۱۱۱۲۲۸۱
۱۸ نظر
۵۰۰۶
۱۸ نظر
۵۰۰۶
پ

شب جنجالیِ مهدی؛ «کیا» تبرئه می‌شود؟

مهدی مهدوی‌کیا در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تشخیص سن واقعی بازیکنان فوتبال، گفت: متاسفانه اتفاقی که در کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران افتاد آنقدر عجیب است که نمی‌توان آن را قبول کرد، مگر می شود این همه تکنولوژی و دستگاه های مرتبط علمی را زیر پا گذاشت و بگوییم با چشم سن افراد را مشخص می کنیم.

ایرنا: مهدی مهدوی‌کیا در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تشخیص سن واقعی بازیکنان فوتبال، گفت: متاسفانه اتفاقی که در کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران افتاد آنقدر عجیب است که نمی‌توان آن را قبول کرد، مگر می شود این همه تکنولوژی و دستگاه های مرتبط علمی را زیر پا گذاشت و بگوییم با چشم سن افراد را مشخص می کنیم.

شب جنجالیِ مهدی؛ «کیا» تبرئه می‌شود؟

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: این مساله ۳ سال پیش هم اتفاق افتاده بود که آن زمان بازیکن می رود و بر اساس مدارک پزشکی و آزمایش های صورت گرفته در نهایت پرونده مختومه و سن او تایید می شود. به تازگی چند تیم در این خصوص اعتراض کرده که ما هم مشکلی نداریم چرا که حق می دهیم هر تیم به فکر منافع خود باشد و آن زمان هم اعلام کردیم هر تستی که لازم باشد انجام می دهیم تا حقیقت مشخص شود.

بازیکن اسبق هامبورگ تاکید کرد: طبق قوانین فیفا راه های علمی برای رسیدن به این مساله وجود دارد اما در کمال تعجب بدون گرفتن تست های لازم، گفتند یک عضو کمیته انضباطی با چشم می تواند سن را تشخیص دهد و نیازی به جایی مانند ایفمارک نیست.

وی یادآور شد: خیلی راحت و بدون جنجال می توان سن یک بازیکن را مشخص کرد، از صفحه رشد گرفته تا آزمایش های علمی که مورد تایید فیفا است اما در این پرونده علی رغم آنچه ما درخواست کرد ایم بازیکن را برای تست های پزشکی نمی برند و همچنان اعتقاد دارند تخلف صورت گرفته، اگر این مساله ثابت شود از تمام مردم ایران عذرخواهی می کنم.

مهدوی‌کیا تاکید کرد: شاید به گفته آقایان بتوان خیلی کارها کرد اما سن مساله ای است که با یک آزمایش می توان آن را تشخیص داد. آزمایش هایی مانند ام.آی.آر تکلیف را تعیین می کند اما نمی دانم چرا برخی با استفاده از فضای مجازی و چند سایت به دنبال جنجال هستند و می خواهند به ما ضربه بزنند.

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: هر انسانی شناسنامه دارد، پاسپورت و مدارک علمی و تحصیلی دارد و می توان استعلام گرفت و اگر تخلفی صورت گرفته باشد قابل پیگیری هم هست. این که گفته می شود ما یک فرد را به جای فرد دیگری جا زده ایم، یک توهین و اتهام است که قابل پیگیری بود و این حق را برای خود می دانیم که مردم حقیقت را متوجه بشوند. حتی می توان علی رغم آنچه می گویند از بازیکن انگشت نگاری هم بشود تا هویت او ثابت شود و نمی دانم چرا دوست داریم از مسیر دیگری این مساله را ببینیم.

مهدوی کیا: چطور با چشم سن بازیکن را تشخیص می دهید؟

شب جنجالیِ مهدی؛ «کیا» تبرئه می‌شود؟

کاظم سلیمانی عضو کمیته انضباطی هیات فوتبال تهران نیز با اشاره به اقداماتی که در این خصوص صورت گرفته، افزود: ماده ۹۵ به ما این اجازه را می دهد که از هر طریقی که می خواهیم، می توانیم به اسناد دست پیدا کرده تا حقیقت مشخص شود. بازیکن را آوردیم و چند ساعت سئوال های مختلف پرسیدیم و در نهایت با توجه به استعلامی که از آموزش و پرورش به دستمان رسید به یقین رسیدیم که تخلف صورت گرفته و حتی در جلسه فرد دیگری را به عنوان فرد مورد نظر به ما معرفی کردند که ما متوجه شدیم.

مهدوی‌کیا در پاسخ به این شبهه گفت: فیلم های بازیکن ما موجود است و اگر حتی در هویت او هم ابهام وجود دارد، بر اساس همان فیلم ها و کارت بازی، فرد مورد نظر را به ایفمارک برده و تست بگیرند تا مشخص شود چه کسی حقیقت را می گوید.

مناظره مهدوی کیا و سلیمانی با موضوع رای کمیته انضباطی درباره بازیکن آکادمی کیا

شب جنجالیِ مهدی؛ «کیا» تبرئه می‌شود؟

گفتنی است با شکایت آکادمی کیا قرار است کمیته استیناف در این خصوص رای صادر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نویسنده لنگیه حالم بهم خورد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخ فوتبال ایران رو تو روخدا .میگه با چشم تشخیص دادم.داستانی داره فراری دادن نخبه ها

      • سعید

        فقط فایل صوتیه ظریف

      • بدون نام

        نه فرهاد پودری خوبه

    • بدون نام

      خوبه حالا پخش زنده بود دیدیم با این متنهای الکی طرف دستش رو شده حالا شما چرا میخواین ماست مالیش کنید عجبا

    • بدون نام

      یه عده افراد بی سواد با نشستن در پست های سازمانی مملکت را به گند کشیدند معلوم نیست که چه کسی به اینها صلاحیت کار داده است، در کشوری که گزینش افراد از هر طریقی جز شایسته گزینی و به جز افراد باسواد صورت می گیرد نباید بیشتر از این انتظار داشت.

    • استقلال کبیر

      یکی از فاسدان فوتبال.

      پاسخ ها

      • لن گی

        لایک

      • حمید

        بعد از جلسه کمیته استیناف حرف بزنید

    • بدون نام

      برادر من فساد فوتبالی آقای مهدوی کیا ثابت شده است و اون مجری بی لیاقت لنگی هم معلوم نیست چرا خودش رو به آب و آتیش می زنه
      بالا جمع کنید این بیاد رو یک بار هم یکی پیدا شده جلوی فساد رو بگیره مافیای لنگی شروع کردن

      پاسخ ها

      • حمید

        خب اگه از نظر شما ثابت شده است بگم الکی کمیته استیناف جلسه تشکیل نده

    • رضا

      پسره پشم سینه اش و ریش و سیبیلش در اومده داره نونهالان بازی میکنه اونوقت چطور آقای کیا میگی با چشم نمیشه تشخیص داد تو ابن بازیکن ۱۷ ساله رو جای نونهالان زدی اونوقت یکی دیگه رو آوردی تست و آزمایش بده من خودم از نزدیک دیدم و به نظر من تیم شما باید حذف میشد نه امتیاز کممیکردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هورمون تستسترون میدونی چی هست که موجب رشد مو در بدن اقایان میشه ؟

        میدونی تابع سن خاصی نیست ؟

        چون کیسه کش هستی. متوجه نمیشی

    • بدون نام

      کاملا مشخصه که به خاطر مسائل انتخابات فدراسیون دارن این اداها رو درمیارن. به همین راحتی با سرنوشت دیگران بازی می کنن. تو مملکت اسلامی از هیچ چیزی هم نمی ترسن

    • حجت

      باید با تخلف برخورد کنیم ، تخلف را هر کسی انجام داده است را مجازات کنیم ، نباید تحت تاثیر اسم متخلف قرار گیریم ، متخلف ، متخلف است چه مهدی مهدوی کیا باشد چه یک شخص گمنام باشد ، ملاک اجرای قاون برای همگان است ، صدا و سیما هم نباتید تخلف را ماله کشی کند

    • بدون نام

      سلیمانی داره میگه بهشون گفتیم بازیکن رو بیارین،۶ هفته معطل کردن.بعدم کسی رو که اوردن نه شناسنامش عکس داشته،نه کارت ملی نه پایان خدمت.اینجوری اکادمی کیا هر کسی رو میتونه جا بزنه

    • S__ S

      تنها پرسپولیسی که تابحال شخصیتش حفظ شده بود همین مهدوی کیا بود که متاسفانه
      این یکی هم اب دوغ خیار در اومد و ...

    • بدون نام

      میخوان اسطورهای ملت را تخریب کنن و خدا مگر و خیله اینها را بخودشون برمیگردونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج