جاباما
۱۱۱۱۹۴۶
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

«بنیامین» ایرانی چگونه جهانی شد؟

مصطفی حسن‌آبادی تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «بنیامین» ضمن تشریح حضورهای بین‌المللی این اثر پس از موفقیت در اکران داخلی، تأکید کرد در ساخت انیمیشن سینمایی باید حرف جهانی داشته باشیم.

خبرگزاری مهر: مصطفی حسن‌آبادی تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «بنیامین» ضمن تشریح حضورهای بین‌المللی این اثر پس از موفقیت در اکران داخلی، تأکید کرد در ساخت انیمیشن سینمایی باید حرف جهانی داشته باشیم.
«بنیامین» ایرانی چگونه جهانی شد؟
مصطفی حسن آبادی تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «بنیامین» در گفتگو با ما درباره موفقیت اخیر این فیلم در جشنواره «کووتو» کشور تانزانیا بیان کرد: بعد از اکران موفق «بنیامین» و شناخته شدن این انیمیشن به عنوان یکی از پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینمای کشور، فعالیت‌های بین‌المللی این اثر اعم از شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی و اکران و پخش در کشورهای مختلف با همکاری گروه «عماریار» و شرکت «فیلم مارکت» آغاز شد.
وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن کووتو ۲۰۲۱ که در دارالسلام پایتخت کشور تانزانیا برگزار شد، یکی از جشنواره‌هایی بود که «بنیامین» توانست در آن موفق به کسب ۲ جایزه اصلی بهترین فیلم بین‌الملل و بهترین کاراکتر شود. علاوه بر اهمیت دریافت این جایزه در جشنواره «کووتو»، دیده شدن این اثر در قارّه آفریقا و برقراری ارتباط و رسیدن پیام فیلم به مردم آن خطه اهمیتی فوق‌العاده برای ما دارد و از این بابت بسیار خرسندیم.
تهیه کننده فیلم «بنیامین» درباره سایر حضورهای بین‌المللی این انیمیشن اظهار کرد: در مورد دیگر موفقیت‌های «بنیامین» در عرصه بین‌الملل می‌توان به پذیرفته شدن در جشنواره فیلم زوما در نیجریه، همچنین نامزدی دریافت جایزه بهترین فیلم بین‌الملل در جشنواره کینگستون ۲۰۲۱ در جامائیکا اشاره کرد. اختتامیه جشنواره کینگستون ۲۵ آپریل برگزار خواهد شد و امیدوارم «بنیامین» در این جشنواره نیز بتواند جایزه بهترین فیلم بین‌الملل را دریافت کند.
باید حرف جهانی داشته باشیم
حسن‌آبادی ادامه داد: مؤسسه «آینده نگار» از همان شروع فعالیت خود نگاهی جهانی و بین‌المللی داشته و این مهم در تمام تولیدات این مؤسسه بسته به توانایی‌ها و امکانات مشهود است. «بنیامین» هم از این قاعده مستثنی نبود و از همان ابتدا و در زمان انتخاب طرح اولیه این نگاه وجود داشت و ما با این پیش زمینه که خروجی نهایی باید حرفی جهانی داشته باشد و برای تمام مخاطبان جهان قابل فهم باشد، برنامه‌هایمان را تدوین کردیم.
این تهیه‌کننده مطرح کرد: هرچند ممکن است با توجه به تجربه افراد گروه و محدودیت‌های مالی و دیگر محدودیت‌های موجود فاصله زیادی با هدف نهایی‌مان داشته باشیم، اما حرکت به سمت این هدف تمام فعالیت‌های ما را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد و امیدوارم با یاری خداوند هرچه زودتر به اهدافمان دست پیدا کنیم.
حسن آبادی درباره وضعیت سینمای انیمیشن و عواقب ناشی از بحران کرونا در این حوزه هم بیان کرد: متأسفانه شیوع کرونا در کشور باعث شد ضربه بزرگی به صنعت سینما وارد شود و این اتفاق طی یک سال و چند ماه گذشته ضررهای هنگفتی به سرمایه‌گذاران، تهیه‌کنندگان و دیگر فعالین حوزه سینما وارد کرد. اما با توجه به اینکه این دوران هم انشاالله به پایان خواهد رسید و همچنین با توجه به رشد کیفیت و کمیت تولیدات انیمیشن در کشور، قطعاً اتفاقات مثبتی در صنعت انیمیشن ایران رخ خواهد داد و انشاالله دورانی بهتر از قبل برای انیمیشن را تجربه خواهیم کرد.
وی درباره پروژه تازه گروه خود گفت: ما پس از انیمیشن «بنیامین» و همزمان با اکران آن، وارد پروسه تولید انیمیشن سینمایی بعدی مؤسسه شدیم. بعد از انتخاب طرح مورد نظر از میان طرح‌های پیشنهادی مقدمات تولید صورت پذیرفت و در حال حاضر مراحل پیش تولید رو به اتمام است. نکته‌ای که در اثر جدید بسیار مدنظر گروه بود بحث فیلمنامه و همان طور که قبلاً گفتم زبان بین‌المللی کار است که سعی شده اتفاقات بسیار مثبتی در این بخش‌ها رخ دهد. ضمناً در مرحله تولید نیز تمام سعی مؤسسه بر این است تا علاوه بر حفظ نقاط قوت «بنیامین» نقاط ضعف آن را حتی‌المقدور رفع نمائیم تا انشاالله اثری قابل دفاع به مخاطبان ارائه کنیم.
اکران «بنیامین» در شرایط نامساعد!
حسن آبادی با اشاره به مشکلات اکران انیمیشن «بنیامین» بیان کرد: اکران «بنیامین» در شرایط بسیار نامساعدی صورت پذیرفت. مشکلات عدیده‌ای مانند اکران همزمان چهار فیلم کودک و نوجوان، التهابات اجتماعی پاییز آن سال، قطعی موقت اینترنت و به‌طبع تعطیلی سینماها، شهادت سردار سلیمانی، تعطیلی مکرر مدارس و ادارات به دلیل آلودگی هوا و در پایان شیوع بیماری کرونا از جمله مشکلاتی بود که در بازه اکران «بنیامین» اتفاق افتاد.
وی افزود: «بنیامین» آخرین انیمیشن سینمایی بود که قبل از دوران شیوع گسترده کرونا اکران شد، اما به لطف خداوند فروش «بنیامین» تا اوایل اسفند ماه فروش قابل قبولی بود و در زمره پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینمای ایران قرار گرفت. نمایش خانگی «بنیامین» نیز خردادماه سال قبل صورت پذیرفت که با وجود مشکلات موجود در توزیع فیزیکی کار، از نظر پخش در VODها بسیار راضی کننده بود و استقبال خیلی خوبی از این انیمیشن شد. در نهایت پخش تلویزیونی «بنیامین» نیز در تعطیلات نوروزی سال جدید و از شبکه پویا صورت پذیرفت. امیدواریم تداوم این مسیر را در اثر تازه نیز داشته باشیم.
حسن آبادی در پایان درباره شکل‌گیری گروه انیمیشن «آینده نگار» در کاشان بیان کرد: نزدیک به ۱۰ سال است که در کاشان شروع به فعالیت کرده‌ایم و تمام نیروهای آن متشکل از هنرمندان کاشانی هستند. از تولیدات ما طی ۱۰ سال گذشته می‌توان به چهار اثر کوتاه و یک اثر بلند سینمایی اشاره کرد. «بنیامین» به عنوان اولین اثر بلند مؤسسه ما موفق شد خود را به عنوان اولین انیمیشن بلند سینمایی کشور که خارج از پایتخت تولید شده و اکران موفقی داشته نیز معرفی کند. این مهم افتخار بسیار بزرگ و مهمی است که برای ما رخ داده و امیدواریم با یاری خداوند این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسی

      نیجیریه و جامائیکا؟خخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج