۱۱۱۲۷۹۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

۵۱هزار کرونایی چگونه سفر کرده‌اند؟

در پی اظهارات اخیر معاون کل وزیر بهداشت درباره اینکه ۵۱ هزار نفر از مبتلایان به کرونا سفر کرده و قرطینه خود را شکسته‌اند و از طرفی با توجه به جریمه‌های در نظر گرفته شده برای تردد خودروهای شخصی در مناطق قرمز و نارنجی، این سوال مطرح می‌شود که آن‌ها چگونه و با کدام وسیله نقلیه شامل اتوبوس، قطار یا هواپیما سفر کرده‌اند؟

ایسنا: در پی اظهارات اخیر معاون کل وزیر بهداشت درباره اینکه ۵۱ هزار نفر از مبتلایان به کرونا سفر کرده و قرطینه خود را شکسته‌اند و از طرفی با توجه به جریمه‌های در نظر گرفته شده برای تردد خودروهای شخصی در مناطق قرمز و نارنجی، این سوال مطرح می‌شود که آن‌ها چگونه و با کدام وسیله نقلیه شامل اتوبوس، قطار یا هواپیما سفر کرده‌اند؟

در پی افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان کرونایی در کشور که هر روز نگران‌کننده‌تر می‌شود، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو شب پیش به این مسئله نگران کننده اشاره کرد که «همین امروز ۵۱ هزار نفر از کسانی که برگه دستشان است و کرونا مثبت هستند قرنطینه شان را به فواصل چندین کیلومتری و حتی مسافرت شکسته‌اند.»

در پی طرح این اظهارات، سوالی به وجود می‌آید و آن اینکه از هفته دوم فروردین ماه تا امروز شهرهای قرمز و نارنجی که روز به روز بر تعداشان نیز افزوده می‌شد، مشمول ممنوعیت تردد و ورود و خروج برای خودروهای بومی و غیر بومی شد و جریمه‌های ۵۰۰ هزار تومانی تا یک میلیون تومانی برای آن‌ها در نظر گرفته شد.

از همان روزهای ابتدایی اجرای طرح ممنوعیت تردد بین شهری با وسایل حمل و نقل شخصی، مردم سفرهای مردم روز به روز کمتر و کمتر شد و قاعدتا کسی نمی‌توانست با خودروی خود به مسافرت برود و از شهر خود خارج شود.

اما با صحبت‌های اخیر این مقام مسئول در وزارت بهداشت، این سوال به وجود می‌آید که این ۵۱ هزار نفر که مبتلا به کرونا بوده‌اند و برگه تست کرونای خود را با نتیجه مثبت در اختیار داشته‌اند چگونه به مسافرت رفته‌اند؟ مگر نه اینکه به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی و همه متولیان حمل و نقل عمومی از سازمان هواپیمایی کشوری گرفته تا شرکت راه‌آهن و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بارها اعلام کرده‌اند که تمام سفرهای صورت گرفته از طریق اتوبوس از آبان ماه با سامانه ماسک هماهنگ است و اگر مسافری قصد سفر داشته و نتیجه تست کرونای او مثبت شده باشد، از فروش بلیت به او خودداری می‌کنند؟

پس اگر این موضوع و ادعای حریرچی درست باشد باید دید تخلف در کدام بخش صورت گرفته و به ۵۱ هزار نفر کرونایی اجازه سفر داده شده است؟ اگر با وسایل حمل و نقل عمومی بوده اعلام شود تا دستگاهای متولی مذکور پاسخگو باشند و اگر با خودروی شخصی هم سفر کرده‌اند قاعدتا باید پلاک آن‌ها برای جریمه از سوی سازمان راهداری و مرکز مدیریت راه‌های کشور برای پلیس ارسال شده باشد تا جریمه برای آن‌ها اعمال شود. اما اینکه در چنین شرایطی چگونه و با قصور از سوی کدام دستگاه و وزارتخانه این حجم از سفر و تخلف صورت گرفته، به نوبه خود جای سوال و تعجب دارد. البته تا لحظه انتشار این گزارش، پیگیری‌های ایسنا از وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی این حوزه برای پاسخ به این سوال و ابهام بی نتیجه مانده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج