۱۱۱۴۳۵۳
۱۸ نظر
۵۰۷۳
۱۸ نظر
۵۰۷۳
پ

سریال سرزده؛ داغ «ننه علی» تازه شد

بازپخش سریال «سرزده» از شبکه یک سیما با حضور علی انصاریان فقید پیشین تیم پرسپولیس و بازیگر سینما حسابی سرو صدا کرد.

برترین‌ها: مینی‌سریال «سرزده» کاری از مرکز خراسان رضوی روایتی ملودرام و پلیسی دارد؛ داستان سریال درباره دو دوست صمیمی به نام‌های اصلان و رضا است که بعد از سال ها، در اتفاقی با یکدیگر روبه رو می‌شوند، یکی پلیس و دیگری خلافکار شده است.
سریال سرزده؛ داغ «ننه علی» تازه شد
قصه سریال «سرزده» در زمان حال و در شرایط شیوع کرونا می‌گذرد؛ پس از پخش قسمت اول سریال یکی از دیالوگ‌های سریال، درباره مبتلا شدن شخصیت «رضا» با بازی علی انصاریان به بیماری کووید - ۱۹، مخاطبان را متاثر کرد.
بریده ویدئویی از این مجموعه در فضای مجازی دست به دست شد که در آن شخصیت «ستار» با بازی رحیم نوروزی، خطاب به «رضا» می‌گوید: «شرمنده اگه کسی نیومد استقبالت، یه نفر تو محل چو انداخته قرنطینه و از این حرفا، عوض آرامش ترس رو انداخته تو جون اهل محل، اما شما ماشاءا... انگار خودت آنتی کرونایی!» پخش این سکانس در شرایطی که علی انصاریان بر اثر ابتلا به کووید - ۱۹ از دنیا رفته است، باعث شد مخاطبان متاثر شوند و از انصاریان یاد کنند. کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این ویدئو، به تلخ و غم‌انگیز بودن آن اشاره کرده‌اند. عده‌ای دیگر از کاربران هم با اشاره به این دیالوگ، نوشته‌اند: «ای کاش این اتفاق یعنی «آنتی کرونا» بودن او در حقیقت رخ می‌داد و علی انصاریان از دنیا نرفته بود.»
مادر زنده یاد انصاریان در گفت‌وگویی کوتاه به خبرورزشی گفت: «واقعاً دل و دماغ تماشای سریال سرزده و دیدن علی عزیز از جعبه جادویی را ندارم. راستش تحمل تماشای بازی علی در این سریال برایم خیلی سخت است هرچند که خودم هم در چند صحنه از این سریال حضور داشتم.»
سریال سرزده؛ داغ «ننه علی» تازه شد
او در ادامه گفت: «صبح روزی که سریال پخش شد، سر خاک علی رفتیم و از آنجا به منزل برگشتیم. شب که سریال را دیدم واقعا تحمل ۱۰ دقیقه از آن هم برایم سخت بود و دیگر نتوانستم آن را تماشا کنم. از طرفی دخترم دارد جلوی چشمم آب می‌شود و از مردم عزیز ایران می‌خواهم در این شب‌های عزیز برای ما دعا کنند. آن‌ها همواره به ما لطف داشتند و محبت خود را نشان دادند، اما تحمل این شرایط واقعا سخت است و من از مردم بار دیگر می‌خواهم که در شب‌های قدر ما را فراموش نکنند.»
یکی از انتقاد‌هایی که در زمان پخش سریال با آن مواجه شد سیاه و سفید شدن چهره‌ی بازیگران زن بود؛ در برخی صحنه‌های سریال، وقتی دوربین به سمت خانم‌ها می‌رود، چهره آن‌ها سیاه و سفید می‌شود و زمانی که با همبازی آقا هم صحبت بودند این تغییر رنگ بسیار جلب توجه می‌کند و این بخش‌ها در فضای مجازی بسیار چرخیده است.
سریال سرزده؛ داغ «ننه علی» تازه شد
یکی دیگر از گاف‌های سریال که با واکنش فضای مجازی روبه رو شد؛ سکانس‌های که به یکی از عملیات‌های نظامی مربوط می‌شد. زمانی که علی انصاریان همراه با گروهش برای دستگیری اصلان می‌روند، در ابتدا هوا تاریک است، اما بعد از چند ثانیه هوا روشن می‌شود و بعد از چند ثانیه دوباره هوا تاریک می‌شود. کارگردان سریال درباره‌ی این اتفاق گفت: ما این سکانس را در دو زمان مختلف ضبط کردیم و تصاویر را به صورت آنلاین برای آقای علی تصدیقی فرستادیم تا اصلاح رنگ تصاویر را انجام بدهند. اما از آنجا که اصلاحیه به کار خورده و ما اصلاحیه را انجام دادیم، در یکی از خروجی ها، بخشی از اصلاح رنگ پرید و همین باعث شد تا شما این سکانس را با هوای تاریک و روشن ببینید.
سریال سرزده؛ داغ «ننه علی» تازه شد
با این حال «سرزده» با بضاعت و امکانات مالی و حتی بازیگرانی که در اختیار داشته به مراتب از سریال‌های در حال پخش جلوتر هست، جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون که درباره این سریال تلویزیونی نوشته است: بهادر اسدی گرچه سعی خود را به خرج داده تا در کنار ویژگی‌های آثار خانوادگی، به مؤلفه‌های ژانر پلسی هم وفادار باشد، اما سریالش در حد فیلم‌ها و سریال‌های استاندارد پلیسی- حادثه‌ای نبود. در واقع از ضعفِ فضاسازی‌ها و موقعیت‌پردازی‌هایش می‌توان به این نکته رسید، کارگردان «سرزده» بیشتر تجربه کرده و فرصتِ کم مینی‌سریال هم اجازه نداده خیلی سازندگان بتوانند به صورت گسترده‌تر با موقعیت‌های بیشتر و بهتر، داستان‌های خوب‌شان را جا بیندازند.
مینی‌سریال بودنِ «سرزده» اجازه نداد شخصیت‌های سریال شناسنامه داشته باشند که این کاستی‌ها و ضعف‌ها را سازندگانش می‌توانند در آثار دیگر خودشان جبران کنند. گزینش نامناسب بازیگران هم در شخصیت‌پردازی‌های ضعیفِ سریال دیده می‌شود. خصوصاً بازیگران نقش اصلی داستان که بدلیل نشناختن جنس بازی‌ها، شخصیتی که از خود در قابِ تصویر نشان دادند با خودِ کاراکتر، فاصله داشت و در نهایت باورپذیر نشد. این کاستی‌ها سبب شد که مخاطب نتواند به درستی با شخصیت‌های داستان همذات‌پنداری کند.
سریال سرزده؛ داغ «ننه علی» تازه شد
البته با همه این اوصاف، قابل تقدیر است که در شرایط کرونایی، گروه جلوی دوربین حاضر شدند و به مضامین ارزشمندی همچون توبه، رفاقت و وفاداری، عشق و علاقه به اهل‌بیت (امام رضا (ع) و جایگاه پلیس و امنیت در جامعه با پیوند‌های خانوادگی و اجتماعی پرداختند، اما‌ای کاش، سازندگان به اشتباهات تصویری توجه می‌کردند.
سریال سرزده؛ داغ «ننه علی» تازه شد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میتی از مشد

      خدارحمت کنه علی را .خیلی پسر دلسوز و مهربانی بود ولی یه جهالت بچگانه ای هم در رفتارش داشت که خیلی خطرناک بود . امثال شعبون استخونی هم چنین شخصیتی داشتند

      پاسخ ها

      • مردم مظلوم ایران

        خدا بهت صبر بده مادر

    • بدون نام

      اصلا قابل فهم وجذاب نیست

    • وطنم ای شکوه جاویدان

      خدا رحمتت کنه علی آقا انصاریان، زود رفتی واقعا
      روحت شاد یادت گرامی

    • بدون نام

      چیه بقیه جوانهای ما هم ننه دارند داغ ننه علی تازه شد ول کنید این مسخره بازی ها

    • بدون نام

      من شخصا برای مرحوم انصاریان خیلی نارحت شدم ولی اصلا خوب بازی نکرد تازه دو قسمتش رفته شاید اخرای فیلمش قشنگ باشه

    • بدون نام

      خانم انصاریان دخترت چشه مگه خدا شفاش بده ماذر جان این روزها همه مریض کرونای دارن هرکس بدرد خودش گرفتاره ، خدا خودش کمک مون کنه از این مصیبت و بلا در بیایم

    • بدون نام

      یا رب العالمین همه مریضا را شفاء

    • مازیار

      بی معنی ترین فیلمی که تا حالا دیدم...خدا رحمت کنه علی جان انصاریان را

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      روحت شاد مرد همیشه خندان

    • بدون نام

      ای بابا بسه دیگه ول کن نیستید... داغ برای همه سخته چه برای ما چه برای ننه علی.. اینقدر بزرگش می کننید والا ما هم خیلی ناراحت شدیم از فوت ایشون و همه مردم عزیز کشورمون که با این مریضی دست و پنجه نرم کردن و به رحمت خدا رفتن...
      حالا خوبه نه بازیگر مطرحی بوده نه بازیکن خییلی مطرحی.. این همه جوون از دست رفتن پس اونا چی ؟؟؟؟!!

      پاسخ ها

      • یه پرسپولیسی اصیل

        حالا تو خون کثیفت رو کثیف تر نکن خدابیامرز علی انصاریان هم فوتبالیست مطرحی بود هم فعلا جا داشت برای حرفه ای تر شدن منتها اجل مهلتش نداد ولی در تمام زندگیش هیچوقت ادعای هم نداشت چه فوتبالش چه بازیگریش که اول راه بود اوغده ای درونتو جای دیگه خالی کن بشر

      • بینام

        اوهوی چته از چی داری میسوزی اینم حسادت داره!!!؟؟؟؟

    • منوچهرشونم

      بعنوان یک استقلالی ازرفتن داش علی دلم شکست خیلی مردبود

    • سارا

      واقعا چه لزومی داشت این رو پخش کنند؟ مرده پرست نباشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حیف ازاین جوان وهمه جوانان که فرصت زندگی کردن رو ازدست دادن خدا به همشون صبربده

    • بدون نام

      کاش علی هم مثل خیلیا دیگه کرونا میگرفت خوب میشد باز نمیدونم شاید قسمتش بوده هیچ کس از یه لحظه بعدشم خبر نداره خداوند رحمتش کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج