جاباما
۱۱۱۴۳۱۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

واکسن برای تیم ملی، خواسته معقولی است

سعید عزت‌اللهی روزهای موفقی را در فوتبال دانمارک سپری می‌کند. هافبک ۲۴ ساله‌ای که در دوران مربیگری کارلوس کی‌روش و بعد از بازی در لیگ روسیه به تیم ملی دعوت شد و همیشه یکی از بازیکنان کلیدی ایران در پست شماره شش بود.

ایران ورزشی: سعید عزت‌اللهی روزهای موفقی را در فوتبال دانمارک سپری می‌کند. هافبک ۲۴ ساله‌ای که در دوران مربیگری کارلوس کی‌روش و بعد از بازی در لیگ روسیه به تیم ملی دعوت شد و همیشه یکی از بازیکنان کلیدی ایران در پست شماره شش بود. سعید با اینکه ابتدای فصل از لیگ‌های ایران و قطر هم پیشنهاد بازی داشت، ترجیح داد در اروپا بماند و این بار لیگ دانمارک را انتخاب کند. مقصدی که با انتقاد برخی از فوتبالدوستان نیز همراه شد اما حالا می‌بینیم که عزت‌اللهی در ترکیب وایله چنان جا افتاده که از میانه‌های زمین پاس گل می‌دهد و در ترکیب تیم منتخب نیم‌فصل هم قرار می‌گیرد.

اینها موفقیت‌های هافبکی است که به قول خودش خیلی بلندپرواز نیست اما از مسیر لیگ دانمارک می‌خواهد قدم بعدی را محکم‌تر بردارد و به باشگاهی بهتر منتقل شود. اتفاقی که با توجه به نمایش‌های کم‌نقص سعید در این فصل چندان هم دور از دسترس نخواهد بود. هافبک شماره شش وایله البته نیم‌نگاهی هم به خردادماه و بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی دارد. او تجربه یک صعود آسان به جام جهانی ۲۰۱۸ را در کارنامه دارد و قطعاً دراگان اسکوچیچ نیز روی این هافبک دفاعی حساب ویژه‌ای باز کرده است. سعید در گفت و گو با ایران ورزشی از لیگ دانمارک و شرایط وایله می‌گوید و البته بازی‌های آینده تیم ملی که در خرداد ماه و به میزبانی بحرین برگزار خواهد شد.

تیم شما وایله در بازی‌های پلی‌آف حضور دارد و در آخرین دیدار هم به تساوی سه بر سه رسید. وایله چقدر شانس صعود به رقابت‌های اروپایی را دارد و پیش‌بینی تو از رتبه این تیم در سوپرلیگ دانمارک چیست؟

در یک برهه تیم ما وارد بحران شد که طبیعی هم بود چون تیم جوانی داشتیم و برخی بازیکنان برای نخستین بار در سطح نخست رقابت‌های باشگاهی بازی می‌کردند. بعد از چند هفته به روال قبل برگشتیم و دوران افت ما به پایان رسید. در پلی‌آف هم فکر می‌کنم نتایج ما خوب بوده و فقط شکست‌هایی که در طول فصل داشتیم باعث شده تا از نظر امتیازی کمی عقب‌تر از رقبا باشیم. همچنان امید داریم تا بتوانیم تیم اول پلی‌آف باشیم و به رقابت‌های اروپایی صعود کنیم.

دیدگاه تو درباره لیگ دانمارک، نسبت به ابتدای فصل که آنجا رفتی چقدر تغییر کرده است؟

لیگ دانمارک فوق‌العاده فیزیکی است و این را حقیقتاً می‌گویم. استعدادهای آینده‌داری هم اینجا می‌آیند تا خودی نشان بدهند. همه ساله هم خیلی از بازیکنان به باشگاه‌های بزرگتر، چه داخل دانمارک و چه سایر لیگ‌های معتبر منتقل می‌شوند. به همین دلیل معتقدم لیگ دانمارک می‌تواند سکوی پرتاب مناسبی برای من باشد و امیدوار هستم چنین اتفاقی رخ بدهد.

برای خودت پیشنهادی آمده که بخواهی روی آن فکر کنی و برای پیشرفتت هم مناسب باشد؟

من دو فصل دیگر با وایله قرارداد دارم و باید ببینم در پایان فصل چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد. البته باز هم تأکید می‌کنم سوپرلیگ دانمارک می‌تواند برای بازیکنان جوان پله‌ای باشد تا به لیگ‌های بهتر بروند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

یکی از اتفاقاتی که بعد از پیروزی‌های وایله در رختکن می‌بینیم، شادی بازیکنان است که تو نقش لیدر و هماهنگ‌کننده را برعهده داری. انگار که رهبر ارکستر هستی. در این مورد توضیح می‌دهی؟

این اتفاق کمی جا افتاده و من به عنوان لیدر می‌آیم و همه چیز را هماهنگی می‌کنم. در وایله همه مثل برادر هستیم و رختکن خوب و همدلی داریم که قطعاً بعد از برد همه به فکر خوشحالی هستند و من هم آن وسط هستم و نقش مهمی را برعهده دارم (می‌خندد).

سؤالی که همیشه ذهن مرا مشغول کرده این است که سعید عزت‌اللهی با این همه سال بازی در اروپا و البته چند ده بازی ملی، آیا تاکنون به حق خود رسیده یا اینکه خودش هم فکر می‌کند هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله دارد؟

قطعاً هیچ‌کس نمی‌تواند به جایگاه فعلی‌اش قانع باشد چون اگر یک روز فکر کنیم که به آن جایگاهی که می‌خواهیم رسیده‌ایم، آن روز دیگر فوتبال و زندگی‌مان تمام است.

هر روز باید دنبال پیشرفت و رسیدن به مراحل بالاتر باشیم و من هم چنین تفکری در سر دارم. من هم چندین سال است سختی کشیده‌ام و در قبال آن دنبال اهداف بزرگتری هستم. هر چند هیچ‌وقت بلندپرواز نبوده‌ام و این نکته مهمی در زندگی فوتبالی من محسوب می‌شود. البته فوتبال بالا و پایین زیاد دارد و امیدوارم که اتفاقات بهتری در فوتبال برای من بیفتد.

کمی هم درباره تیم ملی صحبت کنیم. تو برخلاف اردوهای قبل که عضوی از لیست اسکوچیچ بودی و حتی مقابل بوسنی وارد بازی شدی، توپ گرفتی، پاس گل دادی و درخشیدی، برای بازی با سوریه به تیم ملی دعوت نشدی. دلیل خاصی داشت؟

حتماً یکسری شرایط وجود داشته و نظر آقای اسکوچیچ بوده که من در اردو نباشم. من همیشه تابع نظر سرمربی هستم و هر وقت آقای اسکوچیچ صلاح بداند با تمام قوا در خدمت تیم ملی خواهم بود. همانطور که گفتید بازی با بوسنی هم با تمام وجودم جنگیدم و بقیه مسائل برمی‌گردد به دیدگاه کادرفنی تیم ملی و صلاحدیدی که دارند. باز هم تأکید می‌کنم هر وقت به وجود من نیاز باشد با تمام انرژی در خدمت تیم ملی خواهم بود.

میزبانی بحرین در نهایت رسمی شد و اعتراض فدراسیون فوتبال هم به جایی نرسید. به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی که تجربه حضور در چنین شرایطی را داری، فکر می‌کنی چند درصد شانس داریم که از این مرحله حساس عبور کنیم و به دور بعد برسیم؟

در این شکی نیست که ما شانس بالایی برای صعود داریم اما از آن سمت هم نباید با این دیدگاه و درصد بالایی که به خودمان اختصاص می‌دهیم، زندگی کنیم. باید زحمت بکشیم، تلاش کنیم چون کار، کار دشواری است، بخصوص بعد از اتفاقاتی که درباره میزبانی افتاده است. همه تیم‌ها به بحرین می‌آیند تا مقابل هم قد علم کنند و به همین خاطر ما نباید هیچ حریفی را دست کم بگیریم و پیش خودمان بگوییم مسیر آسانی در پیش داریم. امیدوارم با تلاش همه بچه‌ها و حمایت مسئولان و مردم بتوانیم ایران را سربلند کنیم و به جام جهانی برویم.

مشکل واکسینه شدن بازیکنان تیم ملی هم وجود دارد. خیلی‌ها از جمله دراگان اسکوچیچ بر این عقیده‌اند که بازیکنان حاضر در اردو باید واکسن تزریق کنند تا خدای ناکرده به خاطر کرونا ستاره‌ای را برای مسابقات خردادماه از دست ندهیم.

درباره واکسن خیلی امید دارم تا راه حلی پیدا شود و فکر می‌کنم درخواست معقولی هم هست چون بازیکنان تیم ملی مدام در مسافرت و پرواز هستند و بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند. امیدوارم این هماهنگی‌ها صورت بگیرد و مسئولان هم در این برهه حساس حمایت کنند تا اتفاقات خوبی برای فوتبال ایران رخ بدهد.

در دانمارک اوضاع کرونا چطور است؟

اینجا هم اوضاع شیوع ویروس کرونا مثل کشورهای دیگر بود اما خب خدا را شکر وقتی قرنطینه انجام شد و مردم هم رعایت کردند، آمار ابتلا و مرگ و میر پایین‌تر آمد. الان به افراد خاصی که بیماری دارند واکسن زده شده اما برای مردم عادی هنوز نوبت نرسیده است که فکر می‌کنم از ماه‌های بعد این اتفاق هم می‌افتد. ‌ای کاش زودتر تمام مردم دنیا از شر این ویروس رها شوند و زندگی به روال گذشته خود بازگردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج