۱۱۱۵۳۹۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

قهرمانی اینتر یک اثر هنری است

اين ساسولو بود كه آخرين هاشور رنگ را به شاهكار آنتونيو كونته اعمال كرد.

روزنامه اعتماد: اين ساسولو بود كه آخرين هاشور رنگ را به شاهكار آنتونيو كونته اعمال كرد. مربي اينترميلان هفته‌ها نسبت به فرضيه قهرمان شدن‌شان هشدار مي‌داد و اصرار داشت كه تيمش هنوز قهرمان نشده است. حتي با اينكه افعي‌ها مدت‌ها در رده اول جدول سري آ قرار داشتند، او مي‌گفت:«ما اميدواريم كاري كه در اين فصل شروع كرديم به پايان برسانيم. اين واقعا يك اثر هنري خواهد بود.»

برد دو بر صفر مقابل كروتونه در روز شنبه اينتر را در آستانه فتح اسكودتور قرار داد. صحنه‌هاي اتاق رختكن تيم شبيه جشن قهرماني بود. وقتي بازيكنان روي نيمكت‌هاي بلند شده بودند و شعار قهرماني مي‌دادند. از نظر رياضي كار تمام نشده بود. اگر فرداي آن روز آتالانتاي رده دومي ساسولو را شكست مي‌داد قهرماني يك هفته به تعويق مي‌افتاد. با اين حال آنها ين كار را نكردند و بازي با نتيجه يك - يك مساوي تمام شد. لحظه‌اي كه سوت پايان آن بازي به صدا درآمد خيايان‌هاي شهر ميلان تبديل به كارناوال شد. ماشين‌ها بوق مي‌زدند. پرچم‌هاي آبي و مشكي در هوا مي‌چرخيدند و هواداران در خيابان‌ها بدون توجه به قوانين قرنطينه سرود قهرماني سر مي‌دادند. همه اينها براي پاسداشت قهرماني بود كه به دست آوردنش بيش از يك دهه طول كشيده بود.

قهرمانی اینتر یک اثر هنری است
روملو لوكاكو براي پيوستن به جمعيت بيرون رفت و از سقف اتومبيل خود خارج شد و پيراهنش را دور سرش چرخاند. هفته گذشته اين مهاجم به عنوان يك اثر هنري واقعي شناخته شد. او روي يك ديواري نقاشي تصوير شد درحالي كه دستانش را بلند كرده وكنارش شعار ميلان عزيز و خوش آمدي به چشم مي‌خورد. طبيعي است كه لوكاكو بايد به نمادي از قهرماني بدل شود. مردي كه ۲۱ گل زد و ۱۰ پاس گل داد. حتي اين اعداد به ‌طوركامل تاثير او را نشان نمي‌دهند. شكلي كه او با مدافعان سري آ درگير شد، مي‌تواند يك كلاس درس براي همه مهاجمان باشد. اينتر در ۴ بازي بدون او تنها يك برد به دست آورد. لوكاكو تحول كونته در اينتر را تجسم بخشيده است.

اين هديه كونته به نراتزوري بود. دانستن اينكه چگونه فوتباليست‌هاي خوب را به برنده تبديل كند. قبل از شروع فصل هيچ كدام از بازيكنان ثابت اينتر قهرماني ليگ را در ۵ ليگ معتبر اروپايي به دست نياورده بودند. نه لوكاكو، نه هندانوويچ، نه ديفراي، نه لائوتارو، نه بارلا و نه سايرين. حتي اشرف حكيمي كه در قهرماني رئال در ليگ قهرمانان حضور داشت.

قهرمانی اینتر یک اثر هنری است
كونته چالشي كه در اينتر با آن مواجه شد را سخت‌ترين دوران حرفه‌اي خود توصيف كرد. او نه تنها نياز داشت چرخه كم‌كاري در مديريت باشگاه را بشكند بلكه براي پايان دادن به سلطنت بي‌وقفه يوونتوس بر سري آ با ۹ قهرماني پياپي بايد فكري مي‌كرد. همه اينها بايد وسط پاندمي كرونا و فصلي بدون تماشاچي انجام مي‌شد.

فصل گذشته به نظر مي‌رسيد اين وظيفه بيش از حد او را تحت فشار بگذارد. او با وجود كسب نايب قهرماني با اينتر در ليگ و رسيدن به فينال ليگ اروپا دايما در لبه پرتگاه بود. او روزنامه‌نگاران و باشگاه را به عدم حمايت كافي متهم مي‌كرد. او نزديك بود قبل از ملاقات با رييس باشگاه در ماه آگوست از اينتر جدا شود. اينتر در تابستان اشرف حكيمي و آرتورو ويدال را به خدمت گرفت اما واقعيت‌هاي بحران كرونا به تيم سرازير شد. دستمزدها به تاخير افتاد و در پنجره زمستاني هيچ بازيكني براي تقويت تيم جذب نشد در حالي كه همشهري آنها در ليگ يكه‌تازي مي‌كرد.

قهرمانی اینتر یک اثر هنری است
كونته خيلي زود سازگار شد و بازيكنان حاشيه‌اي را دوباره به ميدان فرستاد.كريستين اريكسن پس از تلاش براي تحميل خود در نقش شماره ۱۰ به عنوان يك هافبك تركيبي توسط كونته ساحته شد. ايوان پرشيچ نيز به يك مدافع كناري بدل گشت. اينتر در تمام طول فصل هم خيره‌كننده نبود. كونته اين فصل را با رويكردي تهاجمي‌ و بازتر آغاز كرد اما ضرورت پيروزي در همه رقابت‌ها گاهي به اصول او غلبه پيدا مي‌كرد. او فلسفه مالكيت توپ را به يك فلسفه حمله سريع تغيير داد تا اشتباهات تيمش به حداقل برسد. اشكرينيار كه در اوايل فصل نيمكت‌نشين بود به بازي آمد با اختيارات بيشتري به بازي گرفته و ستون تيمش نام گرفت.

اينتر در ۱۷ بازي اول خود ۲۳ گل دريافت كرد و در ۱۷ بازي ديگر تنها ۶ گل. آنها از اواخر ژانويه ۴۱ امتياز از ۴۵ امتياز ممكن را به دست آوردند. هيچ تيمي نمي‌توانست با اين وضعيت پا به پاي اينتر در صدر جدول حركت كند. رقباي آنها آرام جلو مي‌آمدند. هم ميلان و هم يوونتوس كم‌كم جا ماندند. اينتر در جريان برد دو هيچ مقابل يووه در ژانويه از اين تيم عبور كردند و يك ماه بعد ميلان را سه هيچ بردند تا بي‌رقيب به نظر برسند.

برد مقابل يوونتوس يك لحظه تعيين‌كننده بود. اينتر جذاب‌ترين عملكرد خود را در دوران كونته به معرض نمايش گذاشت. يووه در نيمه‌نهايي كوپا از اينتر انتقام گرفت اما تصوير به جا مانده از جام حذفي امسال براي هواداران اينتر تصوير نمادين درگيري لوكاكو و زلاتان بود كه تبديل به نقاشي ديواري ديگري خارج از سن‌سيرو شد.

قهرمانی اینتر یک اثر هنری است
كونته تا پيش از اين نامش را به عنوان پايه‌گذار بازگشت يوونتوس به اوج فوتبال ايتاليا درج كرده بود. او پس از رسوايي كالچوپولي و بازگشت يووه از سري بي‌به سطح اول آنها را ۳ بار پياپي قهرمان ايتاليا كرد.كونته اما همان‌طور كه روند قهرماني‌هاي يووه را پايه‌گذاري كرد، خودش به آن پايان بخشيد. او در يك مصاحبه تلويزيوني روز يكشنبه گفت:«ما يك پادشاهي را سرنگون كرديم. بانوي پير به مدت ۳۲۸۳ روز متوالي به عنوان قهرمان ايتاليا سلطنت كرده بود.»

در حال حاضر برخي روزنامه‌نگاران در مورد اينكه او براي ادامه چه برنامه‌اي دارد،گمانه‌زني مي‌كنند. مشكلات كمپاني سانينگ مالك اينتر برطرف نشده است. در روزهاي اخير اما برخي اخبار از نزديك شدن وام ۲۵۰ ميليون يورويي به اينتر خبر داده‌اند. آيا كونته براي كسب عناوين بيشتر در اينتر مي‌ماند؟ آيا بعد از حذف در دورگروهي ليگ قهرمانان هدف بعدي او عملكرد بهتر در اين تورنمنت است؟

كونته گفت:«ما از اين پيروزي لذت خواهيم برد زيرا با ريختن عرق آن را به دست آورديم. فعلا كار درست جشن گرفتن است زيرا وقت براي صحبت در مورد آينده زياد است.» براي او و كادر فني و بازيكنان اين تنها دو سال بود اما براي هواداران نراتزوري انتظاري ۱۱ ساله بود. براي كساني كه اين همه صبر كردند و اشتياق از خودشان نشان دادند، شايسته‌ بود كه يك اثر هنري عالي نمايش داده مي‌شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج