۱۱۱۳۵۵۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

احیای آبی‌ها و خوش‌اقبالی پرشور‌ها

تبریک به پرشور‌ها و به فوتبال ایران که با سه تیم صعودکرده در آسیا قدرت‌نمایی کرد.

عصر ایران:‌ «استقلال با استرس بُرد؟ دفاعی بازی کرد؟ مالکیت کمی داشت؟ فردا این چیزها یادتان می‌رود و استقلال در جمع تیم‌های صعود کرده است. در تورنمنت‌هایی از این دست هیچ‌ چیز مهم‌تر از صعود نیست. همیشه این طور بوده. حتی مربیانی که شیفته بازی زیبا هستند این حق را برای خودشان قائل هستند که زشت بازی کنند اما به مرحله بعد بروند.

استقلال در حالی مقابل شرطه عراق قرار گرفت که حریف هم شانس صعود داشت. یک بازی پایاپای و فشرده از دو فوتبال که خیلی با هم تفاوت ندارند. بعضی از بازیکنان عراق حتی از نظر فیزیک و چهره هم بسیار شبیه به ایرانی‌ها هستند. پاس توی عمق مهدی قائدی، میلیچ را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد و عراقی‌ها باز چوب بازی خشن و بی‌احتیاط را خوردند. پنالتی را شیخ دیاباته دیگر خارجی استقلال مثل همیشه مطمئن زد تا استقلالی‌ها بر بازی مسلط شوند. این اتفاق دوباره هم رخ داد. این بار قائدی نقش زمین شد و شیخ دیاباته ... نه! این بار دروازه‌بان عراقی احمد باسل که بی‌شباهت به فابیان بارتز نبود، ضربه را مهار کرد تا استقلالی‌ها ۷۰ دقیقه پر استرس را تحمل کنند. ترکیب استرس و خستگی آبی‌ها را به عقب راند و شرطه نشان داد که تیم استخوان‌داری است؛ البته تا پشت هجده قدم. عراقی‌ها اینجا که می‌رسیدند انگار توی باتلاق فرو می‌رفتند و خط دفاعی استقلال آنها را هضم می‌کرد. خط دفاعی که در بازی‌های گذشته آشفته بود در این بازی موفق عمل کرد.

فرهاد مجیدی در آغاز نیمه دوم، شیخ دیاباته را که به نظر مصدوم بود، تعویض کرد. ارسلان مطهری دوندگی زیادی داشت و کوشید تا اجازه ندهد مدافعان الشرطه به خط حمله این تیم اضافه شوند. اما عراقی‌ها با آن که نبض بازی را در دست داشتند قادر به خلق خطر نبودند و تنها استرس بازی را بالا می‌بردند، سانترهای این تیم از سمت چپ استقلال را رشید مظاهری به خوبی مهار می‌کرد اما خستگی داریوش شجاعیان، مهدی قائدی و وریا غفوری و تعویض آنها عملاً استقلال را عقب‌تر نگهداشت. حضور آرمان رمضانی، بازیکنی که هنوز کسی در مورد چگونگی انتقال او از پرسپولیس به استقلال توضیح زیادی نداده است، او را در موقعیت تبدیل‌شدن به یک ستاره محبوب قرار داد اما یک فرصت بی‌نظیر را به بدترین شکل ممکن هدر داد تا کماکان مهاجم گل‌نزن در فوتبال ایران باشد.

سوت پایان داور و ولوشدن بازیکنان استقلال روی زمین نشان از فشاری خردکننده روی فوتبالیست‌هایی داشت که بعد از یک تورنمنت پرفشار نفس راحتی می‌کشیدند. صعود از گروه مرگ و انجام ماموریتی که به نظر غیر ممکن می‌آمد. فرهاد مجیدی که تیمی کم‌روحیه اما پرستاره را از نیمه‌راه تحویل گرفته بود این گام را موفقیت‌آمیز برداشت تا به لیگ برگردد و برای دو جام داخل کشور بجنگد.

هواداران استقلال حالا به تیم‌شان افتخار می‌کنند؛ تیمی که اعتماد به نفسش را باز یافته است؛ همان چیزی که مجیدی از روز نخست پیوستن گفت؛ این که روحیه برنده‌شدن را به آبی‌ها برگرداند.

تراکتور صعود کرد

معجزه برای تیم سختکوش تراکتور به وقوع پیوست. دو تیم استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان شکست خوردند تا تاجیک‌ها به عنوان تیم اول صعود کنند و الهلال با گلی که دقیقه ۹۰ دریافت کرد تفاضلش به ۲+ رسید و بخت به تراکتور لبخند زد تا با تفاضل ۳+ به مرحله حذفی صعود کند.

آنها در مرحله بعد با تیم قدرتمند النصر روبه‌رو می‌شوند ولی برای تی‌تی‌های شجاع هیچ‌ چیز غیر ممکن نیست.

تبریک به پرشورها و به فوتبال ایران که با سه تیم صعود کرده در آسیا قدرت‌نمایی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج