جاباما
۱۱۱۲۴۵۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دورکاری خطرات روانی را افزایش می‌دهد

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شیوه‌های کاری جدید از قبیل استفاده گسترده از دورکاری، فرصت‌های زیادی را برای کارگران فراهم کرده است اما از طرفی خطرات بالقوه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (OSH)، به ویژه خطرات روانی- اجتماعی و خشونت را نیز در محیط کار به همراه داشته است.

ایرنا: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شیوه‌های کاری جدید از قبیل استفاده گسترده از دورکاری، فرصت‌های زیادی را برای کارگران فراهم کرده است اما از طرفی خطرات بالقوه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (OSH)، به ویژه خطرات روانی- اجتماعی و خشونت را نیز در محیط کار به همراه داشته است.

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه در پیامی به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای (۲۸ آوریل و مقارن با هشتم اردیبهشت)، افزود: همه گیری بیماری کووید-۱۹ دولت ها، کارفرمایان، کارگران و عموم مردم را با چالش های بی سابقه ای در رابطه با ویروس مواجه کرده است و تأثیرات بسیاری را در دنیای کار به همراه داشته است.

وی نوشت: روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای با استفاده از درس آموخته ها و تجربیات دنیای کار، بر روی استراتژی های تقویت سیستم های ملی ایمنی و بهداشت حرفه ای (OSH) با هدف افزایش تاب آوری سیستم های ایمنی و بهداشت حرفه ای در برابر بحران هایی پیش رو در حال و آینده تمرکز خواهد داشت.

رئیسی تاکید کرد: بیماری همه گیر کووید-۱۹ از زمان شیوع در اوایل سال ۲۰۲۰، به عنوان یک بحران جهانی در همه جا تأثیرات عمیقی داشته است. این بیماری همه گیر، تقریبا همه جنبه های دنیای کار را تحت تأثیر قرار داده است، از خطر انتقال ویروس در محیط های کاری تا خطرات مربوط به ایمنی و بهداشت حرفه ای (OSH) که منجر به شکل گیری اقدامات مهمی برای کاهش انتشار این ویروس شده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: شیوه های کاری جدید از قبیل استفاده گسترده از دورکاری، فرصت های زیادی را برای کارگران فراهم کرده است اما از طرفی خطرات بالقوه ایمنی و بهداشت حرفه ای (OSH)، به ویژه خطرات روانی- اجتماعی و خشونت را نیز در محیط کار به همراه داشته است.

وی نوشت: روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای سال ۲۰۲۱ بر روی بکارگیری عناصر سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای که در ساختار کنواسیون ایمنی و بهداشت حرفه ای ۲۰۰۶ (شماره ۱۸۷) آمده است، تمرکز دارد. گزارش روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای، اهمیت تقویت سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای(OSH) شامل خدمات بهداشت حرفه ای هم در سطح ملی و هم در سطح شرکت ها را اثبات کرد.

وی ادامه داد: سازمان بین المللی کار از این فرصت برای ارتقای سطح آگاهی و افزایش تبادل نظر در خصوص اهمیت سرمایه گذاری بر روی تاب آوری سیستم ایمنی و بهداشت حرفه ای با استفاده از نمونه های منطقه ای و کشوری در کاهش و جلوگیری از گسترش کووید-۱۹ در محل کار، استفاده خواهد کرد.

رئیسی همچنین در نامه ای خطاب به معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواستار انجام اقداماتی برای استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در سیستم های ایمنی و بهداشت حرفه ای برای پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ شد.

وی در این نامه نوشت: از آنجایی که همه گیری بیماری جهانی کووید-۱۹ همه دولت ها، کارفرمایان، کارگران، سازمان ها و تشکل های مرتبط با آنها را با چالش بزرگی روبرو کرده است و به یک بحران جهانی تبدیل شده است، سازمان بین المللی کار (ILO) نیز بر روی تقویت سیستم های ملی ایمنی و بهداشت حرفه ای به منظور افزایش تاب آوری آنها در برابر بحران های پیش رو در زمان حال و آینده، متمرکز شده و شعار «پیش بینی، آمادگی و پاسخگویی به بحران ها - هم اکنون برای افزایش تاب آوری در نظام های ایمنی و بهداشت حرفه ای سرمایه گذاری کنیم» را اعلام کرده است.

وی تاکید کرد: انتظار می رود با جلب مشارکت و هماهنگی همه ذینفعان، ترتیبی اتخاذ شود و به صورت شایسته با انجام اقداماتی نظیر برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس، تهیه کلیپ، بنر، بیلبورد و ... نسبت به گرامیداشت این روز در راستای استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در سیستم های ایمنی و بهداشت حرفه ای برای پیشگیری و کنترل بیماری کووید-۱۹، اقدام کنید.

همچنین تأکید می شود با توجه به خطر شیوع بیماری کرونا، در این روز هیچ گونه تجمع و همایشی برگزار نشود و از چاپ و نشر پفلت یا نشریات کاغذی نیز جداً خودداری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج