۱۱۱۳۳۴۷
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

معادلات صعود یا حذف استقلال و تراکتور

استقلال و تراکتور ساعات حساسی را سپری می‌کنند و در انتظار حکم صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان هستند.

ورزش سه: استقلال و تراکتور ساعات حساسی را سپری می‌کنند و در انتظار حکم صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان هستند.

در شبی که پرسپولیس با ۴ گل الریان را گلباران کرد، تراکتور از سد الشارجه گذشت تا به یک مدعی جدی برای صعود به مرحله حذفی تبدیل شود. اما عجیب‌ترین بازی روز اول دور نهایی مرحله گروهی، در ریاض برگزار شد؛ جایی که در شب قضاوت عجیب «مسعود طفیلیه»، النصر عربستان، شاگردان ژاوی ارناندس را زمین‌گیر کرد و با ۱۱ امتیاز راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شد.

حالا پرسپولیس، الشارجه و النصر به عنوان تیم‌های سرگروه، در انتظار مشخص شدن حریف خود هستند و الوحده نیز در جدول تیم‌های دوم، صدرنشینی اش را قطعی کرده و بنابراین ۴ سهمیه دیگر برای مرحله یک هشتم نهایی باقی مانده که از بین ۷ تیم برگزیده خواهند شد: «استقلال تاجیکستان، الهلال، استقلال ایران، الدحیل، الاهلی، تراکتور و السد.»

وضعیت هر ۷ تیم و شرایط صعود احتمالی آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

استقلال تاجیکستان (۵ بازی، ۳ برد، ۱ مساوی، ۹ گل زده، تفاضل +۳ و ۱۰ امتیاز): شگفتی ساز لیگ قهرمانان آسیا در حالی به استقبال آخرین بازی مرحله گروهی می‌رود که در صورت پیروزی، صدرنشین قطعی گروه A خواهد شد. این تیم باتوجه به برتری نسبت به الهلال در بازی رودررو، موقعیت ویژه‌ای دارد اما در گام آخر باید از سد آلمالیق بگذرد. استقلال تاجیکستان با یک تساوی صعود خود را قطعی می‌کند در صورت باخت (با فرض عدم باخت الهلال) باید منتظر بازی های گروه C بماند.

الهلال عربستان (۵ بازی، ۳ برد، ۱ مساوی، ۱۱ گل زده، تفاضل +۴ و ۱۰ امتیاز): کمتر کسی تصور می‌کرد که الهلال برای صعود به مرحله حذفی دچار مشکل شود اما باخت ۴-۱ به استقلال دوشنبه، همه چیز را خراب کرد. اکنون الهلال نیز با برد در مقابل شباب الاهلی امارات، با هر حالتی یکی از تیم‌های صعودکننده لقب خواهد گرفت. موقعیت الهلال مشابه استقلال تاجیکستان است و آبی‌پوشان ریاض برای سرگروهی باید نیم‌نگاهی به دیدار همزمان داشته باشند.

تراکتور ایران (۶ بازی، ۲ برد، ۴ مساوی، ۶ گل زده، تفاضل +۳ و ۱۰ امتیاز): شاگردان رسول خطیبی با پیروزی شیرین برابر الشارجه، شرایط را به سود خود تغییر دادند. گل دوم این تیم در بازی با نماینده امارات، معادلات را به کلی عوض کرد و حالا تی تی ها شانس بیشتری نسبت به تیم السد دارند. قرمزهای تبریز در دو حالت به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود خواهد کرد: ۱. شکست استقلال تاجیکستان یا شکست با تفاضل +۲ گل الهلال و یک نتیجه تساوی از بین دو بازی استقلال - الشرطه و الدحیل - الاهلی.

استقلال ایران (۵ بازی، ۲ برد، ۲ مساوی، ۱۳ گل زده، تفاضل +۵ و ۸ امتیاز): استقلال باتوجه به اتفاقات دور قبلی، صدرنشین مرحله گروهی شد اما این صدرنشینی ممکن است که امشب به خطر بیفتد. شاگردان فرهاد مجیدی اکنون ۸ امتیازی هستند و با پیروزی مقابل الشرطه، قطعا یکی از تیم‌های صعودکننده لقب می‌گیرند اما باتوجه به پیروزی تراکتور (۱۰ امتیاز) و شکست السد (۱۰ امتیاز) این تیم در صورت تساوی یا باخت، از لیگ قهرمانان آسیا حذف خواهد شد.

الدحیل قطر (۵ بازی، ۲ برد، ۲ مساوی، ۱۰ گل زده، تفاضل +۲ و ۸ امتیاز): کابوس الدحیل، پیروزی تراکتور و النصر بود که در امارات و عربستان رقم خورد تا نماینده سرخپوش فوتبال قطر با نگرانی به استقبال بازی با الاهلی برود. یاران اولونگا وضعیتی مثل استقلال دارند با این تفاوت که در صورت تساوی در هر دو بازی، الدحیل راهی مرحله بعدی خواهد شد چرا که در جدول تقابل تیم‌های هم امتیاز، یک امتیاز بیشتر از استقلال خواهد داشت و به این ترتیب صدرنشین می‌شود. نکته منفی این‌که بازی الدحیل - الاهلی پس از بازی استقلال خواهد بود و در واقع الدحیل با خیال راحت وارد زمین می‌شود. از طرف دیگر اگر استقلال برنده شود، دیگر ۳ تیم هم امتیاز موجود نخواهد بود و آن وقت بازی رودررو تعیین کننده می‌شود.

الاهلی عربستان (۵ بازی، ۲ برد، ۲ مساوی، ۸ گل زده، تفاضل +۱ و ۸ امتیاز): تیم سبزپوش جده وضعیتی مشابه با استقلال و الدحیل دارد با این تفاوت که اگر استقلال و این تیم برنده شوند، باتوجه به شکست الاهلی در بازی رودررو، استقلال صدرنشین خواهد شد. به هر حال الاهلی برای صعود فقط باید ببرد و هیچ حالت استثنایی هم برای این تیم وجود ندارد.

السد قطر (۶ بازی، ۳ برد، ۱ مساوی، ۹ گل زده، تفاضل +۲ و ۱۰ امتیاز): السد کمترین شانس را برای صعود دارد چرا که علاوه بر کسب حداقل امتیاز برای حضور در بین مدعیان، تفاضل گل نامطلوبی هم دارد. السد تنها در یک صورت راهی مرحله حذفی می‌شود: شکست استقلال تاجیکستان یا الهلال به طوری که تفاضلشان حداکثر +۱ شود و همچنین حداکثر یک پیروزی در گروه استقلال.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر پیچیده شد!

    • متین

      استقلال می بازه و حذف میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج