جاباما
۱۱۱۴۶۵۵
۴۴ نظر
۵۰۴۶
۴۴ نظر
۵۰۴۶
پ

یک پُرس غذای کرایه‌ای برای استوری اینستاگرام، چند؟

اگر گذری کوتاه بر اینستاگرام داشته باشید، متوجه می‌شوید که داستان‌های لاکچری برخی در فضای مجازی به اجاره گوشی‌های تلفن همراه و سفارش عکس غذا به رستوران‌ها رسیده است.

برترین‌ها: اگر گذری کوتاه بر اینستاگرام داشته باشید، متوجه می‌شوید که داستان‌های لاکچری برخی در فضای مجازی به اجاره گوشی‌های تلفن همراه و سفارش عکس غذا به رستوران‌ها رسیده است.

یک پُرس غذای کرایه‌ای برای استوری اینستاگرام، چند؟

اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ برای اولین بار توسط کوین سیستروم و دوست و همکارش مایک کرگر رونمایی شد و به قدری طرفدار پیدا کرد که تا سال ۲۰۱۲ به ۱۰۰ میلیون کاربر رسید. از همان سال‌های ابتدایی اینستاگرام بین مردم ایران نیز رایج شد و در حدود سال ۲۰۱۲ اینستاگرم محبوبیت خود را در ایران بدست آورد و رفته رفته به یکی از پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی بعد از تلگرام محسوب شد.

محیط اشباع شده از شبکه‌های اجتماعی که در آن زندگی می‌کنیم، شیوه خاصی از زندگی را به رضایت فوری و ارتباطات مجازی وابسته کرده است. رسانه‌ها به طور کلی تصویری از نوع زندگی "ایده‌آل" ترسیم می‌کنند که این تصویرسازی برای اکثریت قریب به اتفاق غیرواقعی و به طور بالقوه نامناسب است. با این اوصاف گرچه تأثیر شبکه‌های اجتماعی در دختران جوان مشهود است، پسران و مردان جوان نیز از این آسیب شبکه‌های اجتماعی به دور نیستند‏، همچنانکه مطالعات نشان می‌دهد ۸۸درصد از زنان خود را با تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی مشاهده و مقایسه می‌کنند، بیش از نیمی از آن‌ها تأکید می‌کنند که این مقایسه نامطلوب است. در حالی که ۶۵درصد از مردان نیز خود را با تصاویر موجود در شبکه‌های اجتماعی مقایسه می‌کنند.

با این اوصاف رسانه‌های اجتماعی مبتنی برعکس همچون اینستاگرام به افراد مجرا و فضای بازنمایی می‌دهند تا بتوانند از طریق آن عینیت یابند و در عین حال مشارکت فزاینده در این فضا از طریق ارسال عکس‌هایی از خود، همان چیزی را که در تبلیغات می‌بینند، تقلید کنند.

یک پُرس غذای کرایه‌ای برای استوری اینستاگرام، چند؟

بنابراین با افزایش حضور رسانه‌های اجتماعی در دو دهه اخیر، تاثیر فناوری به یکی از مهمترین دغدغه‌های جامعه تبدیل شده است، از همین رو این مسئله یعنی قرارگرفتن کاربران در معرض محتوای شبکه‌های اجتماعی همچون سبک زندگی و رژیم‌های غذایی خاص، با تقلیدکردن از آن‌ها به راحتی تاثیر می‌پذیرند. در نتیجه این تاثیرپذیری در نهایت می‌تواند به کاهش عزت نفس کاربران و نگرانی‌های مربوط به سبک زندگی منجر شود.

این عدم رضایت می‌تواند بر سایر زمینه‌های سلامت روان مخاطبان تأثیر بگذارد و حتی منجر به افسردگی شود. همچنین می‌توان به آسیب‌هایی همچون تنهایی و احساس انزوا نیز اشاره داشت. چرا که کاربران دیگر ارتباط واقعی برقرار نمی‌کنند و خود را با غریبه‌هایی مقایسه می‌کنند که فقط بهترین قسمت‌های زندگی خود را در این شبکه‌های اجتماعی ارسال و بازنمایی می‌کنند.

داستان از کجا شروع شد؟

داستان از آنجا شروع شد که چشم و هم‌چشمی‌های زندگی حقیقی به فضای مجازی رسید. اگر یک روز خانواده‌ها در مهمانی‌های شان تجملات را به رخ یکدیگر می‌کشیدند، پس از آمدن شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی همچون اینستاگرام، از این فضا برای ادامه نمایش زندگی‌های کاذب‌شان سوءاستفاده کردند.

نمایش زندگی‌های دروغین

برخی عکس منتشر می‌کنند و زندگی‌های دروغین شان را به رخ یکدیگر می‌کشانند و گرفتار آن کسانی که اینچنین زندگی‌ها را باور می‌کنند و گاهی برای‌شان می‌شود الگو، الگویی از جنس زندگی کاذب.

یک پُرس غذای کرایه‌ای برای استوری اینستاگرام، چند؟

هر روز اتفاقات عجیبی را از پیام‌رسانی همچون اینستاگرام شاهد هستیم. این اپلیکیشن هر روز شمایل جدیدی از زندگی را رو می‌کند. از استفاده ابزاری از کودکان برای جذب فالوور تا چشم و هم‌چشمی با این و آن. این روز‌ها هم تبلیغ اجاره آخرین مدل گوشی‌های آیفون همراه با اپل‌واچ و ایرپاد برای میهمانی‌ها و کرایه عکس غذا از رستوران‌ها برای استوری اینستاگرامی عرض اندام می‌کند.

شاید بگوییم که ته ماجرا به کجا می‌رسد، دقیقا به نقطه‌ای می‌رسد که نامش در دنیای حقیقی خودنمایی، فخرفروشی و تجمل‌گرایی است.

ارزش‌های جامعه تغییر کرده است

البته برخی از روانشناسان معتقدند زمانی که در یک جامعه ارزش‌ها تغییر پیدا کنند و داشته‌های مادی جای ارزش‌های معنوی را بگیرند، افراد برای به دست آوردن جایگاه اجتماعی می‌کوشند خود را به روز کنند. آن‌ها اینگونه می‌پندارند که با بیشتر دیده شدن سعادت و خوشبختی واقعی را تجربه می‌کنند.

لاکچری‌بازی در اینستاگرام!

کاربران علاقه‌مند به نمایش لاکچری بودن زندگی بر این باورند آنقدر در زندگی درگیر مادیات شدیم که همه چیز را از یاد بردیم و فکر می‌کنیم خوشبختی در صورتی معنا پیدا می‌کند که ما بهترین تلفن همراه و اتومبیل را داشته باشیم. حاضریم پول خود را دور بریزیم، اما در نظر دیگران لاکچری باشیم، شبی ۲ تا ۳ میلیون بابت اجاره تلفن همراه اجاره می‌دهیم و همین مبلغ و گاهی بیشتر را بابت اجاره ماشین و اجاره غذا فقط برای گرفتن یک عکس پرداخت می‌کنیم.

رواج پدیده کرایه‌کردن غذا برای استوری

شماری از کاربران فضای مجازی، از روی چشم و هم‌چشمی، برای پست اینستاگرامی خود به رستوران‌ها زنگ می‌زنند و عکس غذا سفارش می‌دهند. این پدیده نه فقط در تهران، بلکه در شهرستان‌ها نیز رواج پیدا کرده است و نمود واقعی زندگی نمایشی به شمار می‌رود و عمق دغدغه افراد برای محتوای شبکه های اجتماعی را به خوبی نشان‌ می‌دهد.

یک پُرس غذای کرایه‌ای برای استوری اینستاگرام، چند؟

عکس‌ها برای ما شخصیت نمی‌آورند

امروز چه بلایی سرمان آمده است که می‌خواهیم با گوشی‌های آیفون در مهمانی سری از سر‌ها بلند کنیم و خودمان را نشان دهیم. باید یاد بگیریم که خودمان را پشت ابزار‌هایی که نه شأن و شخصیت برای‌مان می‌آورند و نه جایگاه ما را در جامعه بالا می‌برد، پنهان نکنیم و به ارزش‌های اخلاقی بیشتر توجه کنیم.

اکثر افراد اکانتهای اینستاگرامی دارند و روزی نیست که عکسهای چشم درآرِ؛ "من و عشقم در کافی شاپ"، "کنار تو درگیر آرامشم"، "یک شام عالی با یک همسر بی‌نظیر" و از این دست پستها را در اینستاگرام دوست و فامیل و آشناهایمان نبینیم! و نمی‌دانم آیا این نمایش خوشبختی‌ها در زندگی واقعی هم لمس می‌شود؟ یا تنها نمود آن در پیجهای مجازی است؟

آیا اگر در کنار همسرت درگیر آرامش باشی و از با او بودن در رستوران و کافی شاپ و پارک و مسافرت لذت ببری درگیر لحظه می‌شوی یا در فکر عکس گرفتن و انتشارش در اینستاگرام و لایک گرفتنی؟

یک پُرس غذای کرایه‌ای برای استوری اینستاگرام، چند؟

سبقت دنیای مجازی از دنیای حقیقی

به گمانم اینستاگرام چشم و هم‌چشمی را بیش از پیش دامن زده و امروز افراد بیش از اینکه اعضای جامعه و دنیای حقیقی باشند عضوی از پیج های مجازی شده‌اند و به جای تمرکز به داخل خانه و خانواده خود و فراهم آوردن محیطی آرام و لذت بخش برای خانواده و چشیدن طعم خوشبختی تنها به فکر این هستند که چشم جاری و خواهرشوهر و دخترخاله را درآورند و جالب‌تر اینکه در این میدان زنان گوی سبقت را از مردان ربودند و گاها هم با در دست داشتن اکانت‌های همسران‌شان پست های عاشقانه برای خود می‌گذارند و کمبودهای زندگی حقیقی را در فضای مجازی جستجو می‌کنند!

در مجموع آنچه که اشاره رفت با توجه به روند فزآینده ضریب نفوذ اینترنت در جامعه ایران و تسهیل شدن این روند در قالب همگرایی رسانه‌ای، کیفیت مصرف رسانه‌ای مخاطبان نیز باید مورد ملاحظه قرار گیرد؛ چرا که مصرف رسانه‌ای بدون مدیریت و دسترسی گروه‌های سنی مخاطبان به این محتوا‌ها در بلند مدت به خود پنداره منفی افراد درباره سلامت روان مخاطبان در سطح خرد منجر می‌شود، همچنین در سطح کلان، سبک زندگی کاربران را تحت الشعاع قرار می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      والا ما که ازاینستاگرام خیلی چیزای اموزنده یاد میگیریم شما اگر یاد نمیگیریذ بهتره پیجاییکه هرروز نگاه میکنید رو عوض کنید

      پاسخ ها

      • alli

        برخی ملت نادان ما اینستاگرام شده چی و چی اون نادانهایی که فالوور فلان خواننده و فلان بازیگر شدند خبر ندارند واسه اونها هزینه اینترنت و استرس و .... می مونه برای اونها درامد چند میلیاردی خود رونالدو درآمدش از اینستا چندبرابر پولیه که از باشگاه می گیره

      • فامیل دور

        از اینستاگرام حالم به هم میخوره.. از تو گوشیم پاکش کردم و فقط رو لپتاپم دارم اونم واسه یه چند تا پیج فروشگاهیی که از تخفیفاشون مطلع بشم.. نهایت وقتی که براش میزارم نیم ساعتم نیست..بیشتر از اون به درد نمیخوره.. کاش به جای تلگرام اینستاگرامو فیلتر میکردن..

      • بدون نام

        اگر احیانا کسی هست که از اینستاگرامش برای این جور کارها و تظاهر و لاف و دروغ و..استفاده میکنه حتما به یک مشاور مراجعه کنه و چند جلسه رو خودش کار کنه
        اگر فردی رو میشناسید که اینطوره حتما هدایتش کنید به مشاور که بتونه بر این وضع غلبه کنه

      • ساکت

        همه رو فیلتر کنید جز یوتوب والا

    • بدون نام

      غیر این بود تعجب داشت از ملت جوگیر و همیشه در صف و نالان و حزب باد ایران البته بلانسبت بعضی ها

    • بدون نام

      از برنامه شیطانی انتظار نداشته باشید داخلش انسان فرهیخته تولید کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین درود بر شرفت

    • بدون نام

      به خدا که این حمافت ها فقط و فقط تو ایرانه.هیچ جای دیگه ای نیست

    • بدون نام

      امتال توئیتر به وجود اومد برای قشر کتاب خون و فرهیخته.تلگرام و وایبر برای عوام مردم دنیا و اینستاگرام و تیک تاک و .... برای احمق ها.احمق ها جایی نمیتونستن دیده بشن و اینستا شکل گرفت.برید کسانی که بیشترین دنبال کننده رو تو اینستا دارن با توئیتر مقایسه کنید به نتایج خوبی میرسید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت برشما جقدر خوب توصیف کردی

      • بدون نام

        توئیتر هم دیدیم. اینقدر علاف توش ریخته. کجاش فرهیخته ن

      • @

        احسنت همه احمق هستن که ریختن تو اینستا گرام

      • فامیل دور

        توییتر تو ایران:
        اول یه اسم مسخره برای خودت انتخاب کن مثلا به
        جای مالکوم ایکس اسم کاربریتو میزاری مالکوم ایگرگ
        دوم هر اتفاقی تو دنیا افتاد سریع میری یه جمله طنز براش از یه جا کپی میکنی میایی پیست میکن..
        سوم سخنان شبه روشنفکری رو بازم میری از یه جای دیگه کپی میکنی تو اکانتت پیست میکنی
        حالا تو یه فرد روشن فکر فرهیخته ایرانی شناخته میشه
        فقط نمی دونم چرا اینقدی که تو توییتر فرهیخته و ادم حسابی داریم تو جامعه نداریم؟؟!!!

      • بدون نام

        ۱۲۲۰
        ممنونم

      • بدون نام

        ۱۴۳۱
        نه همه.اما اکتریت اینطورن منظورم کسانی که با لوده بازی جایی بجز اینستا نمیتونستن دیده بشن یا متلا سلبریتی های در پیت و دنبال کننده هاشون

      • بدون نام

        ۱۲۴۷
        برادر من نگفتم همه تو توئیتر فرهیخته ان و تو اینستا مبتذل.منظورم عمومیت جامعه مشترکانشون بود.شما بورو ببین تو توئیتر کیا بیشتر دنبال کنندرو دارن و تو اینستا کیا.اگر دقت کرده باشی تمام افراد مهم و شرکت ها هم تو توئیتر اطلاع رسانی میکنن اصلا اینستارو خودشونم حساب نمیکنن

      • بدون نام

        کلا ایرانی جماعت ظرفیت نداره

    • بدون نام

      ایرانی جماعت خوددرگیر،اهل شوآف،لاف زن،سطحی،خودنما و از دیگر آزاری لذت میبره.همه اینها به خاطر نبود آموزشه
      انسان با آموزش متمدن میشه ولی ما متاسفانه در طول زندگی
      حتی اگه پروفسور بشیم دو واحد روش زندگی یا تربیت اجتماعی پاس نمیکنیم.

    • بدون نام

      اینطور آدما بیمار روحی روانین باید برن دکتر درمان بشن

    • بدون نام

      تو پلتفرم بومی داخلی بیشتر میذاشتن چیزای دروغی

    • بدون نام

      اگه یک ادمی اینکار رو کنه خیلی احمقه ودخودشو بهویک روانشناس برای درمان نشون بده

    • بدون نام

      من نمیدونم چه اجباریه این کارا.

    • بدون نام

      من نمیدونم چه اجباریه این کارا.

    • بدون نام

      اینستاگرام برای کاریابی اطلاعات عمومی سرگرمی ارتباط خانوادگی دور همی عالیه مثل تلگرام بیخودی بخاطر چند نفر معلوم الحال تخریبش نکنین

    • بدون نام

      یعنی تا این حد تباه شدیمه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی بیشتر

    • راز

      مطلب خوب و عالی .امیدواریم همه از این واقعیت ها آگاهی پیدا کنند تا آسیب ها کمتر بشه

    • ...

      ده برابر پولی که هزینه میکنن رو از تبلیغات در میارن نگران نباش اینا نمیخوابن جایی که سردشون بشه

    • سام

      بی خود نیست که میگن بهمون جهان سوم

    • ویراستار

      عالی بود

    • بدون نام

      پنج سال پیش فقط یک ماه اینستا داشتم بعد حذفش کردم رفت پی کارش.چیزی جز خودنمایی دروغ و عقده گشایی
      و تظاهر درش ندیدم

    • بدون نام

      اینها که شما نوشتین بخاطر مشکل شخصیتی خود افراد هست، کسانی رو سراغ دارم که یه قهوه تو کافی شاپ میخورن حتما استوری یا پستش میکنن، من چند ساله اینستا دارم تابحال چنین کاری انجام ندادم، ما هستیم که مشکل داریم، در ضمن کلی پیج آموزشی من فالو دارم که واقعا برام مفید بوده، خطری که فضای مجازی برای ما داره اینه که خیلی جدی بگیریم از زندگی واقعی غافل بشیم وگرنه پز دادنها و چشم و هم چشمی مشکل جامعه ماست

    • بدون نام

      یه مشت عقده ای

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل خودت

    • بدون نام

      خخخخخ غذا کرایه میگیرن که استوری کنن

    • بدون نام

      اینستا دجال زمانه
      مانند ماهوارست افرادی ک استفاده مناسب ازش کنن کمن
      و بیشتر آسیب زنندس
      در مورد مست کننده ها ،پیامبر گفتن چیزی ک زیادش مست کنندس از کمش هم پرهیز کن

    • بدون نام

      برای جذب فالوئر و درآمدزایی

    • بدون نام

      شبکه های اجتماعی مثل چاقو هستند بستگی به این داره که برای مصرف آشپزی و روزمره غذایی استفاده کنی یا دریدن شکم !!!!اصولا ما ایرانی ها در ظهور یک پدیده افراط تفریط هستیم و فقط شعار کل امور اوسطها به نقل از پیامبر اکرم سر میدهیم !!!!!!

    • بدون نام

      كاملا درسته. من كسي هستم كه زندگيم از هم پاشيد و يه بخشيش ناشي از اينستاگرام بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس بهتره خودتو درست کنی

    • بدون نام

      هیچ وقت اینجور پیج ها رو نگاه نمی کنم . ازاینستا خیلی چیزها میشه یاد گرفت.

    • بدون نام

      این گونه آدم ها کمبودهایی تو زندگی دارن میخوان خودی نشون بدن،تا همه بهشون توجه ومورد تایید قرار بگیرن! تا به حال توی دوربرم باهاشون خیلی برخورد داشتم امااا به این نتیجه رسیدم این ها هیچ وقت درمان نمیشن تازه بدتر هم میشن!

    • صیاد

      من که اولین باره میشنوم یا میخونم که مردم از رستوران ها سفارش عکس غذا میگیرن. آخه یعنی چی این!!! واقعاً مسخره است. آدم خیلی دچار کمبود شخصیتی و دچار عقده های درونی باشه که از این کارا بکنه. من خودم خیلی روزا شده نون و چای شیرین میخورم و این رو بیشتر جاها که بحث فقر و تورم پیش میاد گفتم و دلیلی هم نمی بینم که از بار شخصیتیم کم بشه. متاسفم برای برخی از هموطنانم که تا این حد پسرفت کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج