۱۱۱۲۴۵۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تکلیف مجسمه «جلال» مشخص شد

مجسمه زنده‌یاد جلال‌ آل احمد که حدود پنج سال قبل در ابتدای بزرگراهی به همین نام در تهران نصب شده بود، دو سال پیش آتش گرفت و از آنجا که جنس اثر فایبرگلاس بود، در همان محل نصب ذوب شد و کاملا از بین رفت.

خبرگزاری ایسنا: مجسمه زنده‌یاد جلال‌ آل احمد که حدود پنج سال قبل در ابتدای بزرگراهی به همین نام در تهران نصب شده بود، دو سال پیش آتش گرفت و از آنجا که جنس اثر فایبرگلاس بود، در همان محل نصب ذوب شد و کاملا از بین رفت.
تکلیف مجسمه «جلال» مشخص شد
قدرت‌الله معماریان ـ هنرمند مجسمه ساز و سازنده مجسمه جلال آل احمد ـ خودش این توضیحات را پس از طرح سوالی مبنی بر اینکه «چه بر سر مجسمه جلال آمد؟» به ما داده است.
او می‌گوید: این اثر دو سال قبل و در جریان اتفاقات آبان ۹۸ آتش گرفت. زمانی که این مجسمه را در آنجا نصب کردم، در کنار محل نصب اثر، یک دکل قرار داشت که روی آن بیلبورد می چسباندند و این بیلبوردها تقریبا به مجسمه نزدیک بود.
معماریان ادامه می‌دهد: محل نصب مجسمه را من تعیین نکرده بودم و حتی به سازمان زیباسازی شهر تهران نیز اطلاع دادم که محل نصب مجسمه مناسب نیست و جای بهتری برای نصب مجسمه در نظر بگیرند. ولی مسوولان سازمان، محل نصب مجسمه را با یک اسپری رنگ علامت زدند و اصرار کردند که مجسمه باید در همان جا نصب شود. اگرچه که حضور آن دکل در کنار مجسمه مناسب نبود ولی گفتند که امکان برداشته شدن دکل وجود دارد. در نهایت مجبور به نصب مجسمه در همان جا شدم.
او اضافه می‌کند: احتمال می‌رود در جریان اتفاقات آن روزها، بیلبوردها آتش گرفته باشند و به تبع آن، مجسمه نیز آتش گرفته است. اگر هم کسی مجسمه را آتش زده است، احتمالا می‌دانسته که جنس آن چیست و آتش خواهد گرفت؛ البته اکثر مجسمه‌های سطح شهر فایبرگلاس هستند چون بسیاری از مجسمه‌های برنز به سرقت رفتند و پس از مدتی سفارش‌ها از فایبرگلاس بود؛ زیرا هم مقاوم است و هم به راحتی می‌توان آن را ترمیم کرد.
معماریان با تأکید بر اینکه پیش از آتش گرفتن مجسمه، اثر کامل بود و هیچ نیازی به ترمیم نداشت، به صحبت هایش اضافه می‌کند: پس از اینکه مجسمه آتش گرفت، کاملا سوخت و از بین رفت. اگر روی پایه مجسمه را نگاه کنید می‌بینید که تمام مجسمه سوخته و در فضای خالی روی پایه فرو رفته است.
تکلیف مجسمه «جلال» مشخص شد
او در پایان می‌گوید: پس از سوختن اثر به من گفتند که آن را از نو بسازم. من نیز قالب را هنوز دارم و اگر بخواهم می‌توانم همان اثر را ظرف یک ماه تا ۴۵ روز این بار با موادی که ضد آتش و مقاوم باشد از نو بسازم زیرا پایه مجسمه آماده است. منتهی زمانی که هزینه‌ها را برآورد و به شهرداری اعلام کردم گفتند که بودجه ندارند و گویا گمان می‌کنند من می‌توانم با هزینه‌های بالای حال حاضر برایشان معجزه کنم. با این حال هنوز هم فرصت هست و اگر سازمان زیباسازی شهر تهران بخواهد می‌توانم اثر را بار دیگر بسازم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج