترین تیم فوتبال آسیا

تیم استقلال تاجیکستان با بازگشتی فوق‌العاده و باورنکردنی، تک گل گومیس را با چهار گل پاسخ داد تا شگفتی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ در ریاض رقم بخورد.

ورزش سه: تیم استقلال تاجیکستان با بازگشتی فوق‌العاده و باورنکردنی، تک گل گومیس را با چهار گل پاسخ داد تا شگفتی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ در ریاض رقم بخورد.

استقلال سرخپوش؛ شجاع‌ترین تیم فوتبال آسیا

استقلال تاجیکستان که برای اولین بار به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه یافته، پس از شکست در بازی رفت مقابل الهلال، بردی بزرگ را خلق کرد که می‌توان آن را مهم‌ترین پیروزی تاریخ این باشگاه نیز قلمداد کرد.

این بازی که به میزبانی الهلال در ورزشگاه پرنس فیصل شهر ریاض به انجام می‌رسید، با حملات تیم آبی پوش آغاز شد و سرانجام در دقیقه 24 بافاتیمبی گومیس توانست دروازه رستم یتیموف را باز کند. ارسال از سمت راست روی دروازه این تیم در میان غفلت مدافعان استقلال، با ضربه سر مهاجم فرانسوی الهلال همراه شد تا بازی 1-0 شود.

استقلال سرخپوش؛ شجاع‌ترین تیم فوتبال آسیا

الهلالی‌ها که بازی را تمام شده می‌دانستند و تصور می‌کردند که مثل بازی رفت، یک برد ساده را کسب خواهند کرد، خیلی زود شگفت زده شدند. علیشهر جلیلوف از سمت راست توپ را به داخل محوطه جریمه فرستاد و منوچهر جلیلف توانست دروازه را باز کند و بازی در دقیقه ۳۹ مساوی شد. جلیلوف که در مقابل آلمالیق گل زده و در بازی با الهلال پاس گل داده بود، شش دقیقه بعد روی شوت از راه دور تماشایی گل دوم را هم زد تا در میان ناباوری الهلالی‌ها بازی ۲-۱ شود.

نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید و در شرایطی که انتظار می‌رفت الهلال نیمه دوم را با توپ پر آغاز کند اما این قرمزپوشان تاجیک بودند که به شگفتی سازی خود ادامه دادند. این بار منوچهر صفراوف در حالی که قصد داشت تا توپ را از سمت راست روی دروازه سانتر کند، ارسالش به صورت مستقیم وارد دروازه شد. معیوف کاپیتان الهلال به هوای این که توپ بیرون خواهد رفت ایستاد و تماشا کرد اما به شکلی عجیب دروازه اش را باز شده دید.

استقلال سرخپوش؛ شجاع‌ترین تیم فوتبال آسیا

این اما پایان کار نبود. تنها چهار دقیقه بعد، خود صفراف این بار در محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوتی زمینی و دقیق توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا الهلال با نتیجه 4-1 از حریف عقب بیفتد. بازیکنان تیم استقلال که سر از پا نمی‌شناختند پس از این گل عقب نشستند و باتوجه به زمان زیاد تا پایان بازی، الهلالی ها همچنین فرصت بازگشت را برای خود قائل بودند اما این اتفاق رخ نداد.

شاگردان ویتالی لوچنکو سرمربی تاجیکستانی تیم استقلال در ادامه بازی موفق شدند بازی را به خوبی کنترل کنند و حتی در دقیقه 67 شوت تماشایی علیشهر جلیل‌اف که به سبک کوارشما و با بیرون پا زده شد، می‌توانست گل پنجم را هم بزند.

برای توصیف این پیروزی، نباید از نقش رستم یتیموف دروازه‌بان 22 ساله تیم استقلال گذشت که در دقیقه 75 با سیو ضربه ویتو دروازه تیمش را نجات داد.

استقلال سرخپوش؛ شجاع‌ترین تیم فوتبال آسیا

در دو دهه اخیر الهلال تنها چهار بار شکست پرگل چهار یا پنج گله آسیایی را تجربه کرده؛ مقابل الشارجه، الغرافه، اولسان و حالا استقلال دوشنبه تاجیکستان!

رستم سویوروف بازیکن ۱۸ ساله تیم استقلال که به عنوان پدیده فوتبال تاجیکستان شناخته می‌شود و دو پاس گل نیز در مقابل الهلال داده بود، در آخرین دقایق بازی با فراری تماشایی مدافعان الهلال را جا گذاشت اما در نهایت نتوانست توپ را به سرانجام برساند. نکته جالب همین بود که استقلال باوجود پیشی سه گله از حریف سرشناس سعودی، به هیچ وجه عقب ننشست و برای زدن گل های بعدی تمام تلاشش را کرد.

قرمزهای شهر دوشنبه باوجود تجربه کم خود، وقت اضافه را هم به سلامت گذراندند و توانستند قهرمان ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا را از پیش رو بردارند؛ اتفاقی که شاید برای خوش‌بین‌ترین هوادارشان نیز قابل باور نباشد. به طوری که گزارشگر تاجیک هم در پایان بازی گفت: «شما باور می‌کنید استقلال مقابل دسته‌ای که از تمام دسته‌های آسیا از همه جهت برتری کلان دارد، با این نتیجه پیش افتاده است؟»

جدول گروه اول لیگ قهرمانان آسیا؛ استقلال صدرنشین - بازی بعدی مقابل شباب الاهلی

استقلال سرخپوش؛ شجاع‌ترین تیم فوتبال آسیا

در این بازی الهلال ۷۷% مالکیت توپ داشت و ۱۹ شوت به دروازه زد و ۱۵ موقعیت خلق کرد اما در نهایت یاران بافتیمبی گومیس نتوانستند بیشتر از یک گل بزنند.

قهرمان پنج دوره اخیر تاجیکستان با این پیروزی ۷ امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به الهلال در صدر جدول گروه A لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت و حالا در صورت کسب امتیازات لازم، شانس ویژه ای برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی و تکمیل شگفتی خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج