جاباما
۱۱۱۴۳۷۲
۵۰۶۰
۵۰۶۰
پ

رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید اینترنتی انواع مدل روتختی

نیای روتختی‌ها و منسوجات مرتبط با آن بسیار متنوع و گسترده است. در این راهنما، ما به شما نمایی کلی از اقلام مختلف ست روتختی، موادی که برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود و مواردی که باید هنگام خرید اینترنتی به آن توجه شود، ارائه خواهیم داد.

بسیاری از ما وقت زیادی را صرف بررسی و انتخاب کالای خوابمان می‌کنیم، اما هنگامی که نوبت به روتختی و روکش‌ها می‌رسد، ارزانترین‌ها را انتخاب می‌کنیم. انتخاب یک ست روتختی بی کیفیت تاثیر زیادی بر راحتی ما هنگام خواب می‌گذارد. اگر تجربه اقامت در هتل‌های لوکس و گرانقیمت را داشته باشید، حتما می‌دانید از چه حرف می‌زنیم!

دنیای روتختی‌ها و منسوجات مرتبط با آن بسیار متنوع و گسترده است. در این راهنما، ما به شما نمایی کلی از اقلام مختلف ست روتختی ، موادی که برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود و مواردی که باید هنگام خرید اینترنتی به آن توجه شود، ارائه خواهیم داد.

راهنمای خرید اینترنتی انواع مدل روتختی

اقلام ست روتختی

ست‌های روتختی به طور کلی شامل روکش لحاف، ملحفه و روبالشی می‌شوند. روکش لحاف علاوه بر آن که مانند یک لایه محافظ از لحاف در برابر آلودگی‌ها و آلرژن‌ها محافظت می‌کند، بیرونی‌ترین و قابل مشاهده‌ترین قسمت تخت خواب نیز به شمار می‌رود. روکش‌های لحاف معمولا قابل شستشو با ماشین لباسشویی، ارزان، راحت و قابل تعویض هستند؛ بنابراین اگر از استایل و ظاهر آن‌ها خسته شدید، به سهولت می‌توانید آن را تعویض کنید.

روبالشی، روکشی برای محافظت از بالش در برابر آلودگی، سایش و پارگی است. روبالشی‌ها معمولا با ملحفه و روکش تشک ست می‌شوند، اما برای تغییر سبک و فضای تخت خواب می‌توان آن‌ها را با روکش لحاف هماهنگ کرد. به طور معمول، ست‌های یکنفره دارای یک روبالشی و ست‌های دو نفره حداقل دارای دو روبالشی هستند.

ملحفه پارچه ایست که بر روی بدن و در زیر پتو یا لحاف قرار می‌گیرد. هدف اصلی آن تمیز نگه داشتن و افزایش طول عمر پتو یا لحاف و ایجاد لایه‌ای نرم و انعطاف پذیر در تماس با پوست است. استفاده از ملحفه‌ها ممکن است برای نسل جدید، ترندی قدیمی محسوب شود، اما هنوز بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند.

هر ست ممکن است یک یا چند عدد از این اقلام را شامل شود. به عنوان مثال ست روتختی ۴ تکه برند انلورا و یا برند ال سی وایکیکی شامل روکش لحاف، ملحفه و دو عدد روبالشی بوده و تمام نیاز‌های یک تختخواب دونفره را پوشش می‌دهد. ست‌هایی مانند ست‌های دو و سه تکه برند انگلیش هوم یا مادام کوکو که به ترتیب برای تخت‌های یک و دونفره طراحی شده اند، مناسب افرادیست که عادت به استفاده از ملحفه ندارند.

راهنمای خرید اینترنتی انواع مدل روتختی

جنس ست‌های روتختی

روتختی‌ها از مواد مختلفی اعم از مصنوعی و طبیعی تولید می‌شوند که در ادامه به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • پنبه (نخ): این نوع پارچه، پارچه ایست که مورد پسند بیشتر خریداران است. به دلیل نفوذپذیری بالای هوا درون این پارچه، امکان گردش هوا و تنفس بدن حین خواب فراهم شده، بدن تعرق کمتری را تجربه می‌کند. پارچه‌های نخی خنک، سبک و ماندگار هستند.
  • پلی استر: الیاف مصنوعی پلی استر معمولا در ترکیب با نخ استفاده می‌شوند تا ثبات رنگ و دوام آن را افزایش دهند. پارچه‌هایی که در آن از الیاف پلی استر استفاده شده، سریعتر خشک می‌شوند و اتو کردن آن‌ها نیز راحت‌تر است. اما این نوع پارچه‌ها به مانند پارچه‌های نخی، محیطی خنک ایجاد نمی‌کنند.

راهنمای خرید اینترنتی انواع مدل روتختی

  • رانفورس: پارچه رانفورس محبوب‌ترین پارچه برای تولید روتختی و روکش‌های کالای خواب است. این پارچه ۱۰۰% از نخ (پنبه) تولید شده و به دلیل تراکم بالای الیاف، نرم‌تر و بادوام‌تر از سایر پارچه‌های نخی است. تفاوت در ساختار و نوع بافت این نوع پارچه، منجر به استحکام بالاتر و کاهش میزان آبرفت آن شده است.
  • ابریشم: پارچه‌های ابریشمی بسیار نرم، لوکس و البته گرانقیمت هستند. این پارچه‌ها فضایی خنک ایجاد کرده و در تماس با پوست ایجاد حساسیت یا آلرژی نمی‌کنند. پارچه‌های ابریشمی در کنار قیمت بالا، نیاز به مراقبت بیشتری داشته و برای استفاده روزمره انتخاب چندان مناسبی به نظر نمی‌رسند.

ست‌های روتختی از نظر جنس، کیفیت مواد و فرایند تولید تفاوت زیادی دارند؛ بنابراین دقت در نوع پارچه و بافت ست روتختی هنگام خرید اینترنتی اهمیت زیادی دارد. پارچه‌های رانفورس و نخی به دلیل سبک و خنک بودن، تنوع زیاد و استحکام بالا، انتخابی ایده آل برای استفاده در تمام فصول سال هستند. از آن جا که ترکیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پنبه در جهان است، تولیدکنندگان این کشور از مرغوب‌ترین پارچه‌های نخی و رانفورس برای ست‌های روتختی خود استفاده می‌کنند.

ابعاد استاندارد ست روتختی

اگرچه بیشتر ست‌های روتختی دارای اندازه استاندارد برای تخت‌های یک و یا دونفره هستند، اما توجه به ابعاد هر یک از اقلام روتختی و مطابقت آن با اندازه کالای خواب از نکات مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه شود. اندازه استاندارد برای بالش‌ها ۵۰ در ۷۰ سانتی متر، برای روکش لحاف یک نفره ۱۶۰ در ۲۰۰ و برای لحاف دونفره ۲۰۰ در ۲۲۰ سانتی متر می‌باشد.

سابقه و اعتبار فروشگاه اینترنتی

شاید مهمترین بخش خرید اینترنتی، فروشگاهی است که برای خرید انتخاب می‌کنید. فروشگاهی که بتواند اصالت کالا‌های خود را تضمین کرده و آن‌ها را با قیمتی منصفانه در اختیار شما قرار دهد. به عبارتی دیگر بهترین‌ها را با بهترین شرایط عرضه کند. فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا یکی از بزرگترین واردکنندگان مستقیم لوازم خانه، دکوراسیون و کالای خواب از معتبرترین برند‌های ترک و اروپاییست. حذف واسطه‌ها و خرید مستقیم از تولیدکننده، باعث کاهش قیمت و اطمینان از اصالت محصولات ژرمن کالا شده است. ست‌های روتختی ژرمن کالا محصول شماری از پیشگامان صنعت منسوجات ترکیه است. در ژرمن کالا می‌توانید کلکسیون بی نظیری از ست‌های روتختی ترک تولید برند‌های خوشنامی، چون انگلیش هوم، ال سی وایکیکی، انلورا و مادام کوکو را مشاهده و خریداری نمایید. ژرمن کالا خریدی مستقیم و بی واسطه از بهترین‌های ترکیه را برای شما فراهم می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج