۱۱۱۳۰۹۵
۱۷ نظر
۵۰۱۳
۱۷ نظر
۵۰۱۳
پ

نماینده اراک: فورا تعطیلی عمومی اعلام کنید

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صرفا تعطیلی برخی اصناف نمی تواند به کنترل شیوع بیماری کمک کند از تصمیم گیران این حوزه خواست که برای مدتی مشخص تمامی فعالیت های اداری، اقتصادی و ترددهای درون شهری و برون شهری در شهرهای پرخطر را متوقف کنند.

ایسنا: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صرفا تعطیلی برخی اصناف نمی تواند به کنترل شیوع بیماری کمک کند از تصمیم گیران این حوزه خواست که برای مدتی مشخص تمامی فعالیت های اداری، اقتصادی و ترددهای درون شهری و برون شهری در شهرهای پرخطر را متوقف کنند.

علی اکبر کریمی با اشاره به شرایط کنونی شیوع کرونا در کشور عنوان کرد: مسائل مربوط به حوزه کرونا قطعا باید از سوی متخصصین رصد شود و توصیه ها و تصمیم گیری های این حوزه هم باید از سوی همین متخصصین انجام شود، اظهار نظر و تصمیم گیری افراد غیر متخصص خود یکی از آفت های این عرصه می باشد، چه بسا بخشی از مشکلاتی هم که امروز ما با آن روبه رو هستیم ناشی از دخالت افراد غیر متخصص است که این امر خود مورد نقد و نارضایتی کادر درمان، پزشکان و متخصصین نیز بوده است.

وی افزود: بر اساس تاکید صاحب نظران تنها راه جدی و موثر برای مقابله این اپیدمی پیشگیری است، متاسفانه ستاد ملی مبارزه با کرونا در برخی مقاطع همچون موضوع سفر کردن در عید نوروز تصمیمات منطقی و صحیحی اتخاذ نکرد، درواقع سست نمودن جدیتی که در روند کنترلی شرایط حاکم شده بود موجب‌ ظهور موج جدیدی از بیماری شد و مشکلات زیادی ایجاد کرد که به استناد نظر متخصصین، این امر هم ناشی از بی تدبیری ای بود که در ستاد ملی مبارزه با کرونا رخ داد، به هر شکل برای مدیریت شرایط معتقدم صاحب نظران و متخصصین باید به کنترل شرایط بپردازند.

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: با توجه به تلاش هایی که برای تولید واکسن در کشور صورت گرفت، مسئولان باید تمام انرژی خود را صرف سرعت بخشیدن به تولید انبوه کنند و برای در دسترس‌قرار گرفتن آن تلاش کنند، اگرچه برای رفع نیاز کادر درمانی و یا افراد با بیمارای خاص واردات واکسن در حد محدود منطقی است، ولی باتوجه به اینکه مسئولین نوید می دهند تولید واکسن داخلی به زودی به ثمر می رسد مراقبت شود که واردات انبوه در این شرایط آن هم درحالی که شائبه هایی جدی برای تجاری شدن واردات وجود دارد عرصه و جولانگاه منفعت طلبی برخی افراد نشود و به گونه ای نشود که برای سودجویی و واردات واکسن های غیر استاندارد سلامت مردم به خطر بیفتد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: در زمینه تعطیلی اصناف و فعایت های اقتصادی هم متاسفانه شاهد نابسامانی هستیم، ستاد ملی مبارزه کرونا در این خصوص نیز مورد نقد است، اصناف چندین هفته تعطیل شدند ولی برخی که آنچنان ضروری هم نیستند فعالیت می کنند، در واقع در انتخاب اصناف ضروری و غیر ضروری و در برخورد با متخلفین هم دچار مشکل هستیم، اگر برای مقابله با این بیماری عزمی وجود دارد باید برای دوران کوتاهی تعطیلی عمومی اعلام شود، کنترل ورود و خروج از شهرها و تعطیلی عمومی است که می تواند اپیدمی را متوقف کند، اگر بخشی از اصناف تعطیل باشد ولی ادارات و بانک ها فعال باشند چه فایده ای دارد؟ تعطیلی عمومی یک هفته ای برای شهرهای پرخطر می تواند مفید باشد.

کریمی در پایان اضافه کرد: این دغدغه‌ها و نگرانی ها باعث شده یک بحث جدی درخصوص تهیه طرح تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد ملی مبارزه با کرونا در مجلس شورای اسلامی دنبال شود، درصورتی که این بی تدبیری ها ادامه پیدا کند قطعا در مجلس تصمیمات و تدابیر این ستاد از ابتدا مورد بازبینی قرار می گیرد که اگر افرادی عمدا و یا سهوا با تصمیمات غلط به سلامت جامعه و یا اقتصاد کشور آسیب وارد کردند مورد مواخذه قرار گرفته و به دست قانون‌ سپرده شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راجوخان.....

      احسنت،درود

      پاسخ ها

      • LOOTii

        نماینده محترم از راک
        با سلام
        لطفاً به خودتان زیاد فشار نیاوریذ

    • علیرضا

      این تبریزی رو بفرستید بیمارستان ها روغن به لب و دهن بیماران بی دفاع بکشه چندتا ورد هم بخونه بلکه زودتر از رنج و درد خلاص شن

    • بدون نام

      کریمی آدم عقده ای خود بزرگ بین - مغرور و متکبر ... فک کرده همه ثروت خودش رو دارن بشینن از اون بخورن

    • علی

      بابا تو اهواز رستوران کار تالار و انجام میده هیشکی نمی تونه جلوشو بگیره فقط برا جریمه خودرو امادن

    • نیما

      بابا اینقدر تعلل نکنید و به مردم بدبخت و کسبه ضربه نزنین واسه یبار کلا تعطیل کنید جز مشاغل امدادی و اضطراری حتی سوپر مارکت ها هم انلاین فروش کنن مثل چین ... چرا در کشورما یکنفر مدیر عاقل تصمیم گیرنده نیست...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدام عاقل؟!!!!

      • بدون نام

        بانک ها رو ببندن، مشکل همه کسبه حل میشه

    • یاحق

      تعطیلی راهکار خوبی است ولی اول پول به حساب سرپرستان واریز کنید بعد .کسی که درآمد ندارد و درامد روزمره گذران زندگی می کند دغدغه کرونا ندارد دغدغه شکم بچه و خانواده دارد.چرا خاله زیاد شده معیشت دچار بحران شده مجبور به کار جنسی میشود و باید اجازه و مجوز داده شود .والا کارمندان از تعطیلی استقبال می کند

      پاسخ ها

      • بچه‌ نظام‌ اباد‌ تهران‌

        اگر کامل تعطیل کنند یک ۲ هفته هیچ جا باز نباشه ولی به شرط این که دولت خیر ندیده کمک مالی کنه خوبه وغیر از این هیچ فایده ای نداره

    • مهدی

      فقت حقوق بگیران راحت از درقرنتینه استقبال میگونند

    • بدون نام

      اگر عاقل بود این حرف را نمیزد!!!!

    • naser

      تعطیل عمومی وپرداخت هزینه زندگی مردم تنهاراه موجوده والبته واکسنیه کردن

    • کیانا

      کو گوش شنوا

    • مصی

      فقط مغازه هارو بستید و نون کاسب ها که باید اجاره مغازه بدن رو آجر کردید، اما مردم از دورهمی و سفره افطارشون نمیگذرن؛ انصاف و عقل هم چیز خوبیه...

    • فقط خدا

      باشه به هر سرپرست خانوار 4 میلیون بدید بعد تعطیل کنید

    • بدون نام

      نیاز نیس هم جا رو تعطیل کنید فقط شما امتحانات غیر حضوری کنید
      البته اگ میتونید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج