۱۱۱۲۳۲۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بحران چند ساله دفاع استقلال

مجیدی چه در لیگ قهرمانان آسیا و چه در ادامه رقابت‌های لیگ بیستم باید فکری به حال دفاع مریض خود بکند. دیگر وقت تسامح و سهل‌انگاری نیست

ایران ورزشی: مشکلات استقلال در سازمان دفاعی‌اش تازگی ندارد. آنچه در لیگ قهرمانان آسیا می‌بینیم و تصاویری نگران‌کننده از بازی استقلال است، غیرقابل پیش‌بینی نبود.

در دوره مربیگری آندره‌آ استراماچونی هم ضعف‌های خط دفاع را می‌دیدیم. درمانش را استراماچونی اینگونه پیدا کرد که به بازی با ۳ مدافع رو بیاورد. ۲-۵-۳ در استقلال وضعیت خط دفاع را تا اندازه‌ای سامان داد اما بعد از استراماچونی، اجرای آن سیستم برای فرهاد مجیدی دشوار بود. از دقت و کیفیت در اجرا کاسته شد و سرانجام از آن سیستم دست برداشتند. بعد از مجیدی، محمود فکری هم راهی برای حل مشکلات دفاعی پیدا نکرد. فکری که نه تنها راهی پیدا نکرد بلکه کیفیت فردی مدافعان را نیز نازل‌تر کرد، آنچنان که بازسازی آنها نیز وقت و انرژی می‌خواست.

استقلال در نقل و انتقالات رشید مظاهری را هم خرید اما مشکلات سازمان دفاعی استقلال با دروازه‌بانی باکیفیت هم حل نشد. مسأله استقلال بخصوص در ۲ فصل اخیر این است که تیم بدون نظارت مربی یا مدیر فنی یا مدیر باشگاهی که شناخت از روند ساخت یک تیم داشته باشد، بازیکن استخدام می‌کند. ستاره هم می‌خرد اما سازمان دفاعی تیم اصلاح نمی‌شود.

استقلال دوباره به مجیدی رسید اما همچنان استقلال در نقل و انتقالات تابستانی دو فصل اخیر با حضور یک مربی یا مدیرفنی و بر اساس نیازهای فنی وارد پروژه خرید بازیکن و چیدن نفرات تیم نشده است. این مشکل کوچکی در استقلال نیست اگرچه چندان مورد بحث قرار نمی‌گیرد و همیشه فراموش می‌شود.

استقلال در دفاع با این مشکلات مواجه بود اما محمد دانشگر با کج‌رفتاری خود به این مشکلات اضافه کرد. او اگر مطابق اخلاق حرفه‌ای، رفتاری صحیح داشت، کارش به اخراج نمی‌رسید و استقلال می‌توانست با قدرت دفاعی بیشتری در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند. مجیدی تصمیم درستی گرفت که از بی‌انضباطی او چشم‌پوشی نکرد و از این رو دفاع استقلال هر چه متزلزل هم باشد، فرهاد مجیدی در برخورد با بی‌انضباطی و بدرفتاری بازهم بهترین تصمیم را گرفته است. استقلال تجربه‌های ارزشمندی در لیگ قهرمانان به دست آورد، تجربه‌هایی که هم می‌تواند در ادامه راه لیگ قهرمانان به کارش بیاید و هم در ادامه لیگ برتر. حالا استقلال مشکلاتش را در دفاع بهتر از همیشه می‌شناسد و نوبت مجیدی است که ایده داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج