جاباما
۱۱۱۱۸۲۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۴دلیل تعویق تصمیم‌گیری رئیسی برای ۱۴۰۰

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اصلاح طلبان معطل این هستند که ببینند چه کسی نامزد اصلی جریان اصولگرا می شود تا نامزد موردنظر خودشان را متناسب با آرایش انتخاباتی اردوگاه اصولگرایان به میدان بیاورند. اگر آقای رئیسی بیاید آنها یک نفر را نامزد خود قرار می دهند و اگر آقای قالیباف بیاید فرد دیگری و اگر هیچ کدام از این دو نباشد یک نفر سوم را شاید به صحنه بیاورند.

نامه نیوز: انتخابات هر روز که نزدیک تر می شود گویا معادلاتش بیشتر در هاله ای از ابهام قرار می گیرد. بسیاری از صاحب نظران سیاسی معتقدند اگر موضوع کاندیداتوری رئیسی و قالیباف معادلات صحنه رقابت شفاف خواهد شد.

بیژن مقدم درباره کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: از تصمیم ایشان اطلاعی ندارم اما آنچه مدتی پیش اعلام شد «ایشان می گوید من کار خودم را در قوه قضائیه انجام می دهم». در جریان اصولگرا هرچند شورای وحدت و شورای ائتلاف به دلیل اختلاف، جدای از هم مشغول کار هستند اما اگر آقای رئیسی بیاید این دو مجموعه اختلافی روی حمایت از آقای رئیسی با هم ندارند.

۴دلیل تعویق تصمیم‌گیری رئیسی برای ۱۴۰۰

وی افزود: هر دو تشکیلات شورای وحدت و شورای ائتلاف تلاش می کنند آقای رئیسی به صحنه بیاید چون او ظرفیت ایجاد وحدت و همگرایی بین همه نیروها و مجموعه های اصولگرا را دارد و حتی شاید گفته شود که شرط پیروزی در انتخابات نامزدی آقای رئیسی است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره چرایی به تعویق افتادن تصمیم گیری سیدابراهیم رئیسی برای کاندیداتوری بیان کرد: می تواند دلایل متعددی برای شخص آقای رئیسی باشد. یکی این است که اساسا تصمیمی نداشته باشد. دوم آنکه مردد باشد یعنی تردید داشته باشد که بیاید یا نیاید. سوم آنکه منتظر است شرایط اجتماعی به گونه ای فراهم شود که بدون آنکه او اراده کند، او را به صحنه بکشانند. چهارم آنکه کاندیداهای اصلی حواس شان هست که اگر زود اعلام حضور در صحنه انتخابات کنند، همان نسبت فرصت را برای تخریب به رقیب دادند. در واقع رقبا زمان بیشتری برای تخریب خواهند داشت. پس بهتر است اگر تصمیم به آمدن دارد بگذارد تا روزهای آخر این موضوع را اعلام کند تا فرصت تخریب از جانب رقیب را کاهش دهد.

وی درباره نامزد اصلی جریان اصلاحات اظهار کرد: قبلا اصلاح طلبان بر حمایت از سیدحسن آقا توافق کرده بودند اما حالا در بین آنها کاندیداهای کاندیدای جدی ندیدم. حتی معتقدم وضعیت آقای رئیسی و قالیباف که هر دو الان بلاتکلیف هستند روی آرایش جریان اصلاحات تأثیر جدی دارد.

بیژن مقدم یادآور شد: اصلاح طلبان معطل این هستند که ببینند چه کسی نامزد اصلی جریان اصولگرا می شود تا نامزد موردنظر خودشان را متناسب با آرایش انتخاباتی اردوگاه اصولگرایان به میدان بیاورند. اگر آقای رئیسی بیاید آنها یک نفر را نامزد خود قرار می دهند و اگر آقای قالیباف بیاید فرد دیگری و اگر هیچ کدام از این دو نباشد یک نفر سوم را شاید به صحنه بیاورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج