جاباما
۱۱۱۵۵۶۵
۱۵۴ نظر
۵۲۲۵
۱۵۴ نظر
۵۲۲۵
پ

اشک و گلایه همسر آزاده نامداری در مراسم چهلمش

چهلمین روز سالگرد درگذشت آزاده نامداری در مرکز همایش‌های رایزن تهران برگزار شد. مراسمی که با حضور دوستان آزاده و تعدادی از همکارانش همراه بود. سجاد عبادی همسر آزاده نامداری در متن بلندی که در این مراسم خواند با گلایه از دوستانی که به آزاده پشت کردند به شدت از مدیران صدا و سیما و کسانی که مقابل کار و فعالیت‌های او را گرفته بودند انتقاد کرد.

برترین‌ها: چهلمین روز درگذشت آزاده نامداری در مرکز همایش‌های رایزن تهران برگزار شد. مراسمی که با حضور دوستان آزاده و تعدادی از همکارانش همراه بود. سجاد عبادی همسر آزاده نامداری در متن بلندی که در این مراسم خواند با گلایه از دوستانی که به آزاده پشت کردند به شدت از مدیران صدا و سیما و کسانی که مقابل کار و فعالیت‌های او را گرفته بودند انتقاد کرد.

اشک و گلایه همسر آزاده نامداری در مراسم چهلمش

در این صحبت‌ها که در میان اشک‌های آقای عبادی و تاثر حاضران بیان می‌شد همچنین رسانه‌های زرد، روزنامه‌های خاص و کسانی که سال‌ها به زندگی آزاده نامداری رحم نکردند از دلایل دلشکستگی و فشار به او خوانده شدند. متن صحبت‌های سجاد عبادی و فیلم این صحبت‌ها در ادامه می‌آید.

اشک و گلایه همسر آزاده نامداری در مراسم چهلمش

در این مراسم سجاد عبادی، همسر آزاده نامداری متنی را به شرح زیر برای همسر جوان درگذشته اش قرائت کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

"إِذْ تَلَقَّوْنَه بِأَلْسِنَتِکمْ وَتَقولونَ بِأَفْوَاهِکم مَّا لَیْسَ لَکم بِهِ عِلْمٌ وَتَحْسَبونَه هَیِّنًاوَه وَ عِندَاللَّهِ عَظِیمٌ ﴿نور، ١۵﴾

به خاطر بیاورید زمانی را که این شایعه را از زبان یکدیگر می‌گرفتید، و با دهان خود سخنی می‌گفتید که به آن یقین نداشتید؛ و آن را کوچک می‌پنداشتید در حالی که نزد خدا بزرگ است!"

بارالها خودت شاهد و ناظری که در ١۹١۴ روز زندگی عاشقان همان، شبی نبود که پیش از خواب از تو نخواهم از غصه‌هایش کم کنی و بر دوش من بگذاری که او روح و جانم است و مثل گل لطیف و حساس.
اما حالا که آزاده جانم نیست، دِینی بر گردنم احساس می‌کنم؛ در این روزهای غمبار فراق، دلم میخواهد - یکبار برای همیشه - گوشه‌ای از رنج و غم‌های بیشمارش در این سالها ر ا بیان کنم. غم‌هایی که آخر سر قلب مهربان و بخشنده‌اش را از حرکت انداخت. مخاطب حرف‌هایم مثل همیشه خود «آزاده» است که مطمئنم صدایم را می‌شنود و حرف‌هایم را تصدیق می‌کند.

بابا ابراهیم یکبار برایم از روزهای دبیرستانت گفت که بیان و صدای شیوایت و مدیریت محکمت، تو را تبدیل به معاون مدرسه کرد. بعد از فارغ‌التحصیلی مدیر آن موسسه تا سال‌ها برای از دست دادن چنین دختری متاسف بود. بعد از آن بود که همراهش به جام‌جم رفتی و تست دادی و از میان ١۵ هزار متقاضی، بدون معرف و آشنا، نفر اول شدی و اینگونه بود که در ١۹ سالگی پا به تلویز‌یون گذاشتی و حسرت.

خودت نوشته بودی که کل جوانی‌ات را صرف تجربه‌آموزی کردی، با تمام وجود و توانت تلاش کردی و وقت گذاشتی و درست در آغاز زمانه پختگی و اوج شکوفایی ممنوع شدی. ۱۰ سال از بهترین لحظه‌ها و سال‌های عمرت را با تمام توان و انرژی در رسانه ملی گذراندی، رشد کردی، بزرگ شدی اما با چنان مکر و حیله‌ای تو را به قربانگاه فرستادند، که نتیجه‌اش شد همه طعنه‌هایی که سال‌ها تحمل کردی.

بگویم از آن مصاحبه کذایی با شِبه روزنامه‌ای که تیترش هنوز علیه تو دست به دست می‌شود، دستوری بود که معاون وقت سیما به تو داد که برو با این رسانه‌ها صحبت کن تا ممنوعیت‌ات را رفع کنم. رفع شد؟

بگویم که در زمان ازدواجمان یا حتی بعدتر با بچه‌ای در شکم، تا چه روزهایی درگیر دادگاه بودی؟

بگویم از آن یکی که برای نبودنت ختم قرآن نذر کرده بود، چه‌ها با تو کرد؟

بگویم از کارهایی که در مخیله کسی نمی‌گنجد ولی با دروغ و نیرنگ در حق تو انجام دادند؟

بگویم از آن مدیران ترسو که تک‌تک‌شان شاهد همه این بلایا بودند و در خلوت به ما حرف‌ها می‌زدند و عکسش را عمل می‌کردند؟ کاش تا فرصت زندگیشان به سر نیامده، از حقایق بگویند که آن دنیا دیگر جای محافظه‌کاری نیست چون «إِذا وَقَعَتِ الْواقِعَه، لَیْسَ لِوَقْعَتِها کاذِبَه.»

ولی نه! تو آنقدر بزرگ بودی که از همه عبور کردی و گذاشتی و گذشتی… اما همین‌ها تپش قلب مهربانت را به شماره انداخت؛ همین قساوت‌ها، ناجوانمردی‌ها، نیرنگ‌ها.

اما من مثل تو نیستم؛ نمی‌توانم سکوت کنم چون نسبت به تو و خانواده‌ات دِینی دارم.

آزاده صبورم! بعد از روزهای تاریک و تلخ، همچون کبوتری زخمی به منِ خسته از روزگار و بی‌انگیزه پناه‌ آوردی. انگار دنیا را به هر دویمان دادند. هنوز در سرخوشی این لطف خدا بودیم که ناگهان با جماعتی هماهنگ روبه‌رو شدیم که دروغ می‌گفتند و تهمت می‌زدند. مجله‌ها منتشر کردند، ویژه‌نامه‌ها نوشتند تا درباره کیفیت و مدت ازدواجی که هنوز آغاز نشده بود نظر بدهند. زندگی آغاز نشده ما را در جدول و مسابقه نظرخواهی کردند! و هر چه در توان بود گذاشتند، اما این بار از خدا بی‌خبران نمی‌دانستند که این معجزه عشق است…

زندگی‌مان به ثمره آن خوشه گندم که مهریه تو شد، کمی‌ به آرامش رسید و فرصت شد تا ایده مادر تازه مرحومم را با تو مطرح کنم، برنامه‌ای که خودت هم آرزوی ساختش را داشتی. شد برنامه اینترنتی «آبان» زنان ایران. آنچنان قدرت و توان و تسلط‌ات در اجرا را به رخ کشیدی که به سرعت پر مخاطب شد. اما مگر همین هم تحمل شد؟ فقط بعد از ۱۵ برنامه تو را خواستند و گفتند «میهمان‌ها را ما دعوت کنیم، سوال‌ها هم با ما…» و نتیجه تعطیلی برنامه‌ای شد که تا همین امروز هم تنها برنامه تخصصی زنان باقی مانده است.

آزاده عزیزم! همیشه کتابخوان حرفه‌ای و علاقه‌مند به نویسندگی بودی که اولین مجموعه داستانت را در سال ۹۵ با نام برنامه‌ات «خانومی که شما باشی» منتشر کردی که آن را هم دچار مساله و مشکل کردند و جلوی توزیع کتابت را گرفتند.

با همان روحیه خستگی‌ناپذیر ناامید نشدی و بلافاصله پیش‌تولید یک برنامه اجتماعی دیگر را آغاز کردی تا بعد از سفرمان آغازش کنی؛ چه می‌دانستیم لذت یک سفر خانوادگی را هم به تو نمی‌بینند.

خدا را شکر که سایت‌های زرد بیشتر کلیک خوردند، مجلات بیشتر فروختند، کانال‌ها و پیج‌ها عضو بیشتری گرفتند، شومن‌ها و کارتونیست‌ها بیشتر دیده شدند و ابزار خنده حتی در کنسرت‌ها هم فراهم شد. … و خدا را شکر که با ابراز انواع فحش و ناسزا به ما، بخشی از بغض فروخفته جامعه فروکش کرد!

می‌دانی، درد ما این بود که هموطن پناهنده سیاسی که به دنبال انتقام از این نظام بود، به حریم ما تعرض کرد. غصه ما را منتقدان اجتماعی یک‌شبه زیاد کردند که قصد تدریس اخلاقیات داشتند، و اِلا پوشش تو در آن سال‌هایی که در هیچ سازمان و ارگانی نبودی و حتی در سال‌های بعد از آن واقعه، تغییری نکرد. ده‌ها پیشنهاد فیلم و سریال را برا ی سبک پوشش‌ات رد کردی و هیچ‌وقت هم ادعای الگو شدن نداشتی.

با همه آن نامهربانی‌ها، باوجود پیشنهادهای شبکه‌های فارسی زبان، به اصرار خودت بازگشتیم. می‌گفتی «من از چه فرار کنم؟ می‌خواهم همین جا باشم و برای مردمم کار کنم» ضبط گذرنامه‌ها، ماه‌ها ممنوع‌الخروجی، ماه‌ها احضار و بازجویی و استنطاق، هر روز یک لودگی و تمسخر، هر روز تهمت و یک تیتر. و تو چقدر صبور و محکم بودی در آن یک سال سخت…

کاش آن نامردان نقاب‌دار مجازی، شرافت داشتند اما منفعت‌طلبی آنچنان در بخشی از این جامعه نفرین‌زده چنبره زده که اخلاق و انسانیت آخرین چیزی است که به ذهنم متبادر می‌شود.

آزاده مهربانم! در تمام عمر کوتاه زندگی‌مان هیچ مراسم عمومی را تنها شرکت نکردی و این، آنچنان خارچشمی شده بود که «من شر حاسد اذا حسد» و من نمی‌دانم که با کمری خمیده و دلی شکسته اما همچنان پر از امید و انرژی سراغ درس رفتی تا برای روانشناسی کودک و خانواده، در فضای وب فعالیت کنی. اما عجبا که این بار هم تعدادی، مدعی‌العموم شاکی شدند از اینکه چرا این دختر همچنان کار می‌کند؟ چرا ساکت نمی‌ماند؟ جماعتی که همیشه عقل کل‌اند، شکایت بردند که چرا این خانم-دانش آموخته ارشد روانشناسی بالینی با رتبه ممتاز از بهترین دانشگاه‌های کشور- برنامه‌سازی روانشناسی انجام می‌دهد. همین شد که آن برنامه هم متوقف ماند. حتی برای ایده گزارش فوتبال بانوان هم تو را تحمل نکردند، فقط بعد از دو برنامه احضارت کردند که در صورت تکرار، حکم تعلیق می‌گیری.

آزاده بامعرفتم! آنچه که من از تو در این سال‌ها دیدم و لذت بردم و یاد گرفتم، معرفت و حمایت از همکار و رفیق بود. پشت دوست درآمدن در هر زمان، شده بود معمولی‌ترین کار تو. از مجریان تا هنرمندانی که شاید فقط مشی و مشربشان را پسندیدی. از ورزشکاران دختر تا استقلالی‌های متعصب که همیشه تمجیدشان می‌کردی تا یاد کردن از برنامه «نود» در همه دوشنبه‌های زندگی‌ات. ذکر خیرهایی که در حافظه همه خواهد ماند.

خدای من شاهد است که در طول سه سال گذشته، برای هدر نشدن و توان و مهارت و استعدادت، روزنه‌ای نبود که جستجو نکرده باشیم، دنبال مجوزی نبود که نرفته باشیم؛ ده‌ها مدیر و مسئول و کارگردان و تهیه‌کننده شاهد این ماجرا هستند. اما همه‌اش شد وعده‌های پوچ، امیدهای واهی، رنج‌های پیاپی. کار را به جایی رسانده بودند که حتی دوستانت را به واسطه ارتباط و حمایت از تو تحریم و ممنوع می‌کردند. و ماند حسرت ساخت و پخش برنامه‌ای که با پشتکار همیشگی‌ات در حوزه روانشناسی آغاز کرده بودی. همان ایده‌ای که برای برنامه ریزی‌اش در نوروز، در خانه ماندی و همراه به سفر کوتاه شمال نیامدی. خواستی به دیدن مادربزرگ فرتوتم بیایی ولی همان کار نیمه تمام، باعث تنهایی شد و شد آنچه نباید می‌شد.

آزاده دلم! این‌ها فقط گوشه‌ای از رنج‌های پیاپی و مداوم تو در این سال‌های پردرد بود. غم‌هایی که ذره ذره و بی‌وقفه بر قلب رنجورت ضربه زد. قلبی که این همه فشار را دوام نیاورد و از تپش ایستاد. به قول آقای قاضی معروف «پرونده مرگ تو بمثابه قتل مدنی در حقوق جزاست.»

خدا را با قلبی‌ شکسته شاکرم که دخترم با رویایی سوخته و با هزاران افسوس، تا هر لحظه عمرش به مادری شجاع، صبور، مقاوم و توانمند افتخار خواهد کرد.

خدا را با لبی پر از آه شاکرم که توفیق زندگی با معشوقم در این دنیا را هر چند کوتاه به من بخشید و تا آخر عمر افتخارم درک وجود نازنین و ارزشمندش خواهد بود.

خدا را با دلی اندوهگین شاکرم که آنچنان عزتت داد تا پِچ‌پِچه‌های نامردمانی که حتی در هنگامه مرگ دست از شایعه‌پراکنی برنمی‌دارند، ناکام بماند.

خدا را با همه وجود شاکرم که می‌دانم حالا به آن دل پر از درد، آرامشی بی‌انتها بخشیده و رنج‌های این دنیا دیگر به آن قلب نازنین و مهربان آسیب نمی‌زنند.

خدایا! آزاده را در کنار مادر مهربانم -که او هم بر اثر ناملایمات اجتماعی در بهار، رنگ خزان شد و سیاه‌پوشم کرد - زیر سایه لطف خودت قرار بده و به دل خانواده ما آرامشی عطا کن چراکه؛

"وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا یَعْمَل الظَّالِم و نَ، إِنَّمَا ی ؤَخِّر ه مْ لِیَوْمٍ تَشْخَ ص فِیهِ الْأَبْصَار ﴿ابراهیم، ۴٢ ﴾

گمان مبر که خدا، از آنچه ظالمان انجام می‌دهند، غافل است! بلکه کیفر آنها را برای روزی تأخیر انداخته است که چشم‌ها در آن از حرکت بازمی‌ایستد."

آزاد آزادم ببین، چون عشق درگیر من است

دیگر گذشت آن دوره که تقدیر زنجیر من است

شاید نمیدانی ولی از خود خلاصم کرده‌ای

آیینه خالی فقط امروز تصویر من است

با عشق تو بر باد رفت آن آبر وی مختصر

من روح بارانم ببین، چون عشق تقدیر من است

سجاد عبادی / چهلمین روز بی آزادگی»

تصاویری از مراسم چهلم زنده‌یاد آزاده نامداری

اشک و گلایه همسر آزاده نامداری در مراسم چهلمش

اشک و گلایه همسر آزاده نامداری در مراسم چهلمش

اشک و گلایه همسر آزاده نامداری در مراسم چهلمش

اشک و گلایه همسر آزاده نامداری در مراسم چهلمش

اشک و گلایه همسر آزاده نامداری در مراسم چهلمش

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روح همه رفتگان شاد و غریق رحمت باد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جای این حرفا یه توضیح ساده بده از اون روز چقدر حرف میزنه

      • بدون نام

        ناراحتم از مرگش خودش دو تا شخصیت داشت طفلک تلویزیون البته کارمنداش رو اینطوری تربیت میکنه پر تناقض پر تضاد

      • بدون نام

        صمد پور گفت نامداری بیشتر ناراحت بود از کلمه باد بردن روسری که گفته بود دوست داشته حقیقت رو بگه

      • بدون نام

        به شوهر نامداری عید ولش کرد با اون حالش دست بچه اش گرفت رفت شمال تنهاش گذاشت هم بدهکار شدن مردم جالبه

      • بدون نام

        نجات غریقی خخخخ

      • بدون نام

        وقتی با زبانتون دیگرانو می کشید و خبر دارید چه جنایتی کردید من که از دونه به دونه تون نمی گذرم

      • بدون نام

        ۲۳:۱۵
        اون باد زد روسریم افتاد و که خودش اول و قبل از همه گفت

      • بدون نام

        یه تصویر درست یه توضیح درست از خودش نمیتونه بده

      • صبا

        همه راگفت وهمه را متهم کردو برای همه حکم صادر کرد امانگفت که مسبب تمام اینکارهاش خودش بوده خودمرحوم که بانقاب وریا بالا رفت وبعد درسفر شد آنچه نباید میشد پبعد توهین به شعور مخاطب،پس تقصیر کار اصلی خودش بود وبس

      • بدون نام

        صداو سیما رو بد ضایع کرد

      • دلبر جان

        خدا بیامرزدش پر انرژی و شاد ....
        عزیزم ای کاش بودی دلم حیلی برات تنگ شده و خیلی دوست داشتم و دارم و خواهم داشت....
        قضاوت نکنیم هیچوقت زندگی هر کس به خودش مربوطه

      • عبدالله الاهوازی

        قرین

      • محمد

        روحش شاد

      • ح.الف

        غریق هم درسته یعنی در دریای بی کران رحمت الهی غرق بشه این تعبیر، استعاره است.پس ازلکی بهش ایراد نگیرید.

      • بدون نام

        ۰۰:۲۲
        مردم دنبال سرگرمی هستن واون خدابیامرز واسشون جورکرد!
        باعث این همه حرف وحدیث هم خودش بودنه مردم والا خیلیها کانادا میرن وکسی هم نمیفهمه ...

    • سعید

      شادی روحش صلوات

      پاسخ ها

      • دزفول

        خدا رحمتش کنه روحش شاد با امام حسین محشور شه

      • ایرانی کاربر قدیمی

        خوب دلش واسه بچش نسوخت؟ بعدشم چرا درمان نکرد افسردگیشو ؟ چراهای زیادی هست . ولی حیف که نیست جواب بده .

      • حسین الحسینی شیرازی

        فقط بگو چراتنهاش گذاشتی ورفتی شمال وبگو چرا ازدنیا رفت علت مرگش بگو همه گیج شدند چراتنهاش گذاشتی هیچکس زنش عید راتنها نمی گدارد چرا

    • بدون نام

      خدا رحمتش کنه

    • رضا پارسا

      روحش شاد.. امین

    • یاور

      متاسفانه سیمای میلی دل خیلی از ایرانی هاراشکسته نمیدانیم این رویه تاکی ادامه دارد یارب خودت نظری کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط تلویزیون؟؟؟؟سایت ها ،کامنت های مردم در فضای مجازی و روزنامه ها کم به او ظلم کرده است

      • بدون نام

        این سیمای میلی ، باب دل شما نیست
        میل به ضوابط دارد بدهکار هیچکس هم نیست

    • بدون نام

      ای روزگار لعنتی

    • بدون نام

      آزاد شد

    • ازادمنش

      کاش اینقدر زود قضاوت نکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش.همه اون دنیا رو فراموش کردیم.پیشنهاد میکنم برنامه زندگی پس از زندگی شبکه چهار ساعت شیش ونیم غروب ببینید شاید تلنگری باشه

      • ناشناس 20

        قضاوت کردن کارخیلی بدیه نه ازدل کسی خبرداریم و نه از بغض وحسد دیگران چه زیبا بود عاشقانه وصادقانه هرکس رابااعتقاداتش درکنارهم پذیرابودیم زندگی خیلی زیباتر می شد خدایش بیامرزد

    • بدون نام

      برو بابا از روی یه متن نمیتونی بخونی فکر میکنن خیلی ادمای مهمی اند

    • بدون نام

      نماد ریاکاری

      پاسخ ها

      • گستاخ نباش

        کاربر ۲۲/۴۹شما حق ندارین قضاوت کنید ب شما ربطی نداره زندگی خصوصی مردم

      • دوستدار وطن

        خداش بیامرزد اگه زندگی را دوست داشت خودشو نمی کشت تقصیر هیچ کس نیست همه امکانات داشته پول و خونه و شوهر و....دوست نداشته زنده بمونه شما ببین مراسم ختمشون کجا و با چه هزینه ای برگزار شده در حالیکه خیلیها مشکل مالی دارند

      • بدون نام

        ۲۳:۴۰ . ما تو این مملکت چیزی به اسم زندگی خصوصی مردم نداریم. داخل اتومبیل شخصی هم حریم عمومیه. فقط نوبت خودتون که میرسه حتی پارک عمومی در سوئیس هم میشه حریم خصوصی و زندگی شخصی و کسی حق قضاوت نداره؟ سخت در اشتباهی

      • بدون نام

        زندگی خصوصی؟
        جمله ی افتخار میکنم چادر ام چی؟
        اونم زندگی خصوصی ایشون بود؟

      • علی علی امینی

        اگر زندگی خصوصی هست چرا در تریبون عمومی منتشر شده؟

    • مهدی

      من درک نمی کنم. مرحومه یک اشتباه کرده بود. چیزی که حقش بود را از جامعه دریافت کرد. بعدا تحمل فشار نداشت و به زندگی خودش پایان داد. اشتباه از خود مرحومه بود. اولا بابت سبک زندگی دوگانه خودش و دوما بابت اینکه اگر دو رویی کردیم باید تاب فشارها را داشته باشیم نه اینکه یک گناه کبیره دیگر انجام بدهیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا امواتت بیامرزه، حق گفتی

      • اکرم

        اشتباه از ما مردم هست که تو کار همدیگه دخالت میکنیم هر کس هر طور دوست داره زندگی کنه فقط به دیگری ضرر نرساند
        ما فقط بلدیم قضاوت کنیم و خودمون رو مبرا بدونیم

      • بدون نام

        نمیشناسم شمارو اما چون پاک و منزه نیستیم قطعا اشتباهاتی داشتی! حتما مورد قضاوت دیگران قرار میگیری و تحمل و واکنشت رو ببین! قضاوت برای خودتم هست زیاد از روی پاکی حرف نزن!

      • بدون نام

        ۲۳:۲۵خود مرحومه به شکل تمام قد در خدمت تشکیلاتی بود که تو کار همه دخالت میکنه و اصلا هم اعتقاد نداره که هر کس هر طور دوست داره زندگی کنه فقط به دیگری ضرر نرساند

      • بدون نام

        متن درستیه.....تلویزیون می تونست ایشان رو کار اداری بهش بده نگهش داره تا بعد از تخصصش بهره ببره.....آقا فرمایشتون واقعا درسته ....

      • مهدی

        بدون نام 01:00 اصلا من گناهکارترین فرد هستم. در خلوت خودم هر گناهی می کنم. اتفاقا دو رو هم هستم. اما این گناه من و دو رویی من تا به حال آشکار نشده. من خونمون روزه نمی گیرم اما تو اداره روزه هستم. . اما اگه دو رویی من آشکار باشه و تو اداره همه بفهمند که من دو رو هستم دیگه نمیام پیش .همکارانم از فواید روزه داری بگم. موضوع اصلی این هست. یه موقع هست شما سبک زندگی شخصی و اجتماعیت فرق می کنه . یه موقع هست که این تفاوت سبک زندگی داره روی زندگی مردم هم تاثیر میزاره. در ای حالت مردم حق دارند گارد بگیرند و قضاوت کنند. از اینجا به بعد باید پوست خود من کلفت باشه که گناه کبیره نکنم

    • جابر

      انشالله گفته ها و احساست حقیقت باشه نه نوش دارو پس از مرگ...

    • بدون نام

      کسی چیزی نشنید خودش عکس با چادرش و از سوئیس منتشر کرد بعدش عکسهای بی حجابش و یه یارویی منتشر کرد خودش اومد توضیح داد که باد زد روسریش افتاد و بدتر شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به تو چه

      • بدون نام

        ۱:۳۲
        من نه توهین کردم نه قضاوت نظر من هم به توچه هیچکس از زنی که میره اروپا توقع نداره چادر مشکی سرش کنه ولی نامداری که مروج چادر رنگی بود بقول خودش ، از خیایون اروپا چادر مشکی به سر عکس گرفت و منتشر کرد به فاصله چند روز یه یارویی عکس و فیلم بی حجابش و منتشر کرد و اومد توضیح بده بدتر شد حالا که مرده یه عده عذاب وجدان گرفتن

    • بدون نام

      مساله شخصی است قضاوتی نمی کنم و دوست هم ندارم کسی در مسائل شخصی من دخالت کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونا چیزی به اسم زندگی شخصی به رسمیت نمیشناسند

    • بدون نام

      فقط مراسم ایشون میشد برگزار کرد دیگه
      ستاد کرونا فقط ب مراسم مردم عادی گیر میده
      یا اونجا کرونا نبوده ؟؟؟

    • بدون نام

      جالبه آقا با بچه اش رفته مسافرت اونم خود کشی کرده از همه طلبکارم هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی گندم تو این دو روز نمی گفته مامان یا نمی خواسته صدای مامانشو بشنوه؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        همین رو بگو ، دو روز از زنش بی خبره بود ، طلبش رو از بقیه داره اگه خیلی رابطه خوبی تو زندگی باهم داشتین خودکشی نمی‌کرد

    • بدون نام

      مقصر تلویزیون بی مصرف ممنوع کارش کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مقصر اصلی قضاوت ها ،کامنت های مردم در فضای مجازی و سایت ها است

    • بدون نام

      اصولگراها کشتنش با کاراشون

      پاسخ ها

      • دوستدار وطن

        خودش خودشو کشت تقصیر هیچ کس نیست

    • بدون نام

      دوربین مدار بسته

    • بدون نام

      چرت و پرت میگی !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رویهرفته خداازسرمقصرینی که باعث شدن اون خودش رابکشه نگذره..
        اماازاده اشتباه کرد.یه ضرب المثل داریم که میگه اگردلت تنگه ..دنیاکه تنگ نیست ..

    • زهرا

      واقعا چرا نمیذاشتند کار کنه؟ ایشون قبل ماجرای سوئیس ممنوع الکار شده بودند؟ چرا؟ کی با ایشون مشکل داشت؟

    • ماوشما

      الله اکبرازاینهمه شقاوت درحق یک انسان ولواینکه گناه کارهم باشد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ا نه بابا اینو به خودت بگو

    • بدون نام

      مجازی نباشه ریاکاری هر کاری دلتون میخواد که میکنید

    • بدون نام

      این چی میگه چقدر پررو شوهرش

    • بدون نام

      دم مجازی گرم اسرار هویدا میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله# اما آیا از این اسرار ها درس هم می گیریم ؟

        یا فقط مشغول خویشیم !؟!

      • بدون نام

        اسرار خودش جمعه

    • بدون نام

      از مرگش ناراحتیم اما پررو نشو

    • بدون نام

      یقه صدا سیمارو بگیرید که نامداری همه رقمه براشون تلاش کرد اخرش حذفش کردن ......وگرنه مردم از ادم متظاهر بدشون میاد

      پاسخ ها

      • اکرم

        اشتباه منفی دادم

      • بدون نام

        عجب

    • بدون نام

      جناب سجاد عبادی برو مقاله ((خانم نامداری چادر شما بوی نفاق و دروغ میدهد )) و بخون اون مقاله مال قبل از ازدواج دومش با تو و ماجراهای سوئیس بود بماند که تو سوئیس هم عکس با چادر انداخت

    • بدون نام

      چرا نمیگین چطوری کشته شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با زخم زبون

    • بدون نام

      بیسواد از رو نمیتونه بخونه یه توضیح ساده از علت مرگش نمیتونه بده برای افکار عمومی همه رو متهم کرد بیخودی

    • بدون نام

      سلبریدیهامجریان میلی خودشون باعث نفرت بی اعتباریشون شدن

    • بدون نام

      مملکت ما همینه آدمها رو دو رو بار میارن عین خودشون من هم زخم خورده قضاوت‌های نابجای آدم بی وجدان شدم تنها چیزی که آرومم می‌کنه اینه که منم خدایی دارم روز حسابی هست الان واسه خودم زندگی میکنم و قضاوت دیگران اگر چه آزارم میده ولی برای خودم زندگی میکنم چون فقط به بار به دنیا میام

    • بدون نام

      روحشون شاد

    • بدون نام

      همه مقصر بودن جز تو و خودش شما که سنگ قبرش هم با چادر گذاشتید دیگه انقدر پوشش آزاده نامداری رو نکنید تو حلق ملت حالا مردمم نخوان چیزی بگن شما ول نمیکنید

    • بی نام

      برو بابا ....

    • حیدری

      بازم شوهرش از نزدیک مشخص نیست. معلوم نیست چه کسی جای شوهرش در عزاداری و حالا اینجا داره صحبت میکنه

      پاسخ ها

      • شاهین

        حیدری، جدأ باحالی!
        این حرفا چطور به ذهنت میرسه؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      روحش شاد
      خدایا اگر هر کدام از ما در مورد ایشان قضاوت نادرستی کردیم ببخش

      پاسخ ها

      • ارام

        آمین

      • بدون نام

        قضاوت درست بوده ناراحت اند چرا مردم فهمیدن

    • بدون نام

      روحش شاد و یادش گرلمی واقعا دلم نمیاد به تصویرش نگاه کنم چون در تازه ها که بود خاطرات خوشی ازشون داشتم

    • **

      من کاری به مسافرت و...ندارم،فقط دلم ميخواد که خودکشی نکرده باشه،چون تو برنامه زندگی پس از زندگی درمورد کسانی که خودکشی کردند خیلی بد جایگاهی توصیف کرد،گناه دخترت چی بود ک بی مادر بزرگ شه،مگر شغل و کار اینقدر مهمه؟؟

    • بدون نام

      سکوت بایست کرد چون سکوت منطقی تره

    • بدون نام

      از کجا معلوم کار خودت نبوده مگه میشه کسی بره شمال هنسرش بمیره بعد از ۲روز جسدش پیدا شه چند روز بوده از زنت خبر نداستی ززنگ

    • بدون نام

      روحش شاد و قرین الطاف الهی. کشتنش

    • بدون نام

      جالبه اختلاف خانوادگی افتاد گردن صدا وسیما!!!!عجبا از ریا کاری.

    • شایان

      حرفات همه صحیح تاریخچه ای از مرحوم گفتی...
      حداقل اخرش دلیل فوت ایشون هم میگفتی...سکته کرد .قرص اشتباهی خورد...قرص زیاد خورد ...پزشک قانونی که نگفت اخرش .دادسرا هم تو ضیحی نداد تو چرا هیچی نمیگی

    • بدون نام

      قرار نیست تمام عمرتون تو صدا و سیما باشید. در ضمن مردم بیچاره و گرسنه چی بگن شما که وضعتون خوبه از سرخوشی خودکشی می کنید. وجدانا من دیگه دلم نمیسوزه برای شماها. مردم قضیه این خانم رو فراموش کرده بودن خودتون دوباره شروع کردین. خدا بیامرزدش اما نندازین کردن دیگران

    • علیرضا

      روحشان شاد ویادشان گرامی

    • بدون نام

      زن خود ساخته وبا شخصیتی بود حیف که قدرش را ندونستیم خدا رحمتش کنه

    • بدون نام

      روحش شادباد۰روحش بابی بی دوعالم فاطمه زهراس محشورباد۰ ...

    • بدون نام

      قضاوت نکنید
      یکی با چادر خوشه یکی بی چادر
      یکی با آدما حالش خوبه یکی با حیوونا
      یکی بامسجد یکی با میخونه
      بزارید راحت باشند وقتی تو کار خودمون موندیم
      کدوم آدم همیشه راست و صادقه
      کی پشت و رو نداره
      اخرتتون رو خراب قضاوت و تهمت نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • setareh

        این واسه وقتیه که تو کل کشور آزادی باشه ...

    • بدون نام

      بازپرس گفت
      وصیت کرد ه از زندگیش ناراحت بوده!!!!!!!

    • محیا

      روحش شاد

    • بدون نام

      اون موقع که به زن اولت خیانت میکردی،یه هفته بعد طلاقت ازدواج کردی که حرصش بدی باید فکر الانتو میکردی اقا. دنیا دار مکافاته.

    • بدون نام

      روحشون شاد،خانواده من هم از شنیدن این خبر واقعا شوکه و ناراحت شدند،

    • بدون نام

      روحش شاد من این خانم دوست داشتم هر کاری هم کرده توزندگی شخصی خودش بوده به من وشما هیچ ارتباطی نداشته حداقل تو این ماه کمتر گناه جمع کنیم

    • بدون نام

      این چی میگه

    • سجاد

      آقای عبادی خداوند به شما صبر دهد و متاسفم با مردمی زندگی می کنم که حالا هم در کامنت هایی که گذاشته اند بویی از مردانگی و جوانمردی نمی دهند .چکار کردیم.این است نتیجه تربیت ما و ایران چند هزار ساله

    • M. j

      روحش شاد ، چرا باید یک نفر در خارج از کشور روسری خود رو سهوا یا اصلا عمدا برداشته اینهمه باید مورد هجوم رسانه ، مردم و نظام قرار بگیره ! اینو همه می‌دونیم که کسانی که در سمت های رسمی صدا و سیمای ایران کار میکنند بایستی حجاب و خیلی از شرایط دیگه ای که نظام داره رو رعایت کنند و همه کشورها برای خودشون قوانینی دارند.

    • بدون نام

      کاش قبل مرگش یک شاخه از این دسته گلهارا بهش هدیه میدادن چه فایده صدتا ازاین مراسم دردی از دل مادر وپدر وشوهرش بر نمیدارد به قول سهراب سپهری ..من این همه دوست داشتم و این همه تنها بودم

    • بدون نام

      همون ساعت اول دایی ایشون گفتن ابست قلبی کرده به نظر من درست گفتن چون خانم مومنی بود وخودد کشی تو مرامش نبود روحش شاد

    • بدون نام

      شوهرش هیچ توجیهی برای غیبت دوروزه اش ندارد‌.

    • بدون نام

      دیگه وقتی یکی میمیره ک گناهاش پاک نمیشه اگه مردم این ریاکاری و فروش اعتقادات یه طرف دستبوس صداوسیما یه طرف آب جو خوردن سکوت کنن فردا همه اینکاره میشن گرچه الانم زیاده

    • بدون نام

      سلام من كه نميدونم غذيه چي بوده اذاده سادگي كردش كه خودشو كشت از قديم گفتند طلا كه پاكه چي منتش به خاكه نبايد تحته تأثيره يه مشت ادم هاي كثيف از خدا بيخبر قرار ميگرفت از اين جور اشغالها متاسفانه دنيامون پوره

    • حمید

      فقط بزارید روحش در آرامش باشه تمام.

    • ناشناس

      روحشون شاد

    • هفتپه

      روحش شاد

    • بدون نام

      توی ایام کرونا و تعطیلی کرونا مراسم میگرند اونم واسه کسی که با دورویی و دروغ مردم به بازی گرفته بود و منافع خودش رو در نظر میگرفت!!!! خجالت نمی کشند.

    • منوچ

      مردم رو چرا بدهکار میکنی این آشیه که خودتون درستش کردین

    • بدون نام

      خدا یا درکم ارزوست از ماست که برماست

    • بدون نام

      خدا به دادتون برسه. خجالت نمیکشید هنوزم دارید قضاوت میکنید. وای بر شما

    • بدون نام

      خداوند رحمتش کنه

    • گمنام ایران

      برادر عزیز شوهر خانموم نامداری
      شما بیشتر از اینکه برای ان تازه گذشته طلب مغفرت کنی داری روحش رو با قضاوت از کسانی که امکان دفاع از خود ندارند عذاب می دهی دقیقا کاری را کردی که دوست نداری کسی با خودت کند برایت متاسفم

    • بدون نام

      خدایش بیامرزد انشالله
      هیچ گاه دنیا قبول نمیکنداتفاقهایی بهنم حراست و.....باعث بی مادرشدن طفلی
      یا داغی گذاشتن بردل پدرومادری
      خداانشالله حق توو.........خواهد گرفت

    • بدون نام

      کاش خود آزاده بود و میتونست شهادت بده که تو چقدر راست میگی.

    • نسرین

      روحت شاد آزادی عزیزم نبودت را هیچ وقت باور ندارم من شما رو از برنامه خانواده دیدم وعاشقت شدم چون دختر شاد وپر انرژی بودی انشالله اون دنیات رو داشت باشی این دنیا به هیچ کس وفا نکرد ونمی کنه همه جواب خوبی وبد رو همین دنیا میدیم میرم ناراحت نباش انشالله خدا صبر بده به خانوادی داغ دارت

    • جانباز

      خداوند رحمتش کند وبه بازماندگان صبردهد.

    • ناشناس

      برو بابا هر چي بود تقصير خودتون به بقيه چه ربطي داشت خودتون عکساتون رو از اون ور آب منتشر کرديد دوما جامعه نفرين زده نتيجه کار افراد رياکار و دورويي مثل خودتان است

    • رها اعتمادی

      خیلی وقیح پرووو هستند عوام فریبی کنی زبونتم دراز باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا اینقدر بی رحمید...اون بنده خدا زندگیش ازهم پاشیده اونوقت شما اینجوری صحبت می کنید

    • بدون نام

      خدا یا همه رفتگان بیامرزد این بنده خدا را رحمت کند و به مردم دوست داشتن را بیاموزد

    • ناشناس

      خداوند متعال وقتي به بنده گناهکار فرصت توبه می دهد و توبه می کند گناهش می بخشد چرا صدا و سیما چنین فرصتی نداد تا خطای خودرا جبران کند اگر بد ذات بود جذب شبکه های فارسی زبان خارج می شد و زندگی بهتر از ایران انتخاب می کرد با ارامش به زندگی اش ادامه می داد همانطور که دیگران رفتند پشت سرشان نگاه نکردند ولی افسوس چگونه افراد بخاطر خطای خود و دشمنی عده ای انها را از جامعه طرد می کنیم خداوند متعال از تقصیر همه بگذرد و ایشان را مورد رحمت قرار دهد

    • بدون نام

      روحش شاد

    • بدون نام

      خدا بیامرزتش
      هرچی بود که دیگه بین ما نیست و نمیتونه از خودش دفاع کنه یا توضیحی بده
      انشالله که خدا به حق این ماه عزیز بیامرزتش

    • بدون نام

      خداوند بیامرزه و به هممون رحم کنه

    • زری

      وقتی هر کدوم نفس میکشید هزارتاعکس از خودتون تو مجازی میزارید چطور انتظار دارید مردم تو زندگی تون سرک نکشن ؟؟؟

    • پاتریوت ایران

      غرقه در فضای مجازی!!!

    • بدون نام

      نباید یه طرفه به قاضی رفت!!!

    • بدون نام

      آدم نباید لجوج باشه و خودخواه!!!

    • بدون نام

      آدم زمانی میشکنه که نزدیک هاش امیدشو نا امید میکنن اگه همسر ش پشتش بودوتنهاش نمیذاشت که بعد چند روز جنازش پیدا بشه مطمئن باش بخاطر بچه شم شده خودشو سرپا نگه میداشت
      آ

    • بدون نام

      تلویزیون هرکار دلش می خواد می کنه مگر برنامه ی محبوب ۹۰ رو بدون دلیل حذف نکرد ؟ اما عادل در دنیا جاداره کسی نیست که خودکشی کنه مسوولان تلویزیون منتظرند برنامه ی ۹۰ فراموش بشه زهی خیال باطل.....

    • علی

      آزاده قطعا اشتباهاتی داشته اما ما نباید قضاوت کنیم.
      و مطمئن باشید تاوان اشتباهش اصلا این نبوده.
      من فکر کنم الان اون کسی که فیلم رو پخش کرده هم ناراحته....

    • فاطمه جان

      خدارحمتش کنه روحشان شاد وبه خانواده عزیزشان صبرعنایت بفرما

    • بدون نام

      حیف که تصمیم گرفتم قضاوت نکنم و نظر ندم وگرنه ....

    • گمنام‌

      ۷۰‌میلیون فقیر ومستمند وگرفتار
      چه خبره .خبر رفته از دنیا میداند.نه کسانیکه به خقایق
      اعتقاد ندارنند.یعنی واقع گرا نیستند.و واقعیت قبول
      ندارنند.کسانیکه واقعیت قبول ندارنند کفر مطلق اند.

    • بدون نام

      روحش شاد .

    • آوای کارنج

      با صبا موافقم

    • بدون نام

      داداش کاش شما تو اون سفر که شروع همه این هجمه ها و انتقام گیری ها شد یه کم مدیریت میکردی. نمیدونم شاید شاید شما میتونستی از سرچشمه جلوی این مسائل رو بگیری

    • آوای کارنج

      دو روز فوت کرده بود خدا بیامرز, شوهرش کجا بود.

    • فاطمه

      قسمت اون همونجوری بود خدا رحمتش کنه روحش شاد

    • بدون نام

      فدای سرم مرده.

    • عاطیفا

      روحش شاد

    • بدون نام

      اشک تمساح نوش دارو بعدمرگ سهراب

    • بدون نام

      اخه جای سوال داره تو شوهرش هستی خوب معلومه دیگه طرفدار کارای زنت باشی.ما چیکار داریم به آزاده .خودت داری میگی وعده مدیران پس مشخصه تو هم خیره ات رو کم دادن صدات در اومده .برو خودتو رنگ کن ..باد نبردددت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج