جاباما
۱۱۱۲۳۱۹
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

پرسپولیس تا نیمه‌نهایی آسیا مشکلی نخواهد داشت

ناصر محمد‌خانی مهاجم اسبق پرسپولیس و تیم ملی در خصوص شرایط پرسپولیس در لیگ قهرمانان و همچنین شرایط خط حمله سرخ‌پوشان با حضور بازیکنان جدید و زوج جدید شکل گرفته، صحبت کرده و نقطه نظرات خودش را ارائه می‌دهد.

ایران ورزشی: ناصر محمد‌خانی مهاجم اسبق پرسپولیس و تیم ملی در خصوص شرایط پرسپولیس در لیگ قهرمانان و همچنین شرایط خط حمله سرخ‌پوشان با حضور بازیکنان جدید و زوج جدید شکل گرفته، صحبت کرده و نقطه نظرات خودش را ارائه می‌دهد.

نمایش دور برگشت پرسپولیس مقابل تیم گوا هند که به نوعی سوپرایز گروه خودش هم بود را چگونه ارزیابی کردید؟

هندی‌ها در چند سال اخیر در فوتبال باشگاهی‌شان سرمایه‌گذاری خوبی داشته‌اند، به همین دلیل لیگ‌شان حرفه‌ای شده و با بهره گرفتن از بازیکنان خارجی همچنین مربیان خوب خارجی فوتبال‌شان رشد خوبی پیدا کرده، با این وجود فوتبال هند در هر حالتی نمی‌تواند برای ما مشکل‌ساز شود. درخشش دروازه‌بان گوا در دور رفت منجر به دریافت تنها دو گل خورده از پرسپولیس شد، در حالی که پرسپولیس در دیدار برگشت با چهار گل تیم هندی را شکست داد و البته انتظاری جز این از پرسپولیس؛ تیمی که دو بار نایب قهرمان آسیا شده و انتظار قهرمانی از آن وجود دارد نمی‌رود.

در مراحل دیگر هم شرایط صعود را برای سرخ‌پوشان هموار می‌دانید؟

بله من فکر نمی‌کنم تا مراحل آخر و حداقل حضور در نیمه نهایی مشکلی برای پرسپولیس به وجود بیاید و بیشتر پرسپولیس باید به فکر نتیجه‌گیری مقابل تیم‌های شرق آسیا باشد چون معمولاً پرسپولیس مشکل چندانی در رویارویی با تیم‌های غرب آسیا ندارد و باید بیشتر به فکر تیم‌های شرق آسیا باشد. زمان خود ما هم اینطور بود و ما در مواجهه با تیم‌های غرب و آسیای میانه مشکلی نداشتیم اما در زمان مربیگری استانکو در مواجهه با سامسونگ و یک بار هم در زمان علی‌آقا باز هم در مواجهه با تیم شرقی از رسیدن به فینال آسیا محروم ماندیم و در عین شایستگی سوم شدیم.

در رابطه با انتخاب بهترین زوج خط حمله پرسپولیس چه نظری دارید؟

عیسی بازیکن محجوب و بسیار خوبی است که در حال رسیدن به فرم مطلوب است اما این بازیکن بعد از آن محرومیت طولانی هنوز نتوانسته به شرایط آمادگی صددرصدی برسد. جدا از عیسی، شهریار مغانلو مهاجم قدبلند پرسپولیس شرایط خیلی خوبی دارد و به نظرم توانسته تا حدود زیادی شرایطش را در پرسپولیس ارتقا دهد و به کار پرسپولیس بیاید. عیسی با رسیدن به آمادگی مطلوب می‌تواند به تیم ملی برسد و شهریار مغانلو هم شاخصه‌های فنی بسیار خوبی دارد که می‌توانند به همراه عیسی بر هر خط دفاعی غلبه کنند و در حال حاضر یکی از نقاط قوت تیم پرسپولیس خط حمله‌اش محسوب می‌شود و خدا را شکر دیگر در این خط هیچ کمبود بازیکنی دیده نمی‌شود و دست سرمربی پرسپولیس کاملاً باز است.

صعود پرسپولیس قطعی شده. با این وجود چقدر شانس برای پرسپولیس به عنوان صعود کننده به عنوان تیم اول قائلید؟

شرجی و رطوبت و گرما عوامل دشوار کننده شرایط هند و میزبانی تیم میزبان هستند اما پرسپولیس نشان داده با ریکاوری و تمهیدات مربیانش و بازیکنان خوبی که دارد با برنامه‌ریزی توانسته بر مشکلات غلبه کند. به همین دلیل پرسپولیس حتماً به عنوان تیم اول از گروهش صعود خواهد کرد و انتظار دیگری جز این هم از سرخ‌پوشان نمی‌رود.

فکر نمی‌کنید قطعی شدن صعود تا حدودی انگیزه بازیکنان را برای صعود به عنوان تیم اول کمتر سازد؟

بازیکنان پرسپولیس در چند سال اخیر به قهرمانی و صعود عادت کرده‌اند، به همین دلیل بازیکنان چنین تیمی خودشان خیلی خوب شخصیت بالای تیمی و انفرادی‌شان را نشان داده‌اند و با چند برد از رسیدن به صدر غافل نمی‌شوند.

ستاره پرسپولیس را در مسابقاتی که در هند برگزار شد کدام بازیکن می‌دانید؟

در این رابطه باید بگویم سیدجلال مانند یک فرمانده در تیم بازی کرد و در دفاع و حمله خصوصاً در گلزنی هم بسیار عالی به ایفای نقش پرداخت. سیدجلال با زندگی حرفه‌ای نشان داد که واقعاً سن یک عدد است و می‌تواند باز هم در پرسپولیس بدرخشد و عصای دست سرمربی‌اش باشد اما صرف‌نظر از این موضوع از آنجا که ترابی در چند بازی گل زد و پنالتی‌ها را هم به شکل عالی به ثمر رساند به نظرم می‌توان گفت که ترابی یک سطح از بقیه بالاتر بود و ارزش بالای خودش را نشان داد هر چند در تیم پرسپولیس بازیکنان خوب بسیاری مانند عالیشاه و امیری و بازیکنان دیگر وجود دارند که در کار تیمی هم به شکل خوبی کار می‌کنند و می‌توانند باز هم بیشتر و بیشتر خودشان را نشان داده و موفقیت‌های بزرگتری کسب کنند.

بازی با تیم الریان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

الریان تیم پر نوسانی نشان داد و به نظرم این تیم به لحاظ فنی در حد کاملاً متوسطی خودش را نشان داد و در دیدار برگشت هم نمی‌تواند مشکل خاصی برای پرسپولیس به وجود آورد، هر چند که الریان بعد از قطعی شدن حذفش دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و سرخ‌پوشان نباید چنین تیمی را دست‌کم بگیرند و مانند دور رفت بازی منطقی خودشان را ارائه بدهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مکوندی،ش،

      اری با تمام این اوصاف صعود سرخ پوشان قطعیست ،بازی با تیم های غرب اسیا که هزینه هنگفتی دراین زمینه انجام داده اند صرف نظر از نفوذی که در AFC دارند کار سهل واسانی نخواهد بود مگر انکه اتفاق غیره قابل پیشبینی رغ دهد که سرخ ابی ها بتوانند به نها ئی برسند وقهرمان اسیا شوند

    • مکوندی،ش،

      هرگز سرح ابی ها با توجه به سرمایه‌گذاری و نفوذی که تیمهای عربی خصوصا تیم های غرب اسیا در AFC دارند کار سهل و آسانی نخواهد بود مگر انکه اتفاق غیره قابل پیشبینی رخ دهد
      که تیم های سعود کننده ایرانی بتوانند به نهائی و سپس قهرمانی برسند، ایا گروه مرگ این اجازه را به تیم استقلال خواهد داد؟؟ این پرسشی است که باید کارشناسان جواب ان را بدهند

      پاسخ ها

      • پارسا

        بیرون وایسادن میگن لنگش کن.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج