۱۱۱۴۴۲
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

کدام چهره‌های موسیقی بیشتر می‌فروشند؟

بدون شک پرطرفدارترین قطعه آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان»، «چرا رفتی» است. این اقبال چه به خاطر کلیپ پر سروصدای باران کوثری روی این قطعه باشد، چه نه، به هر حال مردم بیشتر از همه قطعات دیگر آلبوم، آن را گوش می دهند.

کدام چهره‌های موسیقی بیشتر می‌فروشند؟





همشهری جوان: ته ته اش آن مغازه کوچک در میدان قدس است. درست روبروی در متروی تجریش. بهش نمی آید اما خودش یک تنه نشاندهنده موسیقی است که در شهر گوش داده می شود. با صدای بلند و آمپلی فایرهایی با کیفیت عالی، جدیدترین آلبوم های بازار را طوری پخش می کند که غیرممکن است به گوش کسی که از آن حوالی رد می شود نرسد.

سلیقه اش هم عالی است. بهترین قطعه آلبوم را پخش می کنند و راز موفقیتش در این است که می تواند همان یک قطعه را یک هفته از اول صبح تا آخر شب گوش کند و در گوش مردم فرو کند. آنقدر تکرار می کند که اگر روز اول و دوم بی خیال شده باشی، روز سوم حتما می روی، اسم آلبوم را می پرسی و می خری. کافی است چند روز از جلوی مغازه بگذری و به آدم ها نگاه کنی تا دستت بیاید در شهر چه خبر است و کی چی گوش می دهد.

آلبوم نه فرشته ام نه شیطان

همایون شجریان

بدون شک پرطرفدارترین قطعه آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان»، «چرا رفتی» است. این اقبال چه به خاطر کلیپ پر سروصدای باران کوثری روی این قطعه باشد، چه نه، به هر حال مردم بیشتر از همه قطعات دیگر آلبوم، آن را گوش می دهند. قطعه ای که فرم کلاسیک غربی دارد، یک آهنگساز آمریکایی آن را تنظیم کرده و نوازندگان هم آمریکایی هستند.

کدام چهره‌های موسیقی بیشتر می‌فروشند؟

این آلبوم هفت قطعه دیگر هم داردکه همه با قطعه اول و با قطعات دیگر آلبوم فرق دارند و شاید این مهمترین ویژگی این آلبوم باشد. قطعه «درون آینه» و «کولی» کاملا سنتی و آوازی است که با سه تار همراه است. قطعه «دل به دل» فضای موسیقی ایرانی دارد و ترک «نه فرشته ام نه شیطان» با سازهای تار و گیتار بیس همراه است و شعر آن را حسین منزوی سروده است. قطعه «چونی بی من» با همراهی ارکستر زهی است و سازهای قطعه آخر با تنبور و گیتار به سبک فلامنکو اجرا شده است.

آلبوم خانه دوست کجاست

علیرضا افتخاری

افتخاری که سال ها بود آلبومی بیرون نداده بود، با آلبوم «خانه دوست کجاست» از دنیای حاشیه به دنیای موسیقی پیوست. او دی ماه آلبوم پرحاشیه اش را به بازار داد. آلبومی که طرفدارهای پرتعداد او بعد از گذشت چند ماه هنوز آن را گوش می دهند. این آلبوم فضایی متفاوت از کارهای دیگر افتخاری دارد.

کدام چهره‌های موسیقی بیشتر می‌فروشند؟

افتخاری در این آلبوم ۷ قطعه روی اشعار سهراب سپهری خوانده است؛ کاری که خودش درباره آن می گوید: «اجرای شعر نو در دستگاه های موسیقی ایرانی بسیار دشوار است.» انتشار این آلبوم با حاشیه های زیادی همراه بود. افتخاری بلافاصله بعد از انتشار آلبوم اعلام کرد نسخه نهایی کار مورد تایید او نیست و از سهراب سپهری طلب بخشایش کرد! اما آهنگساز اثر نظر دیگری داشت و می گفت افتخاری می خواسته دو آلبومی که همزمان با این آلبوم تولید شده را اول به بازار بدهد.

آلبوم به یاد من باش

سالار عقیلی

سالار عقیلی خواننده بی حاشیه ای است که طرفدارهای ثابتی دارد. این طرفدارها همیشه هستند و همیشه آلبوم های او را که نه آنقدر بترکان می شوند نه بد، گوش می دهند اما از آنجایی که در فضای سنتی امسال همه آلبوم ها «متفاوت» است، آلبوم سالار عقیلی هم ترکیب جالبی از آب درآمده.

کدام چهره‌های موسیقی بیشتر می‌فروشند؟

ضبط این آلبوم ۴ سال طول کشیده و در آن بیش از هر چیز روی جواب آواز کار شده است. جواب آواز عقیلی را تار و قانون می دهند و البته در بقیه آلبوم فضایی ارکسترال حاکم است که همراه خط اصلی جواب آواز می شود. عقیلی درباره این قطعات گفته: «اولین باری که آهنگ های آلبوم به یاد من باش را شنیدم، گریه کردم.»

باران تویی

چارتار

از انتشار آلبوم باران تویی چارتار چند ماه و از انتشار قطعات مهم این آلبوم حداقل یک سال می گذرد اما چارتار هنوز پرطرفدار است. هم در کوچه و خیابان شنیده می شود و هم در جدول پرفروش هاست. موسیقی چارتار حال و هوای بسیار دلنشینی دارد.

کدام چهره‌های موسیقی بیشتر می‌فروشند؟

موسیقی آنها تلفیقی است. موسیقی سالم و نویی که روی شعرهایی بسیار زیبا و عاشقانه می نشیند و از تم ایرانی در آن به خوبی استفاده شده است. چارتار را ۴ پسر جوان می سازند و اجرا می کنند. همان چهارتا که تکه های صورتشان عکس اصلی قطعات را می سازد. سه نفر از آنها ۲۵ ساله و یکی ۲۹ ساله هستند. آرش فتحی، ملودی ساز گروه است. احسان حائری شعرها را می سراید. آیین احمدی فر تنظیم کننده موسیقی هاست و آرمان گرشاسبی خواننده گروه.

چارتار که انگار باید همه چیزش ۴ تایی باشد، قبل از انتشار آلبوم، ۴ آهنگ منتشر کرده بود که بسیار پرطرفدار بودند. همین ۴ قطعه قبلا شنیده شده جزو بهترین کارهای آلبوم هستند. ۴ قطعه خوب برای یک آلبوم خوب است دیگر؟

وکاپلا ۲

میلاد عمرانلو

میلاد عمرانلو سرپرست گروهی است به نام گروه آوازی تهران که کارشان اگرچه از سال ۸۴ شروع شده اما این روزها سروصدای زیادی کرده است و بین طرفداران خاصشان شنیده می شود، مخصوصا از وقتی که در برنامه کلاه قرمزی در عید اجرا کردند.

کدام چهره‌های موسیقی بیشتر می‌فروشند؟

این گروه اجرای منحصر به فرد و بی نظیری دارد. در آن تقریبا ۲۰ خواننده وجود دارند که هر کدام نقش سازی در ارکستر را به عهده می گیرد و آن را با صدا اجرا می کند. قطعات ارکستراسیون فوق العاده ای دارند و گروه، قطعاتی واقعا سخت را اجرا می کنند. طرفداران موسیقی های نو از آلبوم اول وکاپلا که در سال ۹۰ درآمد، استقبال زیادی کردند و حالا آلبوم دوم در بازار است.

وکاپلای ۲. در وکاپلای ۲ همایون شجریان هم قطعه ای اجرا می کند. غیر از این تصنیف که دلشدگان نام دارد، «گنجشکک اشی مشی»، «والس پدرخوانده»، «مالنا»، «ملودی پاپیون»، «جک اسپارو»، «باد، گریه»، «من نرفته ام»، «ملودی ابدیت» و «خوب بد زشت» از قطعه های دیگر آلبوم هستند.

این خرقه بینداز

اوهام

کدام چهره‌های موسیقی بیشتر می‌فروشند؟

شهرام شعرباف هم از خواننده هایی است که بدون اینکه آلبوم رسمی داشته باشد، طرفداران زیادی دارند. موسیقی خاص او و گروهش که اوهام نام دارد، البته اوهام از سال ۷۸ تا به حال ۳ آلبوم دیگر هم منتشر کرده اما هیچ کدام به صورت رسمی و با مجوز در ایران توزیع نشده بودند اما «این خرقه بینداز» مجوز گرفته و برای همین طرفداران اوهام راحت تر به آن دسترسی دارند و بیشتر به آن گوش می دهند. اشعار ۱۰ قطعه این آلبوم همه از حافظ هستند و خود شهرام شعرباف، آهنگسازی، تنظیم و میکس و مسترینگ آن را انجام داده.

بعد یازدهم

حافظ ناظری

کاری که حافظ ناظری در این آلبوم کرده، نه سنتی است نه کلاسیک. سبکی است که به آن می گویند فراکلاسیک ایرانی. در آن هم سازهای کلاسیک با ارکتسراسیون کلاسیک وجود دارد و هم سازهای ایرانی. صدای آن کمی با موسیقی ملی فرق دارد.

کدام چهره‌های موسیقی بیشتر می‌فروشند؟

حافظ ناظری از مدت ها پیش درگیر ساخت سمفونی رومی است که ۴ فصل دارد و قرار است چرخه هستی را روایت کند. این آلبوم اولین بخش منتشر شده این سمفونی است که به صورت مجموعه ای گزیده درآمده و طرفداران منتظر او را ذوق زده کرده است.

در آلبوم بعد یازدهم بخش هایی از فصل اول و دوم سمفونی انتخاب شده است. خواننده و آهنگساز اثر حافظ ناظری است و جالب است که کمپانی سونی پخش جهانی آن را به عهده گرفته.

پاپ

آلبوم ۲۸

خواننده: زانیار خسروی

در دنیای موسیقی امروز ایران نه تنها پدران و پسران، بلکه برادران هم می توانند باعث محبوبیت یکدیگر شوند. سیروان و زانیار خسروی سال هاست که بین طرفدارهای موسیقی پاپ حسابی مشهور هستند و کلیپ ها و تک آهنگ های آنها دست به دست می شود.

کدام چهره‌های موسیقی بیشتر می‌فروشند؟

بعد از سیروان نوبت زانیار بود که اولین آلبوم خود را به بازار بدهد. آلبومی که پوستر آن در تقریبا تمام کیوسک های روزنامه فروشی وجود دارد و جزو پرفروش های موسیقی پاپ است. حالا دو سه ماهی است طرفداران زانیار خسروی بعد از ۶ سال در انتظار بودن، آلبوم مجوزدار او را می خرند و گوش می دهند؛ آلبومی که ۱۰ قطعه دارد و همراهی ساز دودوک در آن فضای جالبی به بعضی ترانه ها داده.

آلبوم روبات

خواننده: علی لهراسبی

این آلبوم این روزها بین طرفداران پاپ زیاد شنیده می شود. آلبوم روبات ۱۰ قطعه دارد که مرتضی پاشایی یکی از مشهورترین سازنده های یکی از این قطعه هاست. قطعه روبات هم مشهورترین قطعه آلبوم است. قطعه ای که جدیدترین اثر علی لهراسبی به حساب می آید.

کدام چهره‌های موسیقی بیشتر می‌فروشند؟

طرفداران معتقدند این آلبوم حال و هوای کارهای شادمهر عقیلی را دارد. یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین قطعه های این آلبوم «سفر» نام دارد. البته طرفداران لهراسبی به قطعه «دیوانه وار» هم علاقه نشان داده اند.

آلبوم ۹۳

خواننده: بنیامین بهادری

این اولین آلبوم بنیامین بهادری بعد از ماجرای غم انگیز مرگ همسرش است. آلبوم تازه او که عکس او و دخترش را روی جلد دارد، از اقبال نسبتا خوبی بین آلبوم های دیگر برخوردار شده. بنیامین این آلبوم را به همسرش تقدیم کرده است.

کدام چهره‌های موسیقی بیشتر می‌فروشند؟

آلبوم بنیامین ۱۲ قطعه دارد که همه آنها ساخته خود اوست. شعرها را «فرید احمدی» سروده و تنظیمشان را «نیما وارسته» به عهده داشته. قطعه های این آلبوم هم همه حال و هوای کارهای قبلی بنیامین را دارند. به نظر می رسد طرفداران از قطعه «دست نگهدار» بیشتر از بقیه خوششان آمده.

قطعه چشمه طوسی

خواننده: محسن چاوشی

کدام چهره‌های موسیقی بیشتر می‌فروشند؟

پاپ گوش کن ها در این روزها یکسری تک آهنگ هم گوش می دهند که هنوز به صورت آلبوم وارد بازار نشده است. «قطعه چشمه طوسی» محسن چاوشی یکی از این قطعه هاست. قطعه ای که خاص او و به سبک ویژه اش اجرا شده است. این قطعه ساخته خود چاوشی است و شعر آن را مانند دیگر قطعه های جدید چاوشی، حسین صفا سروده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرضیه

      ممنون از مطلب جالبتون

    • بدون نام

      پس رضا یزدانی چی شد.... از بنیامین که حداقل بهتره.... اگه از همه شون بهتر نباشه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج