۱۱۱۵۴۱۶
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

استقبال وزیران خارجه گروه هفت از مذاکرات وین

وزیران امورخارجه گروه هفت در بیانیه پایانی خود با استقبال از مذاکرات وین برای احیای برجام تاکید کردند که بازگشت کامل این توافق راه را برای رسیدگی به نگرانی های منطقه ای و امنیتی هموار می کند.

ایسنا: وزیران امورخارجه گروه هفت در بیانیه پایانی خود با استقبال از مذاکرات وین برای احیای برجام تاکید کردند که بازگشت کامل این توافق راه را برای رسیدگی به نگرانی های منطقه ای و امنیتی هموار می کند.

وزرای امورخارجه هفت کشور صنعتی جهان (گروه ۷) در پایان اجلاس سه روزه خود در لندن یک بیانیه مشترک درباره موضوعات مورد بحث خود و نتایج آن منتشر کردند.

بنابر گزارش وب سایت اتحادیه اروپا، وزیران امورخارجه این هفت کشور در بند ۳۶ این بیانیه که به ایران پرداخته است از انجام مذاکرات میان طرف‌های توافق هسته ای و همچنین پیوستن آمریکا به این مذاکرات برای بازگشت به توافق استقبال کرده و آورده‌اند که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بهترین راه برای اطمینان از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران است.

همچنین در این بیانیه با اعلام حمایت از مسئولیت آژانس بین المللی انرژی اتمی در نظارت و راستی آزمایی فعالیت های هسته ای ایران آمده است که بازگشت و اجرای کامل برجام می تواند راه را برای پرداختن به مسائل منطقه‌ای و امنیتی هموار ‌کند.

این کشورها در ادامه، اقدامات هسته ای جدید ایران را تحولاتی جدی و مایه نگرانی عمیق دانسته اند.

وزیران امورخارجه گروه هفت علاوه بر این با طرح ادعاهایی علیه کشورمان مبنی بر حمایت از نیروهای نیابتی و بازیگران مسلح غیردولتی از ایران خواسته‌اند تا فعالیت‌های موشکی ناسازگار با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را متوقف کند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که متن قطعنامه ۲۲۳۱، ایران را از انجام آزمایش‌های موشکی منع نمی‌کند و تنها از جمهوری اسلامی ایران می خواهد که از انجام آزمایش های با موشکی با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای خودداری کند.

در این بیانیه همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشر در ایران از این کشور خواسته شده است تا شهروندان خارجی یا با تابعیت دوگانه را آزاد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران را محکوم کردند این میگه استقبال همه چیز در ایران برعکس است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا ؟ هیچی این مسئولان ما نمی فهمد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج