۱۱۱۲۲۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پوتین اروپا را تهدید کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز شنبه در سنت پترزبورگ گفت اگر اتحادیه اروپا به مانع تراشی در اجرای طرح خط لوله گاز ساوت استریم ادامه دهد، روسیه این خط ‌لوله را از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا عبور می‌دهد.

واحد مرکزی خبر: پوتین در نشستی با مسئولان آژانس‌های اطلاع رسانی بین المللی در سنت‌پترزبورگ، گفت:« اگر بازهم مشکلاتی برای خط لوله گازی ساوت استریم پیش بیاید و بروکسل در اجرای این طرح مانع تراشی کند، گزینه‌های دیگری را بررسی می‌کنیم و این خط لوله گازی را از کشورهایی عبور می‌دهیم که عضو اتحادیه اروپا نیستند، آنوقت اتحادیه اروپا مجبور خواهد شد با یک کشور دیگر انتقال دهنده گاز روبه‌رو شود.

پوتین افزود:« نمی‌دانم چرا بروکسل این کار را می‌کند اما امیدواریم احداث خط لوله ساوت استریم و نورث استریم را به پایان برسانیم.»

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از سنت پترزبورگ، روسیه خط لوله‌های دریایی نورث استریم و ساوت استریم را برای انتقال گاز به اروپا احداث می‌کند تا هزینه‌های انتقال از کشورهای واسطه عبور گاز مثل اوکراین را بکاهد.

مدتی است در باره آینده انتقال گاز روسیه از اوکراین به علت بی‌ثباتی سیاسی در این کشور تردیدهایی به وجود آمده است و شرکت گازپروم روسیه قصد دارد ساز وکار جدیدی را برای پیشگیری از تکرار ماجرای اوکراین به اجرا گذارد، کشوری که ۳/۵ میلیارد دلار بدهی گازی به روسیه دارد.

مسئولان اروپا اجازه نمی‌دهند گازپروم از صددرصد خط لوله گازی اوپال برای اتصال خط لوله دریایی نورث استریم به شبکه گازی اروپا استفاده کند. روسیه و آلمان سه سال است تلاش می‌کنند خط لوله اوپال مطالبات سومین بسته انرژی اروپا را تحت پوشش قرار دهد. گاز پروم در حال حاضر فقط می‌تواند از ۵۰ درصد این خط لوله استفاده کند.

پوتین خاطر نشان کرد روسیه میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده و خط لوله ساوت استریم را تا خاک المان رسانده است اما تنها می‌تواند ۵۰ درصد گاز توافق شده را به خاک آلمان انتقال دهد و در حال حاضر تلاش می کند با دیگر شرکای خود توافقاتی را صورت دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج