۱۱۱۱۹۵۴
۹۳ نظر
۵۰۱۷
۹۳ نظر
۵۰۱۷
پ

احضار؛ ترسیدن به وقت افطار و به سبک ایرانی!

احضار در همین چند قسمت هنوز تکلیف خودش را با مخاطب روشن نکرده و تماشاگر اصلا نمی‌داند کجای داستان ایستاده است؟

برترین‌ها: سریال «احضار» با نام ابتدایی دعوت نحس، از آبان ۹۹ در جنگل‌های شمال کشور جلوی دوربین رفت، اما پس از گذشت ۸۰ درصد از تصویربرداری، عنوان آن به احضار تغییر یافت. سریال «احضار» یکی از آثاری است که مسیٔولان و تولیدکنندگان آن مدعی هستند فضایی متفاوت و ماورایی دارد و با رگه‌هایی از سینمای وحشت برای پخش در ماه رمضان در نظر گرفته شده است!
احضار؛ ترسیدن به وقت افطار و به سبک ایرانی!
جدا از نام، احضار در همین چند قسمت هنوز تکلیف خودش را با مخاطب روشن نکرده و تماشاگر اصلا نمی‌داند کجای داستان ایستاده است؟ آیا قرار است با یک قصه با حضور ارواح و اجنه مواجه شود یا قرار است زندگی روزمره‌ی چند خانواده‌ی سرگردان و گرفتار در مسایل عشقی و اجتماعی را در ادامه پی‌بگیرد!
فهمیه پناه‌آذر در روزنامه همشهری نوشت: ۱۲ قسمت از سریال «احضار» از شبکه یک روی آنتن رفته است؛ مجموعه‌ای که به‌گفته مرکز تحقیقات رسانه ملی در میان سریال‌های آماده شده برای رمضان توانسته جزو پربیننده‌ها باشد علیرضا افخمی در میان سریال‌سازان تلویزیون سابقه ساخت سریال‌هایی با موضوعات ماورایی را دارد. در میانه دهه ۸۰ با ساخت این سریال‌ها این ژانر را وارد تلویزیون کرد. سریال‌هایی که در آن سال‌ها مخاطب خوبی را نیز داشت. افخمی بعد از سال‌ها با داستانی در همین فضا برای رمضان امسال سریال احضار را ساخت.
یکی از منابع آگاه در سیمافیلم در پاسخ به این سؤال که موضوع رد شدن فیلمنامه صحت داشته یا خیر به ما می‌گوید: «اصلا چنین موردی صحت ندارد. فیلمنامه از ابتدا مشکلی نداشته و برای تولید هم تأیید شده است. این کار برای خود سیما فیلم است و ابتدا طرح داستانی مصوب و فیلمنامه نوشته و تولید شده است.» با این حال از بخش دیگری از سیما هم خبری عنوان شده که تهیه‌کننده سریال تولید و پخش این سریال را پیش می‌برد درصورتی که با فیلمنامه این اثر در سیما فیلم مخالفت شده است. آنقدر دنیای سریال‌سازی در کشورمان کوچک است و آنقدر موانع و ممیزی‌ها بر سر سازندگان سریال وجود دارد؛ که وقتی یک سریال با موضوع خاص ساخته می‌شود از همان ابتدا حرف و حدیث‌ها هم آغاز می‌شود.
احضار؛ ترسیدن به وقت افطار و به سبک ایرانی!
این موضوع دلیلی بر خوب یا بد بودن سریال نیست؛ چراکه سریال‌سازی در سال‌های اخیر با افت قابل توجهی روبه‌رو شده است.افتی که بخشی از آن به سازندگان برمی‌گردد و بخش دیگر به خط قرمز‌ها... ممیزی‌هایی که دست سازندگان را برای ساخت سریال در ژانر‌های مختلف بسته نگه داشته و کسی حال و حوصله توجیه و سختی‌های متفاوت یک سریال با موضوع متفاوت را ندارد. حاشیه‌های احضار از لوگو تیزرش شروع کرد. پخش سریال هم نقد‌هایی به‌دنبال داشت که یکی از آن‌ها کیفیت پایین بود که سازندگانش عنوان کردند برای قضاوت زود است و قبول نداریم کیفیت سریال پایین باشد.
احضار؛ ترسیدن به وقت افطار و به سبک ایرانی!
تلویزیون تیغ سانسورش روی سریال‌های خارجی آنقدر زیاد هست که به‌عنوان تماشاگر سریال نتوانیم قصه سریال را متوجه شویم، اما آنقدر که باید و شاید در درج هشدار سنی سختگیر نیست. حتی درباره سریال‌های ایرانی که نمونه جدید آن احضار است. سریالی که گاهی درج این موضوع رعایت و گاهی نیز گویا فراموش می‌شود.
در راستای این تصمیم، در قسمت‌های اولیه پخش سریال احضار در برخی سکانس‌ها شاهد استفاده از علامت ۱۴+ بودیم که به نوعی پخش صحنه‌های رعب و وحشت را توجیه می‌کرد، هر چند پخش همین صحنه‌های درجه‌بندی شده از شبکه‌ای سراسری، آن هم در ساعتی که اغلب اعضای خانواده دور هم جمع هستند، از سوی برخی مخاطبان با واکنش همراه و اینگونه عنوان شده بود که فرزندانشان تحت‌تأثیر صحنه‌های ترسناک سریال قرار گرفته‌اند.
اما در برخی از قسمت‌ها این درجه‌بندی رعایت نمی‌شود. اما از سوی سیما فیلم عنوان شده که «۳۰ثانیه تا یک دقیقه قبل از سکانس این هشدار اطلاع‌رسانی می‌شود، اما کل پلان‌های حساس مگر چقدر است؟ در قسمت اول ۱۵ تا ۲۰‌ثانیه بود. به‌نظرم با توجه به تیزر‌هایی که از سریال پخش شد خانواده‌ها می‌دانند که این سریال چه فضایی دارد و باید در برخی از قسمت‌ها تمهیدی برای تماشای سریال داشته باشند.»
احضار؛ ترسیدن به وقت افطار و به سبک ایرانی!
سیدمهدی موسوی‌تبار در روزنامه فرهیختگان نوشت: انگار رسم است که اسم فیلم ترسناک یا ماورایی را «احضار» بگذارند. به جز احضار (The Conjuring) ساخته جیمز وان در سال ۲۰۱۴، یک سریال احضار در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی رامین عباسی‌زاده در سال ۱۳۹۷ هم ساخته شده است. این شب‌ها شاهد یک «احضار» دیگر در شبکه یک سیما هستیم که کارگردانش را می‌توان پدر سریال‌های ماورایی تلویزیون نامید. علیرضا افخمی که در اوایل دهه ۸۰ با «تب سرد» مشهور شد، در سال ۸۴ و با ساختن «او یک فرشته بود» پرونده جدیدی در ژانر فیلم‌های ماورایی پس از انقلاب باز کرد. ۱۰ سال پس از آخرین سریال ماورایی افخمی، این بار نوبت به احضار شده تا آن راه را تداوم ببخشد. احضار، اما از همان روز‌های اول که تیزرهایش پخش شد، واکنش‌هایی را به وجود آورد. استفاده از کلماتی مانند روح یا جن در این تیزر‌ها باعث ایجاد کنجکاوی و حساسیت روی این مجموعه تلویزیونی شده بود.
بیش از یک‌سوم این سریال پخش شده و زمان مناسبی است برای بررسی کیفی آن. هرچند تهیه‌کننده احضار در گفتگو با تسنیم گفته بود که ریتم سریال تندتر می‌شود و مخاطبان باید صبور باشند. این درحالی است که سریال‌های خارجی در ۵ قسمت اول باید تکلیف‌شان را با مخاطب روشن کنند و شبکه‌های تلویزیونی و سرمایه‌گذاران هم بیش از ۵ قسمت به یک مجموعه تلویزیونی مجال نمی‌دهند.
احضار؛ ترسیدن به وقت افطار و به سبک ایرانی!
درباره احضار، اما چند نکته مطرح است. اول اینکه در ماه مبارک رمضان و در وضعیت فعلی جامعه و مشکلاتی مانند کرونا یا اقتصاد چه ضرورتی برای پخش یک سریال ترسناک یا ماورایی است؟ درست است که اکثر سریال‌های ماورایی تلویزیون در ماه مبارک رمضان پخش شده، اما کنار آن‌ها هم یک کار طنز یا کمدی هم حضور داشته و شرایط مانند امروز نبوده است. نسل‌ها به اندازه یک دهه و بلکه بیشتر از آن تغییر کرده‌اند و دیگر نمی‌شود با همان زبان و لحن دهه ۸۰ در روزگار کنونی صحبت کرد. مخاطب امروز فیلم‌های خارجی زیادی را دیده و اولین کارش پس از دیدن قسمت اول هر سریال داخلی، مقایسه‌اش با نمونه خارجی آن است. اگر بپذیریم که اقبال برخی مردم به عرفان‌های کاذب و جادو و احضار روح زیاد شده و باید با آن مقابله کرد، سوال اصلی و مهم این است که ماه رمضان و پس از پخش دو سریال ملودرام، زمان مناسبی برای آن است؟
مشکل بعدی سریال احضار، انتخاب بازیگرانش است. سریالی که انتخاب کرده ستاره نداشته باشد و تا اینجا نه‌تن‌ها مشکلی نیست بلکه از این تصمیم حمایت هم می‌شود. اما جایی کار خراب می‌شود که نابازیگران به معنای فنی، به کلیت سریال ضربه زده‌اند. نابازیگرانی که معلوم نیست کیفیت هنری آن‌ها در کجا و چگونه سنجیده شده و آیا کمبود وقت باعث چنین انتخاب‌هایی شده یا عوامل دیگری مانند صرفه‌جویی در آن دخیل بوده است؟
بازیگران دیگر که اتفاقا شناخته‌شده و کاربلد هم هستند در این سریال از کار‌های قبلی خودشان ضعیف‌تر ظاهر شده‌اند. مخاطب پس از دوازده، سیزده قسمت حق دارد که با سریال و شخصیت‌هایش ارتباط برقرار کند و کاراکتر‌های احضار این ویژگی را ندارند. استفاده افراطی از موسیقی و رنگ و سکوت و دود، به‌تن‌هایی نمی‌تواند باعث تعلیق در یک سریالی شود که به گفته سازنده‌اش، هدف اصلی‌اش روشنگری بوده است.
احضار؛ ترسیدن به وقت افطار و به سبک ایرانی!
استفاده از جوان‌ها و رابطه‌های دختر-پسری شاید در دهه ۷۰، طرفداران زیادی در سینما و تلویزیون داشت، اما در سال ۱۴۰۰ دیگر شرایط فرق کرده است. جوان‌هایی که در احضار می‌بینیم، با توجه به اشاره‌های مکرر به کرونا، از لحاظ زمانی متعلق به سال گذشته و امسال هستند، اما رفتار و گفتار و سبک زندگی‌شان در همان دهه ۷۰ و ۸۰ مانده است. شخصیت‌های سریال احضار که اتفاقا نسبت به شخصیت‌های سریال‌های قبلی افخمی بیشتر هم شده‌اند، در سطح مانده‌اند و مخاطب حتی نسبت به مائده و کامرانی که ظاهرا شخصیت‌های اصلی هستند، شناخت عمیقی ندارد. شخصیت‌ها در حد آدم‌بد‌ها و آدم‌خوب‌ها مانده‌اند و وسط این همه آدم هم قرار است به اعتیاد، عرفان‌های کاذب، عشق‌های نافرجام، مشکلات جوان‌ها، کرونا و مشکلات مالی هم پرداخته شود و همین می‌شود که مخاطب نخ تسبیح را گاهی گم می‌کند.
احضار؛ ترسیدن به وقت افطار و به سبک ایرانی!
زبان الکن سریال در داستان‌گویی باعث شده مخاطب جزیره‌هایی از قصه را بدون ارتباط با هم ببیند و نهایتا در همین جزیره هم گم شود. با اینکه کار کردن در شرایط کرونایی سخت و قابل‌ستایش است، اما ضعف‌های فیلمنامه یا بازی‌های به‌شدت بد را نمی‌توان به کرونا ربط داد. احضار برای افخمی یک گام روبه‌عقب است و البته که شبکه یک در سال‌های اخیر و با پخش چند سریال خوب و پرمخاطب مانند «پایتخت»‌ها، «نون. خ»‌ها و «زیرخاکی» توقعات مخاطبان را بالا برده و دیگر نمی‌تواند کار ضعیف تولید و پخش کند. تاریخ انقضای سریال‌هایی مانند احضار با این کیفیت فرم و محتوا گذشته و بدتر از آن زمان پخش نامناسبش است که این ضعف را آشکار می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با اختلاف مزخرف ترین سریال تاریخ تلویزیون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم...افتضاحه این سریال

      • بدون نام

        این سریال فقط قیافه هارو ترسناک میکنه ..حالا یه سوال چرا جدیدا همه خانوادها وضع مالیشون تو سریال عالی خونه هاشون توپ توپ .....ولی تو سریالهای نمایش خانگی خونه ها ادمو یاد دروازه غار میندازه

      • مهدیس

        معلومه همه نگاهش میکنند که نظر میدن
        توی همه سایتها هم درباره ش مطلب زیاده
        چه مردم عجیبی هستیم
        خدایا شکرت

      • مهدیس

        ماشاالله همه کارشناسان اینجا جمعن
        یه کلاس بزارید هالیوودی ها بیان درس یاد بگیرن
        خخخخخ

      • بدون نام

        فاجعست

      • بدون نام

        من با کیفیت فیلم مشکل دارم ولی داستان فیلم میتونه بسیار آموزنده باشه و دریچه ای به سوی روشنگری. و افزایش دقت به افراد و کارهایمان

      • بدون نام

        خیلی مزخرفه

    • بدون نام

      این سریالای مسخره که با پول بیت المال درست میشه چه عایدی ای داره ؟؟
      مثلا میخوان نشون بدن دختر محجبه همه چی تمامه و موردی عالی برای زندگی.
      چیزی که در جامعه می بینیم خلاف این سریالهاست

      پاسخ ها

      • مهدیس

        نگاهتو عوض کن
        جامعه ایرانی هزار تا لایه داره
        شما از اون بخش مزخرف جامعه بیا بیرون
        بخش فاسد جامعه تهوع آوره

      • بدون نام

        خدایی چه ربطی داشت

      • بدون نام

        همین دختر محجبه عکس ای واقعیش یه چیز دیگه میکه

      • نوا

        یعنی از کل مسائل سریال فقط همینو برداشت کردی و نسبت بهش موضع گرفتی. این حجم از بغص و کینه عجیبه

      • بدون نام

        بابا این فیلم مسخره چیه

      • بدون نام

        دقیقا همینو میخوان بگن ولی این باورشون نیست فقط چون کاسه لیسن تو فیلم اینو میگن

      • شهریار قاضیوند

        تو فیلم چادرین بیرون مریلین مونرو

      • بدون نام

        حیف پول بیت المال

    • بدون نام

      یه سریال چرت دیگه

      پاسخ ها

      • ممد جان

        ای بابا یکم خلاق باشید اسم فیلم رو گزاشتید احضار یک اسم تکراری
        تازه سر ته این فیلم معلوم نیست یکی میره روح احضار کنه یکی عاشق میشه یکی با باباش دعواش می شه
        صدا و سیما کار دیگه بغیر از ساختن این فیلم ها مزخرف نداره همین فیلم های خارجی خیلی اموزنده هستند

    • بدون نام

      وقتی افخمی فیلم بسازه نباید انتظار معجزه داشت!!!

      پاسخ ها

      • مهدیس

        مگه کارگردانهای دیگه معجزه میکنند
        از کدوم پارک خریدی عمو؟

      • بدون نام

        چی میگی ده درصدی پارک چیه.ما متل شما تو توهم نیستیم.چهارتا سریال ببین بعد نظر بده

    • میتی از مشد

      یه زمانی میرسه فرزندان ما فیلم و سریال های این زمان را می بیند و میپرسند : چرا صدا سیما اینقدر سانسور داشته مگه پدران و مادران ما ادم خوار یا بیمار جنسی بوده اند

    • بدون نام

      خیلی سریال قشنگ وجذابیه ومالذت می بریم ازتماشای این سریال

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدا به حالت ، بعدها می فهمی چی گفتم

      • مهدیس

        اتفاقا ما هم پیگیرش هستیم
        بدا به حال اونی که فکر میکنه خیلی حالیشه

      • بدون نام

        بدا به حالت که تو عمرت سریال خوب ندیدی که ازین خوشت اومده

    • بدون نام

      تلویزیون بی مخاطب میلی خخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه نگاه به آمار بیننده هاش توی تلوبیون بکن ببین بیننده داره یا نه.البته که دیدن آمارش به شدت حال امثال شما رو خراب می کنه.خخخخخخ

      • بدون نام

        کدوم آمار بیننده؟؟؟!! همون آماری که خود صدا و سیما اعلام میکنه؟؟!!!!!!

      • بدون نام

        نخیر.آمار بیننده های تلوبیون رو صدا و سیما اعلام نمی کنه.یک اپلیکیشنه که مکانیزه آمار بازدیدها رو ثبت می کنه.یعنی چیز به این سادگی رو نمی دونی تازه اظهار نظر هم می کنی؟؟؟!!!

      • بدون نام

        نخیر آمار بیننده های تلوبیون رو صدا و سیما اعلام نمی کنه.اون یک اپلیکیشنه که مکانیزه آمار بیننده ها رو ثبت می کنه.یعنی چیز به این سادگی رو نمی دونی و داری اظهار نظر هم می کنی؟؟؟!!!

      • بدون نام

        آمار مکانیزه و بدون دستکاری اونم تو ایران؟؟؟!!!!!

      • بدون نام

        باشه آقا اصلا تلویزیون یه دونه بیننده هم نداره.باشد که رفع سوزش شده باشه.خخخخ

    • بدون نام

      کسی دیگه نمیبینه شبکه داخلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من می بینم.لطف کن از طرف بقیه چرت و پرت نگو

      • ..

        تو نبین ما میبینیم

      • بدون نام

        جمعیت ایران یکمی بیشتر از شماست که میگی من میبینم پس لطف کن خودت چرت و پرت نگو

      • نامnaser

        راست میگه فقط مغزهای کوچک.‌‌...میبینن

      • بدون نام

        خب من که از طرف مردم حرف نزدم.گفتم من می بینم.این تو بودی که طرف بقیه حرف زدی و گفتی کسی نمی بینه.پس اونی چرت و پرت میگه تویی نه من.لطف کن از طرف خودت خودت صحبت کن.من به عنوان یکی از مردم هیچ علاقه ای ندارم با یکی مثل تو جمع بسته بشم

      • بدون نام

        قشنگ مشخصه هر سه تا پاسخ مال ِ یه نفر ِ ، عزیزم حالا چرا انقد به خودت فشار میاری شما ، خب تو ببین کسی جلوتو نگرفته

      • بدون نام

        گفتی از طرف بقیه نگفتی از طرف من. پس بازم چرت و پرت میگی

      • reza

        دیدن یک برنامه فاخر و کیفی ربطی به محل پخشش نداره.متاسفانه صدا وسیما چند وقته بغیر چند برنامه خوب مثل خندوانه و دورهمی, برنانه یاسریال قابل دیدن نداره

      • مهدیس

        واللا معلومه همه میبینن چون همه جا حرف از تلویزیونه

      • بدون نام

        معلومه که می بینم.نه پس فکر کردی عین امثال تو میشینم زباله های ماهواده ای رو می بینم؟من که یک جواب بیشتر ندادم.فعلا هم که اونی که داره زور می زنه تویی که داری سعی می کنی نظر هشتاد میلیون نفر رو به نفع خودت عضب کنی.نمی دونم چرا انقدر واسه شماها سخته که حد خودتونو بدونید و اندازه یک نفر حرف بزنید

      • بدون نام

        خب صلایق شخصیه یکی دوست داره می بینه اونی هم که دوست نداره نمی بینه چرا یاد نگرفتیم به خواسته های همدیگه احترام بذاریم
        نمیدونم شاید برای اینکه همیشه دیدیم عده ای خواسته هاشونو به دیگران تحمل کردن کلا ما ملت هم همون شدیم

      • کماندار

        منم میبینم داخلی رو،اجنبی

    • بدون نام

      جفنگیات تولید سیمای ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و مزخرفات مخالفان سیما ملی

    • بدون نام

      واقعا براتون متاسفم
      گند که بودین گندترین شدین

    • بدون نام

      سریال خیلی خوبیه و طبق آمار تلوبیون بیننده های خیلی زیادی هم داشته.این زور زدن الکی شما هم برای کم کردن مخاطباش اثری نداره و حناتون از همون اولش هم رنگی نداشت.اکثر مخاطب های تلویزیون به این ژانر و این مدل کارها علاقه دارن.

    • بدون نام

      من قسمت اولش رو دیدم دیگه نگاه نکردم امسال اصلا سریال ظنز نداره من که سه در چهار رو به همه چیز ترجیح میدم

    • احمد خوش سیما

      افخمی یکی از سریال سازای موفقه. درسته این سریال فیلمنامه قوی نداره ولی باز جذابه.

    • حسن

      اشتراک برخی پلتفرم ها تا ماهی ۱۰۰هزار تومن رسیده. پس بهتره فیلم ها و سریال های تلویزیون رو با تمام ضعف هایش بپذیریم. به قولی آش کشک خاله هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا آش پلتفرم ها هم همچین آش دهن سوزی نیست

    • بدون نام

      من از اون دختر دایی رو مخی حالم بهم میخوره. باید تارهای صوتیش پاره بشه

    • سی آر سون

      والا هر چی باشه از یاور و بچه مهندس بهتره . یاور اصن خنده داره

    • بدون نام

      نمیدونم چرا با اینکه افتضاحه میشینم میبینم، بخدا بیکارم نیستم
      آیا مشکلی دارم خدای ناکرده؟

    • بدون نام

      نمیدونم چرا با اینکه افتضاحه میشینم میبینم، بخدا بیکارم نیستم
      آیا مشکلی دارم خدای ناکرده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افتضاح نیست.الانم چون می بینی فحش دادن به تلویزیون مده اینو میگی

      • حسن

        نه ما تفریح کم داریم
        مشکل هممون همینه

    • reza

      در حالیکه اکثر شبکه های ماهواره ای بدلیل کمبود بودجه و شیوع کرونا و ....دچار افت کیفی برنامه شده اند بهترین فرصت برای صدا و سیما برای جذب بیننده با ساخت سریال و برنامه های با کیفیت بود که متاسفانه مدیریت رسانه میلی نشان دادن جز در ساخت مستندها و گفتگوهای سیاسی یکطرفه در هیچ چیز دیگر توان ندارد.متاسفانه با هدر دادن بیت المال نسبت به ساخت سریال ها و مسابقات کم کیفیت اصرار دارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نون خ و گاندو و احضار و خندوانه و عصر جدید خیلی برنامه های دیگه بودن که کاملا توی جذب مخاطب موفق بودن.اینی هم که میگید کیفیت نداره به خاطر عصبانیت سیاسیتون از تلویزیونه.شماها اگه کیفیت براتون مهم بود که از ماهواره حرف نمی زدید

      • بدون نام

        فقط من و تو کافیه که صدا و سیما رو خالی از بینده بکنه

      • بدون نام

        فعلا که کل برنامه های من و تو روی هم اندازه یک نون خ بیننده ندارن

      • بدون نام

        کاش میشد به دور از دروغ و دغل و حرف مفت یه آمار واقعی گرفت تا همه بدونن من و تو بیشتر بینده داره این برنامه های تلویزیون که میلیاردی دارن از جیب ملت برای درست کردنشون پول میگیرن
        اونها آمار 80 درصد بیننده میدن یک عده هم باور می کنن

    • بدون نام

      خداييش از نون خ بهتر هست من حتي نتونستم يه قسمت از نون خ رو تا اخر ببينم بسكه بي معني بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نون خ خوب بود ولی این افتضاحه
        چیزی نمیدونی حرف نزن

    • روح کامرانی

      همتون میبینین دروغ نگید خودم خبر دارم از همتون

    • بدون نام

      داستانش من و یاد فیلم روح آمریکایی با بازی پاتریک سوایزی و دمی مور انداخت با اون خانم طالع بین ووپی گلدبرگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا من هم یاد همون افتادم

      • بدون نام

        دقیقا یه کپی از همون فیلمه البته این کجا و اون کجا

    • بدون نام

      نکته مثبت سریال فقط بازی افسانه چهره آزاده یه کم خودش رو کاراکتر کار کرده، متاسفانه حتی ایشون هم ضعیف تر کارهای قبلیشون هستن، که البته ایشون مقصر نیستن کارگردان مقصره،برادرزاده ایشون و همسرش هم نسبتا خوبن بقیه بازیگرا افتضاح بازی میکنن، همه تیپ هستن، شخصیت پردازی صفر، مثل یک کارگردان مبتدی دقیقا، بعنوان بیننده یه نکته منفی سریال اینه که فقط قهرمان رو دنبال نمیکنه و جزئیات زندگی تمام کاراکترها رو ما می‌بینیم

    • بدون نام

      آقای افخمی بعد از مدتها تونستن مخاطب رو به تلویزیون برگردونن؛
      از نکات مثبت این سریال میشه به پرداختن به مسائل روز جامعه به صورت شفاف و بی پرده اشاره کرد؛ مسائلی مثل ازدواج جوانان، افزایش قیمت ها، کرونا و .... ؛ حضور بازیگران جوان در کنار بزرگانی چون آقای دهکردی و خانم چهره آزاد هم هوشمندانه بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا دروغ میگید؟کجا بعد از مدتها؟همین دو هفته پیش گاندو و نون خ اون همه بیننده داشتن

      • بدون نام

        کدوم مخاطب من بعد دیدن دو قسمتش گذاشتمش کنار حیف وقت آدم

      • بدون نام

        شما یک نفری بزرگوار.چون تو بعد از دو قسمت منصرف شدی یعنی دیگه بیننده نداره؟خودتو چند نفر حساب کردی؟

    • بدون نام

      خوبه دیگه حالا یه سرگرمی اینقدر ایرادنگیرید بهتر از فیلمایی که بعد چهل سال ننه باباشو پیدامیکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره اینو درست گفتی در حد یه سرگرمی در صورتی که هیچ سرگرمی دیگه ای نباشه خوبه

    • نوا

      این سریال میخواد عرفان های کاذبو معرفی کنه که گاها حتی ندونسته بعضی ها گرفتار این فرقه ها میشن یا حتی ممکنه با اسم های دیگه اعتقادات همین فرقه ها تو ذهن جامعه ی ما نهادینه بشه حتی بدون اینکه خبر داشته باشیم.بایدبا این فرقه های وحشتناکو بشناسیم تا گرفتارشون نشیم این خیلی بده که جوون هیچ شناختی از این گروههای وحشتناک نداشته باشه.در ضمن از کسی که سالهاست ذهنشو داده دست فارسی وان و سریالای چرتی مثل دل و غیره نمیشه انتظار داشت پای چنین سریالایی بشینه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ‌کلا عرفان مسیر سختیه و امکان گمراهی برای کسی که منتطره خیلی زود به مقصد برسه خیلی زیاده من کسانی رو میشناسم که تو مسیرعرفان خیلی خودبین و خودشیفته میشن با اینکه هدف عرفان کاملا عکس اینه

    • عارف

      بیشتر طنزه تا ترسناک یا معنایی مثل آثار استاد ملکی

    • بدون نام

      راجع به احضار تو همین سایت خوندم فکر کردم شاید سریالی مثل او یک فرشته بود و ..باشه و تصمیم گرفتم بعد از سالها بشینم پای این تلویزیون ولی در همون قسمت اول چیزی ندیدم جز بازی های بد و آبکی و هر چه گذشت بدتر شد با داستانی لوس و بیمزه و یه کپی ضعیف از فیلم هالیودی روح شخصیت خانم مینو برگرفته از نقشی هست که خانم ووپی گلدبرگ در فیلم روح ارائه داد و براش چندین جایزه گرفت در کل به این نتیجه رسیدم که نباید از این تلویریون انتظار آثار گذشته رو داشته باشیم

    • فرشید

      یعنی قشنگ معلومه که روابط عمومی سریال با عنوان ناشناس داره به همه کسانی که انتقاد میکنند حمله می کنه و از سریال تعریف ، داداش اینقدر تابلو ؟؟؟؟ یه کم خلاقیت داشته باش

    • بدون نام

      خیلی خوبه هرکی بدش میاد جمع کنه بره

    • رویا

      اگه اسمشو میذاشتن ارواح با ماسک بهتر بود

    • بدون نام

      به جای +14 باید بزنن 8- چون واقعا بچه بازیه

    • بدون نام

      از افخمی بعید بود

    • زهرا

      کامنتها رو خوندم.نکته ی جالب این که هییییچ کس حق آزادی بیان و نظر به کس دیگر نمیده و هرکس نظرشو بگه حتمن باید بهش توهین بشه!!عجیبه که خودمونو میکشیم که چرا آزادی بیان و دیدگاه نداریم تو کشور!!!!

      خودت رو بهتر کن!این بهترین کاریه که میتونی برای بهتر شدن جهان انجام بدی...

    • بی نام

      برای من که مسائل مربوط به ارواح و زندگی پس از مرگ را مطالعه میکنم جالب است و بعضی از جریانات واقعا حقیقت دارد باید اهلش باشی تا متوجه شوی.

    • بدون نام

      مزخرف!بلدنیستید!نسازید!پول بیت المال حرام می کنید،یک طنزمی ساختید!

    • بدون نام

      ما که میبینیم و دوست داریم

    • بدون نام

      تورو خدا ازاین فیلم ا نزاریند یه پچه میر ه اینو بازکنه نگاه کنه میترسه اون وقت اثرات منفی روش میزاره فیلم های خوب بزاریدبا تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج