۱۱۱۳۴۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آمار تاسف برانگیز تصادفات در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته برابر آمار پزشکی قانونی، ۱۸ هزار نفر به واسطه سوانح رانندگی در کشور فوت شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا:

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته برابر آمار پزشکی قانونی، ۱۸ هزار نفر به واسطه سوانح رانندگی در کشور فوت شده‌اند.


داوود کشاورزیان - رییس سازمان راهداری و حمل و نقل - در سفر به استان زنجان ضمن حضور در سومین کنفرانس ایمنی و تصادفات و بازدید از محورهای شریانی استان زنجان، چند پروژه حمل و نقلی را افتتاح کرد.

وی افزود: سال گذشته برابر آمار پزشکی قانونی ۱۸ هزار نفر به واسطه سوانح رانندگی در کشور فوت شده‌اند که شامل تلفات رانندگی سر صحنه، حین انتقال به بیمارستان و یک ماه پس از ترخیص است.

کشاورزیان اظهار کرد: با توجه به اینکه جمهوری‌ اسلامی ایران ۱/۱ درصد جمعیت دنیا را در خود جای داده است ولی ۱،۴۵ درصد تلفات و سوانح رانندگی جهان در کشورمان رخ می دهد.

معاون وزیر راه از موضوع سوانح رانندگی بعنوان یک امر ملی نام برد و یادآورشد: رفع این معضل باتوجه به ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و صنعتی نیازمند عزم ملی است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به تشکیل کمیسیون ایمنی راه‌های کشور طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون این کمیسیون تنها مرجع ملی در این حوزه است.

وی افزود: کشورهایی که در سطح تراز اول خود به مقوله کاهش تلفات رانندگی در جاده‌ها پرداخته‌اند موفق بوده و پیشنهاد تشکیل شورای ایمنی راهها از سوی دولت به ریاست رییس جمهور و عضویت سایر دستگاهها نیز در این راستا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی استفاده از سامانه‌های هوشمند کنترلی، نوسازی ناوگان حمل و نقل و راهداری و افزایش ایمنی جاده‌ها را از اولویت‌های اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد و افزود: در این راستا هزار میلیارد ریال از منابع داخلی این سازمان به سامانه‌های هوشمند کنترلی تخصیص داده شده است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته محورهای تهران به سمت شمال و تهران - مشهد از سامانه هوشمند کنترلی بهره‌مند شده‌اند اما نیازمند تجهیزات بیشتر هستند.

کشاورزیان اظهار کرد: در سال‌جاری نیز تجهیز محورهای تهران - بندرعباس تهران - بندر امام و تهران - مرز بازرگان با مشارکت بخش خصوصی به سیستم‌های هوشمند جاده‌ای در اولویت برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر لزوم اصلاح و رفع مقاطع و نقاط پرحادثه در سطح کشور تاکید کرد و گفت: در سالجاری اعتباری بالغ بر ۱۷۰۰ میلیارد ریال به این مهم تخصیص یافته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج