۱۱۱۵۱۵۸
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

واکنش به انتقاد از اعضای دولت به بهانه سوگواری

روحانی گفت: شیوه زندگی را امیرالمومنین (ع) به ما نشان می‌دهد و در این شب‌های قدر، باید افراط، تفریط را کنار بگذاریم، شفقت، عدالت، دوستی و... را جایگزین آنها کنیم و بعد از ماه رمضان جامعه متحد، دوست و برادر را کنار همدیگر ببینم.

انتخاب: حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» در جلسه هیات دولت با آرزوی قبولی طاعات مردم در شب‌های قدر گفت: عشق به امیرالمومنین (ع) یکی از هدیه‌های خداوند به شیعیان و مسلمانان به ویژه ملت بزرگ ایران است. سراسر وجود مردم سرشار از محبت، ولایت و عشق به مولا علی ابن ابی‌طالب (ع) است.

رییس جمهوری با اشاره به وصیت‌نامه امام علی (ع) اظهار داشت: پیام امام علی (ع) در روزهای آخر عمرشان در وصیت نامه شان این بود که وصیت من به همه فرزندان، اهل بیت و همه کسانی است که تا روز قیامت پیام مرا خواهند دید و شنید. در این وصیت‌نامه، چند بار درباره محبت افراد به همدیگر، بذل و بخشش به همدیگر و عدم فاصله گرفتن و جدایی و از دست ندادن برداری و محبت تاکید می‌کنند.

رییس‌جمهور ادامه داد: در آغاز این وصیت‌نامه بعد از تقوا و نظم امر، آنچه برای ایشان مهم است، این است که همه رابطه خوب داشته باشند، کینه‌ها زدوده شود و بغض‌ها از بین رفته و محبت جایگزین آن شود. سالیان دراز نماز و روزه را یک طرف بگذارید و اصلاح ذات بین امر طرف دیگر. اصلاح ذات امر بین از همه چیز بالاتر است.

روحانی با بیان اینکه مهم است جامعه وحدت، همبستگی و اخوت داشته باشد، تصریح کرد: لحنی که امروز می‌بینیم، مورد پسند امیرالمومنین (ع) نیست. آنچه در روزنامه‌ها و فضای مجازی مشاهده می‌شود، قابل قبول نیست و برای تغییر آن باید تلاش شود.

وی با بیان اینکه از شما می‌خواهم به همدیگر نزدیک و وصل شوید و فاصله بین شما نباشد و نسبت به همدیگر، جود، بخشش و عطا داشته باشید، خاطرنشان کرد: در وصیت‌نامه امام علی علیه السلام تاکید می‌شود برادری و اخوت را کنار نگذاریم. پایان این وصیت‌نامه به ما نشان داده می‌شود افراط و تفریط چقدر زشت است.

به گفته رییس دولت تدبیر و امید، امیرالمومنین (ع) به همه فرزندانش می‌گویند اگر از این ضربت جان به جان آفرین تسلیم کردم در خیابان‌های کوفه نگویید، امیرالمومنین کشته شده و باید انتقام بگیریم. اگر بناست انتقامی گرفته شود و قصاص شود، فقط قاتل من باید قصاص شود و بس.

روحانی افزود: این شیوه زندگی را امیرالمومنین (ع) به ما نشان می‌دهد و در این شب‌های قدر، باید افراط، تفریط را کنار بگذاریم، شفقت، عدالت، دوستی و... را جایگزین آنها کنیم و بعد از ماه رمضان جامعه متحد، دوست و برادر را کنار همدیگر ببینم.

وی گفت: با هر بهانه کوچکی مساله را بزرگ نکنیم و در کنار آن مساله‌ای که با دست خودمان بزرگ کردیم، بذر کینه را در جامعه نیفشانیم. دل‌های ما پاک باشیم و کنار هم قرار بگیریم، همه برادریم و مسلمانیم و ایرانی هستیم. همه تابع انقلابیم و برای سرافرازی ایران باید تلاش کنیم و این وصیت امیرالمومنین (ع) مولای متقیان به ما است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • tat

      همه چیز گل و بلبله !!!!

      پاسخ ها

      • اسدی

        کاش اولا خودتون درست می کردی شاید ماهم از شمایاد میگرفتم

      • بدون نام

        روضه خوبی بید

      • منوچهرشونم

        امیرالمومنین درموردغارت اموال مردم به اسم بورس نظری نداشته؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج