جاباما
۱۱۱۳۹۸۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

پیغام از تاجیکستان به یحیی: استقلال را دست کم نگیرید

لژیونر ایرانی باشگاه فَیضکند تاجیکستان گفت: توصیه من به «یحیی گل‌محمدی» این است که به هیچ وجه استقلال تاجیکستان را دست کم نگیرید و گول اظهار نظرهای مطرح شده مبنی بر اینکه پرسپولیس با تیم راحتی بازی دارد را نخورد.

ایرنا: مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به اتمام رسید و تکلیف تیم‌های راه یافته به مرحله بعدی مشخص شد. در همین راستا پرسپولیس، باید در دور دوم به دیدار تیم استقلال تاجیکستان برود. «آرش اکبری» لژیونر فوتبال ایران در کشور تاجیکستان و باشگاه فَیضکند است. این بازیکن ۳۰ ساله که سابقه حضوری ۲ ساله در تاجیکستان را دارد به طور مبسوط درباره حریف تیم «یحیی گل‌محمدی» صحبت کرد.

«آرش اکبری» اطلاعات جالبی را درباره فوتبال تاجیکستان و باشگاه استقلال ارائه کرده که خواندنش خالی از لطف نیست:

پیغام از تاجیکستان به یحیی: استقلال را دست کم نگیرید

استقلالی‌ها فکر نمی‌کردند صعود کنند

خود تاجیکستانی‌ها و طرفداران استقلال فکر نمی‌کردند که بتوانند در اولین حضور از گروه خود صعود کنند. آنها نهایتا روی سه یا چهار یا نهایتا ۶ امتیاز حساب کرده بودند ولی خوش‌شانسی در کنار عملکرد خوبی که داشتند باعث شد تا به دور بعدی برسند. نباید فراموش کنیم که استقلال تاجیکستان تیم ناشناخته‌ای برای آسیا بود و همین مساله هم کمک حال آنها بود. تیم‌ها تا به خودشان آمدند تا استقلال را بشناسند، چند امتیاز را از دست دادند. در بازی اول استقلال مقابل نماینده امارات به تساوی رسید. سپس این تیم به مصاف آ جی اِم کا رفت که در آن مسابقه تیم ازبکستانی چون خیالش از برد راحت بود به چند مهره اصلی خود استراحت داد اما بعد از اینکه سه بر یک عقب افتادند تازه متوجه شدند که بازی راحتی در پیش ندارند ولی دیر شده بود. در نهایت استقلال به شگفتی‌ساز این رقابت‌ها تبدیل شد. بازهم تکرار می‌کنم که همه تاجیکی‌ها فکر می‌کردند برای اولین بار حضوری آبرومندانه داشته باشند ولی بازی‌ها را به خوبی پشت سر گذاشتند و بالاتر از الهلال صدرنشین شدند. حالا خیلی از هواداران و مردم تاجیکستان در صفحات مجازی به خوشحالی می‌پردازند و حتی امیدوارند تا به مراحل بالاتر راه پیدا کنند و حتی از سد پرسپولیس بگذرند.

استقلال تاجیکستان همان تیم ملی تاجیکستان است

اکثر بازیکنان استقلال دوشنبه در تیم ملی عضویت دارند. به جز چند لژیونری که در کشورهای دیگر مثل بلغارستان دارند، شاکله و استخوان‌بندی تیم ملی از همین تیم استقلال تشکیل شده است. ستاره و کاپیتان استقلال هم «علیشیر جلیلوف» است. او سابقه بازی در لیگ برتر روسیه را دارد. «رستم یتیموف» دروازه‌بان این تیم هم در تیم ملی تاجیکستان عملکرد بسیار خوبی دارد. چهار لژیونر هم در استقلال بازی می‌کنند که ۲ نفر در خط دفاعی هستند. در نهایت می‌توان گفت که استقلال تاجیکستان همان تیم ملی تاجیکستان است. تیم ملی تاجیکستان در دور مقدماتی جام جهانی هم نتایج خوبی گرفته است.

امیدوار شده‌اند که پرسپولیس را شکست دهند

جایگاهی که فوتبال ایران دارد خیلی محترم است و در این چند سال که من اینجا حضور داشته‌ام همیشه با احترام خاصی از فوتبال ایران صحبت می‌کنند. تاجیک‌ها می‌دانند و می‌گویند که کلاس فوتبال ایران خیلی بالا است. آنها می‌گویند که باید خیلی بهتر باشند تا بتوانند با ایران رقابت کنند. حالا که به پرسپولیس خورده‌اند در صفحات مجازی خیلی امیدوار شده‌اند که پرسپولیس را شکست دهند. شناخت بسیار خوبی از پرسپولیس دارند و می‌دانند که این تیم چقدر قدرتمند است و در فینال آسیا حضور داشته است. مطمئنا سبک بازی استقلال به مراتب در بازی برابر پرسپولیس تغییر خواهد کرد. یقین داشته باشید که با تمام وجود مقابل پرسپولیس به میدان می‌روند.

برای خودم هم عجیب بود که استقلال تاجیکستان قرمزپوش است

وقتی اولین بار به تاجیکستان آمدم برای خود من هم بسیار عجیب بود. آنها بهترین تیم تاجیکستان هستند. اولین بازی که از آنها دیدم دیدار بین استقلال و خوجند بود. یک تیم قرمزپوش بود و تیم دیگر آبی. تیم قرمز خیلی بهتر کار کرد و به گل رسید و بازی را در نهایت برد. بعد از بازی تازه متوجه شدم تیمی که قرمز به تن کرده، استقلال بود. با توجه به شناختی که از استقلال داریم فکر می‌کردم استقلال تاجیکستان هم آبی‌پوش است اما اینطور نبود.

استقلال، خط حمله زهردار و خطرناکی دارد

همه تیم‌های بزرگ مثل بارسا و رئال هم نقطه ضعف دارند. گلر استقلال همانقدر که خوب است روی کار با پا مشکل دارد. در خط دفاعی ۲ بازیکن اوکراینی دارند که روی توپ‌های هوایی بسیار خوب هستند اما روی توپ های زمینی کمی مشکل دارند و روی پرس با توجه به نحوه بازی پرسپولیس ضعف دارند. در خط میانی اوضاعشان کمی بهتر است اما بازهم مقابل بازیکنان پرسپولیس ضعیف‌تر هستند. در خط حمله تیم خطرناک و زهرداری هستند و اگر پرسپولیس آنها را دست کم بگیرد بدون شک به مشکل خواهد خورد.

تاجیکی‌ها دل شیر دارند؛ آنها را دست کم نگیرید

فوتبالیست‌هایی که در تاجیکستان هستند با جان و دل و قلبشان بازی می‌کنند. به قول «افشین قطبی» آنها دل شیر دارند. من در بازی‌های تیم استقلال و تیم ملی تاجیکستان این مساله را به وضوح دیدم. فرقی ندارد که با کدام تیم بازی دارند. هر چه دارند را ارائه می‌کنند. فکر می‌کنم پرسپولیس باید خیلی حواسش به این تیم باشد و با تمرکز به مصاف استقلال برود. اگر این تیم را دست کم بگیرند به مشکل می‌خورند. امیدوارم در نهایت تیمی که شایسته باشد به مرحله بعدی برسد. توصیه من به «یحیی گل‌محمدی» عزیز همین است. به هیچ وجه استقلال تاجیکستان را دست کم نگیرید و گول اظهار نظرهای مطرح شده مبنی بر اینکه پرسپولیس با تیم راحتی بازی دارد را نخورند. استقلال بیشتر روی حفظ نتیجه و گل نخوردن تمرکز دارد و در ادامه با بازیکنان سرعتی‌اش به ضد حملات دل خوش می‌کند. به نظرم استقلال می تواند حریف سختی برای پرسپولیس باشد.

پرسپولیس باید در چمن مصنوعی و در حضور تماشاگران بازی کند

چمن ورزشگاه استقلال، مصنوعی است. همین مساله می‌تواند برای پرسپولیس کمی کار را سخت کند چون روی چمن طبیعی عادت دارد. شرایط کرونایی در اینجا بسیار خوب است و مشکل خاصی وجود ندارد. بازی‌ها با تماشاگران برگزار می‌شود. الان هفته پنجم هستیم و مسابقات را در حضور هواداران برگزار می‌کنیم. بدون شک در بازی با پرسپولیس ورزشگاه پر می‌شود و این به جذابیت بازی خواهد افزود. امیدوارم تا آن زمان شرایط در کشور خودمان هم مساعد شود و مردم به ورزشگاه‌ها بیایند. تاجیکستان میزبان خوبی برای این مسابقه خواهد بود و از تجهیزات خوبی برخوردار است.

تاکتیک استقلال، دفاع در زمین خودی و استفاده از اشتباهات حریف و ضدحملات است

استقلال با سه دفاع مرکزی و ۲ مدافع کناری به مصاف رقبا می‌رود. آنها سه هافبک و ۲ مهاجم دارند. به هیچ عنوان سه مدافع مرکزی این تیم نفوذ نمی‌کنند. فقط به هنگام ضربات ایستگاهی ۲ مدافع اوکراینی اضافه می‌شوند. ۲ مدافع کناری به عنوان فول‌بک در ضد حمله‌ها اضافه می‌شوند. در بازی با الهلال ۲ گل توسط مدافع راست زده شد. تاکتیک آنها دفاع در زمین خودی و استفاده از اشتباه حریف و ضد حملات است. در مرحله گروهی هم دیدیم که این تیم روی همین تاکتیک‌ها به گل رسید. به جز ۲ بازیکن اوکراینی هم که درباره‌شان صحبت کردم یک مهاجم هلندی دارند که اصالتا ترکیه‌ای است. در ۲ بازی اول این بازیکن فیکس بود اما بعد از آن مصدوم شد و به طور کامل دیگر به میدان نرفت. او مهاجم سرعتی و فرصت‌طلبی است. یک بازیکن ژاپنی هم در ترکیب دارند که متمایل به سمت راست است اما چون مصدوم بود زیاد به میدان نرفت. مطمئنا تا بازی با پرسپولیس این تیم بیشتر تقویت خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عمادم

      بابا دمت گرم چقدر اطلاعات ایول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج