جاباما
۱۱۱۴۶۳۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

زالی: تهران نیازمند واردات سریع واکسن کرونا است

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران گفت: واردات مستمر و سریع واکسن کرونا برای کشور مخصوصاً استان تهران با توجه به شرایط پایتخت با بالاترین آمار افراد مسن، بیماری‌های خاص، جانبازان و جمعیت و گروه‌های پرخطر ضروری است.

خبرگزاری فارس: دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونای استان تهران در مورد مصوبات جلسه اظهار کرد: بر اساس آمار به دست آمده در ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۸ هزار و ۳۲۴ بیمار بستری که از این تعداد ۲هزار و ۹۵ بیمار در بخش ویژه بستری هستند.

وی گفت: موارد جدید بستری شده در ۲۴ ساعت گذشته یک‌هزارو ۴۶۰ بیمار است که از این تعداد ۲۰۵ نفردر بخش مراقبت ویژه بستری هستند و با تلاش ستودنی کادر درمان توانستیم یک‌هزار و ۳۴۰ بیمار را از مجموعه مراکز درمانی ترخیص کنیم.

زالی: تهران نیازمند واردات سریع واکسن کرونا است

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران ادامه داد: تعداد مراجعان سرپایی ما به عدد ۱۴هزار و ۶۰۰ نزدیک شده است و ما تا پایان هفته با یک فراز و فرودهایی در آمار روبه‌رو خواهیم بود و این به معنای کاهش و نه افزایش بیماری نخواهد بود.

زالی عنوان کرد: در وزارت بهداشت فرآیند واکسیناسیون در گروه‌های سنی پرخطر شروع شده اما ممکن است خیز ویروس‌های جدید دیگر در حال بروز باشد.

وی یادآور شد: نکته مهم در ویروس‌هایی که با آن‌ها مواجه هستیم سرایت پذیری بسیار بالای آن‌ها است و طبیعتاً هم این سرایت پذیری بالا تعداد مرگ و میر و تعداد مراجعات بالا را افزایش می‌دهد که استفاده بهینه از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت پروتکل‌ها قطعاً بهترین و ارزان‌ترین روش برای جلوگیری از سرایت ویروس است.

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران بیان کرد: درخواست ما وارد کردن مستمر و سریع واکسن برای کشور مخصوصاً استان تهران با توجه به شرایط پایتخت با بالاترین آمار افراد مسن، بیماری‌های خاص، جانبازان و جمعیت و گروه‌های پرخطر است.

زالی با بیان اینکه آنچه تا حالا با تلاش وزارت بهداشت به دست آمده کفایت نمی‌کند، اضافه کرد: افراد پرخطری با سن‌های بالا و افراد با بیماری زمینه‌ای هنوز نتوانستند واکسن را دریافت کنند و برای جلوگیری از مرگ و میر تا بروز خیزهای ویروس‌های جدید باید سریع واکسیناسیون انجام شود.

وی در پایان گفت: با سرعت بخشیدن به واکسیناسیون و واردات آن نسبت به گذشته می‌توانیم یک حفاظت نسبی نسبت به سایر ویروس‌ها ایجاد کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج