۱۱۱۳۵۳۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تمجید قطری‌ها از خط آتش پرسپولیس

دیدار‌های مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته به‌پایان رسید.

فرهیختگان: دیدارهای مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته به‌پایان رسید و تکلیف ۸ تیم صعود‌کننده به مرحله بعد این مسابقات در منطقه غرب مشخص شد. در نخستین شب هفته پایانی این مسابقات، پرسپولیس با غلبه بر الریان قطر به‌عنوان صدرنشین گروه خود به‌دور بعد راه پیدا کرد و فولاد که پیش از شروع این هفته از دور مسابقات حذف شده بود برابر حریف اردنی خود شکست خورد تا با خاطره‌ای بد از این مسابقات خداحافظی کند. تراکتور هم به‌لطف درخشش محمد عباس‌زاده موفق شد شارجه، تیم صدرنشین گروه خود را که ‌انگیزه زیادی در بازی آخر خود نداشت، شکست دهد.

سایت «العربی» در گزارشی از دیدارهای این مرحله نوشت: «پرسپولیس برابر تیم قطری الریان بازی برگشت را هم برد تا با ۱۵ امتیاز راهی دور بعد این مسابقات شود. الریان که در این دوره با وجود لوران بلان فرانسوی روی نیمکت خود نتایج خوبی کسب نکرده است، این‌بار شکستی پرگل را برابر صدرنشین گروه تجربه کرد و با قعرنشینی در گروه کارش را به‌پایان رساند. الریان حتی از تیم هندی گوا که نخستین حضورش در لیگ قهرمانان را تجربه می‌کرد کمتر امتیاز جمع کرد تا حضوری ناموفق را در این تورنمنت تجربه کند.

در گروه D الوحدات اردن در ادامه نتایج خوب خود در دور برگشت توانست فولاد ایران را مغلوب کند تا در نخستین حضورش در این مسابقات نتیجه‌ای تاریخی را به‌دست آورد. کسب ۷ امتیاز از گروهی دشوار می‌تواند نتیجه‌ای قابل‌قبول برای این تیم اردنی باشد. به این ترتیب آنها در اولین حضورشان در این تورنمنت رتبه سوم گروه را به‌دست آوردند و با نتیجه‌ای آبرومندانه مسابقات را ترک کردند. دیگر دیدار این گروه هم که بسیار جنجالی با حواشی زیادی همراه بود با برتری ۲ بر یک النصر عربستان برابر السد قطر و صعود این تیم به مرحله بعد به‌پایان رسید.»

برخلاف پیش‌بینی‌ها

سایت عربستانی «اسپورت ۳۶۰» در گزارشی از دیدارهای گروه E و صدرنشینی قرمزها در این گروه نوشت: «درحالی‌که در ابتدای مسابقات به‌نظر می‌رسید الریان قطر شانس بهتری برای صعود از این گروه دارد، درنهایت این الوحده امارات بود که توانست به‌عنوان تیم دوم به جمع ۸ تیم برتر آسیا برسد. آنها البته این صعود را مدیون پرسپولیس هستند که در هفته پنجم تنها ناکامی خود را در این تورنمنت تجربه کردند و به یک گل به این رقیب اماراتی باختند. به این ترتیب در پایان مسابقات این گروه الوحده توانست با غلبه بر تیم ناشناخته گوای هند که میزبان این گروه نیز بود به دور بعد راه پیدا کند. گوا که به‌دلیل بحران کرونا در این کشور به بازیکنان و مربی خارجی خود اجازه خروج از هند را داده بود با ترکیبی بومی راهی مصاف با الوحده شد و نتوانست برابر حملات زیاد حریف مقاومت کند. الریان قطر هم آخرین مسابقه خود با پرسپولیس ایران را با شکست پشت سرگذاشت و با تنها ۲ امتیاز مسابقات را ترک کرد. الریان در این دیدار دوبار تلاش کرد بازی را به تساوی بکشاند اما هر بار که دروازه حریف را گشود خیلی زود گل بعدی را دریافت کرد تا درنهایت با نتیجه پرگل ۴ بر ۲ مغلوب شود. به این ترتیب لوران بلان در نخستین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی با تیمش نداشت که باعث بروز انتقادهای زیادی در این کشور شد.»

اردنی‌ها خوشحال از شکست فولاد

پیروزی برابر فولاد ایران برای رسانه‌های اردنی بسیار ارزشمند بود و توجه زیادی به این موفقیت باشگاه الوحدات شده است. روزنامه «الغد» اردن درباره این مسابقه آورد: «الوحدات که بازی رفت را به تیم ایرانی باخته بود این‌بار توانست این نتیجه را جبران کند و با یک گل به برتری برسد. آنها که در بازی قبلی خود هم تیم خوب النصر عربستان را مغلوب کرده بودند، این‌بار هم یک برد دیگر را تجربه کردند تا با ۷ امتیاز و در رتبه سوم گروه به‌کار خود پایان دهند. بازیکنان این تیم به‌خوبی از گل زده‌شان در نیمه‌نخست این دیدار دفاع کردند تا درنهایت به ۳ امتیاز این دیدار مهم دست پیدا کنند. فولاد با استفاده از سه بازی تهاجمی خود ازجمله شیمبا، فرشاد احمدزاده و محمد آبشک به‌دنبال استفاده از فضای بین مدافعان الوحدات بود تا بتواند گل تساوی را به‌ثمر برساند اما بازیکنان این تیم اردنی به‌خوبی از عهده دفاع از تک‌گل خود برآمدند. از طرف دیگر الوحدات هم چندین‌بار ضدحملات خوبی را روی دروازه حریف ترتیب داد که با واکنش خوب محسن فروزان، دروازه‌بان حریف مواجه شد. به این ترتیب الوحدات با دو برد تاریخ‌ساز این رقابت‌ها را به‌اتمام رساند و درمجموع نمایشی قابل‌قبول در نخستین حضورش در لیگ قهرمانان داشت.»

الرایه: الریان حریف خط آتش پرسپولیس نشد

پرسپولیس هم اگرچه با پیروزی در هر ۴ بازی ابتدایی خود صعودش را قطعی کرده بود اما تا پیش از مصاف برابر الریان صدرنشینی‌اش قطعی نبود و تساوی در این مسابقه حتی می‌توانست باعث دوم شدن آنها در گروه شود. درنهایت شاگردان گل‌محمدی توانستند با برتری برابر الریان مقتدرانه صدرنشین گروه شوند.

سایت «الرایه» قطر درباره این دیدار نوشت: «نماینده قطر در لیگ قهرمانان آخرین بازی خود را نیز با شکست پشت سر گذاشت تا در پایان این مسابقات هیچ‌بردی را تجربه نکند. حریف ایرانی از همان ابتدای مسابقه تیم برتر مسابقه بود و نمایش بهتری نسبت به الریان داشت. درنهایت هم توانست با دو گل نیمه‌نخست را به‌پایان برساند. در نیمه‌دوم الریان کمی بهتر ظاهر شد و دو بار توانست توسط یوهان بولی به گل برسد اما این دو گل هم برای فرار از شکست کافی نبود، چراکه خط حمله خوب تیم ایرانی بازهم در گلزنی بربرابر مدافعان پراشتباه الریان موفق بود و بازی با شکستی تلخ برای لوران بلان و تیمش به‌پایان رسید.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج