۱۱۱۱۵۴۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کمالوند - سایپا، شاید بعد از آسیا

برخی اخبار حکایت از آن داشت که درصورت توافق نهایی بین سایپا و فراز کمالوند این چهره بعد از بازی استقلال مقابل الدحیل به تهران باز خواهد گشت، این درحالی است که از کاروان استقلال این خبر به گوش می‌رسد که این موضوع صحت نداشته و کمالوند تا پایان این رقابت‌ها در معیت کاروان استقلال باقی می‌ماند.

روزنامه فرهیختگان: رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران به یک‌سوم پایانی خود رسیده و این درحالی است که هرچقدر در صدر جدول بین تیم‌های صدرنشین و مدعی عنوان قهرمانی تراکم و فشردگی وجود دارد در انتهای جدول اما به جز ماشین‌سازی ۱۰ امتیازی که بیشترین شانس را برای سقوط دارد، فقط سه تیم دیگر در کورس نیفتادن رقابت می‌کنند و از بین تیم‌های ذوب‌آهن، سایپا و نساجی هرکدام از آنها طی هفته‌های آینده بازی‌هایش را ببازد، مطمئنا به‌همراه تیم تبریزی بیشترین شانس را برای سقوط خواهد داشت.

هر چهار تیم انتهایی جدول برای رهایی از بحران دست به تغییرات در بدنه کادرفنی خود زدند، بااین‌حال با وجود انتخاب محسن بیاتی‌نیا به‌عنوان سرمربی نارنجی‌پوشان سایپا این باشگاه همچنان در پی آن است تا با ادامه روند تقویتی کادرفنی هر ترفندی را به‌کار بگیرد تا سایپا درنهایت ماندگار شود. این درحالی است که ذوب‌آهن با مجتبی حسینی، نساجی با ساکت الهامی و ماشین‌سازی با علیرضا اکبرپور بعد از تغییرات فنی وضع و حال‌شان کمی تا قسمتی بهبود پیدا کرده و این بدان معناست که اگر سایپایی‌ها هرچه سریع‌تر اقدامات عاجلی را انجام ندهند مطمئنا در هفته‌های آینده شانس اول سقوط معرفی خواهند شد.

در این گزارش به برخی حواشی پیرامون اردوی استقلال با محوریت کمالوند در عربستان نیز اشاره خواهیم کرد.

پیشنهاد سایپا صحت دارد

نکته قابل‌توجه در ابتدای امر اینکه بعد از شایعاتی که درخصوص پیشنهاد باشگاه سایپا به فراز کمالوند، مدیر فنی باشگاه استقلال منتشر شد، برخی رسانه‌ها و البته برخی افراد نزدیک به باشگاه استقلال سعی کردند این موضوع را در وهله اول مسکوت نگه داشته، بااین‌حال بعد از پررنگ شدن ماجرا این‌بار به جای سکوت، برخی تکذیبیه‌ها منتشر شد تا این‌طور القا شود که اصولا باشگاه سایپا هیچ مذاکره‌ای با فراز کمالوند نداشته است، بااین‌حال طبق اطلاعات «فرهیختگان» سایپایی‌ها قبل از سفر استقلال به عربستان مذاکرات خود با کمالوند را آغاز کرده و در این خصوص رایزنی‌هایی را انجام داده‌اند.

دو دور مذاکره برای راضی کردن فراز

در این بین، مسئولان سایپا و در راس آنها مهرداد سراجی، مدیرعامل این باشگاه -البته به‌تازگی عضویت هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال را نیز به دست آورده است- تمام عزم خود را جزم کرده‌اند تا با برخی تغییر و تحولات جلوی سقوط سایپا به لیگ دسته اول را بگیرند. سراجی که می‌داند در ماه‌های نخست حضور در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال اگر تیمش سقوط کند این موضوع یک رزومه منفی برای عضو جدید هیات‌رئیسه فدراسیون خواهد بود، تمام تلاش خود را به‌کار بسته تا جلوی این اتفاق را بگیرد. بر همین اساس این مدیرعامل در ابتدا با برکناری ابراهیم صادقی بعد از سال‌ها این سرمربی را از خانه خود جدا کرده و عنان کار را به محسن بیاتی‌نیا سپرد، بااین‌حال طبق شنیده‌ها سایپایی‌ها در این مدت ۲ دور مذاکرات سنگین و طولانی را با فراز کمالوند انجام‌ دادند که باید دید در ادامه این مذاکرات چه سرنوشتی خواهد داشت.

رمزگشایی از اظهارات بیاتی‌نیا و سراجی

معمولا روال مذاکرات برای سپردن کادرفنی یک باشگاه به یک سرمربی آن هم در این مقطع از فصل این‌گونه است که کارها مخفیانه پیش رفته و ناگهان در یک موعد مقرر به یکباره همه‌چیز آشکار خواهد شد، این درحالی است که هم محسن بیاتی‌نیا و هم مهرداد سراجی طی هفته گذشته صحبت‌هایی را مطرح کردند که حکم بر آن می‌داد که برخلاف شایعاتی که از محسن بیاتی‌نیا به‌عنوان سرمربی و نه سرمربی موقت تا پایان فصل خبر می‌داد؛ آن را رد کرده و حتی سراجی مشخصا در گفت‌وگوی خود با خبرگزاری میزان اعلام کرد درحال رایزنی و توافق با سرمربی جدید هستند و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته و به احتمال زیاد بیاتی‌نیا نیز به‌عنوان دستیار اول در کادرفنی حضور خواهد داشت.

از سوی دیگر محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگوی هفته گذشته خود با رادیو از این موضوع پرده برداشت که با علم به اینکه سرمربی موقت به شمار رفته و در آینده دستیار سرمربی این تیم خواهد شد، به سایپا آمده و این‌طور توضیح داد: «در کنار سایپا خواهم بود اما یک چیزی را ساده و صادقانه توضیح بدهم؛ گاهی پیش می‌آید با فردی ارتباط دوستی داشته و در جایی کاری را با هم انجام می‌دهیم.

رئیس من دستور می‌دهد به یک مجموعه کمک کنم. سایپا هم متعلق به همه ماست و همه دست به دست هم دادیم تا از این شرایط بیرون بیاید. صحبت و حرف و حدیث زیاد است اما با این مجموعه همکاری کرده و تا جایی که بتوانم زحمت می‌کشم. تا جایی که بتوانم کمک می‌کنم و اگر نبودم، هر جا باشم به سایپا کمک خواهم کرد. در سرمربیگری همیشه ساک‌ شما دست‌تان است. امروز جای یک نفر می‌آیید و در ادامه یک نفر جای شما را می‌گیرد. مربیان را با جام‌هایی که به دست می‌آورند، برآورد می‌کنند. من هم در اول کار مربیگری هستم و سعی می‌کنم یاد گرفته و از بزرگ‌ترها کمک و مشورت بگیرم.»

هنوز توافق نشده است

فراز کمالوند، مدیرفنی باشگاه استقلال حدود ۲۰ سال سرمربیگری در تیم‌های مختلف فوتبال ایران را در کارنامه دارد که بیشتر از یک دهه آن به مربیگری این چهره در سطح اول فوتبال کشور مربوط می‌شود. کمالوند که سال‌ها در استان‌های مختلف کشور هدایت تیم‌های متفاوتی از لیگ دسته اول تا لیگ برتر را برعهده داشته، حالا در یک سمت جدید و با پرستیژی تازه در باشگاه بزرگ و پرطرفدار استقلال به‌عنوان مدیرفنی منصوب شده، این درحالی است که فرهاد مجیدی سال گذشته نیز از فراز کمالوند برای حضور در کادرفنی دعوت به همکاری کرد اما برخی مقاومت‌ها در آن زمان این موضوع را منتفی کرد. بااین‌حال بر هیچ‌کس رابطه صمیمانه فرهاد و فراز پوشیده نبوده و حتی همان زمان نیز این موضوع مطرح شد که کمالوند از طریق ارتباط بر پایه تکنولوژی به فرهاد مجیدی حین بازی کمک‌های فنی‌اش را ارائه می‌دهد.

کمالوند که در همه این سال‌ها سرمربیگری تیم‌های متفاوت را تجربه کرده، چه‌بسا یک‌بار دیگر علاقه داشته باشد در ادامه مسیر فعالیت مربیگری خود این سمت را این‌بار در باشگاه سایپا تجربه کند. اما نکته قابل‌توجه اینکه با وجود برخی صحبت‌ها بین فراز کمالوند با ارکان مدیریتی و فنی باشگاه استقلال ازجمله فرهاد مجیدی درخصوص جدایی فراز از استقلال آن هم در این مقطع زمانی که آبی‌ها رقابت‌های حساس آسیایی را پیش‌رو داشته و هنوز تکلیف صعود این تیم مشخص نیست؛ توافقی برای جدایی احتمالی به‌منظور پیوستن به سایپا انجام نشده و اگر هم این اتفاق بیفتد، این امر موکول به بازگشت کاروان آبی‌پوشان به تهران شده و در آن زمان صحبت‌های نهایی انجام خواهد شد.

فراز برود، شاید برگردد

درصورت صعود استقلال به مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از آنجا که ادامه این رقابت‌ها دوباره از اواخر شهریورماه پی گرفته خواهد شد، درصورت جدایی کمالوند از استقلال و پیوستن او‌ به سایپا این احتمال وجود خواهد داشت که بعد از اینکه فراز ماموریت خود را به هر شکل ممکن با سایپا به پایان برساند، این‌بار از ابتدای فصل بیست‌ویکم لیگ برتر و برای کمک فنی به استقلال در این رقابت‌ها و همچنین ادامه رقابت‌های آسیایی دوباره به جمع کادرفنی استقلالی‌ها برگشته و در کنار مجیدی به کارش ادامه بدهد.

اختلافی در کار نیست

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه این روزها برخی شایعات پیرامون کادرفنی باشگاه استقلال مبنی‌بر اختلاف بین فرهاد مجیدی و فراز کمالوند به وجود آمده که طبق پیگیری‌های «فرهیختگان» این موضوع از اساس کذب محض است و برخی موارد این مساله را ثابت می‌کند؛ حضور کمالوند به جای مجیدی در نشست خبری و گزارش‌هایی که از اطراف تیم به گوش می‌رسد؛ مبنی‌بر تداوم روابط صمیمانه مجیدی و کمالوند است تا جایی‌که این دو اوقات فراغت خود را نیز با یکدیگر سپری می‌کنند و از سوی دیگر تقسیم شادی گل‌ها به‌صورت ویژه بین این دو نفر و همچنین ماموریت آماده‌سازی نهایی آبی‌پوشان برای حضور در میدان توسط فراز، همه این موارد نشان می‌دهد هیچ اختلاف نظری بین فرهاد مجیدی و فراز کمالوند وجود نداشته و جدایی احتمالی بعدی سرمنشأ آن، این اخبار کذب نخواهد بود.

فراز فعلا برنمی‌گردد

برخی اخبار حکایت از آن داشت که درصورت توافق نهایی بین سایپا و فراز کمالوند این چهره بعد از بازی استقلال مقابل الدحیل به تهران باز خواهد گشت، این درحالی است که از کاروان استقلال این خبر به گوش می‌رسد که این موضوع صحت نداشته و کمالوند تا پایان این رقابت‌ها در معیت کاروان استقلال باقی می‌ماند و همراه با آبی‌پوشان و در پایان مرحله گروهی رقابت‌ها به ایران بازخواهد گشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج