جاباما
۱۱۱۲۳۰۴
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

هشدار برای التهاب دوباره مرغ

ایجاد بازار سیاه برای فروش گران جوجه یک روزه و قاچاق آن چه تاثیری بر بازار مرغ در ماه های آینده خواهد داشت.

خراسان: ایجاد بازار سیاه برای فروش گران جوجه یک روزه و قاچاق آن چه تاثیری بر بازار مرغ در ماه های آینده خواهد داشت.

از نیمه دوم سال گذشته تا کنون مرغ کالای پرسروصدای بازار بوده است و شاهد نوسانات متعددی در خصوص میزان توزیع و قیمت آن بوده ایم، اما به نظر می‌رسد آرامش نسبی هم که این روزها بر آن حاکم است بسیار شکننده بوده و هر لحظه احتمال برگشت آشفتگی به بازار مرغ وجود دارد. بعد از این که قیمت تنظیم بازاری مرغ افزایش پیدا کرد و تولیدکنندگان را راضی کرده بود، حالا صحبت از کمبود عرضه جوجه یک‌روزه و نهاده‌های دامی دوباره تولید کنندگان مرغ را نگران کرده است. این در حالی است که آمارها خبر از صادرات جوجه یک روزه می دهند.

قیمت روز جوجه یک روزه

دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور با هشدار درباره کاهش دوباره تولید مرغ گفت: «قیمت جوجه یک روزه به جای قیمت مصوب ۴۲۰۰ تومانی خود ۷۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.» به گزارش تسنیم ،کانون مرغداران گوشتی کشور با ارسال نامه ای مشترک به وزارتخانه های کشاورزی و صنعت درباره کاهش دوباره تولید مرغ در کشور هشدار داد و اعلام کرد :قیمت مصوب جوجه یک روزه با وجود افزایش قیمت رسمی از ۲۴۰۰ تومان به ۴۲۰۰ تومان در بازار ۷۰۰۰ تومان به فروش می رسد.

هشدار برای التهاب دوباره مرغ

در این نامه خطاب به وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی اعلام شده است: «چنان چه قیمت جوجه یک روزه تا هفته آینده به قیمت مصوب عرضه نشود این تشکل صنفی هیچ مسئولیتی در قبال کاهش تولید گوشت مرغ در هفته های آینده نخواهد داشت.»

صادرات جوجه در اوج بحران

نگاهی به آمارهای گمرک نشان می دهد، طی سال گذشته ۴ هزار و ۳۷۹ تن جوجه یک‌روزه و تخم‌مرغ نطفه‌دار گوشتی صادر شده که بخش عمده‌ای از آن در زمان بحران کمبود و گرانی گوشت مرغ یعنی از مهرماه تا اسفند بوده است. با این حال نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی هم به تازگی درباره قاچاق جوجه یک روزه به تابناک گفته: «قاچاق جوجه یک روزه تامین آن را سخت کرده همچنین موجب بالارفتن قیمت آن در بازار شده و قطعاً اگر این روند ادامه پیدا کند شاهد التهاب مجدد و کمبود در بازار مرغ خواهیم بود چرا که سطح جوجه ریزی در کشور با وضعیت فعلی کاهش پیدا می‌کند.»

جوجه در بازار سیاه

درست یک سال پیش بود که تصاویر دلخراش دفن جوجه های یک روزه در رسانه ها منتشر شد و بازتاب زیادی پیدا کرد. در این اتفاق تخمین زده شد که بیش از 15 میلیون جوجه یک روزه دفن شدند. آن روزها دلیل این اتفاق را قیمت پایین جوجه یک روزه اعلام کردند البته همان زمان برخی معتقد بودند که این اتفاق برای کاهش عرضه و بالارفتن قیمت مرغ رخ داده اما امسال خبری از دفن کردن جوجه یک روزه به قیمت مصوب نیست و در بازار سیاه به قیمت هایی بالاتر از قیمت مصوب باید آن را تهیه کرد که این به معنی گران شدن مرغ در 40 روز آینده خواهد بود. البته بحث نهاده های دامی هم هنوز حل نشده و مرغداران از گرانی نهاده های دامی که با ارز 4200 وارد می شوند، گلایه مندند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وارد شدن کالا دربورس وصادرات سم اقتصاد ایران وموجب گرانی هست مردمی که با بالا رفتن قیمت سهام ذوق می کنند نمی دانند که علت گران شدن کالاها همین عرضه سهام شرکتهای تولیدی دربورس است وگرنه چرا قبلا این گرانیها مثل کالاهای اساسی خودرو وغیره را به این گونه نداشتیم

    • کاوان

      بحران مرغ.
      بحران خیار .
      بحران شکر .
      بحران تخم مرغ
      کشور بحران

      پاسخ ها

      • عبدالله

        همگی عمدی است
        و السلام

    • بابک

      التهاب دوباره یعنی چه؟ مگر التهاب بازار مرغ تمام شده است؟!! در این روزهای سخت کرونایی ملت درمانده مجبور هستند در صف‌های طولانی مرغ ساعتها منتظر باشند!!!

    • بدون نام

      چاره کار در کم خوردن است وقتی نخریدی وکم خوردی همه چیز درست میشود اگر سه وعده شد دو وعده غذایی دنیا اخر میشود اگر کمتر خوردیم باور کنید بدنمان سالمتر می ماند ,,,,,,,,این راه حل در مورد خرید اتومبیل هم صادق است وقتی کسی ثبت نام نکرد ونخرید مسلم است که یا باید کارخانه راتعطیل کنند یا باید ارزانتر وبا کیفیت بفروشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج