۱۱۱۴۹۹۴
۳ نظر
۵۰۱۸
۳ نظر
۵۰۱۸
پ

لطفا به سرباز خودی تیراندازی نکنید!

همدلی در سرمقاله امروز خود نوشت: فضای سیاسی کشور در روزهایی که کرونا، ماه مبارک رمضان و نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری آن را ویژه کرده است، پس از انتشار سخنان محرمانه محمدجواد ظریف وزیر خارجه، به شکلی هیجانی درآمده است؛ اتفاقی که بدون تردید برای حفظ آرامش یک جامعه مناسب نیست.

همدلی در سرمقاله امروز خود نوشت: فضای سیاسی کشور در روزهایی که کرونا، ماه مبارک رمضان و نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری آن را ویژه کرده است، پس از انتشار سخنان محرمانه محمدجواد ظریف وزیر خارجه، به شکلی هیجانی درآمده است؛ اتفاقی که بدون تردید برای حفظ آرامش یک جامعه مناسب نیست.

پس از سخنان رهبر انقلاب و عتاب به وزیر خارجه به خاطر سخنانش و عذرخواهی او، انتظار می‌رود فعالان سیاسی که معمولا در مواردی که جناح خود را لازم ببینند به آرامش دعوت می‌کنند، این بار در آتش دوگانه‌سازی می‌دمند تا شاید از این نمد کلاهی نصیب خود و جناح متبوع‌شان کنند، اما با این وضعیت داغ این کلاه آتشین خواهد بود و سر آنان نیز در این آتش خواهد سوخت.

ظریف به عنوان نماینده نظام در حال مذاکره با نمایندگان قدرت‌های بزرگ برای کم کردن محدودیت و برداشتن تحریم‌هایی است که معیشت مردم را به گروگان گرفته است. روا نیست که از درون کشور تیرهای زهرآگین به سمت او پرتاب شود. خارج از همه ملاحظات سیاسی و عقیدتی و جناحی، عقل حکم می‌کند که سرباز خود را از پشت با تیر نزنید و او را حمایت کنید تا با پشت‌گرمی به جلو حرکت کند و با دشمنان بجنگد.

هیچ‌کس در حالی که از یک نظام حکومتی دفاع می‌کند و خودش را در جایی که هست سرباز آن نظام می‌داند، به سربازی از قسمت دیگر همان نظام حمله نمی‌کند، مگر این‌که خودش را سرباز نداند. یا نه، مگر این‌که خودش را جزیی از جبهه مقابل بداند. به هرحال وضعیتی که فعلا در فضای سیاسی کشور حاکم است، این وضعیت را القاء می‌کند. این البته تنها وظیفه سربازان نیست، بلکه بر کسانی که خود را در مقام فرماندهان این جبهه می‌بینند، واجب است که خود و سربازان تحت امرشان را به رعایت قواعد و تاکتیک‌های جنگ علیه دشمن فرا بخوانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      این سرباز خودی ثابت کرده یک نفوذی است همانند اربابش

      پاسخ ها

      • جعفر

        درود بر دکترظریف

    • بدون نام

      درود بر ظریف
      مشکل فقط از صدا و سیماس
      بجای وحدت تفرقه افکنی میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج