جاباما
۱۱۱۲۸۱۲
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

بازداشت ۹۷نفر از کارکنان سازمان ثبت اسناد

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد کشور با تاکید بر مبارزه با هرگونه فساد گفت: سال گذشته ۹۷ نفر از کارکنان متخلف این سازمان شامل دلال، کارچاق‌کن، وکلا و سردفتران فاقد صلاحیت دستگیر شدند.

تسنیم: مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد کشور با تاکید بر مبارزه با هرگونه فساد گفت: سال گذشته ۹۷ نفر از کارکنان متخلف این سازمان شامل دلال، کارچاق‌کن، وکلا و سردفتران فاقد صلاحیت دستگیر شدند.

سعید بابازاده صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با اشاره به جایگاه این سازمان در عرصه جامعه و قوه قضاییه اظهار داشت: سازمان اسناد و املاک به عنوان یکی از بازوهای قوه قضاییه هدف آن علاوه بر توجه به حقوق مالکیت مردم، در اعتبارسنجی به معاملات رسمی و تنظیم روابط و مناسبات نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

وی، تکریم و احترام ارباب رجوع و توجه به مطالبات مردم را در اولویت‌های سازمان اسناد و املاک دانست و بیان کرد: تقویت عدالت و امنیت اجتماعی و اقتصادی، حفظ حقوق مردم و پیشگیری و جلوگیری از اختلافات و دعاوی از رسالت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک است.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک از اجرا طرح کاداستر از سال ۱۳۹۳ خبر داد و بیان کرد: قرار بود این پروژه در مدت ۵ سال اجرا شود ولی تا قبل از روی کار آمدن ذبیح‌الله خداییان رئیس جدید سازمان ثبت اسناد و املاک اقدامات بسیار کمی انجام شد ولی با تلاش شبانه‌روزی رئیس این سازمان و مدیران استانی و سایر دستگاه‌های متولی در سال گذشته بیش از ۵۴.۵ میلیون از اراضی کشور برای صدور سند مالکیت بر اساس نقشه کاداستر آماده سازی و تثبیت مالکیت شد.

بابازاده با اشاره به اینکه برای ۴۷ میلیون هکتار اراضی کشور سند حدنگار و یا کاداستر صادر شده است تصریح کرد: این میزان صدور سند بر اساس نقشه کاداستر نسبت به سال ۱۳۹۸ بیش از ۴۷۸ درصد رشد داشته است.

وی، با اشاره به رشد ۴.۵ برابری صدور سند مالکیت نسبت به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در استان بوشهر از یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار اراضی ملی بیش از یک‌میلیون و۴۰۰ هزار هکتار آن حدنگاری شده است.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک با قدردانی از تلاش رئیس کل دادگستری و دستگاه‌های متولی در اجرا طرح کاداستر افزود: ان‌شاءالله جشن انفال در تمامی کشور به زودی در حوزه کاداستر اراضی ملی و به عنوان حفظ حقوق بیت‌المال برگزار می‌شود و کار بر زمین مانده چندین ساله که در مدت کمتر ۲ سال به نتیجه رسید یک تحول بزرگی در این عرصه محسوب می‌شود.

بابازاده به حوزه اجرا پرداخت و با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک نقش مهمی در وصول مطالبات بانکی و اجرا اسناد رسمی شامل چک و مهریه دارد گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان یک مرجع شبه قضاییه نقش تاثیرگذاری در صدور احکام دارد و در سال گذشته واحد اجرا اسناد رسمی این سازمان بیش از ۵۹ هزار و ۶۰۰ پرونده را مختومه کرده است.

وی، مختومه این میزان پرونده نسبت به سال ماقبل آن دارای رشد ۳۶۰ درصدی دانست و بیان کرد: در کنار این آیین‌نامه، اجرا مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا اصلاح شده و منطبق با قانون اجرا محکومیت‌های مالی و قانون اجرا احکام مدنی صورت گرفته است و در این راستا ۱۸ میلیون سند رسمی تنظیم و صدور مجوز و تاسیس ۹۰۰ دفترخانه جدید انجام شده است.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت ۱۲ هزار و ۶۲۶ اختراع در سال گذشته را از دیگر فعالیت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دانست و افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری، مبنی بر مبارزه جدی با فساد و تأکید رئیس قوه قضاییه؛ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال گذشته برنامه مبارزه با فساد را بدون هرگونه اغماض اجرا و ۹۷ نفر از کارکنان متخلف شامل دلال، کارچاق‌کن، وکلا و سردفتران فاقد صلاحیت را دستگیر کرد.

بابازاده، انتصاب مدیران جهادی، انقلابی و متخصص را از دیگر سیاست‌های سازمان ثبت اسناد و املاک دانست و خاطر نشان کرد: از خدمات سرپرست اداره کل ثبت اسناد و و املاک استان قدردانی و محمدرضا بزرگمهر به عنوان مدیرکل این اداره منصوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حقگوی شیرازی

      افرین بهشان رحم نکنید که محیط زیست را نابود کردن

    • بدون نام

      من یک کارمند علوم پزشکی ام چطور لعد از بیست سال هنوز خانه ندارم اما برخی کارمندان ثبت اسناد بعد از ده سال و حتی کمتر چند خانه و باغ و ویلا دارند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج